Haha dat bier in glazen... Maar klinkt leuk. Ik herinner me vaag dat ik het weleens ergens voorbij zie / hoor komen, maar dus nooit in verdiept wat 't nu precies was. Weer wat geleerd En ja gevoelig kind hier. Hoog sensitief-achtig, dus reageert heel sterk op dit soort dingen. Had mij er dus ook wel op voorbereid, maar toch valt het in de praktijk aardig tegen, zo'n intens overstuur kindje. ML was er niet 's avonds, die moest werken... de bofkont HG is idd bleh bleh bleh. En wat ik erg vermoeiend vind is dat veel mensen vinden dat je "niet moet zeuren, want je wilde toch zelf zwanger zijn". Vooral je mindset gaat aardig naar de haaien zo. Wat dat betreft is deze zwangerschap gelukkig wel "makkelijker" dan de vorige. Ditmaal weet ik namelijk uit ervaring dat het straks ECHT over gaat. Bovendien de afleiding van een kindje om je heen, die ook nog eens een letterlijk voorbeeld is... HIER doe je het voor, en het is uiteindelijk echt de moeite waard.
Vanochtend Kruitvat testje gedaan. Ik dacht wie weet.. En leuk Vaderdag kadootje.. Helaas: Spierwit.. Op naar ronde 7 @ katenhond: natuurlijk wil je zelf zwanger zijn, maar je vraagt toch niet om HG? En het is toch ook geen gegeven dat als je de 1e zwangerschap HG hebt gehad dit ook automatisch zo gaat zijn in de 2e zwangerschap?
@Julia Hoe is het bij jou? Heb je 't idee dat het deze keer goed mag gaan? @Kyra Jammer joh , maar was 't ook al je NOD? HG is idd Hyperemesis gravidum = extreme zwangerschapsmisselijkheid. En Kyra idd, je vraagt hier beslist niet om. Maar dat lijken mensen weleens niet te beseffen, dat het allemaal geen "vrije keuze" is. Op zich is het wel zo, eens je een zwangerschap zo hebt gehad, dat de kans dat de volgende zwangerschap(pen) zo zijn, wat groter is, maar ja, je hebt natuurlijk altijd die hoop dat jij tot de uitzonderingsgroep mag behoren.
Ha Katenhond..bedankt voor je interesse! Misselijk vandaag..maar vast niet zo erg als waar jullie het over hebben. Beetje zeeziek waardoor ik als heel rustig moet doen en af en toe even zitten. Ik heb geen idee of deze blijft zitten.. Bij de vorigezwangerschap had ik ook een goed gevoel maar toch was het kindje opeens gestorven met 13.5wk.. Ik bekijk het maar dag voor dag. Na de eerste echo zal ik natuurlijk wel een paar dagen opgelucht zijn..maar hoe lang dat fijne gevoel blijft... ? Ik krijg deze keer wel meer echos. Denk elke week straks.
@ Ukky sterkte met dit trieste nieuws. @ Julia van harte gefeliciteerd. Ik duim voor je dat je een mooie zwangerschap mag hebben @ Kyra. Oeral is zo ontzettend leuk. Vind het altijd knap wat die mensen allemaal bedenken. @ Tazzy. Heerlijk zo'n instelling, ik zou mij er ook niet druk om maken. @ Lolajames gefeliciteerd met je peuter Ik ben weer terug na een heerlijke vakantie. Ging weer veel te snel voorbij. Donderdag op controle bij vk en 's middags intake kraamzorg
Het is ook spannend. Ik ga heel hard voor jullie duimen hoor! Ben inmiddels over de helft, theoretisch naderen we bijna de termijn dat een kindje levensvatbaar kan zijn, maar blijf het ook heel spannend vinden. @Meisje Fijn dat de vakantie goed is gegaan. Succes met de controle. Hier ook onlangs controle vk gehad. Geen wonder dat ik zoveel last heb van pijnlijke harde buiken... baarmoeder loopt vijf hele weken voor op de groei! Ik merk 't idd, want ook erg benauwd.
Altijd jammer dat vakanties zo snel gaan, denk dat het verlof ook voorbij gaat vliegen! Fijn dat je genoten hebt. Hier nog anderhalve week werken, dan verlof tot 30 november!!!! Kijk er nu wel naar uit hoor. Begint wel pittig te worden zo ondertussen. 's Avonds is mijn buik ook echt enorm en dan te bedenken dat ik "pas" 34 weken ben!!! Gisteravond kwam ik geeneens meer van de bank af, moest manlief me overeind helpen hahahaha. Verder veel last van maagzuur, slaap dus erg slecht maar ach, nog even doorbijten zullen we maar zeggen Even een fotootje van mijn ontplofte pens: (nier op me outfit letten hoor, is mijn slaapoutfit)
Mooie toeter Tazzy!!! Ik heb nog wat voor de boeg zo te zien en ik dacht dat ik al een flinke toeter had, haha. Ik nog maar 4 halve dagen werken... heerlijk.... Hopelijk vanaf volgende week dan ook minder last van bekken. Zitten heb ik het meest last van. En we gaan nog even lekker een weekje weg met zn 2'en, dus ik heb nog leuke dingen in het vooruitzicht!
wauw wat een buik Wel lekker vooruitzicht dat je nog maar anderhalve week moet. Hopelijk wordt het langere tijd lekker weer. Vervelend van het maagzuur. Daar heb ik gelukkig nog geen last van. Nog even volhouden dan heb je een mooi wonder in je armen. Ja jammer dat het voorbij is anderzijds er komen weer lleuke dingen aan. Volgend weekend met de babykamer beginnen. Nog wat dagen weg in juli en half aug heb ik weer 10 dagen vakantie, Kan slechter hoor
@meisje77: goed teken als vakanties te kort duren, dan was het ieg leuk! Heb je nog de puf gehad wat van het land te zien of te snorkelen? @julia: ja, spannende tijden. Echt opgelucht ben je natuurlijk pas als je de kleine veilig in je armen kunt houden.. @katenhond: jeetje, 5 weken ligt je bm voor op groei. Dat lijkt me echt heel veel?! Stopt bm dan ook weer met groeien zodat je 5 weken rust krijgt @Tazzy: mooie toeter! Wordt zo wel echt heel erg echt he! Hier: nee, ik heb 4 dagen voor NOD getest. Vandaan dag 28 van mijn cyclus, maar ik heb het laatste half jaar een zeer onregelmatige cyclus tussen de 26 en 32 dagen. In december, toen we nog niet voor een brusje gingen, zelfs 35 dagen. Ook lf verschilt tussen de 11 en 15 dagen.. Dus kan idd alle kanten nog op. Maar feit is dat op 10 dpo ik onvoldoende HCG in mijn lijf had om KV test te laten verkleuren... Veel hoop heb ik dus niet.
We zijn al meerdere keren in Egypte geweest dus het land hebben we wel gezien. Ik mocht niet duiken dus heb regelmatig gesnorkeld en verder lui op mijn kont gelegen met een boek
Thanks meiden! Bizar hoor, van mijn zoontje "per ongeluk" zwanger geworden (periodiek condoom gebruik) en nu gaan we voor nr 2 ronde 7 alweer in...
Het leven (en je lichaam) is een on(be)grijpbaar iets. Hier was 't juist andersom. Op onze peuter hebben we acht jaar gewacht... of nou ja... gewacht... op een gegeven moment waren we er dus van overtuigd dat we samen zouden blijven. En bib duurde "maar acht maanden".