Nog meer 35 jaar en ouder op dit forum?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door IkkieIk, 6 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LolaJames

LolaJames Bekend lid

5 nov 2014
    694
    181
    43
    Welkom Miepsje!

2. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    #662 Mir78, 3 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2015
    Waardeloos he dat je zo moe bent, het is een fase ;). Dat hou ik me ook voor. Jullie hebben nu al de nipt gedaan maar nog geen nekplooimeting? Ik had begrepen dat Nipt vervolg was bij evt afwijkende nekplooimeting. Betalen jullie de nipt nu zelf of hebben jullie een indicatie waardoor jullie er sowieso voor in aanmerking komen? Spannende tijden. Succes

Ik had vandaag weer even een momentje dat ik me wel echt oud voelde, ik kreeg een uitnodiging voor een babyshower van mijn oppaskind van vroeger ... Zo dat is even een eye opener. Ik was toen 13 en zij 1,5 jaar. Inmiddels ben ik 36 en is zij 24 :$

3. LolaJames

LolaJames Bekend lid

5 nov 2014
    694
    181
    43
    Als uit de nekplooimeting een verhoogd risico blijkt, krijg je de NIPT vergoed. Ik krijg de combinatietest sowieso vergoed en het ging ineens allemaal zo snel na de vakantie dat het allemaal een beetje door elkaar loopt! Nipt is t best tussen 11 en 12 weken en ik kan alleen op zaterdag naar Antwerpen rijden dus ik ben maar afgelopen zaterdag gegaan.

Dan maar zelf betalen!

4. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Oh oke, je moest er zo ver weg voor die nipt. Ik moet de combinatietest zelf betalen. Ws beter want hij wordt alleen vergoed als er een rede is in familiekring toch wat ik begreep. Ondanks dat we zelf moeten betalen wel voor gekozen. Nipt zal een stuk duurder zijn verwacht ik. Maar hopen dat die keuze niet hoef te maken.

5. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @Kyra
    gewoon inhaken op wat je nog wel weet, en de rest lekker "vergeten";)[/QUOTE]
    haha, ok!
    Nu eerst maar eens mijn zoon een flesje geven, want dat moet natuurlijk ook zo af en toe ;)

6. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    @prenatale screening
    Gaat iedereen prenatale screening doen?

Wij hebben 't de vorige zwangerschap niet gedaan, gaan 't deze zwangerschap ook niet doen.

@Mir
    Haha dat is idd even confronterend, zoiets.

Ik kwam een tijdje terug ook mijn "oppas" kindje tegen.
    Boom van een vent nu, twee koppen groter dan ik. We schelen 12 jaar, maar hij zei nu netjes 'u', nou voelde mij op slag rijp voor 't bejaardentehuis:D

@Miepsje
    Welkom

7. LolaJames

LolaJames Bekend lid

5 nov 2014
    694
    181
    43
    Haha heel herkenbaar!!! Of dat iemand bij je solliciteerd met bouwjaar 1992.... Zeg hallo, je bent nog nat achter je oren!! ;)

8. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Whahahaha, precies zo een momentje. Zo dat is echt wel even met neus op de feiten :)

9. Miss Shortie

9 aug 2014
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha...idd herkenbaar. Ik heb nu een stageloper van begin 20. Voor mijn gevoel zijn we bijna even oud...voor haar gevoel volgens mij niet...:D

10. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    weet nog niet of wij bij nr 2 een screening gaan doen.
    hebben we bij de 1e niet gedaan.

11. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83

12. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Wij hebben het niet gedaan!

13. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ah gelukkig, niet de enige dus ;)

Hoewel wij dus al een dreumes hebben, werd ik er bij de vk praktijk toch heel erg over aan de tand gevoeld.
    Toen ik zei dat we 't bij onze andere zwangerschap ook niet wilden en dat het een bewuste keuze is, gingen ze toch heel erg uitweiden over de details en opties die we zouden hebben.
    Alsof ik alsnog overgehaald moest worden...
    Ik heb wel netjes geluisterd, maar was ook een beetje geïrriteerd en heb ook nogmaals gezegd dat we geen prenatale screening willen.
    Werd mij ook nog gevraagd.... waarom we dat niet wilden...

Nou, omdat ons kindje in elke hoedanigheid welkom is in ons leven.

14. LolaJames

LolaJames Bekend lid

5 nov 2014
    694
    181
    43
    Vermoeiend hè. Laat iedereen lekker zijn/haar eigen keuze maken!
    Iedereen moet toch doen waar hij zich goed bij voelt?!

15. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ik moet zeggen ik was ook een beetje onaangenaam verbaasd.
    Van een vk-praktijk had ik dit gewoon niet verwacht.
    Had een beetje het gevoel dat ze onze keuze niet respecteerden en er overheen denderden met hun uitleg.
    Zo van... maar als je eenmaal weet hoe 't in elkaar steekt, dan wil je 't vast wel....

En dan denk ik wel even.... hé hallo.... ik ben geen 16 hoor.... natuurlijk weet ik waar ik 't over heb.

Maakt mij ook een klein beetje huiverig voor de rest van de begeleiding. Als dit maar geen voorbode is, van hoe ze als praktijk functioneren...

16. LolaJames

LolaJames Bekend lid

5 nov 2014
    694
    181
    43
    Hopelijk kwam het wat lulliger over dan ze het bedoelde en zal de rest van de begeleiding war soepeler gaan. Is toch belangrijk dat je je goed voelt bij hun!

In onze omgeving doen meer mensen niet dan wel de testen. Wij zijn de uitzondering door t wel te doen.

17. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Dat is vervelend katenhond dat je er een vervelend gevoel bij had in het gesprek over wel of geen screening. Het is een keuze die alleen de a.s. ouders kunnen maken en die hoort gerespecteerd te worden. De één is de ander niet. Welke keuze iemand ook maakt, diegene maakt hem met de beste intentie.

18. LolaJames

LolaJames Bekend lid

5 nov 2014
    694
    181
    43
    #678 LolaJames, 5 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2015
    Vandaag nekplooimeting gehad en alles is goed! Kans van 1 op 2900.
    Ik zit vandaag weer even op een wolk :)

Vandaag 12 weken, kleine is 5,5 cm, enorm eigenwijs want wilde niet goed liggen voor de nekplooimeting. Uiteindelijk toch gelukt! Maar het is het allerknapste kind dat er is! ;)

Bijgevoegde bestanden:

19. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Wat een fantastisch nieuws zeg!! Op die wolk en lekker blijven zitten! Wat een mooie duidelijk echo. Het is zeker een knapperd!

20. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @katenhond:
    helemaal mee eens, iedereen mag zelf zijn/haar afwegingen maken en een vk praktijk zou rekening moeten houden met jullie wensen.
    Ik heb bij mijn eerste zwschap ook geen screening laten doen en dat was in de vkpraktijk waar ik liep geen enkel probleem.
    @LolaJames:
    gefeliciteerd met de mooie uitslag.
    Is zeker een knapperd !!

Hier wordt het spannend.
    Ik heb as zaterdag mijn NOD, weet het niet helemaal zeker. Kan ook nog zondag zijn. (heb geen ovutesten gebruikt en ik tem ook niet)
    Ik ga morgen testen, maar miss stel ik het ook wel uit tot zaterdag..
    Heb morgen een drukke dag, dus voldoende afleiding.
    Vorige ronde was ik erg testerig. Ben nu veel relaxter. Of ik ongesteld word of niet merk ik ook vanzelf wel..

Deel Deze Pagina