Hier nog steeds of alweer ziekenboeg en vooral enorm druk met huilende baby. Ik geloof dat ik de afgelopen week niet meer dan 3 uur per nacht heb geslapen en dan nog niet eens aaneengesloten. Mijn lontje word dus wat korter en mijn incasseringsvermogen wat minder. Ach ja... Hoe is het met alle baby's? En met alle zwangere dames? En hoe gaat het met de dames op 't wachtbankje? Voor jullie extra sterkte en geduld ladies!
en voor jou veel sterkte katenhond! afgelopen dinsdagavond een knaller op mijn ovutest, dus echt op het wachtbankje. Mijn testen lopen, getest op dinsdag om 17:30 duidelijke streep, maar nog geen posi test. Gelukkig nog eens getest om 21:45 toen een knaller en de volgende dag om 11:00 gestest en alweer onwijs afgelopen. Als ik niet om 21:45 had getest had ik mijn lhpiek (weer) gemist. Op het wachtbankje dus!
We gaan weer duimen Kyra!! Pff katenhond dat breekt je op zo ondertussen!! Hier gaat het prima, ik geniet echt met volle teugen van ons mooie meisje. Ze is alweer bijna 8 maanden en wat ontwikkeld ze toch snel, zo mooi om allemaal mee te mogen maken, ze is echt het beste, mooiste, leukste, liefste wat me ooit is overkomen, ben gek op dat kleine ding!!
@ katennhond wat vervelend. hopelijk is het allemaal snel voorbij. Laat het maar snel mooi weer worden @ Tazzy ik snap wat je bedoeld. De tijd vliegt voorbij. Hier ook alles goed. J.ustin begint van buik> rug te rollen. KLetst er voor zijn doen op los. Geven jullie borstvoeding of de fles. En hoe is het ritme bij jullie ? slapen-voeden-spelen of slapen spelen voeden? @ Kyra laat de tijd maar snel voorbij vliegen zodat je kunt testen. Ik duim ook
Succes katenhond! Kyra, ik doe een dansje voor je. Lola is ook een heerlijk blij ei. Kletsen, rollen, schaterlachen, maar wat gaat het inderdaad snel.... Niet normaal... Haha, dat vroeg ik me vandaag ook af!! Hier probeer ik slapen-voeden spelen, maar ze is vaak zo moe na de fles dat ik haar maar weer in bed leg. Heeft om 11 uur flesje gehad en ligt nu 10 minuutjes te slapen. Volgende fles is pas om 15 uur dus dan is ze lang en breed alweer wakker..... Hoe doe jij het?
Succes katenhond! Kyra, ik doe een dansje voor je. Lola is ook een heerlijk blij ei. Kletsen, rollen, schaterlachen, maar wat gaat het inderdaad snel.... Niet normaal... Haha, dat vroeg ik me vandaag ook af!! Hier probeer ik slapen-voeden spelen, maar ze is vaak zo moe na de fles dat ik haar maar weer in bed leg. Heeft om 11 uur flesje gehad en ligt nu 10 minuutjes te slapen. Volgende fles is pas om 15 uur dus dan is ze lang en breed alweer wakker..... Hoe doe jij het?
Ik geef flesvoeding maar vanaf het moment dat madam is gaan eten heeft ze binnen no-time de flesjes afgezworen. Ik krijg het er eigenlijk niet meer in. Met een beetje geluk drinkt ze rond het middaguur een fles maar verder niks meer als dan alleen haar papfles voor het slapen gaan. Ze eet dus al gewoon. -7.30 uur uit bed, wassen aankleden, pap eten, kopje venkelthee drinken en een halve boterham zonder korst eten. -9.30 uur weer in bed tot ongeveer 11.00 uur/ 11.30 uur. Dan een fruithapje. (potje of vers fruit) -12.30 uur bied ik haar de fles aan van 200cc, ene dag drinkt ze deze helemaal op, andere dag een beetje en soms zelfs niks. Als ze slecht drinkt maak ik van haar fles pap en lepel ik het naar binnen. -13.30 uur weer naar bed tot ongeveer 15.30 uur. Dan restant fruithap of een eierkoek, koekje, boterhammetje, wisselt. -17.00 uur krijgt ze een half potje groente aangezien ze dat als een gek eet en ons prakje niet altijd even goed nog eet al gaat het iedere keer beter. Nu krijgt ze een bekertje sap erbij. Rond half zes/zes uur eten we zelf en eet ze mee waar ze trek in heeft. Ze krijgt een yoghurtje na. (overigens kan ze wel al echt goed eten, ik prak het wel uiteraard maar pureer het niet. Pasta's eet ze gewoon zo, net als rijst enz. oh en een patatje vind ze ook heerlijk hahaha) -Na het eten in bad, pyjama aan en nog even spelen. -19.00 uur papfles en naar bed tot de volgende ochtend. Uiteraard speelt ze de hele dag door, dan in de bumboseat, dan op de grond, dan in de box, of gaan we naar buiten enz. Bij het ontbijt en het avondeten drinkt ze echt uit een bekertje, zo weet ik dat ze in ieder geval twee goede bekers vocht drinkt. Verder staat er over de hele dag een tuitbeker gevuld klaar waar ze ook nog uit drinkt. Ik weet dat ze eigenlijk nog gewoon flesvoeding zou moeten krijgen maar ik krijg het er echt niet meer in. Heb het maar geaccepteerd. Ze eet en drinkt goed en ontwikkeld prima dus het zal wel goed zijn. Wel een redelijk vast ritme zoals je ziet. wel gaan we natuurlijk ook gewoon met haar weg hoor maar de tijden qua eten en slapen houden we wel aan waar we dan ook zijn.
ik geef bv. Soms is het ritme slapen-voeden-spelen andere dag slapen spelen voeden Een dag als gisteren: - half 8 wakker, eten, even bij ons in bed kroelen - 8.45 - 10.15 geslapen , daarna gegeten aankleden etc en spelen in de box of op het speelkleed -11.30 -12.30 geslapen daarna gegeten en spelen -13.30 -15.30 geslapen, eten en spelen -17:30 -18.15 geslapen, om 19.00 fles -19.30-7.30 geslapen alleen wakker voor eten vandaag 7.30 eten, en bij ons in bed 8.40-10.20 geslapen eten, aankleden/badje spelen 11.40-13.oo geslapen, eten, spelen 14.30-15:15 geslapen, eten, spelen Soms zitten er echt hazeslaapjes tussen. Vorige week was het weer meer slapen, spelen voeden
Wij hebben geen echt schema. Ik voed op verzoek. Denk elke anderhalf uur ofzo. 's Nachts elke twee uur ongeveer. Baby gaat met mij mee naar bed (rond elf uur) en doet overdag een minislaapje in de draagdoek af en toe. Hier hele wakkere kindjes. DL was ook zo'n baby. Vast voedsel krijgt onze baby nog niet, daar gaan we over een paar weekjes mee starten. @Kyra Spannend Wij blijven hier echt tobben, daar baal ik van. Vandaag weer de kinderarts gesproken. De pijnstilling wordt opgehoogd en toch maar maagzuurremmers proberen en dan over twee weken weer evalueren. We zullen 't zien. Ik weet 't niet. Qua ontwikkeling gaat het prima. Rollen van buik naar rug en omgekeerd. Kletsen, spelen, buikschuiven, pogingen tot kruipen zelfs! en als hij de babygym zat is, pakt hij 'm vast en knikkert 't om over zijn hoofd weg... (deed DL ook) Dus dat zit wel snor, mijnheer is tenslotte nog "maar" vijf maand
Jeetje Katenhond, respect dat je nog zoveel voedt! Lola slaapt al zo lang door.... Hoe gaat het met de kleine? Helpen de medicijnen? Elke dag als we wakker worden, hoop ik dat de reflux spontaan verdwenen is! Helaas nog niet gelukt hier Lola is vandaag precies 6 maanden. Jeujjj! Wat gaat het hard zeg. Net gemeten en ze is 65,5 cm en 6000 gram. Een slanke den maar niets om ons zorgen over te maken gelukkig. Ze is alleen heel erg verkouden (al 1,5 maand) en door de reflux spuugt ze als ze hoest. Heel onhandig... Mijn vriend noemt me tegenwoordig ook wasvrouwtje haha. Hopelijk snel voorbij! Hoe is het verder met jullie allemaal?
Hoi dames, Is er nog plek voor een bijna 37 jarige mama? Sinds twee dagen weer op het wachtbankje. Merk dat ik op de andere fora meestal de oudste ben...heb ook al twee prachtige dochters van 7&9. Wanneer ik in mei nog niet natuurlijk zwanger ben worden we doorverwezen naar het ziekenhuis. Heel spannend. Eerste twee keer binnen drie mnd zwanger nu al 10e maand. Afgelopen zomer een vroege miskraam.. Gr Lentekind
@Lentekind Welkom. Spannend! @Lola Wat een leuke collage van Lola! Proficiat met 't halve jaar! En verder beterschap. Verkouden en reflux is een slechte combi en bovendien is het zo zielig voor die kleintjes, al die snottebellen... Gelukkig maar dat we tegenwoordig wasmachines hebben... je moet er toch niet aan denken dat je honderd jaar terug een refluxbaby had gehad... Hier gaat 't gelukkig ff wat beter. Ik ben alleen bang dat het de pijnstillers zijn en niet de maagzuurremmers. We gaan 't meemaken. Zondag moeten we stoppen met de pijnstillers. Intussen is ZL wel enorm aan 't groeien, hier niks slank maar gewoon lekker bol. Vanmorgen gewogen en gemeten. 69,5 cm en 7510 gram... Omdat we ook wasbare luiers gebruiken (en dat scheelt wel een broekmaatje) inmiddels al in maatje 74... pffff Over twee weken gaan we starten met bijvoeding... ML kijkt er enorm naar uit om ZL zijn eerste pap te kunnen voeren. Leuk!
Welkom lentekind!! Leuke collage van Lola zeg. Hier alles zo zijn gangetje, Fenna is alweer bijna 8 maanden en doet het goed. Flesjes zijn er zo goed als helemaal af. Bied nog wel twee keer aan op een dag maar ze drinkt er minimaal van. Verder eet en drinkt ze heel erg goed hoor dus prima. Fenna gaat alweer maatje 80 in, niet normaal hoe snel dat gaat!! Verder zitten momenteel haar boventandjes te vervelen, die duwen al flink tegen het tandvlees aan maar komen nog niet door, ze heeft er best last van. Hopelijk zijn ze snel door!
Leuke collage idd. Kun je ook foto's plaatsen die niet openbaar zijn en alleen voor jullie te zien? Wat vliegt de tijd he. Dat vind ik nu al met ruim 4 maanden laat staan met 8 maanden en wanneer ze gaan eten etc. Hopelijk komen de tandjes snel door. Wat doe jij er verder tegen bijtring, zalf, of laat je het op zijn beloop? Welkom lentekind. Hier ben je niet de oudste Ik weet even niet hoe het met de rest zit maar ik word van de zomer 39. Wat een spannende tijd ga je tegemoet. Hopelijk lukt het jullie om toch spontaan nog zwanger te raken. Hier gaat alles zijn gangetje. Heb een babyconsulente op bezoek gehad ivm het onrustige inslapen van J.ustin overdag. Heb nog tips gekregen. We waren goed op weg maar nog een klein zetje met hulp. Dus ben nu 2 dagen aan het "trainen". Katenhond hier ook een kleine dunne uk. Was bij 4 maanden 61 cm en 5404 gram. Wij gaan hier rustig de bv afbouwen en op de fles over. Ik geef 8 x bv, dat wordt straks 8 flesjes van 90 cc. Hoe hebben jullie dat verder opgebouwd?
Mag ik ook meedoen? Veruit de oudste. Vanwege medicijngebruik na ziekte kon ik pas op heel laat zwanger worden van mijn eerste. Dat is (spontaan!) gelukt op mijn 39e. Nu hopen we dat een tweede er mag komen. Zoontje is nu 2 (en ik dus ook weer ouder...). Het ziet er deze maand goed uit. Met de tweede terugplaatsing van een ivf cryo uit 2010 (een klein groepje embryo's mogen invriezen omdat ik chemo moest), lijkt het nu goed te gaan in mijn buik. Fingers crossed!
Welkom Lentekind en June! Ik word over 2 weken 39 jaar... En inmiddels in ronde 4 na de ma in december. Ik merk dat ik het ontzettend zwaar vind om de teleurstelling van weer ongesteld worden weer te incasseren.Voor de ma stapte ik er vrij makkelijk over heen en kon ik er wel van genieten dat ik nog een maandje langer van de sashimi en een glas wijn kon genieten. Nu ben ik er echt wel een week depri onder..