Nog meer 35 jaar en ouder op dit forum?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door IkkieIk, 6 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @ Lolajames: hoe is het nu bij jullie?

Nieuwe meiden welkom!

2. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Ja ik herken dit. Fenna had dit op een gegeven moment ook. Ik ben toen overgestapt van 5 naar 4 flessen. Waar ze eerst 5x180 kreeg, ging ik over naar 4x200. En vanaf dat moment dronk ze weer goed. Daarvoor was het ook een drama. Ook ben ik met vier maanden begonnen met hapjes.
    Nu zitten we weer op zo'n punt. Ze is een half jaar en krijgt al echt hapjes natuurlijk. Ze weigert nu steeds haar eerste flesje terwijl ze dan onwijs goed pap eet. Dus ik denk dat ik maar overga op pap in de ochtend. Wel een gedoe he, maakt je zo onzeker. Wij zijn ook net over op opvolgmelk. Was ook een gedoe, gepaard met de nodige buikpijn bij haar. Nu gaat het gelukkig weer goed.

3. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Kyra al getest????

4. LolaJames

LolaJames Bekend lid

5 nov 2014
    694
    181
    43
    Pff wat een gedoe hè... Wilde ook van 5 naar 4 maar das waarschinlijk teveel voor haar ivm reflux. En nu kregen er geen slok meer in. Ze is sinds gisteren weer opgenomen. Ze dronk helemaal niet meer. Zijn nu elke voeding aan het analyseren wat er gebeurt en hoe we haar weer een positief gevoel kunnen geven bij de flesjes. Een heel project dus. Gaan inderdaad ook snel met de groentehapjes beginnen, als de logopedist akkoord geeft. We hebben in ieder geval een heel arsenaal aan artsen die haar/ons helpen!

Wat vervelend dat het bij Fenna weer begint... Wat voel je je dan machteloos hè....

Ja Kyra, al getest???

5. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Haha, nee.
    Hou me keurig in tot NOD !

6. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Och sterkte met de kleine meisjes!

7. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Jeetje nou sterkte met je meisje lolajames!!

En wat sterk kyra!!

8. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Lolajames en kat en hond, wat een ellende met jullie meisjes.
    Katenhond; is DL weer helemaal opgeknapt, wel heftig wat ze al had voor zo een kleintje, want hoe oud is ze nu?

Lolajames; ik herken het niet maar lijkt inderdaad of ze pijn krijgt en daarom weigert? Maar ja waar ligt dat dan aan als de reflux goed onder controle is. Hoop dat ze snel een oplossing zien of oorzaak ervoor vinden! Sterkte

Hier ook een hoop gedoe, Fenna heeft erg veel last van verborgen reflux, ze krijst het regelmatig uit van de pijn. Maar wat een gedoe om daar hulp voor te krijgen, onvoorstelbaar. Ze laten je gewoon aanklooien. Zowel CB als kinderarts verstaan hun taak niet. Onvoorstelbaar dat ze niks geven om bij ons meisje de pijn tegen te gaan terwijl je overal leest dat de slokdarm blijvend beschadigd kan raken bij reflux, ook met regelmaat loopt het terug haar luchtpijp in ipv de slokdarm en zie je haar rood aanlopen en met open mond kokhalzen en naar lucht even happen.... Geen fijn gezicht kan ik zeggen. Er wordt dan een "mes op je keel" gezet, dat je maar zodra ze 4 maanden is met fruit en groente MOET beginnen terwijl ik volledig zes maanden borstvoeding wil geven om allergieën te voorkomen en alle andere voordelen van volledige borstvoeding mee te pakken! Het gaat zo tegen mijn gevoel in dat er geen oplossing wordt gegeven door de kinderarts. Soms is het zo erg dat alleen helpt om haar te kunnen laten slapen door haar rechtop tegen me aan te houden. Zelf sliep ik daardoor niet meer.. Krijg je een kinderpsycholoog toe gewezen want zo kon het er moest iets gebeuren dat ze in haar eigen bed slaapt ... Goh dat moe er ook maar iets tegen de reflux... Blegh echt helemaal klaar met dat CB hier.

9. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Hé getver dat is ook wel heel vervelend als je niet serieus genomen wordt zeg!! Ik zou een klacht indienen erover. Niet dat je daarmee nou de reflux verhelpt maar er moet toch door hen actie ondernomen worden zeg!! Sterkte!

10. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Nou sterk?
    Ondertussen voel ik van alles of niet en vlieg ik van hoop naar wanhoop en weer terug:$
    Tis dat ik een omowitte test echt vreselijk vind en dan ook nog 1-2 dagen moet wachten op mn menstruatie.
    Nee, vind ik dit prettiger.
    Maar ik ben het wel knetterzat!!
    Vorig jaar ook wel, en dan jaa eindelijk die positieve test, maar helaas....
    En nu dus weer op nieuw beginnen..
    Geen andere optie, maar ik ben er wel klaar mee.

Gossie, andere kleine Fenna ook klachten!
    Wat zielig!
    En wat ontzettend vervelend dat ze je niet serieus nemen Mir78!
    Kun je niet voor een second opinion gaan bij een andere kinderarts/ziekenhuis?
    Sterkte!!

11. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Gisteren negatief getest
    Nu wachten op m'n ongi :(

12. Eiram

Eiram Niet meer actief

He bah Kyra! Toch een tegenvaller hè...

13. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Grrrrrrrrrr:x

14. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Hallo nieuwe meiden welkom

Lolajames lijkt mij lastig om je kleine meisje in het ziekenhuis te zien liggen :(

Mir wat vervelend dat je zo behandeld wordt. Voor het cb was ik al gewaarschuwd maar een kinderarts. Wat zegt je huisarts?
    Lijkt mij echt iets om onzeker van te worden.
    Met 4 maanden hoeven ze toch nog geen fruit etc?

Kyra shit zeg. pfff tijd dat je een mooie test in handen hebt.

Hier gaat alles goed met J.ustin. Heeft vandaag zijn dag niet maar zit ook in een sprong.
    Van de week 330 gram aangekomen. Ik dus helemaal trots op mijn kleine mannetje.
    Van de week heeft hij proefgeslapen bij mijn ouders. Woensdag moet ik weer werken en dan gaat hij 2 dagen naar mijn ouders incl overnachting.
    Weigerde hij toch de fles ondanks af en toe oefenen. Wat een stress. Uiteindelijk dronk hij wel maar liet er 6 uur tussen zitten. Komt dan 1-2 voedingen tekort ( dronk wel 100-120 ccc uit de fles) Nu even afwachten hoeveel hij maandag weegt en of het dan uitmaakt als hij minder vaak drinkt. Slapen ging wel goed, verder was hij ook enorm lief.

15. Anne020

Anne020 Actief lid

28 jun 2014
    473
    91
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Balen Kyra :(
    Hopelijk volgende keer beter!

Vandaag geslachtsbepaling gehad. Het wordt een knulletje!

16. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    @Anne
    Hoe vinden jullie dat? Hadden jullie zelf een idee van 't geslacht?

Ik had dat beide keren wel, en zat beide keren ook goed;)

@Meisje
    Jouw knulletje groeit idd goed zeg, leuk.
    Lijkt me enigszins ook stressen met flesweigeren enzo. Hoop dat het nog overgaat.
    Heb je zin in je werk?

@Kyra
    knuffel meis!

@Mir
    Knuffel.
    Laat je niet van je stuk brengen door het CB hoor.
    Wij hebben door zulk soort ervaringen lekker afscheid van 't CB genomen... wat een stressreductie in ons leven.
    En slapen in eigen bedje en daarom kinderpsycholoog? Wat een ***.
    Onze kids delen 't bed met ons (bewuste keuze, samenslapen), nou die hebben echt geen kinderpsycholoog nodig hoor:D.
    Ik slaap (tweede reflux baby hoera) met de baby in mijn arm (houding als liggend voeden) maar dan hoofdje van de baby op mijn bovenarm zeg maar, zo ligt de baby enigszins schuin. Direct na de voeding half uur rechtop in de doek. En vaak voeden, veel kleine beetjes. En hier, door tandemvoeden wel veel melk, dus vaak laat ik eerst peuter de druk er af drinken of kolf ik wat weg, zodat de voeding ook niet te hard loopt.
    Baby hangt hier eigenlijk in de draagdoek rechtop, of ligt schuin op mijn arm...intensief, dat wel.
    Maar uit ervaring kan je vertellen.... ooit gaat 't over... (bij onze dochter duurde het dik een jaar, maar dan heb je ook wat;))

@Lolajames
    Hoe gaat het met je kleine meisje?

17. Anne020

Anne020 Actief lid

28 jun 2014
    473
    91
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Erg leuk! Had al wel het idee, maar meer omdat iedereen het dacht om ons heen.

Nu wel een namen probleem. Meisjesnaam hadden we wel, maar jongensnaam nog niet.

18. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Oh meisje alweer aan het werk, hoe vind je dat een nacht zonder je kleintje??
    Fenna is nog niet een nachtje ergens wezen slapen hoor, kan haar echt nog niet missen hahaha. Al zou ik het niet vreselijk vinden als ze bij mijn ouders een nachtje zou moeten blijven maar liever gewoon in haar eigen bedje, thuis!

Kyra, al ongesteld??

Leuk Anne, en een naam komt echt wel!! Lekker gericht shoppen nu!:D

En Mir laat je niet op de kast jagen hoor door dat stomme CB!!!

Lolajames, gaat het goed met je meisje??

Hier gaat het zo snel allemaal. Ze is al haast een half jaar en al echt een minimensje met een duidelijke eigen persoonlijkheid. Ze gaat steeds meer hapjes eten en krijgt in de ochtend al geen fles meer, die weigert ze, dus nu gewoon pap uit een bordje aangezien ze een papfles ook niet wilde. Ze krijgt er dan een beetje venkelthee bij en sinds een paar dagen kan ze dat al helemaal zelf drinken uit een tuitbeker!!!!! Het gaat zo snel allemaal. Ze kletst ook echt de oren van je hoofd op haar manier, voert haar stukjes brood al aan de hond en kan steeds meer, ze is zo leuk, ik ben zo gek op haar, mijn leven is zo totaal anders, zij is het allerbelangrijkste, ik geniet echt zoveel van ons mooie meisje!!

19. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Wat stil hier!! Hopelijk geen gekke dingen toch??

Hier even een leuk overzichtje van mijn meisje de afgelopen zes maanden.

Bijgevoegde bestanden:

20. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Wat een dotje Tazzy!
    Nee, hoor alles goed hier!
    Maar ik probeer wat meer afstand te nemen van het hele zwanger worden gebeuren..
    Ben het zoo zat, weer ovultatietesten weer die spanning..
    Maar goed, er is geen andere manier en ik ben erg dankbaar dat ik wel zwanger kan worden.
    Maar wanneer...

Deel Deze Pagina