Nog meer amazones hier?

Discussie in 'De lounge' gestart door fleerpje, 8 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fleerpje

fleerpje Actief lid

26 jun 2007
    309
    0
    0
    Hoi, ik vroeg me af of er nog meer paardenliefhebbers op dit forum zijn? En hoe jullie dat combineren met zwangerschap of kinderen?

Ik heb een ijslandse ruin van 9, een vijfganger waar ik sinds dit jaar wedstrijden mee rijd, maar alleen hier in de buurt, dus nog niet echt veel gereden.
    Het is een paardje met een heel verhaal, toen ik hem kocht was ie heel bang voor hetgeen wat op zijn rug zat, en loste dit vakkundig op door zijn snelheid (en dat heeft ie...) te gebruiken, kortom hij ging ervandoor, zijn rug zat helemaal vast, hij kon simpel vanwege de angst en spanning niet draven alleen maar telgangen of kneiterhard in galop.

Inmiddels zo'n 3 jaar verder hebben we vorige maand twee keer de tweede prijs op de gangenwedstrijden gewonnen, en ik vind het helemaal top! En ben echt supertrots op mijn ventje! :D

hier een plaatje van ons in tölt op de wedstrijd:

Wie hebben er nog meer een paard, of rijdt paard? En dan wat voor paard?

2. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    ja ik
    heb een KWPN zuidhorn/wisconcin springbloed dus
    ik reed altijd wedstrijden maar nu niet meet te weinig tijd en erg duur
    ik ben L dressuur, en M springen.

zal even foto in album zetten als dat lukt

3. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Hey Fleerpje!

Ik heb vroeger altijd paardgereden, heerlijk vond ik dat altijd!
    Ik ben ook echt van plan om het na m'n zwangerschap weer te gaan doen. Ik heb ook 1 keer op een ijslander gereden, GEWELDIG die extra gangen, zit super!
    Het enige wat ik jammer vind, is dat ik waarschijnlijk op een manege moet gaan rijden en dat vind ik niet zo leuk, vroeger reed ik altijd samen met m'n vriendin haar KWPN er, dat was ook echt een drakie, hield ook van snelheid zeg maar 8)

Kuskus Es

4. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik heb helemaal niks met paarden. De 1e en tevens de laatste keer dat ik ging paardrijden werd ik, voordat ik überhaubt op het paard zat, al gebeten door het paard.
    En het was zo'n lief paard zei iedereen. Dus moedig als ik was toch gaan paardrijden, huilend.
    Paard ging nog steigeren etc etc.
    Hoor ik achteraf dat ik best een pittig paard mee had. Zeg dat dan van te voren !

5. Kejay

Kejay Niet meer actief

ik heb zelf ook niets met paarden, ik vind ze eng en veels te groot!

6. fleerpje

fleerpje Actief lid

26 jun 2007
    309
    0
    0
    hee! kan je niet een verzorgpaardje zoeken in je omgeving dan tegen die tijd? IS vaak goedkoper en leuker! En mensen die iemand voor hun paard zoeken zijn al heel blij als ze een goed iemand kunnen vinden! (heb zelf ook met mijn vorig paard heeeeeel lang gezocht, dan ben je echt blij hoor, als je een goede hebt)

7. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Amazone van een Suzuki GSX 1400 ;)

8. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik heb een draversruin van 13 jaar. Eind deze maand heb ik hem 2 jaar.
    Ook mijn draver is een 5-ganger ( kent ook de Tölt en Telgang).
    Mijn draver heeft tot eind 2003 gekoerst (als hengst), en is vanaf januari 2004 als recreatiepaard (ruin) verkocht naar de vorige eigenaar.
    Sinds 31 juli 2005 bezit ik deze lieve ruin!
    Van een paardje wat alle gangen flink door elkaar gooide, en niet kon galoperen, is hij tot dusver L2-klaar ( maar ik ga straks weer vanaf het begin weer beginnen, om ons beide langzaam weer zover te krijgen ;) ).
    Volgend jaar wil ik wedstrijden met hem gaan rijden/starten.

Hieronder foto's van mijn ruin..
    http://www.mijnalbum.nl/Album=E4YCNH6I

Mijn paard staat sinds maart stil!
    Ik kon niet meer rijden door de zwangerschap (kwam er simpelweg niet meer op :) ) , en de bijrijdster had het druk met school.
    Nu heeft hij vrij tot eind september, of totdat ik weer kan beginnen met rijden.
    Dit komt omdat de bijrijdster vrij onzeker is, omdat hij een lange tijd heeft stilgestaan.
    Echter doet hij niets ( bokt niet, steigert niet), hooguit in rendraf/ rengalop door de bak racen..
    Dus staat hij vanaf maart 24/7 op de zomerweide,met een 5 andere paarden/pony's.
    Zijn beweging krijgt hij voldoende, heeft nl. min. 5 ha. om zich uit te leven, en aangezien hij nog jong van geest is, speelt hij de hele dag!

Straks als de kleine meid er is, ga ik ook gewoon paardrijden, net als voorheen.
    Of ik neem haar mee ( op stal is gelukkig rekening gehouden met kinderen), of ze gaat naar mijn ouders.

ik mis het rijden best wel, en kan niet wachten tot ik er weer op mag..
    Maar ik ga wel rustig de tijd nemen.

Saskia

9. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Hier nog een amazone.
    Tenminste... nu al bijna 9 maanden niet meer... ik sta te popelen om er straks weer op te klimmen.

Heb een 7-jarige schimmelmerrie, een KWPN'er. Het is een Jazz x Hill Hawk. Dus een zeer pittige dame. Ze heet Treasurs. Zijn pas laat begonnen met wedstrijden rijden omdat ze veel moeite had met uitgroeien en sterker worden, maar zijn L1 dressuur en heb de eerste wedstrijd alweer gepland staan.

Verder heb ik een dochter uit haar gefokt. Is nu een jaarling. Ze heet Burning Desire en het is ook een KWPN'er. Een Rubiquil x Jazz.
    Vreselijk leuk diertje en ik hoop dat dit een waardige opvolger van mams wordt. Ik hoop zelfs beter omdat mama het op de keuringen niet best doet... en ik wil toch wel erg graag een fokmerrie met goede predikaten.

10. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    Ik heb een tinkerruin van 7 hij heet Morris, ik rij nu niet meer maar heb wel een bijrijdster na de zwangerschap blijft zij hem ook rijden.

dit is mijn knapperd :p

Kan niet wachten tot ik weer kan rijden!

11. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi

Ik heb vroeg ook paard gereden was z springen en z dresuur maar het kriebelt heel erg om het weer op te pakken allemaal dus wie weet hebben we binnen kort een paard hier,

12. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Ik heb gereden maar doe dit al een paar jaar niet meer, ik mis het onwijs! Ik vind paarden geweldige dieren, vind het heerlijk om ze om me heen te hebben, met ze bezig te zijn...vooral de eigenwijsjes!

Vroeger met mn nicht een paardje gehad, gewoon een lekker eigenwijsje die van springen-uit-de-wei hield gewoon omdat ie het zo saai vond..ging ie op het erf ronddolen op zoek naar gezelschap ... daarvoor een ijslandertje als verzorg gehad, maar die kende geen telgang.

Ik wil het echt weer een keer gaan oppakken.

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb momenteel 3 paarden en een pony. Ik heb een KWPN ruin van 12. Hier doe ik niets meer mee, hij heeft last van zn longen en zn rug. Dan heb ik een KWPN merrie van 9. Heb ik net gekocht maar ze loopt nog bij haar vorige eigenaar met haar veulen van dit jaar. Zodra dat gespeend wordt, haal ik haar op en ga ik met haar aan het werk. De pony heb ik voor gezelschap gekocht, die is dus eigenlijk overbodig. Hij staat deze week op de manege om even iets verder doorgereden te worden. Dan blijft hij waarschijnlijk voor de jongste dochter van mn vriend. En natuurlijk straks voor Jarissa. Het is een kruising tussen een Konik en een Dolmener. Een wild paardje dus.
    En als laatste heb ik nog een KWPN vosruin van 6. Deze staat te koop. Super leuk en vriendelijk paard. Heeft echter regelmatige training nodig en daar kom ik nu gewoon niet aan toe. Voor een goed bod en een goed tehuis is hij op te halen!

14. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    super allemaal, ik ben echt jaloers op jullie
    ik rijd paard op de manege gewoon

ooit als ik goed genoeg ben en genoeg geld heb zouk super graag een eigen paard willen.
    vraag me echt af hoe jullie dat allemaal betalen
    om een paard bij ons op de manege te stallen ben je al gouw 250 euro per maand kwijt

15. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Hallo mede-amazones!

Ik heb zelf ook een ijslander. Melrós van de Blekenbrink, 5 jarige 5 gangermerrie. Momenteel wordt ze getraind door een vriendin van mij en ze zal met een maandje worden ingereden. Ik heb er zelf pas 2 keer opgezeten omdat ze nog niet is ingereden. Ik kocht haar afgelopen najaar met het idee om haar zelf in te rijden omdat ik inmiddels flink wat ervaring in de ijslanders heb, maar helaas gaat dat nu dus niet vanwege mijn zwangerschap.
    Daarnaast heb ik nog een jaarling shetlanderhengstje Zoop. Hem heb ik puur als gezelschap voor mijn merrie, maar wie weet wordt het nog een leuke kinderpony.

Ik rijd al 14 jaar en heb 6 jaar ervaring met ijslanders nu. Daarvoor en tijdens reed ik dressuurpaarden op hoog niveau, enkele daarvan zijn doorverkocht aan de grand prix. Ik ben nu wel weg van het gemak van de ijslander, maar mis het af en toe nog wel om op zo'n paard van 1.75 te zitten.

Ben erg benieuwd wie zich hier nog meer meldt.

Liefs Laura

16. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Jep hier nog een amazone...
    Eigenaaresse van shoshonee.
    Een 25 jarige ster Appaloosa merrie, die western beleerd is.
    Moeder is Katje Torso, papa is Sonny af Hojmark.

We deden fanatiek mee in de trail echter sinds een jaar of 4 alleen nog maar recreatief...Nu heeft ze vakantie, maar hoop het na de geboorte weer op te kunnen pakken met een 3x per week crea ritje in het bos...Vanwege haar leeftijd hoeft het ook niet meer zo :)

**ff zoeken naar foto**

Wat is het toch een scheet...

17. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Hier nog een amazone rijd al vanaf ik een ukkie ben....gestopt met rijden wegens zwangerschap maar vast van plan erna weer verder te gaan. Ik heb op dit moment geen eigen paard meer maar heb al wel een aanbieding om van een kennis een paard te gaan rijden...ben eigenlijk ook niet bang om zonder te komen zitten.

18. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hoi, heb 5 jaar paard gereden op een manege.
    Toen ik het een paar jaar terug weer eens deed, heb ik een week lang overal spierpijn gehad.
    Vind het ontzettend leuk, maar wil altijd wel de makkelijkste paarden.
    Leuk topic!

19. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    zo heb nog eeen paar foto`s in me album gezet

Deel Deze Pagina