Nog meer 35 jaar en ouder op dit forum?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by IkkieIk, Nov 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    1,979
    552
    113
    Ja, dus dan heb je inderdaad al een heel traject achter de rug om zwanger te mogen worden!
    Super fijn voor je dat het toch gelukt is!

2. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    1,979
    552
    113
    @kat en hond: ik hoop ook voor je dat de kleine de draai zal maken.
    Ben j evan je eerste ook in bad bevallen?
    @huisarts: op basis van bijna een jaar proberen (heb er voor het gemak maar een paar maandjes bij geteld :D ) en mijn leeftijd komen we idd in aanmerking voor een verwijzing voor de fertiliteitskliniek.
    Mijn vriend is niet zo happig op het hele medische circuit, hij doet het echt dan voor mij. De schat!
    We kiezen er dus voor om de natuur tot 2016 zijn gang te laten gaan en dan het er nog eens over te hebben. Huisarts geeft aan dat hij dan zonder problemen een verwijsbrief maakt.

3. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Wat fijn fat je een meewerkende ha hebt. En idd klein leugentje om best wil.
    Knap dat je het in 2016 nog wil proberen op de natuurlijke manier
    Idd lief van je vriend

4. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    1,979
    552
    113
    Hoe is het hier meiden?
    Ik had afgelopen donderdagmiddag een positieve ovulatietest, een dag later dan gedacht. Op zondag, dinsdag en woensdag was het gezellig met vl, donderdag kon ik het ff niet opbrengen en gister was VL met vrienden de stad in.
    Niet zo'n hele optimale benutting van mijn eisprong dus.
    We zullen het wel zien.

5. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    Hoop ook erg dat bib gaat draaien.
    Moet eerlijk zeggen dat ik zelf de indruk heb dat bib gewoon nog vaak en veel verandert van positie, maar goed, dat kan natuurlijk ook "wishful thinking" zijn;)

Van de eerste ben ik, wegens medische indicatie, in het ZH bevallen en dat "beviel" mij absoluut niet. Nare bevalling, deels door onachtzaamheid van 't personeel, dus daarom ben ik nu ook zo fanatiek op "ik wil thuis bevallen":)

Hoop dat jullie niet het medische circuit in behoeven te gaan en voor die tijd gewoon een mooie positieve test in handen mogen hebben! Dat zou geweldig zijn.

Hier verder heftig aan 't aftellen.
    Ik ben er klaar mee.
    Misselijk bleh, erg benauwd, BI en nu ook nog lichte vorm van zwangerschapsischias en eerlijk gezegd vooral de misselijkheid gaat me heel erg opbreken. Ik wil gewoon weer eens normaal kunnen eten en drinken zonder dat alles goor is en omhoog dreigt te komen.
    En slapen... liggend... lijkt me ook fantastisch ha ha

6. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Katen hond hou nog even vol! Je bent er bijna

Kyra. Wie weet zit de ene spermacel er wel bij :)

7. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    1,979
    552
    113
    @katenhond: nog ff volhouden! Nog een paar weken dan is oktober. Als ik het zo lees kan ik het me goed voorstellen dat je er klaar mee bent! Hoeveelste ben je uitgerekend?
    Wat jammer dat je een vervelende ervaring mee hebt gemaakt in het ziekenhuis. Kan me er dan alles bij voorstellen dat je er extra op gebrand bent om thuis te bevallen.
    Ik had ook een ziekenhuis bevalling op medische indicatie ( vliezen braken bij 36+1 week) en ik moet zeggen dat ik een heftige maar fijne bevalling heb gehad. Attent en zorgzaam personeel, mijn vriend mocht bij baby en mij op de kamer blijven slapen. Goed geregeld. Kijk er fijn op terug! Dus het kan ook anders. Maar duim voor je dat bib netjes goed draait en jij in bad kan bevallen!
    @meisje1977: hoe voel jij je?
    @juiste zaadje: tja laten we het hopen! Timing van het klussen was niet optimaal, dus..
    En anders heb ik een week later kermis in mijn geboortedorp...

8. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Hier gaat het goed. Het is omdat mijn buik groeit anders zou ik niet zeggen dat ik zwanger ben.
    Voel mij wel sneller moe en soms kortademig bij inspanning. That's it

9. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    1,979
    552
    113
    @meisje: heerlijk dat jij je zo goed voelt! nog 2 weken werken?

10. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    ja klopt morgen nog 2 weken

11. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    @Meisje
    Aftellen naar je verlof!
    Heb je er zin in?
    Wat fijn dat je je zo goed voelt verder.
    Krijg je nog groeiecho's om de groei te monitoren?

@Kyra
    Fijn dat jouw zh bevalling anders is gelopen.
    Een bevalling is toch een bijzondere gebeurtenis.

Voor ons zou een zh bevalling ook nog betekenen dat we opvang voor onze peuter moeten gaan zoeken... en die is euh.... nog nooit zonder haar mama of papa geweest:).

Ik ben de 10e uitgerekend, dus nog even doorbijten.
    Ga er maar even vanuit dat ik overtijd ga lopen, dat deed ik met de vorige zwangerschap ook.

12. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    1,979
    552
    113
    @katenhond: idd nog ff doorbijten.
    Is het geen idee om peutertje alvast langzaam de komende weken te laten wennen om eens zonder papa of mama te zijn?
    Stel dat het in het ergste geval toch een zkh bevalling wordt?
    Better safe than sorry?

13. LolaJames

LolaJames Bekend lid

Nov 5, 2014
    694
    181
    43
    Ik lees nog steeds mee hoor dames!

Katenhond, hopelijk kun je thuis bevallen!
    Kyra, spannend weer! Wanneer kun je testen?
    Meisje, lekker hoor bijna met verlof. Kijk je er naar uit?

Vandaag weer bij de verlos geweest en het kleine monster is weer wat omhoog ipv volledig ingedaald. Zeer vermoeiend. Heb ook enorm last van mijn bekken... En sinds een week moet ik in de middag echt even gaan slapen omdat ik gewoon op ben. Normaal kan ik echt overdag niet slapen! Echt de laatste zware loodjes.

Bovendruk was ineens hoog, dus moet donderdag weer terug om bloeddruk te laten meten. Ben benieuwd! Verder geen gekke klachten dus maak me er niet veel zorgen om.

Hopelijk komt ze snel... En niet pas over 3 weken!

14. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    @LolaJames
    Spannend.
    Ik hoop dat je bloeddruk incidenteel hoog was en nu weer "normaal" is.
    En dat bib maar spoedig en netjes op tijd gaat komen, middels een "fijne" bevalling;)
    Hoe "bevalt" je verlof?

@Kyra
    We wachten ff af wat bib gaat doen.;)
    In geval van een planbare keizersnede gaat ze, denk ik, naar mijn ouders of vragen wij mijn ouders om dan ff bij ons in huis te komen.
    Die kent ze namelijk heel goed, want ik kwam er elke week en nu ik niet meer kan reizen, komen ze bijna elke week naar ons toe.
    Dus zou moeten lukken, maar 't is meer dat zowel ML als ikzelf er eigenlijk "emotioneel" ook nog niet aan toe zijn om zonder haar te zijn ha ha ...:)
    Volgens mij zijn we een stel watjes... maar ja...;)

15. LolaJames

LolaJames Bekend lid

Nov 5, 2014
    694
    181
    43
    Haha verlof bevalt prima :) Iedereen zegt 'geniet van het je kunnen vervelen, want dat gevoel komt nooit meer terug' :) Dus dat doe ik maar! Al kan ik nog steeds niet lang stil zitten.

Vannacht eindelijk wat beter geslapen. Wel rare dromen maar minder vaak wakker geweest. Jeeeejjj!!!!

16. Maaike33

Maaike33 Lid

Feb 9, 2015
    10
    0
    0
    Almere
    laat weer eens wat van mij horen, misschien zijn er mensen die ook ervaring hebben met zwangerschapscholestase. Ik heb eigenlijk altijd wel mee gelezen maar me geen tijd gegund om te antwoorden. Ik heb tot 24 weken in het ziekenhuis gelopen omdat ze niet wisten wat ze met me aan moesten ivm histamine allergie, daar ligt nu een plan van aanpak voor klaar. Daarna onder controle bij de verloskundige gelopen en sinds afgelopen maandag weer in de medische mallemolen. En vandaag te horen gekregen dat ik dus weer onder controle kom te staan in het ziekenhuis. Mijn zwangerschap is eigenlijk zonder complicaties verlopen tot vorige week. Had af en toe al eens verschrikkelijk jeuk maar dat zakte weer weg. Sinds vorige week dus elke dag en echt geef mij maar pijn, want jeuk is echt erg. Kan er ook niets tegen doen. Dit afgelopen maandag aangegeven bij de verloskundige en meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis voor bloedprikken en een ctg. Nu is een ctg mijn nachtmerrie, plat stil liggen op een bed, als rug patiënt geen fijne idee. Kleine liet dit ook snel merken dat ze het ook niet eens was met deze houding, dus op mij linkerzij, wat al een stuk beter voelde. CTG was goed, alleen toen wachten op de bloeduitslagen en die waren dus pas vandaag binnen, waardes zijn nog niet zo hoog dat ze direct gaan ingrijpen maar wel verontrustend. Morgen moest ik toch al heen voor een groei echo. Kleine loopt iets op voor. Ben benieuwd hoe het er morgen voor staat. Kan dan gelijk iets voor de jeuk halen, hopelijk gaat het werken want dan kan ik hopelijk weer iets langer kan slapen. Kleine beweegt gelukkig goed, zelf soms een beetje te naar mijn idee, en dat met een voorliggende placenta. Maar goed nu moet ze dit ook blijven doen. Weet in ieder geval dat ik niet ga overlopen en waarschijnlijk gaan ze eerder halen.

17. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

Aug 20, 2013
    1,364
    31
    48
    Jaja de laatste loodjes wegen echt het zwaarst hoor!! Maar nog maar heel even voor jullie en dan hebben jullie ook jullie wondertje in je armen!!
    Hier alles goed. Fenna doet het prima. Vandaag voor controle bij de kinderarts geweest aangezien ze hier in Duitsland het fenomeen consultatiebureau niet kennen. Alles was goed, ze weegt nu 4370 gram en meet 54,5 cm met zeven weken. 25 september krijgt ze haar eerste prikjes. Verder heb ik een voorbeeldige baby die al nagenoeg doorslaapt waardoor wij dus gewoon prima nachten hebben en niet vermoeid zijn, heerlijk dus. Ze doet het goed op de flesvoeding en krijgt er nog zes zo ongeveer om de drie a vier uur en snachts slaapt ze meestal door. Ook lacht ze al en begint ze echt geluidjes te produceren, zo schattig!!

18. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

Aug 20, 2013
    1,364
    31
    48
    En nog twee pretletter foto's omdat ik er maar twee tegelijk kan plaatsen in een reactie :

19. LolaJames

LolaJames Bekend lid

Nov 5, 2014
    694
    181
    43
    Tazzy wat is ze mooi!!! En zo blij!! Wat zullen jullie trots zijn zeg....
    En dat doorslapen is toch wel echt een feestje zeg. Hopelijk krijg ik ook zo'n dochter :)

Vandaag weer bloeddruk laten meten en helaas weer wat hoger. (148/90) Heel de zwangerschap niet gehad! Urine getest en die was goed, maar moet morgen weer terug voor urinetest en bloeddruk. Heb verder niet echt symptomen dus hopelijk niets aan de hand. Maar misschien moet ik morgen toch wat bloedtesten gaan laten doen. Spannend! Hopelijk hoef ik verder niet de medische molen in.... Iemand hier ook mee te maken gehad?

20. Suus1980

Suus1980 Lid

Sep 4, 2015
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook 35 jaar en wij proberen zwanger te worden van ons kindje samen.
    Mijn vriend heeft twee jongens uit een eerdere relatie.

Share This Page