Zijn er toevallig hier mensen met tips voor trein reizen met een dreumes van 12 maanden? Ik ga morgen 1,5 uur met de trein weg. Ze is erg nieuwsgierig, onderzoekend, ondernemend en houdt van lopen. Ik twijfel bv of ik een kinderwagen mee ga nemen, of dat dat alleen maar irritant is? Het lijkt me handig om de mogelijkheid te hebben om haar vast te zetten. Iemand ervaring?
Een kind van net 1 zou ik altijd in de kinderwagen meenemen, ik zou echt na 5 minuten al spijt hebben dat ik zonder ben gegaan. Tenzij je een draagzak hebt? Toen onze oudste net 2 was ook eens met de trein geweest en ook die ging in de buggy, je bent ze zo kwijt op die drukke perrons.
Gewoon je wagen of buggy meenemen. Zorg voor een plekkie dat ze een beetje mensen kunnen kijken en naar buiten als je keuze hebt. Magisch mooi voor die kleintjes. Eten en drinken mee en een speeltje die je vast kan maken aan je wagen. (hier zat ze toen al in dr gooi fase, dat wilde ik me niet laten gebeuren met dr favo knuffeltje dus die hield ik in mn tas voor als we op bestemming waren).
Ik ging altijd met de draagzak, vond ik veel handiger met overstappen en in de trein konden we dan ook fijner zitten (ik zou bv nooit de kinderwagen buiten de coupé laten staan en zelf in de coupé gaan zitten). Regelmatig vielen ze ook gewoon razendsnel in slaap in de draagzak, geen kind aan onderweg
Ik doe het regelmatig met (bijna) dreumes en kleuter. We reizen dan naar opa en oma, zo’n 2 uur. Ik neem altijd een buggy mee voor de jongste. Anders is het teveel slepen met tassen, jassen en kinderen. Buggy zet ik gewoon in een tussenstuk want m’n zoontje zit graag boven. Maar liefst zit ik zelf ook in het tussenstuk, met dochter vast in de wagen. Ik trek altijd oude kleren aan zodat ze ook even kunnen kruipen in de vieze trein
Ik ga altijd met de buggy, zet die dan weg bij de deuren en neem mijn dochtertje dan los mee een coupe in. Zo zit ze op het perron en station in de buggy, in de trein kan ze dan zelf lekker zitten of op schoot. Heb dat al regelmatig gedaan, vanaf dat ze 13 maanden was.
Dankjewel voor jullie reacties! Ja het is ook iets wat ik vaker zal gaan doen. Leuk om te lezen hoe jullie het aan pakken. Ik stond natuurlijk weer op het station te wachten omdat de treinen niet reden zul je net zien.. Gaat het precies sneeuwen als ik met de trein wil haha. Maar het was ideaal want tegen de tijd dat we de trein in konden, was ze lekker ik ingedut. Ze heeft 1,5 uur lang geslapen. Heb haar niet uit de kinderwagen gehaald. Overigens heel blij dat ik de wagen heb meegenomen. Lekker op ligstand gezet. Wel irritant dat je bij de deuren moet zitten. Koud! Lawaai en die stoeltjes zitten na 1 uur niet zo fijn meer maar goed... Ik klaag niet. Het is hartstikke goed gegaan.