wow pittige rit dan in korte tijd. Hm ik ben ook sinds mei gestopt...en dus nog geen kinderen. Dus de vraag die ik mezelf ook regelmatig stel..is of 1 van ons misschien onvruchtbaar is. Maar ja wat ik al eerder zei, mijn vriend wilt er allemaal geen circus bij. Hij heeft meegemaakt dat er daardoor ook relaties zijn die eraan onderdoor gingen. En daarbij heeft hij er ook vrede mee mocht het niet lukken. Dussss ik hoop dat het op de natuurlijke weg toch eens gaat lukken. Ik duim voor jou ook en dat het dan een echte plakbeeb is!
Maar een heel circus hoeft toch niet meteen?? Maar jij zou natuurlijk wel een verwijzing naar de gynaecoloog kunnen vragen en even laten kijken of er wat afwijkends te zien is. Gewoon door een simpele echo en wellicht wat bloed af laten nemen. Zo begon het bij mij ook en direct was duidelijk dat ik gewoon geen cyclus van mezelf had, tsja dan kan je blijven proberen maar gebeurt er niks natuurlijk. Dus dat is bij mij op gang geholpen en dus met hormoonmedicatie gestart. Later in het traject nog een HSG gehad maar daar kwam verder niks afwijkends uit en anderhalve maand erna was ik ook zwanger. Wel door inseminatie maar dat kwam ook een beetje doordat ik in het ziekenhuis werk en de gynaecologen goed ken waardoor er wat meer vaart achter is gezet, ook gezien de leeftijd van mijn man en ik. Mijn man is nu 44 en ik word 40 volgende maand. Het enige wat mijn man heeft moeten doen is zijn zaad inleveren voor de inseminatie, ik was ook met de eerste keer insemineren zwanger. Dus het valt dan alles mee aan circus en ik ben heel erg blij dat ze me hebben geholpen. Daarbij was het ook allemaal meeeeeeeeeer dan waard als ik nu naar ons mooie dochtertje kijk
Hee Tazzy, ben ik met je eens hoor, en ik zelf bekijk het ook stap voor stap en zie het dus niet perse als een circus. Maar ja helaas verschillen we daarin wat van mening, misschien dat hij er over een tijdje net zo over denkt. En heb inderdaad zelf ook al zitten denken om dan mezelf even te laten "checken"...maar heb wel elke maand een eisprong op zich...dus dat moet wel goed zitten qua cyclus dan. Maar bedankt voor je reactie, en fijn te lezen dat het dus ook "luchtig" kan .
welkom nieuwe meiden! wij zijn sinds januari 2015 bezig voor een tweede. Ik ben bijna 39 jaar.. en vorig jaar was het in ronde 10 eindelijk (voor mijn gevoel) raak. Helaas kwamen we er bij de termijn echo achter dat het hartje gestopt was. Erg verdrietig, met ruim 11 wk miskraam met medicatie opgewekt. Nu dus in ronde 2 na de miskraam. Er niet mee bezig zijn is echt onmogelijk. Ik verlang nu nog meer naar een kindje dan voor de miskraam. Pff, maar goed. We hebben het er maar mee te doen. Duidelijk is ieg dat zwanger worden lukt. Ik heb ook een zoon uit 2014, die overigens "per ongeluk" is ontstaan.. Bewijs dat je echt door 1 keertje onvoorzichtig zijn een kindje kunt verwekken. Hoe anders is het nu.. Maar goed, nog een week op het wachtbankje!
Spannend Kyra! En begrijpelijk dat het weer spannend is.... Hopelijk snel raak en een zorgeloze zwangerschap!
@zwangere dames Ik ben even kwijt wie er nu allemaal zwanger zijn , maar hoe is het met de zwangere dames? @mooie foto's Ik zag weer leuke koppies voorbij komen @Fimaro Vervelend als je lijf je ineens zo voor de gek houdt. @Lolajames Hoe gaat 't nu met je meisje? @Julia Hoe is het met jou? Had je een lieve kraamverzorgster? @Kyra Ik blijf voor je duimen meis! @alle dames op 't wachtbankje Sterkte en geduld met het wachten (killing...) Hier blijft 't even prut. Maar sinds een paar dagen enige verbetering te bespeuren. Gelukkig wordt er niet meer 18 van de 24 uur gekrijst, we waren helemaal kapot. Ik ben op koemelk / geitenmelk en sojavrij dieet. Pittig. Maar ineens zien we verbetering. We lopen ook bij de osteopaat, en ook die ziet enige verbetering. Niettemin was ik vannacht na drie uur al weer op de been, wegens huilende baby, maar goed, ooit komen er betere tijden zullen we maar denken
och jee kat en hond! Heftige tijden nog bij jullie! Is het een idee om baby en/of dochter toch eens uit logeren te doen bij opa en oma of dat zij bij jullie komen? Kolven en hen een flesje laten geven? Baby is nu oud genoeg dat je niet bang hoeft te zijn voor tepel/speen verwarring. Mijn zoon heeft ook zowel bv als bv via een flesje gehad. Ging prima en gaf mij even rust. Kun jij even een paar uur bij slapen! Klinkt alsof dat wel brood nodig is! Sterkte!!
Jeetje wat heftig kat en hond. Gelukkig zie je wel verbetering nu. Hopelijk zet het door. Heel spannend Kyra. Ik hoop dat het snel mag lukken voor jullie en nu wel alles goed gaat. Ik zit inmiddels rond mijn eisprong, dus ik ga mijn vriend vanavond maar eens "lief" aankijken. Haha. Gelukkig is dat nooit een straf. Ik heb geen enkel idee of ik überhaupt zwanger kan worden, dus we zullen zien. Ik heb alleen wel voor mezelf kunnen accepteren dat we het lot en de natuur laten bepalen. Als het voor ons bedoelt is, gaat het vast een keer lukken en als het niet voor ons bedoelt is, dan niet. Zo voelen we dat gelukkig beiden. Dus wij zullen ook niet gaan proberen een ingewikkelde medische molen in te stappen. Dat hebben we goed besproken en besloten samen. En omdat ik er zo in sta, merk ik aan mezelf dat ik dan ook niet in zak en as zat toen ik toch ongesteld werd afgelopen maand. Ik kan dat accepteren gelukkig. Ik zou er veel meer moeite mee hebben als we het niet serieus zouden proberen en dan over een paar jaar zou zeggen "wat als...". Maar we zijn nu voor het eerst het echt serieus aan het proberen. En dat voelt goed. Maar natuurlijk hoop ik wel dat het een keer raak gaat zijn, dat wel.
Phoe dat klinkt pittig katenhond!! Besef ik weer hoe gezegend wij zijn met zo'n makkelijk kindje. Nou fimaro veel succes en plezier dan maar
Helaas is dat geen optie. De opa en oma waar wij de kids naartoe zouden willen doen (en die de kids zouden willen hebben) zijn daar fysiek gewoon niet toe in staat. Ik ben al jarenlang mantelzorger dus mmm En ZL gaat helemaal in de voetstappen van zijn zus, dus wil absoluut geen fles. DL heeft in haar leven ook nooit maar dan ook nooit uit een fles willen drinken. We hebben er destijds kapitalen aan gespendeerd. Verschillende flessen / spenen, advies lactatiekundige etc. ,maar kennelijk zijn er consequente flesweigeraars en mijn kindjes horen daar helaas bij. Ach... 't is ff niet anders. Acceptatie van de situatie geeft mij rust. Ja 't is heel pittig, maar ondanks dat kan ik gelukkig nog wel intens van de leuke momenten genieten en daar krijg ik ook weer energie van. Soms ff stoom afblazen... ML die onverwachts ff extra bijspringt (zit in de nachtdiensten maar kwam gisteren na een paar uur slaap zijn bed uit om bij te springen toen ik het even helemaal niet meer zag zitten) en dan kan ik 't wel weer ff hebben. En ik heb 't idee dat we op de goede weg zitten, dat is ook heel fijn. Was vannacht ook weer om half vier op, maar het intense, oorverdovende, wanhopig krijsende babytje is veranderd in een "gewoon huilend" ventje.... en dat scheelt zo'n stuk voor mijn trommelvliezen. @Fimaro Ik hoop dat je vlot een positieve test hebt maar fijn dat jullie er zo " in" kunnen staan.
Hier eentje van 39 uit het midden van het land. Mama van ivf wondertje Bram van 2.5 en pril (4wkn4dgn) zwanger van ons 2e ivf wondertje.
Gaat de goede kant. Alleen nog vreselijk last van maagzuur. Zo zielig! Waarschijnlijk moeten we overstappen op een nieuw medicijn. Maar bij ons drinkt ze goed! Willen ook graag van 5 naar 4 flessen. Die van 23 uur drinkt ze slapend. En als ze wakker is wil ze hem niet.... Zou dat al kunnen denken jullie? Ze is 5 maanden. @Tazzy: Hahaha, ze heeft geen flauw benul wat ze met die fles aan moet!! Hilarisch! Zit een beetje op die speen te knagen that's it. @Katenhond: Jeetje wat een gedoetjes! En wat knap dat je zo positief blijft!
Hahaha, komt vanzelf en anders uit een bekertje drinken, moet ze alleen wel goed rechtop zitten in bv de kinderstoel. En hier zat fenna met 5 maanden ook op 4 flessen, met 6 maanden nog maar op twee flessen, die bouwde in no-time af toen ze eenmaal ging eten en nu is ze bijna zeven maanden en mag ik blij zijn als ik er nog eentje in krijg!!!! Maar ze drinkt verder wel goed uit een bekertje of tuitbeker.
Gefeliciteerd nieuwe zwangeren! @katenhond: helaas... nou kom hier af toe dan maar stoom afblazen! @Lola: mijn zoon gaf zelf altijd aan wanneer en hoeveel hij wilde drinken. Dus als je dochter de fles slapend drinkt zou ik 'm haar niet geven. Dan zie je wel of ze door blijft slapen, of niet. Tenzij ze de voeding echt nodig heeft om op gewicht te blijven/te groeien? @hier: alweer ongesteld geworden ?! Begon gisteravond met roze verlies, maar vandaag echt door gebroken. Pff de boel is nog aardig in de war!