Nog meer 35 jaar en ouder op dit forum?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door IkkieIk, 6 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Ohhhh spannend en leuk!!

2. Anne020

Anne020 Actief lid

28 jun 2014
    473
    91
    28
    Vrouw
    Amsterdam

Zeker spannend!
    Vorige keer echo met 8 weken kreeg ik slecht nieuws, dus ik hoop dat het dit keer goed zit :) Blijf positief denken. Het moet een keer goed gaan hè!

3. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Hier dan eindelijk mijn verslag van de bevalling. Maandag 26-10 moesten wij ons om 7.00 in het ziekenhuis melden. Had 1cm ontsluiting. Gestart met orale tabletjes. Om 12.00 nog steeds 1 cm wel wat harde buiken. Om 16 uur nog geen verandering. Dus het plan was op dinsdag verder te gaan. Vanaf ca 17 uur kwamen de harde buiken regelmatiger . Om 20 uur opeens heftige weeen waarna mijn vliezen spontaan braken had 1,5 cm ontsluiting. Weeen namen toe waarbij sommige rugweeen echt heftig waren en moeilijk op te vangen. Om 23 uur had ik 2 cm ontsluiting . Vanaf ca half 2 werden de rugweeen heftiger en de ene wee was nog niet voorbij of de volgende kwam en was moeilijk op te vangen. Heb daarna een ruggenprik gekregen. Wat een verademing. Alleen begin de hartslag van Justin te dippen nadat weeenstimulatie werd gegeven en trok ook moeilijk bij. De ontsluiting schoot ook niet op. De weeenmedicatie ging uit en heb ik medicatie gekregen om de hartslag van Justin te verhogen . Als hij daar niet op reageerde dan zou het een spoed keizersnede worden . Zijn hartslag schoot omhoog daarmee kreeg ik ook een hartslag van 150. Om 6 uur had ik 7 cm ontsluiting. Vanaf die tijd bleef ik hangen met de ontsluiting. De weeenmedicatie werd weer aangezet. En het riedeltje van dippen op de hartslag begon weer van voren af aan. Medicatie dus weer uit. Ca 10.15 had ik 10 cm ontsluiting maar was Justin niet ingedaald. Moest een poosje op mijn zij als indaling niet vorderde voor 10.30 dan zou het een keizersnede worden. Om half 11 was hij ingedaald. Voor de zekerheid hebben ze 2x bloed afgenomen ( via krasjes op het hoofd van de baby) conditie liet het toe om zelf te gaan persen. Met 3 persweeen en vacuum was hij 15 min later geboren. De navelstreng zat om zijn nek. Hij had wel een slechte start . Apgar score van 3. Na 3 min begon hij goed te huilen. Ik ben zelf nog ingeknipt. Al met al een heftige en zware bevalling . Gelukkig deed Justin het goed waardoor hij maar 4 uur op de neonatologie heeft gelegen ipv 24 uur. Woensdagmiddag mochten we nasr huis. Justin heeft wel een dimpel= een gesloten gaatje boven de bil. Maandag moet hij voor echo. Ze verwachten geen problemen met zijn ruggengraat.
    Al met al een verhaal. Misschien wat te gedetailleerd maar wel fijn om even van mij af te schrijven.
    Het gaat nu met ins goed. Ik geef bv. Het is soms nog zoeken naar wanneer Justin verzadigd is. Vnl s avonds wat huilerig

Werd afgelopen week echt geleefd. Kwam er niet eens aan toe om even achter de pc of telefoon te zitten.
    Vandaag laatste dag kraamzorg gehad. Heerlijk 10 dagen verwend. Nu is het wel tijd om het alleen te gaan doen.

Anne spannend hoor.

4. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    @Meisje
    Heftig hoor. Goed herstel voor jou gewenst!
    En lekker hier je verhaal spuien hoor, dat kan zeker helpen om 't allemaal op een rijtje te zetten / krijgen voor jezelf.

MBT huilerig 's avonds... ik denk dat dit heel "normaal" is voor baby's. Hier ook altijd 's avonds piepierig / huilerig. Veel clusteren en vooral niet alleen willen zijn.

Ik ben wel benieuwd.. je bent extra gemonitord toch, omdat ze dachten dat er sprake was van een groeiachterstand? Hoe "groot" is Justin precies?

@Anne
    Ik ga voor je duimen: op naar een mooie echo!

@Julia
    Hoe was de echo?

@Lolajames
    Fijn dat de reflux echt onder controle is!

5. Julia1979

Julia1979 Fanatiek lid

1 jun 2014
    1.885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
    Mijn echo dinsdag was heel fijn. Eigenlijk wilde ze niet meten maar toch gevraagd en blij toe. Hoofdje liep nog maar een weinig achter (verwaarloosbaar) en de rest was gewoon dik in orde! Heel blij en begin nu echt te genieten van die plopjes en trapjes de hele dag door.

6. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @meisje: nou inderdaad een heftige bevalling!
    Hoe is het nu met jullie?
    @ Anne: spannend zaterdag!
    Ik duim voor je!

7. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Oh wat fijn!!

8. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Helemaal begrijpelijk hoor meisje dat je met andere dingen druk bent!! En jeetje wat een pittige bevalling zeg, fijn dat nu alles goed gaat met jullie. Wat betreft het huilen in de avonduren dat klinkt erg bekend dat had Fenna de eerste weken ook, dit is pas wat minder geworden na de tien weken. Ga lekker genieten van elkaar!!

Julia fijn dat alles goed was!!

9. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Dat huilerige herken ik ook vnl s avonds. Wil bij ons liggen zodra je hem weglegt begint hij te huilen.
    soms ieder uur aan de borst willen.
    j.ustin woog 2795.

10. Eiram

Eiram Niet meer actief

Van harte meisje en wat een heftige bevalling zeg! Gelukkig heb je de hoofdprijs er voor terug gekregen 😀. Nu gaat het genieten beginnen! Heerlijk!

Mijn ronde is helaas weer voorbij met een luteale fase van slechts 8 dagen. Clomid heeft dus niet zijn week gedaan. Maandag weer contact met de gyn voor vervolgstappen. Denk dat er utrogestan bij gaat komen. Zit definitief in de MMM ben ik bang...

11. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @Eiram, jeetje balen meid!

@ Anne: hoe was je echo vandaag?

@ hier: vanmiddag ga ik naar mijn ouders en dan gaan we het goede nieuws vertellen #zinin!

12. Eiram

Eiram Niet meer actief

Kyra veel plezier vanmiddag met vertellen!

13. Anne020

Anne020 Actief lid

28 jun 2014
    473
    91
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Kloppend hartje en mooie dooierzak!
    Wel een dag of 5 minder ver dan ik zelf denk (bijna 100% zeker weet gezien ovulatietesten) dat maakt mij een beetje onzeker, maar goed. Vooralsnog gaan we er maar van uit dat het later bijtrekt :)

14. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Wat fijn Anne!!!
    Wat zei de gyn erover dat je zelf denkt 5 dagen verder te zijn?

15. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Ah dat is balen eiram!!

Anne fijn dat je een mooi kloppend hartje heb gezien. En maak je niet te druk over het feit dat je vijf dagen teruggezet bent, was bij mij ook en de keer erna werd ik weer vooruit gezet!!

Kyra hoe was het vertellen??

16. Anne020

Anne020 Actief lid

28 jun 2014
    473
    91
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    #1496 Anne020, 7 nov 2015
    Laatst bewerkt: 7 nov 2015
    Dank meiden! Ze zeggen dat het wel voorkomt even een pauze in de groei. Dus ik wacht maar rustig af en hoop bij volgende echo dat het is bijgetrokken. Denk nu dus zelf tussen de 6,2 en 6,4 weken te zijn. Had positieve ovu test op 6,7 en 8 oktober. Embryo is 4,2mm. Echoscopist denkt dat ik 5 en een halve week zwanger ben. Maar lees op verschillende plekken dat 4mm overeenkomt met 6 weken. Ik laat het maar rusten ;)

De echoscopist dacht twee hartjes te zien, maar denkt toch dat het 1 embryo is omdat hij maar 1 dooierzak kon zien.

17. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @ 2 hartjes.. oei, dat zou helemaal bijzonder zijn!!

@ vertellen: Mijn ouders hadden allebei de tranen in de ogen staan. De schatten!
    Ze waren eigenlijk voornemens om volgend jaar een grote reis door de VS te gaan maken. Maar zoooo lief: ze zeiden direct, "oh, maar nu gaan we niet meer!" Ze zouden rond 1 juni weer terug komen ( 1 juli uitgerekend) maar ze willen dan niet weg zijn voor het geval de baby eerder komt, of dat ik hulp nodig heb.
    Vanavond staat mijn zusje en gezin op de planning, maar ze hebben nogal een druk programma vandaag.... Ben benieuwd of dat nog gaat lukken.

18. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Anne gefeliciteerd. Idd een mm minder en je wordt gelijk een aantal dagen terug gezet.

Leuk he de reacties van de ouders Kyra. De reactie van mijn familie vergeet ik nooit meer

Hier alles zijn gangetje. J.ustin lijkt iets meer in het ritme te komen. Wilde eerst 's avonds ieder uur aan de borst. Dat gaat nu beter. Hij was 's avonds ook veel wakker en huilerig.
    Gisterenavond in bad gedaan. Hij was knock-out van 21-3 uur. Heeft zelfs zijn voeding overgeslagen

19. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Ik vergeet de reactie van mijn ouders ook nooit meer, ik kan nooit meer evenaren om ze zo blij te maken als toen. Nou ja alleen de geboorte van hun kleindochter dan!

Fijn meisje dat er wat ritme in komt. Lekker ook dat hij zo'n nacht heeft gemaakt, kom je zelf ook weer een beetje bij als je wat uren achterelkaar door kunt slapen!

20. LolaJames

LolaJames Bekend lid

5 nov 2014
    694
    181
    43
    @Kyra, vond ik ook ook zo bijzonder!! Vergeet het gezicht van mijn moeder nooit meer.

@Anne, gefeliciteerd!!!

@Eiram, balen... Heel erg balen!

@Meisje, ook al zo'n heftige bevalling. Wel fijn dat het geen keizersnee is geworden

Lola is 's avonds ook altijd huilerig en niet in haar hum. Gisteren zelfs de hele dag niet geslapen behalve kwartiertje in de auto! Viel pas om 20 uur in slaap het monster. (Ze zit weer in een sprongetje...) Vannacht zat er wel 6 uur en 5,5 uur tussen de flessen! Hoppa... Hou dat vast! :)

Deel Deze Pagina