Welkom hier lilly en wat balen zeg!! Maarrrrr het wil nog wel, dus op naar een nieuwe plakbeeb!! Ik ben 40 en mijn meisje is nu negen maanden dus hey we zijn zeker niet te oud
He Lilly, Welkom! Je verhaal klinkt bekend😁, twee dochters 8 en bijna 10.. Zondag mag ik testen, dag dat we vertrekken naar vakantie. Heel benieuwd. Is nu al n paar keer mis gegaan hoop zo dat er eentje blijft plakken.. Sterkte komende week en gezellig dat je hier komt kletsen! X Lentekind
Hoi meiden! Even afwezig geweest. Reis gemaakt door West Amerika voor de kleine man ons komt vergezellen. 😉 Hier gaat alles goed. Nog weinig klachten gelukkig. Merk dat ik wat vermoeider raak door slecht slapen 's nachts, maar als dat het enige is... Avonddiensten worden door het slaapgebrek wat zwaarder, maar ik heb er gelukkig nog maar 1 voor mijn verlof. 😁
Laatste loodjes Anne! Fijn dat alles goed gaat! Geweldig nog 1x een grote reis maken. Je hebt groot gelijk, duurt straks nog wel even voordat dat weer kan.
Hoe gaat het hier met iedereen?? Hier gaat het prima. Ons moppie is alweer bijna tien maanden en vol in ontwikkeling. Zo gaat ze zelf zitten, zit los, zegt de nodige woordjes als papa, mama, oma, en wat zegt de koe, boooeeee en nog wat gebrabbel. Ze doet verwoede pogingen tot kruipen en is zo gezellig en gek op onze hond. Zal even een fotootje erbij plaatsen.
Mooie foto's! Het heeft mij een paar uren gekost om alle posts te lezen. Ik ben 36.5 en we gaan voor onze eerste.
Jeetje Tazzy, wat gaat het snel! En wat een leuke foto's van Fenna. Blij meisje! Hier gaat alles goed. Flessen vindt ze nog steeds stom, maar alles op een lepeltje vindt ze heerlijk. Dus veel yoghurtjes, fruit, kwark en warme happen. Tis niet anders! Ze is hartstikke vrolijk en druk,dus het zal wel goed zijn!
Flesjes zijn hier al volledig verleden tijd. Enige fles die ze nog drinkt is haar papflesje voor het slapen gaan. Verder eet en drinkt ze volledig normaal hahaha. Ik vind het wel prima, ze groeit en doet het super, ze is 73 cm en weegt 10 kilo, zit in maatje 80 / 86 Haar schema is nu: Tussen 7 en 7.30 uur wakker, pap eten uit een bordje met lepeltje, evt. Nog wat brood, thee uit de tuitbeker. Rond 9.30 uur op bed tot ongeveer 11 uur. Dan wat fruit en drinken uit de tuitbeker. Tussen 12.00 en 12.30 uur boterhammetje eten en een bekertje drinkpap. Rond 13.30 weer op bed tot ongeveer 15.00. Dan weer wat fruit of fruithapje of iets van een eierkoekje ofzo, drinken uit de tuitbeker, slokjes hoor, drinkt geen hele tuitbeker leeg. Om 17.30 uur de avondmaaltijd, eet gewoon met de pot mee, vind echt alles lekker en kom niet aan met een potje want dat hoeft ze echt niet. Yoghurtje na en ik bied wederom wat drinken aan. Dan nog rond 19.30 uur de papfles, gaat niet helemaal op maar zo'n 150 cc en daarna naar bed. Het naar bed gaan is momenteel een heel gedoe, zit echt in die verlatingsangst fase, pittig hoor. Als ze eenmaal slaapt dan slaapt ze negen van de tien keer wel gewoon lekker door. Verder is ze echt hartstikke vrolijk en super lief, echt genieten van haar!
Het zijn 2 bijzondere dames! Haha. Soms zie ik kinderen van vriendinnen van mij met gemak flessen van 200ml wegklokken en daar zit ik dan met verbazing naar te kijken! Hihi, ze vertikt het! Ik verstop de melkpoeder gewoon in haar fruit en kwark, krijgt ze het toch nog binnen. Ik kan het er niet ingieten en ze weigert de fles echt hardnekking
Echt he, ik zie dat ook weleens bij andere baby's van die leeftijd, hoppa achter elkaar een fles naar binnen. Nou Fenna lacht je nog net niet uit hahaha. Die slaat het letterlijk weg. Ik deed de flesvoeding idd ook mengen door haar pap enz en door dat papdrinken tussen de middag. Krijgen ze het toch nog binnen. Echt meiden met karakter zullen we maar zeggen
Onze kinderarts zegt altijd "het zijn de leukste kinderen!! Je hebt er alleen wel echt je handen vol aan" Nou dat klopt! Hahaha.
@Tazzy Leuke foto's en een flinke dame, zeg! Onze baby is een cm langer maar weegt 8 kilo (en ik dacht nog wel dat 't best een stevige baby was ha ha) @Lolajames Hoe gaat het met Lola haar reflux-klachten? @Venusz Welkom en good luck! @Kyra Hoe is het bij jou? Gaat 't nog een beetje met de hoop en 't geduld? Hier gaat de tijd rap. Onze baby is voor mijn gevoel echt baby af en dat terwijl de 8 maanden nog gepasseerd moeten gaan. Ik dacht dat onze oudste rap ging (die was met 11 mnd zelf in de vensterbank geklommen) maar het lijkt wel of deze nu probeert om nog ff vlotter te zijn. Loopt al langs de radiator of langs de bankrand. De eerste woordjes zijn al gezegd (en nee, het was geen mama of papa). Gevoerd worden is er niet bij. We doen aan rapley, dus dat is al volledig controle bij 't kind, maar nochtans wilde ML 'm super graag pap voeren of bijvoorbeeld iets van stamppot ofzo. Maar dan graait ZL direct de lepel uit je handen en steekt 'm triomfantelijk zelf in zijn mond. Tsja.. euh... Kortom... we mogen echt niet klagen en dat doe ik ook niet, maar stiekem vind ik het écht zó jammer dat onze baby al zo zelfstandig is. En peuter is ook al zo'n zelfstandig wezen en ondankbare ik verlangt eigenlijk een beetje naar een kindje dat zich wat langer vertroetelen laat (als in lekker tutten)
Hoi dames, Even een update.. Zware in de misère vandaag.. Twee vroege mk (chemische zwangerschappen) achter elkaar..eerst eind april en deze week positieve test gevolgd vandaag door zware bloeding... Dit betekent dat ik deze week dd huisarts kan gaan bellen voor een doorverwijzing.. Zwanger raken lukt blijkbaar maar zwanger blijven niet. Valt vandaag niet mee positief te blijven.. 😢 Hoe gaat het met de rest hier?
@katenhond. Die kleine van jou is vlot! Lola schuift achteruit en rolt alle kanten op maar staat nog niet hoor. Doordat ze zo druk en beweeglijk is en veel op haar buik gaat liggen is de reflux wel weer wat heftiger helaas. Kan niet wachten tot het voorbij is!!! Hoe is de reflux bij jouw kleine?