Nog meer amazones hier?

Discussie in 'De lounge' gestart door fleerpje, 8 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilonaw

ilonaw Actief lid

6 jul 2007
    153
    0
    0
    winkelmedewerkster
    utrecht
    Wat leuk dat er zoveel fjorden rijders zijn.

Ik ben sinds kort de eigenaar van een fjord.Heerlijke beesten.

Ik ga western met hem rijden maar dat duurt nog ff.

2. harleykidee

12 sep 2007
    5
    0
    0
    secretaresse
    Wildervank
    Ook ik ben een paardengek...

Ik ben sinds april de trotse eigenaresse van een 14-jarige KWPN-ruin (Pele x Beaujolais). Rij 'm recreatief en dressuurmatig waarvan 1 x per week les maar ik rij geen wedstrijden. Ga al dood van de zenuwen als ik er alleen maar aan denk. Omdat ik altijd al een eigen paard wilde hebben en echt jaloers was op mensen die dat "gewoon" hadden besef ik me ter dege dat ik heel veel geluk heb. M'n paard is echt een super lief beest maar wel met een sterk karakter maar niet gemeen.

3. MollyM

MollyM Bekend lid

Ik zit ook wel eens op bokt, maar sommige mensen zitten daar echt in een kliekje en daar kom je bijna niet tussen. Als je de mensen niet kent kan je niet echt mee kletsen op de meeste forums. Daarom lees ik meestal alleen en vooral tips en zo ;) Mijn bijrijd paardje kan er nl erg vandoor gaan dus tips zijn altijd welkom. Van het weekend wel mee gesprongen en dat was heerlijk. Zou graag hoger gaan met hem want hij (en ik) kan dat wel maar het is voor beide lang geleden dus ik denk dat ik dat beter met begeleiding kan doen.

Zou het liefste SGW gaan doen maar daar moet je echt een eigen paardje voor hebben. Heb een tijdje cross country gereden op een manege in Ierland en dat is geweldig ! Wat vinden jullie het leukst om te doen met je paardje?

4. ilonaw

ilonaw Actief lid

6 jul 2007
    153
    0
    0
    winkelmedewerkster
    utrecht
    Ik rijd het liefst buiten in de vrije natuur.Maar met dit paardje ben ik toch van plan wedstrijden te gaan rijden.En dan pleasure en trail.

Maar eerst maar eens inrijden dat duurt nog ff

5. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik zit hier ontzettend te balen. Ik had voordat mijn paard naar huis kwam een zadel besteld.
    Zaterdag was hij eindelijk klaar en kon ik hem ophalen. Nu kwam er dus een heel ander zadel uit de verpakking. Nu moet hij opnieuw gemaakt worden en dat kost zeker weer 4 weken.
    Ik dacht eindelijk weer te kunnen rijden.

Over schuldig voelen? Ik voel me helemaal niet schuldig dat ik er niet meer elke dag heen kan. Hij staat vanaf 09:00 uur tot 17:00 uur in de wei. Zijn stal wordt elke dag gedaan en hij wordt gevoerd. Hij komt dus niks tekort als ik er niet ben.

6. ilonaw

ilonaw Actief lid

6 jul 2007
    153
    0
    0
    winkelmedewerkster
    utrecht
    Dat is zeker balen.Helemaal een verkeerd zadel?Had je hem laten maken? Dan is het erg slordig dat het niet goed is gegaan.

7. rheallover

rheallover Actief lid

JAAA hier een full-time amazone (ook in mn dromen :) )

Ik heb tot 30 weken van mijn zwangerschap gereden, en 2 weken na de bevalling zat ik weer op het paard (uiteraard rustig ritje)

Ik ben zelf in bezit van een Arabisch Volbloed ruin, echt een paars met karakter, daarnaast draag ik de zorg over 2 kwpn'ers en 1 new forest pony.

Ik was als kind veel actief in de engelse wedstrijd sport end an met name dressuur. Echter ben ik later overgestapt op western, daar leerde ik mijn paard kennen. Eenmaal toen ik mijn paard gekocht had had ik niet echt zin meer in het actieve wedstrijd rijden en ben lekker recratief aan de slag gegaan en later meer geconcetreerd op het endurance rijden. Inmiddels kan mijn Arabier ook normaal dressuurmatig onder het zadel bereden worden, echter doen we liever springen, veel meer plezier en lol.

Helaas kunnen we niet aan endurance competities meedoen gezien mijn lichamelijke conditie en het "ik laat me niet rijden door anderen" karakter van mijn paard. Maar zo beleven we ook heel veel plezier samen.

Groetjes

8. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    @Robyn: Balen zeg van je zadel, kun je geen zadel van iemand anders lenen?

@Eimat: had inderdaad lekker geweest als je in het binnenseizoen in de L1 had kunnen beginnen maar op zich maakt het niet uit toch. dan rij je je punten binnen en dan ga je evengoed naar de L. Hoe gaat het nu met je paard?

@MollyM: Ik rij dressuur met mijn paard en af en toe een sprongetje. Het is de bedoeling dat iemand anders hem uit gaat brengen met springen. Zelf hoop ik ook zo gauw mogelijk weer te starten...

Hoop fjordenrijders hier....

9. Eimat

Eimat Niet meer actief

@evaatje: Mn paardje heeft niet meer zo'n moeite met ademhalen (trekt niet meer zo met de buik). Hij heeft medicijnen gekregen en heeft gisteravond pas zn 1e keer gehad dus kan ik nog niets over zeggen. Op de helft even kijken hoe het ermee gaat...ik hoop in elk geval beter dan nu

10. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ja ik heb het zadel laten maken. De pasvorm is op zich wel goed maar de 'tooling' is alles behalve wat ik heb besteld.
    Ik ga morgen even op en neer naar Texel om een zadel op te halen die ik zolang mag lenen.

11. ilonaw

ilonaw Actief lid

6 jul 2007
    153
    0
    0
    winkelmedewerkster
    utrecht
    Dat is zeker balen zeker als het een custom zadel is.Maar raar dat dat fout is gegaan.Ik neem aan dat je duidelijk geweest bent hoe het moest worden.

Ff naar texel.

12. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    zijn er ook mensen die in de buurt van bergen staan (in de buurt van het miltitaire terrein/stal lauwres?)

Ik zou graag willen gaan buiten rijden maar alleen is ook maar zo alleen he :cry:
    bij oms rijd niemand op stal of te oude paardjes of te jong

13. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Hier nog een paardenliefhebster.
    Zit ook op Bokt, maar zoals de meesten lees ik meer als dat ik reageer 8)
    Heb een 8 jarige paint hengst en een jaarling bont shetlandertje om hem gezelschap te houden.

Heb op het moment ook nog een 2,5 jarige quarter staan, maar die moet ik helaas verkopen ivm het aanstaande tijdgebrek.
    Vind het paardje veel te jong om hem zo weinig aandacht te kunnen geven dus hij staat nu te koop.

Heb eigenlijk vanaf 10 wk zwangerschap niet meer gereden maar vorige week begon het toch te kriebelen dus heb nog even een rondje gereden met mijn bikkel. Ging eigenlijk nog best wel goed ook, kon zelfs nog zonder hulp opstijgen :)

14. MollyM

MollyM Bekend lid

Wat een slecht weer he, hopelijk klaart het een beetje op. Moet vanavond lessen BUITEN :cry:

15. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Het weer is hier helemaal niet slecht. geen spatje regen en zon. Het is alleen niet zo warm.

Misschien valt het mee als je les hebt. Hebben jullie geen binnenbak?

Ik kan echt niet wachten tot ik er weer op zit! Duurt me veel te lang. Hoop maar op een voorspoedige bevalling, en daarna gauw weer op mijn paard.

Hebben die van jullie al een deken op?

16. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Nee, de mijne krijgt geen deken op. Lekker een dikke wintervacht kweken :)

17. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik heb lang een eigen paard gehad maar die heb ik in laten slapen, is 27 jaar geworden. Nu rij ik western op een appaloosa en ben ik blij dat ik het zo kan doen. rij nu 3 x per week en kan het goed combineren. op de site van Deborah staat een foto met Deborah op het paard

18. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    ik kan niet meer wachtten om eindelijk een keer om me oude oma te kunnen gaan rijden..

19. rheallover

rheallover Actief lid

Ik ben vorige week flink aan het trainen geweest met mijn paard, en weer op het jonge paard gestapt die ik aan het inrijden ben, kon het niet laten :) maar ik reed al 2 weken na de bevalling. Daarna samen met mijn vriendin nog naar buiten gegaan, zij op het jonge dier en ik op de mijne, echt heerlijk en het jonge paard deed het super het was de 1e keer dat we los naar buiten gingen met hem.

20. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Nee hier nog geen dekens op.

Deel Deze Pagina