Nog meer dames aan het wachten op een ei?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Tooske, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    spannend allemaal!!

Hier ook aan het testen met de ovu's alleen denk ik echt pas donderdag ofzo mijn ei te krijgen!

Toen we voor de eerste gingen heb ik een maand getempt maar net in die maand heb ik een cyste gehad...Dus ik schoot er niets mee op en je moet er gedult voor hebben ;)

2. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Blike: volgens mij zitten wij dan ongeveer in hetzelfde schuitje! Ja is spannend he, omdat we helemaal niet weten hoe onze cyclus zal zijn.... Hoop dat ons ei snel komt!

@Moeder Lynn: Dat was zeker flink balen dat je meteen de eerste maand een cyste had.... Maar ondertussen dus wel gelukt zo te lezen, jullie gaan dus voor een tweede? Is weer net zo spannend als de eerste volgens mij, al weet je wel iets meer wat je allemaal te wachten staat :) En tsja, geduld is een schone zaak, maar toch hoop ik dat dat ei snel komt. Zullen we er maar lekker op gaan broeden met zijn allen, misschien gaat het dan sneller :D

3. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

15 jul 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    Ook hier aan het wachten op een eitje!

Vind het wel jammer: vroeger kon ik het altijd heel goed voelen, voordat ik met de pil begon bedoel ik. Had ik altijd steken in mijn zij. Maar sinds ik weer met de pil gestopt ben, heb ik het helemaal niet meer gevoeld. Verder ook niet echt bezig het ei te traceren.. geen ovulatietesten of tempen.. we gaan pas voor ronde 1, dus eerst maar eens kijken hoe dat zo bevalt :)

Gelukkig heb ik een redelijk regelmatige cyclus, dus kan op basis daarvan wel een beetje gokken... en mijn motto is geworden: bij twijfel, klussen! En manlief heeft daar gelukkig geen enkel probleem mee :D

Ben benieuwd!

4. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is inderdaad wel jammer dat je m niet meer voelt! Zou wel handig zijn.... En tuurlijk vind manlief het niet erg om even op te komen draven whahahaha! Ik zeg het nuttige met het aangename combineren :D

Wij ook pas ronde 1, maar wel bezig met ovulatietesten. Ik wil al langer kinderen, mijn vriend pas sinds februari en we hebben afgesproken om na onze vakantie te beginnen zodat we er een beetje naartoe konden leven en eraan konden wennen. Maar nu het zover is ben ik zoow ongeduldig (was ik al een jaar....). Waarom niet op het juiste moment kunnen klussen dan he, is alleen maar meer kans. Ik vind het zonde om die kans niet volledig te benutten zeg maar. Maar ieder moet hierin zijn eigen ding doen natuurlijk. Ik vind het gewoon heel erg prettig als ik op de hoogte ben van de zaken die zich in mijn buik afspelen 8)

5. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    @bosuiltje, Ja voor ons ook de eerste ronde.. zou inderdaad ook eerst gewoon mijn natuurlijke cyclus moeten afwachten en pas in ronde twee beginnen met testen.... (scheelt weer wat testen) maar ben uhm... nog al ongeduldig aangelegd zeg maar. Zal dus nog wat worden ;)
    Gelukkig gaat die kerel van mij overal wel in mee :p

6. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    @tooske.... haha zo ben ik dus ook precies :D

7. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

15 jul 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    Hee Tooske en Blike, wat leuk dat jullie ook allebei in ronde 1 zitten! Maakt het op een of andere manier wel extra spannend ofzo :D
    En ik snap het helemaal hoor.. het ongeduld en het precies willen weten wat er in je buik aan de gang is... misschien is een verschil ook wel dat we pas een paar weken geleden, toen we op vakantie waren, hebben besloten er écht voor te gaan. Op dat moment was onze kans die maand al verkeken, zal ik maar zeggen, dus dit wordt de eerste echte keer. En we zijn allebei nog een beetje ondersteboven van het feit dat we het nu écht aan het proberen zijn, dat die spanning ook wel genoeg is... ofzo. Ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen, maar je snapt me wel :)
    En ik denk ook maar.. als we gewoon lekker veel klussen, zitten we vast ook wel op de goede dagen ;) toch? Dat is vooralsnog bepaald een straf! ;)

8. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    Voor mij is het ook de eerste ronde hoor :)
    En het is weer even spannend als hij de 1e en misschien nog wel spannender omdat ik weet wat voor wonder we gaan maken ;)

9. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

15 jul 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    hee nog een 'eersterondener' moederlynn! Sorry, daar had ik helemaal overheen gelezen.. :)
    Maar kan me voorstellen dat de eerste ronde voor een tweede kindje weer gewoon helemaal net zo spannend is als voor de eerste :D Leuk hoor!!! Ik hoop maar dat de cystes je deze keer bespaard mogen blijven, en dat het gewoon allemaal goed en vlot gaat, met de ovutesten.. heel veel succes!

10. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    thanx en jij natuurlijk ook veel klusplezier :hihi:

11. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    @blike1987: whahahaha al net zo'n stuk ongeduld! Wij zijn gewoon graag goed geinformeerd (Regeltante, graag controle houden? Herkenbaar? :D)

@ Bosuiltje: snap dat je het heel erg spannend vind, omdat jullie nog maar zo kort geleden besloten hebben ervoor te gaan. En kan ook helemaal inkomen dat jullie deze periode 'gebruiken' om aan het idee te wennen, en dan hoef je niet perse meteen alles te weten en te regelen :) Wij hebben vanaf februari gehad om aan het idee te wennen en ook al was ik al die tijd rete-ongeduldig, toch kan ik zeggen dat het wel heel fijn is geweest. Je gaat gewoon overal net iets anders tegenaan kijken en je leeft ergens naartoe. Maar de insteek blijft hetzelfde: hopelijk snel onze droom verwezelijken: zwanger van je kindje, samen met je liefje!

@moederlynn: jeej, nog een 1e ronde ganger :)

Ik ben trouwens 30 en 14 jaar samen met mijn vriend. Heerlijke reizen gemaakt, veel op stap geweest en echt genoten. Nu toe aan een volgende stap en hopelijk snel samen kunnen genieten van een klein wondertje! (maar straks ook op zijn tijd nog eens lekker op stap hoor:D) Vertellen jullie eens iets over je situatie?

12. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

15 jul 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    @moederLynn: thanks, gaat zeker lukken :D

Ik ben 27, manlief is 36 en we zijn een dikke 3.5 jaar samen ongeveer, waarvan nu bijna 1 jaar getrouwd. Klinkt allemaal nog heel kort, maar we woonden binnen een week samen na onze eerste date, (officieus dan he, ik sliep nog een nacht in de week thuis, voor de vorm) vanaf het eerste ogenblik wisten we dat het goed zat. En dat is nog steeds zo! Scheelt ook omdat we dezelfde vrienden hadden, al jaren, elkaar alleen om vage redenen elkaar telkens misgelopen... maar ik wist dus eigenlijk wel meteen dat ie 'good people' was, als ie al jaren bevriend is met jouw vrienden :)

Na die eerste reuzenstap van bijna meteen samen gaan wonen, iets rustiger aan gedaan. Maar inmiddels ben ik afgestudeerd, werkervaring opgedaan, huisje gekocht, getrouwd, gespaard, werk dichter bij huis gezocht... en nu wel klaar voor een kleintje van ons samen!

13. miss

miss Fanatiek lid

20 mrt 2008
    1.647
    0
    0
    hoi allemaal, ik heb gisteren een gesprek met mijn man gehad over een 2 de kindje. ik was bang dat ik weer 2 jaar moest gaan zeuren hihi maar tot mijn verbazing zei hij dat hij ook een 2 de wilde. nog niet meteen maar wel binnen nu een anderhalf jaar. hij houd het altijd groot aan want hij kan niet zo goed tegen veranderingen. hij zegt als we er klaar voor zijn gaan we ervoor dus ik hoop maar dat dat snel is zodat we kunnen gaan klussen hihi. onze zoon is nu anderhalf jaar en dan ben je nog 9 maanden zwanger en je weet nooit hoelang je erover doet! dus eigenlijk wacht ik ook op mijn ei, in de hoop dat mijn man dan wil klussen.

14. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Mijn naam is Sophie en ik ben 23 jaar, mijn vriend is 31.
    We zijn nu 5 jaar bij elkaar en daarvan wonen we er twee jaar van samen. Ik wilde al wat langer een kindje maar mijn vriend was nog iets terughoudend. Afgelopen vakantie veel serieuze "levensgesprekken" gehouden en toen besloten om er echt serieus voor te gaan.
    We hebben die maand de pil nog afgemaakt maar niet meer aan een nieuwe strip begonnen.

Hebben jullie trouwens ook aan iemand verteld dat jullie ermee bezig zijn? Wij niet.
    Zal het alleen binnenkort aan mijn baas moeten gaan vertellen, dat is wel jammer.

liefs

15. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

15 jul 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    Ik heb het ook tegen mijn moeder verteld. Ik vertel haar sowieso (bijna) alles, en ik vind het wel fijn al mijn 'babypraat' over twee mensen te kunnen verdelen :)

Hoezo moet je het binnenkort aan je baas gaan vertellen? Dat hoeft toch pas als je zwanger bent?
    Ik twijfel daar nu ook erg over.. ben namelijk in onderhandeling over een nieuwe baan waar ik héél veel zin in heb, dan krijg ik ook een contract ipv het freelancen dat ik nu doe...... maar ik voel me een beetje schuldig dat ik niet vertel dat we proberen een kindje te krijgen. Maar ja, eigenlijk gaat het ze niets aan, toch?

16. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Ja ik moet het helaas wel vertellen.
    Ben namelijk dierenartsassistente en werk veel met narcosegassen en röntgenstraling... en das vooral in het beginstadium erg gevaarlijk.

Zie er alleen wel een beetje tegenop. Hoewel ik weet dat hij wel tof zal reageren hoor...

17. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    bosuil dat ben je niet verplicht om te vertellen. Dat is prive. En tja je kunt ook per ongeluk zwanger raken.

xxx joyce SUcces meiden

18. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    dan zal ik ook even vertellen hoe het bij ons zit ;)

ik ben 24 jaar! We zijn 10 jaar samen wonen 5 jaar samen en zijn 2 jaar getrouwd ;) hebben een zoontje van anderhalf!
    Ik ben bewust een thuis mama!

19. miss

miss Fanatiek lid

20 mrt 2008
    1.647
    0
    0
    ik kan met wel voorstellen ja dat je het dan voor je gevoel meot zeggen tegen je baas, maar als je zelf al zegt dat hij tof reageert komt het wel goed toch? ik heb bij de vorige zwangerschap te lang gewacht met vertellen en een aantal collegas wisten het wel en daar waren ze niet blij mee, dus ik ga het nu ook meteen zeggen ze weten ook wel dat het er weer aan zit te komen. ik ben daar heel open een eerlijk in en dat waarderen ze ook.

ik ben trouwens 29, 8 jaar samen met mijn vriend, niet getrouwd helaas nog niet. en hebben een zoontje van anderhalf jaar Rick.

20. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hallo dames!

Ik wacht ook op mijn ei haha!!! Ongi is net voorbij dus we kunnen er weer tegenaan. Ronde 3 inmiddels.

Zal even verder vertellen, ben vandaag ja indd ben jarig haha, 26 geworden! Manlief is ook 26, we wonen sinds 1,5 jaar samen en zijn ook bijna zo lang getrouwd. Kennen elkaar al 5,5 jaar. En helemaal klaar voor een 1e spruit!

Hopelijk komt het deze maand goed want manlief is nog 2 weken thuis en daarna 3 weken weg met zijn werk, dus hopelijk laat het eitje niet al te lang op zich wachten.... ;) En heb ik een mooie verrassing voor hem als hij thuis komt.

Deel Deze Pagina