nog meer bezuinigingen..

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Violetriot, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

danip Niet meer actief

Ja er moet gewoon bezuinigd worden hoe kut dat ook is. Dat ligt niet aan het kabinet (alhoewel er subsidies en bepaalde uitgaven worden gegeven/gedaan waarvan mijn nekharen overeind gaan staan) Wel hoop ik dat ze nu eindelijk ook eens op andere bezuinigingsposten gaan besparen. Niet alweer in de zorg en kinderopvang. :(

Maar tsjah, het zal altijd mensen raken, en dat kun je in deze huidige tijden gewoon niet voorkomen.

2. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Het ergste vind ik nog dat er zoveel op het onderwijs word bezuinigd, dat is onze toekomst !!

Mijn zoontje zit nu in een klas met 34 kinderen en dan vinden ze het nog gek dat je kind een half jaartje achterloopt met zijn ontwikkeling .. .Geef die kinderen eens ongelijk, tis niet meer bij te benen, de juffen en meesters hebben gewoon geen tijd om iedereen te kunnen helpen in de klas ..

Over 20 jaar zijn deze kinderen volwassen en als het zo door gaat zijn er niet veel die door zullen/kunnen studeren..

Nee joh, laten we lekker verder gaan besparen en lekker wel veel geld uit geven aan doelloze dingen ;)

Laten ze eens geld gaan halen bij al die mensen die hun handjes ophouden bij de gemeente maar hier eigenlijk helemaal geen recht op hebben. Denk aan die mensen die afgekeurd zijn maar wel zwart het zelfde werk kunnen doen, of al die ww trekkers die te lui zijn om een baan te zoeken..

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Helaas heeft dat ook weer gevolgen...een dalende economie.
    En dat is wat de regering zelf in de hand heeft.

Over grote klassen...
    Vergeet niet dat er vroeger meer hoge eisen aan kinderen werden gesteld als vandaag de dag.

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik heb ook altijd in een klas met 33 gezeten hoor...heb nooit een achterstand gehad...Niemand uit mijn klas overigens.

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik zat ook met 33 in de klas. Is voor mij echt geen probleem geweest, was zelfs geen extreem grote klas. Wij hadden een school waar verbovengemiddeld gepresteerd werd, uitstekende leraren dus, die die klassen prima aankonden. Wat belangrijk is, is dat er voldoende in de leerkrachten zelf geinvesteerd blijft worden, denk ik. Ik kan me niet herinneren dat wij overspannen docenten hebben gehad, maar ik zou het ook niet geweten hebben als kind, ws.

Wat ik erger vind is afschaffing van bijzonder onderwijs. Ik vind dat ouders van kinderen voor wie dit een mogelijkheid is, de keuze moeten hebben om hun kind wel naar een bijzondere school te doen als dit nodig is, bv. bij serieuze leerproblemen of handicaps. Een klas van 33 wordt een stuk lastiger als er bv. 3 probleemleerlingen in zitten. Volgens mij worden dat soort dingen veel te weinig vanuit de onderwijsgevenden zelf bekeken, veel te veel van 'bovenaf' (een minister die de relevante ervaring ECHT niet heeft).

Tja, van mij mogen er wel wat Heilige Huisjes vallen als er zoveel extra bezuinigd moet worden ;)

6. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Dat er bezuinigd moest/moet worden is rot maar is helaas niet anders.
    Wel baal ik van de dingen waarop het kabinet elke keer weer op bezuinigen.
    Vraag mezelf wel af hoeveel mensen nog kunnen missen (van een kale kip kun je niet plukken zou je zeggen)
    Wat ik wel schandalig vindt is dat het kabinet zelf wel een heleboel declareert ondanks dat er zoveel bezuinigd moet worden.
    Was van de week op 1 vandaag bijv, 400 euro voor een overnachting in een hotel of fooien in een restaurant.
    Sommige kabinetsleden hadden in een jaar tijd 6 ton aan declaratie's ingedient.
    Als ze daar al mee beginnen met op te passen scheelt het toch vast iets.
    En tuurlijk haal je daarmee niet alle staatsschuld weg,maar alle kleine beetjes helpen.

7. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    laat dit kabinet maar zo snel mogelijk vallen en dan nooit weer VVD en PVV en CDA! ze bezuigingen op de verkeerde dingen en halen het geld bij jan met de pet weg... Pomp geen geld in griekenland! dit levert al genoeg op denk ik ;)

Deel Deze Pagina