Hallo allemaal ! Ik zou graag mee willen tikken in deze club. Sinds deze maand zijn mijn vriend en ik serieus bezig om te kijken of het ons nog gegeven is een kindje te krijgen samen. Het is voor ons beiden dan de eerste (mocht het lukken). Nu ben ik bepaald niet piep meer. Volgende maand word ik 40. En dat zorgt voor best wel veel twijfel vooral bij mij. Het is niet bewust dat we zo laat begonnen zijn met proberen, nog was ik in mijn hoofd bewust bezig om jong moeder te worden. Het leven is gewoon zo gelopen. We hadden even nodig om elkaar te vinden, maar nu zijn we zo zeker van elkaar, gesetteld en wel dat we nu toch willen kijken wat de natuur ons nog te bieden heeft. Juist omdat ik volledig nieuw ben met deze materie (termen als NOD, innesteling etc.), ik hield zelfs nooit mijn cyclus bij, en omdat er veel twijfel is bij mij (zijn mijn eitjes niet gewoon te oud ?), lijkt het me heel fijn om hier mee te praten en verhalen te horen van anderen rond mijn leeftijd. Zowel positief als negatief. Sorry voor de lap tekst, maar ik ben niet zo goed in "kort".. Haha
Welkom en leuk dat je ervoor gaat!! Ik word in maart 40 en afgelopen juli zijn wij de trotse ouders geworden van het mooiste meisje van de wereld Wij hebben elkaar ook pas laat ontmoet en daarvoor was het gewoonweg ook nooit aan de orde. Mijn man en ik kennen elkaar bijna vier jaar. Mijn man is zelfs nog wat ouder, 44 jaar. Het ging bij ons niet vanzelf en vanwege onze leeftijd en het geluk dat ik in het ziekenhuis werk en de gynaecologen goed ken, ben ik vrij snel in een traject gerold. Bij mij was al heel snel duidelijk dat ik geen cyclus van mezelf had doordat ik jarenlang de pil doorgebruikte. Dit is dus op gang geholpen en dmv hormoonmedicatie had ik op een gegeven moment weer een cyclus. Uiteindelijk zijn wij zwanger geworden bij de eerste keer inseminatie. Het hele traject was pittig maar meer dan waard!! Hopelijk is het bij jullie wel gewoon op de natuurlijke manier mogelijk, succes en ga ervoor!! Hopelijk heb je snel een positieve test in handen.
Dank je wel Tazzy. Het is voor mij ook nieuw om mijn cyclus bij te gaan houden, al was ik al wel een tijd van de pil af (vanwege bijwerkingen). Dit was onze eerste ronde. Vandaag de voortekenen van ongesteldheid gehad, dus die zal morgen wel los gaan barsten. Daarmee was mijn eerste cyclus 27 dagen. Kan ik een beetje gaan rekenen wanneer ik mijn vent moet bespringen. LOL. Wat fijn trouwens dat jullie een prachtige dochter hebben gekregen in juli ! Fijn te lezen dat ik niet de enige niet piepjonge dame ben, die graag een kindje wil.
@ Tazzy wat een mooie dame. Daar mag je met recht trots op zijn. Ik plaats geen foto openbaar. Zal eens kijken of het afgeschermd kan. Ik mis mijn mannetje natuurlijk maar het gaat bij mijn ouders goed. Hij drinkt nu gewoon uit de fles. Hij slaapt goed. Ik zie dat mijn ouders er enorm van genieten dus dat maakt het wat makkelijker. Werken ging goed. Was alsof ik niet was weggeweest. Even iets anders dan luiers, voedingen en gebrabbel is ook lekker. Het fijnste moment van de dag is als je weer naar huis mag @ Anne een jongetje wat leuk. Het probleem met de naam herken ik. Een meisjesnaam was zo bedacht maar een jongensnaam. We waren op vakantie, en daar was opeens de naam. Het komt vast goed. @ Kyra wat enorm balen zeg. Ik begrijp dat je afstand neemt. OP een gegeven moment bestaat je leven uit het woord zwanger raken. Ik duim dat het snel raak is. @ Mir hoe is het nu bij jullie? @ Lola james hoeis het met de kleine meid? @ Fimaro welkom. Ik ben eind Oktober bevallen en ik word van de zomer 39. Ik snap wel gezien de leeftijd dat je daarover nadenkt. Klets gezellig mee. Worden spannende tijden.
Dank je wel meisje1977, je slaat de spijker op zijn kop. Spannende tijden inderdaad. Alleen al het erover nadenken, het anders naar je lijf kijken en luisteren. Heul spannend !!
Hoi! Ik wil ook graag meelezen en -schrijven. Ben 37 jaar maar over een week word ik 38. We hebben een zoon van 4 en willen graag een tweede! Door omstandigheden kojden we pas afgelopen jaar beginnen. Helaas is het twee keer misgegaan. Zie handtekening. Ik hoop dat het ons nog een keer gegeven is. Ik ben niet zo heel positief omdat mijn eeneiiige tweelingzus een verminderde eicelvoorraad heeft en volop met icsi bezig is wat nog niet lukt. Ik ben bang dat het ook met mijn eitjes niet goed is gesteld. Maar ik ben wel 2 keer zwanger geraakt uit 4 eisprongen in 2015. Geeft dus hoop. Doen jullie nog iets speciaals om het zwanger worden te bespoedigen/eicelkwaliteit te verbeteren?
Nou hier blijft het nog even spannend. Ik kreeg woensdag de eerste tekenen van ongesteldheid, zoals ik al jaren iedere maand krijg. Dan weet ik dat het de volgende dag "losbarst". Nou dat losbarsten waren 2 vegen... gevolgd door 3 druppels vannacht en daarna niks meer. Dat herken ik dus helemaal niet van mezelf. Dit heb ik qua menstruatie nog nooit zo gehad. Dus kruipt er toch weer in je hoofd: "het zal toch niet ?" Ik wacht het toch maar even af dit weekend en als het bloedverlies weg blijft, ga ik toch maar testen begin volgende week. Ik reken nog steeds nergens op, maar deze voor mij ongewone "menstruatie", heeft me aan het twijfelen gebracht.....
Als je nu al je menstruatie verwacht kun je vandaag ook al testen hoor Het zou toch wat zijn, als het nu al gelukt was!
fimaro de spanning loopt ik. Ik zou niet kunnen wachten tot maandag. Heel veel succes ik duim voor je
@Fimaro Spannend. Ik zou er denk ik ook een testje tegenaan gooien @Leo Welkom MBT "zelf" iets doen... een gezonde levensstijl is natuurlijk altijd aan te bevelen. Je zou je eens kunnen verdiepen in tarwekiemolie / shatavari, of dat iets voor jou is? @Meisje Fijn dat het werken goed is bevallen! @Tazzy Mooie foto's @Julia Hoe is het bij jou? @Kyra En bij jou? Kun je 't een beetje handelen mentaal? @reflux baby's Hoe gaat het met de baby's en de mama's? We zijn hier enorm aan de kwakkel. Bah. Weet even niet hoe we die negatieve spiraal kunnen doorbreken. Eerst een peuter tweemaal in het ZH. Toen ML een geplande ingreep, waardoor hij echt niet fit is. En een baby die niet groeit, uren krijst en vooral niet slaapt... We lopen inmiddels bij de kinderarts maar bleh.... Ga van de week eens ff kijken naar een ostheopaat ofzo, want hier moet echt iets gebeuren. Mijn zielige kleine baby...maar ook mijn arme trommelvliezen en vooral <GAAAAAAAP>
Dat klinkt niet fijn katenhond!! En idd ik zou zeker een osteopaath laten kijken. Wat vreemd dat de baby niet groeit en duidelijk niet comfortabel is als er zoveel gehuild wordt! Sterkte!! Fimaro, nog getest???
welkom nieuwe meiden! Ja, ik doe mijn best om niet meer de halve dag hier op zp rond te dwalen en mijn gedachten een halt toe te roepen, maar potverdrie! Ik kan echt nergens anders aan denken. Pfff. Gister waarschijnlijk weer een posi ovulatietest, vandaag nog ff checken of ie al weer aan het aflopen is en dan maar weer plaats nemen op het wachtbankje....
@kat en hond: pff sterkte in de ziekenboeg! Klinkt echt niet fijn! Miss iemand om hulp vragen om op de kindjes te passen zodat jij ff een paar uur kan bij slapen? Geeft je weer energie zodat je er weer tegenaan kunt! @meisje: fijn dat werken goed is gegaan. Is idd ook wel lekker om even geen mama te zijn!
Goedeavond dames, Gisteren de KS. Helaas liepen we steeds verder uit en was ik pas kwart voor 1 ofzoiets aan de beurt. De KS heb ik echt als een drama ervaren. Ruggeprik was lastig..en hoewel dochter er snel uit was duurde het hechten 3 kwartier. En het deed ongelovelijk veel pijn. Tussendoor wel extra pijnstilling gehad maar die was steeds na 6 minuten ook weer uitgewerkt. Achteraf denkt de gyn dat ze mijn ruggeprik iets te laag hebben gezet waardoor ik toch nog veel pijn boven de navel voelde. De rest vd dag was ook 1 horror. Het voelde als 1 lange nawee en mijn buik deed steeds pijn. Niet echt genoten van dochtertje. Pijnstilling mocht ik wel maar de injecties vind ik meer pijn doen dan helpen. Dus ik heb de hele dag op diclofenac en paracetamol geleefd..maar lang niet zoveel als ik er had gewild. Tijdens de KS hinte de gyn al dat het er van binnen niet alkemaal goed uitzag. Vanmorgen is ze langsgekomen om een echo te maken en heeft ze het verder uitgelegd. Gelukkig was er niets achtergebleven en weet ze de pijn dus aan 'normale' omstandigheden. Maar ze legdewel uit dat toen ze de boel lossneed het oude lidteken al aan het 'wijken' was. Het was zooo dun geworden dat ze er doorheen de vruchtzak kon zien. Veel te uitgerekt eigenlijk. Ook het hechten duurde om die reden enorm lang. Ze raadde me daarom met klem af ooit weer zwanger te worden. Heftig en wel verdrietig dat ik die keuze niet vrijblijvend zelf kan maken.. Maar waarom het risico opzoeken als je er 4 hebt rondlopen. Vandaag gaat het met de pijn stukken beter. Lopen gaat nog absoluut niet. Maar mijn buik doet nu alleen zeer tijdens het voeden en ik kan eindelijk genieten van ons kleintje. Manlief heeft vanacht naast me geslapen. Dat was fijn. Liefs.Hieronder een fotoo Welkom op het zwanger worden, zwangerschap en baby forum - Zwangerschapspagina
Mir 78 Van harte gefeliciteerd met jullie mooie dochter! Wat een verhaal zeg .Ik krijg het er koud van. Ondanks dat je er al 4 hebt kan het bericht verdrietig zijn. Je kinderwens is vervuld maar je gezinswens misschien nog niet. Hopelijk is alle pijn snel achter de rug en kun je lekker genieten. Ik was helemaal verbaasd. Dacht dat Lolajames weer zwanger was. Zat ik op de begin pagina's en was het een bericht van vorig jaar te lezen