Ow, bij mij op stal is het ook 'doe het zelf' Hooi, stro, kuil en houtmot kan je op stal 'bestellen'. Je vult een briefje in, de volgende dag ligt het bij je hooihok. Aan het eind van de maand als je de rekening gaat betalen dan krijg je al die briefjes mee en wordt het dus gelijk gefactureerd. Ook de stalhuur en landhuur gaan op die manier mee. Land kan op 2 manieren, max. 12 uur per dag of 24 uur. Voer koop je zelf in. Zelf koop ik dus ook nog vlas omdat ik dit het fijnst vind. Reparaties aan je stal zijn voor de staleigenaar. Wel moet je zelf alles netjes houden. Uitmesten is ook voor jezelf. Mijn veulen staat bij dezelfde opfok als het paard van Robyn. Doordat het daar en bij mij op stal zo goedkoop is kan ik ze allebei houden. In de randstad had ik er 1 weg moeten doen!
ik heb het dan denk ik ook wel goed voor elkaar.. ik betaal voor sjors 125 euro per maand...All in... dus incl voeren, uitmesten, paard om land zetten en binnen halen (wanner nodig deken op en af)..brok, houtmot echt alles... Heb een buitenbak, perfecte uitrij mogelijkheden..super fijne staleigenaar..... Deze mensen hebben een boerderij met nieuw gebouwde stallen van 5.5 bij 6. meter..Geen stoffige bende, want ze staan allemaal met hun koppie buiten zeg maar wanneer ze wel op stal staan...Eigenaar heeft een kwekerij naast huis, dus altijd genoeg ogen om op te letten... Ze worden om 10 uur buiten gezet en om 6 uur weer binnen gezet... Een heerlijke stal dus
Kreeg toevallig net foto's van mijn kleine uk. Nu 13 maanden oud! Haar moeder is 1.68 m. Haar vader 1.70 Het is een Rubiquil x Jazz x Hill Hawk
Wauw schitterend prachtog dier en dan zal ie zeker ook wel lekker hoog worden als papa en mama al zo groot zijn
@ Laura: leuk, ook een ijslander! Succes met rijden straks! Verder allemaal leuke paarden hee en Claudia 23 jij treft het ook met je stalletje zeg! Ik betaal nu 150 euro all in vlakbij het bos sta ik, ik vind het een heerlijke stal, eindelijk een lekker plekkie gevonden! Heb best wat stallen en plekkies versleten het afgelopen jaar maar hier sta ik echt lekker. En mijn paardje ook natuurlijk. Op een pensionstal met nog veel meer ijslanders. Als ik zwanger ben wil ik wel nog wat blijven rijden, tot dat het niet meer gaat denk ik. In october heb ik wedstrijd op de drafbaan hier, die wil ik eigenlijk nog wel rijden, maar ligt aan de situatie dan, STEL ik zou nu drachtig (hihi) zijn dan kan ik die niet meer doen denk ik... er zit namelijk een galoprace bij en ik ben al blij als ik die alleen overleef (dus zonder beeb in buik..) .
Nou dit is mijn kerel. Hij staat op dezelfde stal als de kleine uk van Evelieveling. Equalizers smart ricky. Zijn vader is equalizers peppy wat een kleinzoon van Smart Little lena is.
Ik ben een paar jaar terug met paardrijden gestopt. Ik heb 13 jaar gereden waarvan 10 jaar eer eigen paard. Helaas voor mn vader vond ik wedstrijden niet zo leuk en reed ik met mn eigen paarden bijna alleen maar buitenritten, al dan niet zonder zadel. Ik heb in 1998 een paardrij vakantie gehad in Hongarije, op die ranch reden ze allemaal zonder zadel en dat mocht ik toen ook, en heb ik eigelijk de jaren daarop heel veel gedaan. We hebben daar toen ook met een show mee gedaan, dat was erg gaaf. Ze konden daar hun paarden laten liggen op hun zij en er dan zelf op gaan staan enz. Echt een vakantie die ik nooit meer zal vergeten. Verder heb ik een paar paarden aangereden en een (Fries) uitgebracht in de sport. Helaas verbrijzelde ik mn voet (tijdens een training buiten, paard gleed weg, viel, ik op mn buik en paard stond met het opstaan op mn voet) en heb toen nooit meer iets van ze gehoord. Ik heb helaas geen foto's, maar ik heb een KWPN Samber x Elan gehad, een Welsh Cob en een kruising arabier welsh. De paarden stonden op een manege vlak bij ons.
@ Sjaak: mijn paard staat bij een kennisje van me. Die meid heeft zelf 3 paarden en dan die van mij er nog bij! In de zomer 24u per dag buiten, want zoals veel dravers, is zijn energie tomeloos en wordt hij gek op stal
Hier nog een gek... Ik heb een iets grote ras dan ik zo heb gezien... Heb een shire... Schoft van 1.85 en een gewicht rond de 1150 kilo... Heb hem bijna 3 jaar nu.... En hij wil alles wel.. springen.. dressuur en western.. Alleen waar voor ze eigenlijk zijn vertikt die... Bos ritten alleen en voor de kar is geen optie met hem..
Hey.. onze Sjors in beeld hier... kleine wereld.. Clau.. hoe is het.. zie jou never niet meer op stal... Trouwens... niemand weet dat ik hier ook uit hang.. dus stttttttttt. Maar sluit me helemaal aan bij jou verhaal... We hebben een lui leven bij deze lieve mensen. vergeleken waar ik eerder heb gestaan kan je geen betere stal wensen dan waar mijn paard dan staat En Sjors dus ook. 8)
owwwwwww zo gaaf een shire! Hebben we bij ons op stal ook staan. Heerlijk dier. Een hengst.. Robin. Leuk om bovenop dat beest te klimmen als je zwanger bent Alhoewel het al knap is als je niet zwanger bent!
Hahahahaha.. het is ff aanpassen met opstappen... Maar gaat super hoor.... geen probleem mee.. Je zit lekker breed... draf is lekker uit te zitten.. En voor zonnebanden is die erg geschikt... hihihih. Dochter van stal heeft laats op hem les gehad... ze straalde het uit... en ging super
Geweldig mooi ras vind ik dat Shire's heb je niet even een foto om te showen?... Ik heb nu zo'n driee jaar een haflinger ruin van 6 jaar, heb hem zelf ingereden en rijdt nu voornamelijk recreatief heerlijk in de bossen, een vriendin van me rijdt hem sinds een jaartje of 1,5 dressuurmatig en is sinds kort gestart in de B, het gaat zelfs zo goed dat ze de overgang kan gaan maken naar de L.. Ik mis het rijden verschrikkelijk nu ik zwanger ben en hoop na me bevalling het ook weer snel op te pikken.. Hier een foto van gister ik kon het niet laten om er nog even op te klimmen haha..
hier ook een mamma met paarden virus. Ik heb mijn man op trektocht, te paard leren kennen, toen beide een sterrit reden naar het lustrum van de nvvr heb samen met mijn man 3 paarden (waren er 4. shetland hengstje hebben we deze winter op 35 jarige leeftijd moeten laten inslapen) Mijn trots is m'n haflinger merrie genaamd "Strudel" Heb haar als veulen gekocht, zelf ingereden en ze is ondertussen al weer 12 jaar. Een heerlijk paardje, zeer wendbaar, heel veelzijdig. Zijn ons nu aan't voorbereiden op "trec" wedstrijden. Haar veulen is een kruising met een volbloed arabier (shamal ibn kendal) Wonderbaarlijk genoeg kwam uit deze haflinger x vos kleurige arabier, die veel schimmel vererfd, een licht bruin wildkleurige merrie, die kleur hadden we dus nooit verwacht! Dat we Sylven noemde Ze is ondertussen 3 jaar. Ik ben d'r langzaam aan bekend aan't maken met het leven als rijpaard. ze is qua uiterlijk en karakter meer arabier als haflinger. Het paard van mijn man is helaas met pensioen. Door artrose in z'n rug, en tijdgebrek van onze kant, geniet hij van z'n oude dag. Gelukkig hebben we land genoeg om hem te kunnen houden hij is ondertussen ook al weer 25 jr. 't is een Deens warmbloed ruin van 1.75. bruin en heel lief. Hij heet Randy. Tot voor de geboorte van ons zoontje, gingen we vaak met de paarden naar de ardennen. Voor Strudel hebben we sinds kort een nieuw rijtuig waar ons zoontje ook op mee kan rijden (deurtjes voor de uitstap) Hierdoor kan ik eindelijk ook weer wat met m'n paard doen als m'n zoontje (2jr) thuis is. Ben heel blij met 2 lieve verzorgsters voor strudel die er voor zorgen dat ze toch d'r beweging wel krijgt en niet te vet wordt. Ik heb een hele tijd niet kunnen rijden door gebrek aan een oppas.. Probeer nu op de tijden dat we samen thuis zijn toch weer wat te rijden want ik mis het ontzettend (voor zolang als het kan natuurlijk) is echt veel beter voor m'n humeur om af en toe te kunnen rijden Tijdens m'n eerste zwangerschap ben ik vrij snel gestopt met rijden (met 4 mnd) omdat ik een andere zit kreeg en me gewoon niet meer zeker voelde in het zadel. Maar een volgende zwangerschap kan ik dus lekker met het wagentje op pad.
Even een vraag over stallen, wij gaan onze stal verbouwen en willen een buiten deur maken zoals op de foto van Mamamarjon maar nu wil ik eigenlijk ook een deur hebben die naar binnen (grote schuur) uit komt maar nu is mijn man bang dat dat gaat tochten. Heeft er iemand een stal met twee deuren en hoe bevalt dat?
Meen je dat? Mijn draver vind het niet erg om op stal te staan hoor.. Hij gaat er altijd met een snelheid in, en altijd als eerste, want hij weet dat hij dan en voer krijgt, en van iedereen die langskomt ( staat als eerste in de box vanaf de deur) veel aandacht etc. krijgt.. Hij slooft zich daar in tegen wel erg uit zodra hij 24/7 op het land staat.. Maar hij vind stal niet erg hoor! Het liefst blijft hij erin staan, als je de stal open doet..