@Anne82 Ik ken de foto's inderdaad! Ziet er niet prettig uit maargoed we hebben het allemaal en zien het maar als een prachtig instrument! Maar kun jij daadwerkelijk voelen als de baarmoedermond meer openstaat?? Ik moet eens op zoektocht gaan denk ik....! Ik klink nu als een puber ofzo maar kom je daar bij met je vinger? Dat betekent dus ook dat de mannelijke apparaten (mits gemiddeld formaat ) wel er tegenaan komt?! Ik zet mn zonnebril op omdat ik het bijna genant vind dat ik het niet weet hahaha 8)
Ik kan het ook voelen als mijn baarmoedermond openstaat. Niet dat het een gapende afgrond is natuurlijk. Het verschil is subtiel maar als je regelmatig eens voelt, merk je een verschil in hardheid en 'openheid'. 't Is trouwens helemaal niet gek dat je daar geen ervaring me hebt hoor! 't Is niet je eerste reflex om daar met een vinger gaan rond te wandelen natuurlijk . Maar door het controleren van de draadjes van mijn mirena en de afscheiding-controle merkte ik dat je daar wel bedreven in kunt worden. En inderdaad, een mannelijke apparaat kan de bmm (baarmoedermond) bereiken. Op verschillende momenten in mijn cyclus is het zelfs pijnlijk als mijn man er tegen stoot! Natuurlijk is dat ook wel een goed teken, want dan bevinden de zaadjes zich alvast heel dicht bij waar ze terecht moeten komen Ik vind het eenvoudigste om 's ochtends in de douche gewoon even te hurken en met één of twee vingers even te voelen (wel je handen op voorhand goed wassen natuurlijk). Zo controleer ik meteen ook even mijn 'slijmstatus van de dag' (Hopelijk zit er niemand aan zijn ontbijt bij het lezen van deze beschrijving )
Oh jeminee wat voel ik me ineens oud tussen al die jonge meiden van rond de 23 slik... ikke met mn 30 Ben net getrouwd en wist altijd wel dat ik kids wilde, maar nu voelt het niet meer als willen maar als moeten haha. De drang wordt steeds groter. Dat voelen van de baarmoedermond. Hmmm ik voel van alles, maar kan er niks mee vervolgens. Zal idd wel ervaring zijn en subtiele verschillen merken. Ik merk wel dat dit mijn methode niet is. Tempen... is na stoppen met de pil niet betrouwbaar denk ik, kan ik niks mee. Eerst hoge temp van rond de 37... daarna zakt ie aantal dagen naar 36,6, dan weer omhoog naar 36,9, dan weer aantal dagen 36,6 en nu weer paar dagen 36,9. Wat kan ik met deze info? En het feit dat manlief tegen de bmm aanstoot... ik had laatst een dag dat dit pijnlijk was, heb ik nog nooit gehad. Wat wil dit zeggen in een cyclus dan? Ikke in dag 37! Als je zwanger wilt worden dan wil je juist niet ongesteld worden en ik smeek er zowat om om ongesteld te worden. Voelt dubbel zeg. Maar wat konijn ook zegt... daarna kan je een normaal cyclus in. Kan niet wachten.
@ vpkaatje: Grappig hé, we voelen ons ofwel heel jong ofwel oud. Terwijl wij 30 niet oud vinden en jullie 23 waarschijnlijk niet te jong. Ivm methodes: je moet inderdaad gewoon datgene doen waar jij je goed en comfortabel bij voelt! Net zoals standjes: enkel hetgene waar jij je goed bij voelt . Bmm controleren is voor mij ook enkel uit nieuwsgierigheid en ondersteuning, want alleen daarmee kan ik mijn cyclus niet volgen. Bij mij is het op verschillende momenten pijnlijk, maar vooral bij mijn ongi. Ik heb er echter nog geen echte lijn in ontdekt. Tempen: Ik kan uit je temperatuur ook niet meteen iets afleiden. Voor een eisprong moet je temperatuur op een bepaald moment minstens 0.20-0.30 stijgen en dan vervolgens hoog blijven. Maar 't kan zijn dat je lichaam gewoon nog aan het ontpillen is en je nog geen eisprong gehad hebt (wat bij mij ook het geval is denk ik, maar dan "ontmirenaën". Dag 37, pfff, hoop voor jou dat je ongi er snel aankomt zodat je terug echt een cyclus hebt en weet waar je staat. Ofwel dat 'ie natuurlijk gewoon wegblijft met een positieve test . Als ik verhalen lees van dames die 6 maanden niet ongi geworden zijn na pil of mirena word ik helemaal depri... Maar probeer er niet té veel mee bezig te zijn (mislukt! ) in de hoop dat de tijd dan sneller gaat. Nu eiwit voorbij is heb ik alvast niet meer het verlangen om mijn man alle vijf minuten te bespringen, heeft ie alvast even rust, haha!
Ja dat is inderdaad echt deprimerend. Stel je bent in het voorjaar nog niet ongesteld, dan word je toch echt helemaal krankjorum? Dit duurt me al te lang. Gaan we samen gek worden oke. Nee 23 is niet te jong idd. Sterker nog, ik voel me nog steeds zo. 30 Vind ik ook niet echt oud, maar wel een grensleeftijd wat betreft het beginnen aan kinderen. Als ik daar aan denk dan voel ik me wel oud. En dan denk ik we hadden echt eerder moeten beginnen. Maar ja dat loopt soms zo. Je moet er niet eerder mee beginnen dan je er echt 100% voor gaat. Alleen het lullige is, we gaan er nu 100% voor, maar ja als je lichaam dan niet meewerkt... grr. Hihi wat kunnen we al klagen he, terwijl wij nog maar net gestopt zijn en sommige vrouwen al een jaar of langer aan het pogen zijn.
Whahahaha, moest echt lachen om je 'gapende afgrond' Mijn baarmoedermond hangt vrij laag, ik heb eens willen overstappen op de nuvaring, maar dat werd meer ringsteken als we sex hadden en die ring hing altijd bijna buitenboord Ik kan dan ook zonder door mijn knieen te gaan mijn baarmoedermond heel duidelijk voelen.
Ik ben ook aan het wachten op mijn ei, net voor het eerst een ovu test gedaan en een licht streepje. Ik ben al blij dat er uberhaupt een streepje tevoorschijn kwam, ik ben na de prikpil nog niet ongi geweest, vorige maand had ik een nieuwe moeten halen maar niet gedaan.
Licht streepje, ja dat wil in ieder geval zeggen dat je weer bepaalde hormonen aanmkaakt die voor een eisprong moeten zorgen. Ik was ook al blij toen ik een licht streepje zag op de test. Alleen ik heb nu al weken achtereen een licht streepje. Mag ik vragen hoe je bij dat pendel caruli komt?
Ja echt? Want daar had ik net een topic over geopend, of een licht streepje betekend dat er in ieder geval iets gebeurd, of dat je ook een streepje zou hebben als je nog langggg geen eisprong hebt Caruli heeft voor mij gependeld Zou wat zijn als het klopt, dan word ik echt helemaal gek van geluk
@Foxter en vpkaatje, ik heb bijna altijd een licht streepje bij mij ovulatietesten... Volgens mij maakt je lichaam altijd LH aan en is het dus normaal dat je altijd een licht streepje ziet
het kan betekenen dat het streepje heel snel donker is en dat de eisprong eraan komt, maar het kan ook betekenen dat je net als ik heeeeeeeel lang moet wachten... wil je niet ontmoedigen, maar bij mij is dat dus het geval. dat caruli dat zegt me niks, heb je een website? ben wel benieuwd
als je de pil slikt net zoals ik voorheen dan had ik ook geen licht streepje kunnen hebben, want de pil zorgt ervoor dat je dit hormoon niet aanmaakt... als je na stoppen met de pil dus nu wel een licht streepje hebt wil dat zeggen dat je lichaam in ieder geval bezig is en alweer wat lh aanmaakt. wat op zich al heel positief is. en als je het eenmaal aanmaakt, ja dan zal je wel elke keer licht streepje hebben.... tis nu dus wachten op de dikke vette streep
Ik ben ook net gestopt met de pil, en ik had eigenlijk elke keer als ik testte wel een heel licht streepje. Maar misschien verschilt het wel qua merk ovu-test.
Ja klopt, ik zat al stevig te googlen, en als je prikpil nog goed werkt heb je dus echt geen streep Met de gewone pil kan het wel maar met de prikpil maak je niet alleen geen eitjes, maar ook geen follikels. Daardoor maakt je hypofyse ook geen lg aan want er zijn geen eitjes die een duwtje nodig hebben. Dus ik kan nu toch al voorzichtig blij zijn, hopelijk gaat mijn lijf dus echt zn werk weer doen Caruli is een lid van het forum, je kan haar een pb sturen als je wil dat ze pendelt
vandaag is het weer foetsie. maar het slijm was echt ei wit maaar dn heeeeeel lang draderig. Gister met de sex (sorry voor de details) was het gevoelig van onder niet pijn maar gewoon gevoelig en tepels pijnlijk gevoelig dussssss ik denk echt dat mijn eisprong nu geweest is. haha maar ffies 2 weken afwachten. You never know what happens.
Ik had ook mega gevoelige tepels rond mijn eisprong, deed gewoon zeer En inderdaad met sex ook gevoelig, zit er dik in hoor dat je ei is geweest, of vandaag komt! En nu maar afwachten!!!!