Hallo allemaal, Ik zal me even voorstellen en iets vertellen. Ik ben Elsa 33 jaar en we hebben een zoontje van bijna 4. Al jaren strubbel ik met eten en gewicht. Nu ben ik er maanden geleden achter gekomen dat ik een eetstoornis heb. BED, dan heb je eetbuien maar je voor daarna passief. Dus ik kwam extreem veel aan: 13 kilo in 2,5 maand. Nu ben ik in therapie en probeer ik alles onder controle te krijgen. Ik weet dat ik niet echt mag diëten en dat ga ik ook niet doen, maar zal wel langzaam afvallen door gezond te eten. En hoop hier eigenlijk een beetje steun te krijgen. We willen al langer voor kindje gaan maar gewicht blijft probleem hierin. Wie o wie wil ook graag op gewicht letten om gezonder zwanger te worden?
Heftig zeg, op welke manier ben je daar achter gekomen? Ik ben vorig jaar 12 kilo afgevallen in 5 maanden tijd door minder koolhydraten te gaan eten. Het ging me heel makkelijk af. Toen zat ik tijdelijk zonder werk en sinds ik weer aan het werk ben heb ik er meer moeite mee doordat ik mee (moet) eten op mijn werk. Niet alle kilo's zitten er weer aan gelukkig. Ik wil het graag weer oppakken. Mischien is dit een steun in de rug. ....
Ik wil graag meedoen! Hier nog niet direct plannen voor een 2e (ik begin deze maand met mijn eigen bedrijf), maar wel plannen om af te vallen voordat we überhaupt gaan denken aan een 2e Ik zou echt wel heel graag een 2e willen, maar dit zit in ieder geval nog niet in de planning voor de komende maanden. Mag ik dan wel meedoen? Ik ben 28 en ik heb een dochter van bijna 1,5 jaar. Afgelopen zomer was mijn "dieptepunt" qua gewicht en zat ik op 102 kilo. Inmiddels zit ik op 96 kilo, maar er moet nog wel zo'n 15 kilo af wil ik aan een zwangerschap denken.. Dit alles door gewoon gezonder te gaan eten en wat meer te bewegen.
Hey! Wat leuk! Welkom meiden ☺️ Ik wist al langer dat ik geen normaal eetgedrag had omdat ik echt extreem grote hoeveelheden kon eten. Maar het is echt na boven gekomen toen ik depressieve klachten kreeg. Ik zit nu ook in therapie en ben er eigenlijk achter dat ik het al vanaf bubertijd heb 😖😖😖 Maar elke keer weer afvallen en weer aankomen, afvallen en weer aankomen 😖
Wat fijn om te lezen dat er ook anderen zijn die eerst wat willen afvallen voor ze (weer) zwanger worden! Ik ben 24 en heb al een dochter van 3 jaar.. Na de vorige zwangerschap ben ik flink aangekomen, 15 kg ongeveer.. nu kriebelt het enorm voor een tweede kindje, maar ik wil eerst graag een gezond gewicht en daardoor ook echt kunnen genieten van de zwangerschap. Merk wel dat ik het soms lastig vind om de wens van een tweede nog even voor me uit te schuiven, al weet ik met mijn verstand natuurlijk dat het beter is.. Tsjaa dat gevoel hè.. klapperende eierstokken noemen ze dat geloof ik Ben wel even benieuwd. Hoeveel willen jullie afvallen voor je er voor gaat? En op welke manier gaan jullie dat proberen te doen? Tips zijn welkom..
Wij zijn wel bezig voor een tweede kindje, alles wat ik voor de zwangerschap af zou vallen is mooi meegenomen. Mijn vorige zwangerschap was het beste dieet ooit! Kwam maar 3 kilo aan totaal en zl woog al 4825 . Stiekum hoop ik hier natuurlijk weer op al zou het kindje wel iets kleiner mogen zijn. Ik zou nog wel 20 kilo af willen vallen. Ga minder koolhydraten eten en natuurlijk naar de sportschool blijven gaan ( ik ga gemiddeld 2 keer in de week)
Vinden jullie het leuk om een lijstje met zijn allen samen te stellen? Ik weeg nu 89 kilo en zou toch echt wel 80 kilo willen wegen wanneer ik zwanger word. Dus heb een flinke weg te gaan 😛
ik doe ook graag mee. Ik ben 31 jaar en al meer dan een jaar bezig voor een derde kindje. Vorige maand helaas een miskraam gehad en ik heb een hele onregelmatige cyclus met niet altijd een eisprong. Vorig jaar ben ik 10 kilo afgevallen door paleo te gaan eten. Daardoor reeg ik een betere cyclus en eindelijk weer eisprongen. Helaas ging het vanaf november weer niet goed met mijn dieet en zijn er weer wat kilo's bij en zijn de eisprongen weer ver te zoeken. Vanaf februari ben ik weer bezig maar ik merk dat het nog niet helemaal goed gaat. Sinds ik in maart weer even streng was met mijn dieet had ik eindelijk weer een eisprong en werd ook zwanger. Helaas werd het een miskraam. Door de ( korte ) zwangerschap en de miskraam is mijn dieet weer helemaal verpietert dus tijd om weer streng te worden om er wat kilo's af te krijgen en vaker een eisprong. Wat gaan jullie doen om af te vallen. Ik merk dat het paleo-dieet voor mij goed werkt. Probleem is nu alleen dat ik het weer moeilijk vind om glutenvrij en suikervrij te eten. Het is echt weer even afkicken van de boterhammen en koekjes.
Ja bizar hoe snel je daar van moet afkicken he?! Zit ook echt rotzooi in waardoor je meer wilt eten. Ik mag niet diëten vanuit de therapie omdat gewicht niet prio 1 is, maar het stoppen van de eetbuien. Terecht natuurlijk! Maar als ik geen eetbuien meer heb, dan val ok automatisch af. Dus bij mij ligt het doel vol te houden geen binge momenten te krijgen. En de anderen?
Ik heb vorig jaar een tijdje zo goed als suikervrij gegeten. Ik ben daar toen 9 kilo mee afgevallen (moest ook wel, ik woog op een gegeven moment 102 kilo...). Inmiddels zit ik helaas weer op 96 kilo. Ik wil eerst naar 85 kilo en uiteindelijk zou ik het liefst onder de 80 willen. Maar daar is nog een lange weg aan vooraf te gaan vrees ik
Ik doe mee! Ben het ook zo zat weer. Ben dan ook een wandelende jo-jo... Ik heb zo'n beetje alles wel gedaan wat er op afslank gebied te vinden is. Koolhydraat arm, shakes etc. Dit hielp natuurlijk geweldig op dat moment en viel ook steeds 15 kilo af, alleen op de lange duur werkt dit natuurlijk voor geen meter meer. Zodra ik weer 'normaal' ging eten, kwam alles (plus extra) er weer bij. Helaas ben ik ook iemand van uitersten. Of, ik eet bijna niks meer (en veel bewegen), of, ik sla door de andere kant op (heul veul eten en niks meer doen). Ik ben ook echt een zoetekouw en suiker verslaafd, dus dat moet ik als eerste weer aan gaan pakken. Ik denk dat ik een beetje volgens de richtlijnen van Paleo ga doen. Dat is me eerder goed bevallen. Het is voornamelijk belangrijk om absoluut geen suiker en gluten meer binnen te krijgen om weer af te kunnen kicken. Maar dat is zooooooo moeilijk... In januari weer heel streng bezig geweest, beetje Paleo achtig, en ook direct weer zwanger geraakt. Helaas is het daarna verwaterd en ook de MK hielp niet mee om de draad weer op te pakken. Nu ben ik er weer klaar voor! Hopelijk zal de gezonde levensstijl de vruchtbaarheid positief beinvloeden...
hey ladies.. Dit is ook wel wat voor mij denk ik ik ben 29 en werk in een bakkerij.. oeps!! Ik ben na mijn zwangerschap ook nog steeds 10 kilo zwaarder dan ervoor. Mijn ideaal is 15 kilo minder dan ik nu weeg. Maar elke keer als ik me voorneem er nu ECHT iets aan te doen zit ik een uur later al weer op iets calorie rijks te kauwen.. heb echt geen dicipline! heb in november nog een miskraam gehad van een ongepland zwangerschap en hierna weer aan de pil..maar het kriebelt toch wel weer. ons meisje slaapt alleen nog erg slecht en daarom stellen wij het ook nog even uit. Het zou fantastisch zijn als ik in tussen tijd ook weer op een net gezond gewicht zit!!
Hoi hier ook een gewichtsprobleemvan al jaren zo'n 15 kilo te veel. Vorig jaar voor mijn zwangerschap net begonnen om weer grip p mijn lijf te krijgen. Vond het toen ook vreemd dat mijn broeken strakker zaten maar ik ontweek nog de weegschaal. Het waren mijn darmen die gingen opzetten in de eerste weken vd zwangerschap In december bevallen en gelukkig waren alle 11 zwangerschapskilo's na twee weken er al af. Toch wilde ik graag een wat slankere moeder zijn. Via collegae positieve verhalen gehoord over weight watchers. Half februari gestart en na 12 weken, 9.5 kilo kwijt. Ik eet veel minder maar kan op leuke momenten mee eten. Ik kies nu bewust. Elke week ga ik wegen op locatie voor de stok achter de deur. Ook is het leuk om anderen te ontmoeten die ook eetproblemen hebben. Verder is nog een forum via de app waarop ook veel gedeeld wordt. Wie weet gaan we nog voor een tweede en dan weet ik ook dat ik die kilo's weer kwijt kan raken. Succes ook met afvallen!
Ik weeg altijd op donderdag, is dat ook een idee voor jullie? Dat ik dan een lijstje bij houdt hoe "goed" we het doen? Ik vind het al een leuk groepje worden zo en vind sommige verhalen best heftig. We gaan ervoor!! 👍☺️ @ Ankie: knap hoor!!! Je bent goed bezig!
Voor het weekend wegen is wel slim idd, ga je (hopelijk) met goed gevoel (en motivatie) het weekend in Zat ik dan vanavond braaf een salade te knagen met tonijn... terwijl de rest allemaal lekkere dingen eet Oja, en vergeet niet voldoende water te drinken. Ook niet algeheel onbelangrijk. Ik ga ook even van die Jacob Hooy losse thee halen (detox enzo). Heb het idee dat dat ook wel wat met t lichaam doet. Dus, so far so good. Hoop dat k dat over een paar weken nog kan zeggen Success iedereen!
Elsa, ik herken wel een klein beetje van je verhaal trouwens.. Ik kan ook best veel aankomen in weinig tijd en eten terwijl ik me daarna passief voel.. Kikkertje, heftig zeg, die miskraam! Ik kan me voorstellen dat je er dan niet met je hoofd bij bent om gezonder te gaan eten, pff.. Respect dat je dit alweer zo snel wil oppakken! De thee van Jacob Hooy drink ik nu ook sinds kort! Afslankthee, detoxthee en ontzuringsthee Demie, hahaha, in de bakkerij Dat zal zeker niet meewerken nee Jullie dus ook al zo'n slecht slapertje! Hier ook, ze heeft het eerste jaar helemaal niet doorgeslapen. Minimaal 2x wakker per nacht. Nu slaapt ze gemiddeld 2 tot 3 keer in de week door, de rest van de nachten wordt ze minimaal 1x wakker. Anieke, wow, respect, 9,5 kilo kwijt in 12 weken!! WW werkt wel voor jou dus Super! Ga zo door zou ik zeggen Ik zal aftrappen: vanochtend gewogen en ik woog 95,4 kilo. Vanochtend heb ik een bakje Griekse yoghurt gehad met wat jam erdoor van Zonnatura. Mocht ik mensen vergeten zijn, sorry! Ik kon alleen nog op de 2e pagina kijken
Ik woog gisteren 89,6. Ik zal van het weekend een lijstje maken van ons allemaal. Dat paelo dieet, dat schijnt ook heel goed voor je huid te zijn. Mensen met psoriasis hebben daar heel veel baat bij. Zo nieuwe week nieuwe kansen. Maar wat een lastige week is dit! Hoe gaat het bij jullie?
Ik meld mij ook graag. Mijn dochter is nu 1,5 jaar en ik ben aan het afvallen voor een (eventuele) 2e zwangerschap. Ik heb PCOS en ben vanaf mijn 20e altijd al wat te zwaar geweest. Op een gegeven moment werd het echt te gek, ik woog 101 kilo. Inmiddels ben ik door Cambridge 19 kilo afgevallen. Ik wil er nog 9 kwijt zodat ik op de 75 kilo uitkom. En daarna is het afwachten of het lukt om zwanger te worden. Bij mijn dochter heeft het 2 jaar geduurd dus we gaan het zien. Iedereen ook heel veel succes!
Welkom roderoosjes! Wat super knap zeg dat je al 19 kilo bent afgevallen! Wouw ik zie hier toch ook wel mooie succesverhalen voorbij komen. Ik ga vanavond even en lijstje van ons maken
Hier komt het lijstje: 1) Elisabeth83: 89,6 2) Kersje: 3) Elise2014: 95,4 4) Flien13: 5) Twins2009: 6) Kikkertje88: 7) Demie: 8) Ankie75: 9) Roderoosjes: 84