Hallo iedereen. Ik ben zwanger en me aan het oriënteren op kraamzorg bij mij in de buurt. Op Internet en in brochures lijken alle kraamzorgorganisaties hetzelfde, ik kom er niet uit! wie heeft ervaringen met kraamzorg in Friesland en kan er wat over vertellen? Groetjes
Ik heb en had kraamzorg van ISIS, is mij erg goed bevallen vorige keer, hoe het deze keer bevalt hoop ik je over een paar weken te kunnen vertellen
Dank jullie wel. We zijn ook op zoek naar een organisatie die steeds dezelfde kv stuurt. is iemand ook bekend met kraamthuis noordwest Friesland?
Ik heb ook goede verhalen gehoord over Kraamvogel en Kraamzus. Betekent uiteraard niet dat die andere instanties niet net zo goed zijn, maar toch. Ik woon niet in Friesland momenteel, maar wij gaan bij de Kraamvogel ons kraamzorg afnemen. Ik kon als we tussentijds zouden verhuizen naar Friesland ook gewoon dáár kraamzorg krijgen van ze. Dat vond ik wel wat zeggen over hoe ze waarschijnlijk verder ook zijn (positief). Ook probeert Kraamvogel om inderdaad één kraamverzorgster te regelen voor jou kraamweek. Wel kan het zijn dat degene die bij de bevalling is, niet degene is die je kraamweek doet. Dat vond ik na uitleg (nachtdienst en snel oproepen enzo) wel logische.
Ik heb me op aanraden van een vriendin aangemeld bij kraamzus, het was haar heel goed bevallen. Het word ons eerste kindje dus heb verder nog geen ervaring met de kraamweek. Wel ging er bij mij iets mis met de inschrijving en werd ik maar niet gebeld voor een intake gesprek. Na 3x bellen en meerdere excuses is het gelukkig goed opgelost. Ik was door die situatie wel even het vertrouwen kwijt, maar de intaker was heel aardig.. We wachten rustig af!