Zeer slechte en moeilijke eter

Discussion in 'Baby en dreumes' started by namoli, Jul 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. namoli

namoli Bekend lid

Jan 27, 2012
    697
    0
    0
    #1 namoli, Jul 8, 2014
    Last edited: Jul 8, 2014
    Ik heb dringend enkele tips nodig... Ben een beetje ten einde raad

Mijn zoon is nu 21 mnd maar een slechte en moeilijke eter wat betreft groenten en vlees.

Wat eet hij wel: brood, kaas, yoghurt, zuivel in het algemeen, alle fruit, fishsticks, puree met wortelen of spinazie , spagettie met tomatensaus.

Wat eet hij niet: vlees, kip ( heel zelden), aardappelen behalve puree met wortel of spinazie en alle groenten, rijst en couscous, alle vis behalve fishsticks (kabeljauw)

Als ik groentenhapjes maak met brokjes, zonder, geplet, gemixt enz alle gaat er gegarandeerd uit of wordt uitgespuugd of wil hij er zelfs niet van eten/ proeven.

Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen ik kan toch niet elke dag spagettie maken of puree?

Hij weegt momenteel 10kg en is ong 85cm ik weet het niet precies. Maar de omgeving zegt dat hij veel te mager oogt.

Ik ben ten einde raad...

2. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Heeft hij geen last van z'n keel of oortjes?

3. Valenti

Valenti Actief lid

Feb 11, 2013
    457
    15
    18
    Ik snap je helemaal. Hier ook een slechte eter en helaas niet de goude tip. We waren vorige week op vakantie en toen wist onze smurf het te presteren om niet meer te eten. Meer dan droog brood en komkommer kreeg ik er niet in. Grrrrr wat een frustratie. We hebben ons voorgenomen om nu wel door te zetten en niet terug te gaan naar af en toe een potje ( deed hij met smaak). Ik baal ook zo dat dit zo ver is gekomen. Het was altijd een super eter en ik heb voor z'n eerste jaar nooit een potje gegeven. Dus waarom het nu zo is, geen idee.
    Ik kan je dus helaas alleen succes wensen.

O en de kleine is 11 kilo bij 85 cm en 20 mnd. Ik vind hem niet mager hoor.

4. Mama van Rayan

Jun 8, 2014
    48
    0
    0
    Regio Utrecht
    Lees mijn topic maar is!

Rayan is ook een hele slechte eter,Altijd al moeilijk geweest maar nu
    gaat er echt haast niks meer in.Ik vind dit ook heel moeilijk hoor,ik weet ook niet meer wat te doen.Nu had hij een week geleden wel aan beide oortjes een ontsteking maar toch hij heeft hiervoor ab kuur gehad maar nog wil hij niet eten.Ik heb echt geen tips voor je kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt doe ik ook.Ik zie Rayan ook echt afvallen ga vanmiddag weer naar de huisarts.Misschien zou je het cb kunnen bellen voor tips.

Wat eet hij s,morgens?

Liefs,Mama van Rayan

5. namoli

namoli Bekend lid

Jan 27, 2012
    697
    0
    0
    Hij is niet ziek of zo. Het gaat eigenlijk al vanaf het begin zo geen groenten of vlees. Al de rest eet hij wel dus op zich eet hij heel de dag behalve dan de "warme maaltijd" als het geen puree of spagettie is. Anders zal hij dat wel opeten maar groenten echt niet...

6. namoli

namoli Bekend lid

Jan 27, 2012
    697
    0
    0
    S ochtend eet hij boterham met kaas ofzo en vanochtend heeft hij boterham en een eitje gegeten en een potje danone

7. Aim

Aim Lid

Oct 25, 2013
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als tijdelijke oplossing om te zorgen dat hij toch alle vitamine etc. binnen krijgt kan je smoothies proberen. Misschien een combinatie van fruit en groente in een smoothie?

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hij eet wel fruit, dus ik zou me over de groente niet te druk maken. Komt wel, dit is een lastige leeftijd en pushen gaat het alleen maar erger maken.
    Verstoppen van voedingsproducten werkt soms, je zou eens kunnen kijken of pureren van groente en die zo 'verstoppen' werkt, zodat hij die vitaminen etc iig binnen krijgt.
    Voor de rest proberen je er niet te druk om te maken: zolang hij groeit, is het meestal wel prima en hongert hij zichzelf niet uit.
    Dat hij andere dingen wel eet, is denk ik wel teken dat er medisch niet direct wat aan de hand is.

9. raspberry

Heb je inmiddels al een verwijzing KNO?

10. raspberry

Is gewoon de leeftijd en doen ze bijna allemaal. Ontdekken dat ze regie hebben en kunnen weigeren en dat proberen ze dus uit. Gaat ook weer over, idd gewoon normale voeding aan blijven bieden. Eet hij, dan eet hij. Eet hij niet, dan maar niet.

11 kilo bij 85 cm is een hele kilo meer dan kindje van TS trouwens. Dat maakt erg veel verschil bij deze lengte.
    Niet dat TS zich zorgen moet maken, maar haar kindje is dan echt wel een behoorlijk stuk tengerder dan jouw zoontje :)

Share This Page