Nog meer amazones hier?

Discussie in 'De lounge' gestart door fleerpje, 8 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Even inbreken: Zag dit topic net en ik rijd ook paard. Heb op maneges gereden en ook een aantal bijrijdpaardjes gehad. Sinds augustus vorig jaar rijd ik drie dagen per week op een hele lieve en leuke zwarte tinker. (Heb geen foto maar qua aftekeningen net een mini shire) Zwart met vier witte sokken en een bles.

Ik rij haar voornamelijk dressuurmatig en af en toe een sprongetje of buitenrit. Maar rijd geen wedstrijden. Dat zou ze wel kunnen maar ze is er niet echt op gebouwd.

Ben nu bezig zwanger te worden en zal het rijden zeker wel missen als het zover is. Maar nu kan ik nog extra genieten.

2. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Niet altijd ;) .
    Die van mij kan zo ineens streken leveren..
    Ook zit die tijdens het rijden te bedenken wat hij kan gaan doen, en doet het dan zodra mijn aandacht verslapt, of als ik met iemand van stal aan het praten ben..

Ik stap nu wel sneller en makkelijker op een paard, omdat ik door het rijden snel weet hoe en paard in elkaar zit..
    Weet niet hoe het zal zijn na de bevalling trouwens, denk dat ik dan 'onbewust' een stap terug neem.

Voorheen deed ik het ook wel ( toen ik nog voor mensen reed) , alleen was het altijd anders, en moest het vaak van die mensen met de harde hand ( waar ik niet van hou).

3. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik moet zeggen dat ik wel voorzichtiger geworden ben sinds ik moeder ben. Ik rij veel op jonge paarden, dus voordat ik erop zit kan ik wel redelijk inschatten hoe ze gaan reageren. Maar ik blijf wel veel allerter dan vroeger. Ik heb zelfs voor het eerst in 12 jaar weer een cap gekocht. Angst heb ik gelukkig niet gekregen. Maar wel meer verantwoordelijker.

Ik hou niet zo van paarden die een 'betonnen bek' hebben.

4. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    De paarden die ik eerder trainde hadden ook nog wel eens de neiging om ineens een sprongetje op zij te maken of andere geintjes uit te halen, maar toch merk ik dat ik ook hier ervaring in heb gekregen, en je zonder er bij na te denken het al corrigeert.
    Ik vind het trouwens ook het fijnst om een paard te rijden dat zacht in de mond is.

Ik ben inderdaad wel bang dat ik na mijn zwangerschap wat voorzichtiger ga zijn met jonge paarden. Ik merk het nu ook al wel met mijn merrie, die is aan de hand ook nog niet helemaal mak en ik merk dat ik nu toch minder makkelijk even met haar langs de straat ga als ik eerst deed voor mijn zwangerschap. Vroeger kende ik helemaal geen angst en deed ik alles, nu ben ik wel oplettender en stap ik niet meer op alle paarden die ik voorgeschoteld krijg. Ik merk dat dat sowieso iets is wat veranderd als je ouder wordt, en dat zal natuurlijk alleen maar extra versterken als je kind hebt, omdat je verantwoordelijkheidsgevoel dan ook stijgt.

Liefs Laura

5. fleerpje

fleerpje Actief lid

26 jun 2007
    309
    0
    0
    leuk om al die verhalen te horen! Gister weer rondje bos gedaan, jeetje wat was ie weer drabberig, mijnes heb ik gekocht toen ie alleen maar als een gek kon telgangen, hij wist niet beter, hij liep met de staart tussen de benen, de rem deed het ook niet...

Het klikt gewoon tussen ons maar soms heeft ie van die dagen.... zo dus weer gisteren, dan wil ie alleen maar hard en remt dan niet zo goed ;)

Achja...

Leuk iets: ze zijn van de ijslandervereniging weer bezig een megastrandrit te organiseren, vorige keer waren er 300 deelnemers, en dit jaar proberen we er nog meer te verzamelen, om het record weer te breken, is gaaf hoor! ruim 300 ijsjes over het strand! en allemaal tegelijk van start. Ik reed vorige keer ook mee, nouja reed, je lift wat mee op je paard want die rent als een gek met de kudde mee, ikvond het best eng in het begin, maar als die van mij zijn ei kwijt is dan stopt ie vanzelf merkte ik.
    http://www.hestagaman.nl/images/MS2003.JPG

De foto is niet van vorige keer maar de keer daarvoor, vorige keer (2 jaar terug) toen waren het er dus nog meer, bijna 2 keer zoveel

6. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Ja die ritten die ken ik! Ik kon de vorige keer niet. Maar zodra ik kan dan wil ik daar zeker nog een keer aan mee doen. Lijkt me echt gaaf om met zijn allen over dat strand heen te gaan. Ik heb een tijdje nog op Vlieland gewerkt en daar vond ik die ritten over het strand ook al super, vooral als je een keer met alleen personeel was.

7. fleerpje

fleerpje Actief lid

26 jun 2007
    309
    0
    0
    hij staat tot nu toe gepland in november! Kan je meedoen, hihi zal wel te vroeg zijn denk ik he? Als je in oktober uitgerekend bent

8. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hoi,

Hier ook een fanatieke amazone. Helaas heb ik eind maart mijn paard alsnog moeten verkopen. Had er echt te weinig tijd voor....Reed Z2 met hem en hij is echt een geweldig dressuurpaard. Net 7 jaar oud maar ontzettend veel talent. Mis hem nog elke dag maar sinds de komst van Luuk heb ik er echt niet genoeg tijd voor..

Groetjes, Bab

9. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    hallo dames

ik rijd nu ook bijna 15 jaar paard.
    had toen ik klein was een eig paardje maar dat hebben mijn ouders helaas verkocht.
    nu rijd ik op een geweldige manage in vaassen en rijd ik af en toe een fjord van een vriendin.
    ga elke wetstrijd met haar mee.
    ze is in nov gestart er is nu al l2 +2 .
    hij doet het echt geweldig.

10. bloempje27

8 apr 2007
    96
    0
    0
    Echt een gaaf gezicht al die ijsjes op het strand.

Ik ben verlopig even paard vrij. Ik heb hem van het weekend naar het land gebracht, en helaas is het te ver weg om er nog elke dag heen te gaan.
    Gelukkig is daar iemand die hem nu de liefde en de aandacht kan geven. Vond het wel even moeilijk om hem daar zo achter te laten. Maar weet dat er nu ook goed voor hem wordt gezorgd. Wanneer hij terug komt dat ligt aan het weer.

11. ilonaw

ilonaw Actief lid

6 jul 2007
    153
    0
    0
    winkelmedewerkster
    utrecht
    Hier nog een amazone.Ik heb pas een fjord van twee jaar jong gekocht.Hiervoor had ik een welsh maar daar reed ik aangespannen mee.Met mijn fjord ben ik van plan western te gaan rijden maar dat duurt nog een jaartje.

12. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Als het goed is, zie ik mijn ruin vrijdag weer...
    Mits het gerommel aan blijft houden, dan moet ik noodgedwongen de afspraak met de hoefsmid verzetten..
    Als ik wel heen ga, dan neem ik uit voorzorg de bijrijdster mee..
    Die mag hem dan uit het land plukken, en meenemen.
    Het is voor mij te vr lopen, en tjah, dat waggelen van momenteel maakt het niet makkelijker ;) .

Nog een aantal weekjes, en dan kan ik hopelijk weer rijden..
    Tel bijna af.. ;) .

13. fleerpje

fleerpje Actief lid

26 jun 2007
    309
    0
    0
    sjonge jonge wat een weer zeg gisteren, ik had hem net lekker buiten gelaten twee nachtjes, nu toch maar weer op stal gezet....

Wat een onweer zeg! Stond ie daar in zijn eczeemdekentje die dus niet waterdicht zijn en dus nat en koud worden... /Das dus de reden dat mijn ijslander in de nachten nog op stal staat.
    Bovendien vind Faf zulke harde regen maar helemaal niks...

14. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Bij ons staan ze ook altijd binnen...
    Mits het zo heet is en goed weer blijft dan overnachten ze buiten en gaan ze overdag op stal..
    Ze hebben geen bomen in de wei dus is het op stal koeler dan in de wei op dat moment.
    Ja ze zijn er maar druk mee.. en zorgen er goed voor..

15. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Mijn paard staat elke zomer 24/7 op het land. Hij heeft het eerste jaar een beetje een loopneus gehad maar daarna nooit meer. Regen doet hem helemaal niks..

16. MollyM

MollyM Bekend lid

Even een tip bij de kruidvat in Dordrecht lagen zadeldekjes van 7 euro voor 1,80! zagen er goed uit!

17. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Gisteren zou ik paarden voeren in de stromende regen. Staan ze dus gewoon buiten! Terwijl ze een pracht loopstal hebben ...

18. fleerpje

fleerpje Actief lid

26 jun 2007
    309
    0
    0
    ja snap jij dat nou? rare beesten, ik zag ze bij ons in de regen ook gewoon onverstoorbaar door eten.
    Mijnes stond bij de uitgang van het land met zijn hoofd naar benee te mokken, hihi die houdt gewoon niet van in de regen staan.

Heb me weer ingeschreven voor een gangenwedstrijd in alkmaar, 21 oktober! Ben benieuwd!

19. bloempje27

8 apr 2007
    96
    0
    0
    Die van mij heeft blijft ook liever buiten in de regen staan dan dat hij naar binnen gaat (hij heeft nu een uitloop). Stel je voor dat het gras ineens op is als je weer naar buiten komt :D .

Dat is ook wat dat die exeemdekens niet waterdicht zijn, bestaan die wel of helemaal niet?
    Lijkt mij leuk om een keer zo'n gangenwedstrijd te zien. Maar voor zover ik weet zijn die hier in de buurt niet, omgeving Den Haag en Rotterdam.

20. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Ik ben ze nog nooit tegen gekomen.. zelfs niet in duitsland op de beurs.

Deel Deze Pagina