Nog meer dames aan het wachten op een ei?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Tooske, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    heb ook wel eens hier ergens op het forum gelezen dat iemand ook nooit positieve ovulatietesten had. Die werkten bij haar gewoonweg niet... Maar toch zwanger geworden.

Kan me voorstellen dat je dan het gevoel hebt dat je er meer mee bezig bent. Maar stel nou dat ovutesten bij jou ook niet werken? Dan kun je aan je temp in ieder geval zien of je eitje geweest is...

2. Olijfje

Olijfje Actief lid

30 aug 2010
    138
    0
    0
    Limburg
    mmm die zijn inderdaad wel heel erg duidelijk. Nooit gezien!
    Maar alles wijst er nu wel op dat het misschien gaat komen dus misschien vanmiddag of morgen een positieve test....

3. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    ga voor je duimen olijfje 8)

4. Olijfje

Olijfje Actief lid

30 aug 2010
    138
    0
    0
    Limburg
    thanx, dat is lief!

duurt het normaal 24 uur als je LH gemeten hebt voordat de eisprong komt, weet jij dat?

5. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Je eitje springt ong 36 uur na het BEGIN van je LH-piek... dus je kan best twee dagen positieve testen hebben maar dan kan je eitje dus al best gesprongen zijn.
    Las ik vorige week op het internet... wist ik eerst ook niet.

6. Olijfje

Olijfje Actief lid

30 aug 2010
    138
    0
    0
    Limburg
    bedankt Blike, dan test ik vanavond weer even.

Houd jullie op de hoogte!

7. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Olijfje, wat die klodder slijm heel erg taai (dus echt moeilijk uit elkaar te trekken?). Zo ja, dan is dat nog geen vruchtbaar slijm, maar een slijmprop die erop kan wijzen dat je eitje gaat springen. Ik heb altijd 3 tot 6 dagen voor het springen van mijn ei zo'n slijmprop. Soms is dat wat meer dan anders. Kan heel verwarrend zijn met vruchtbaar slijm, maar vruchtbaar slijm is minder taai, iets wateriger en ook uit elkaar te trekken. Hoop dat je ei eraan komt Olijfje!!!!

Vpkaatje, zo gaan mijn ovutestjes ook meestal ja, alleen worden ze bij mij nog sneller donker.

8. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    En hoe staat het hier met alle eitjes? Hier nog geen eentje te bekennen, nog steeds een licht streepje. Kan mijn berichtje wel copieren en elke dag dezelfde plakken geloof ik.
    Gisteren een mega-dip gehad... zit me allemaal gewoon ff tegen en dan ook nog eens dat lange wachten op een eitje. Hoe lang gaat het nog duren voordat ik zwanger zal zijn. Kon er niet van slapen en werd halverwege de nacht ook weer wakker toen ik toch eenmaal sliep. Het is zo frustererend. En ik weet ook door me zo te voelen ik het alleen maar uitstel. Heb hoofdpijn en voel me shit. :'(

9. Olijfje

Olijfje Actief lid

30 aug 2010
    138
    0
    0
    Limburg
    @VPKaatje, ik weet hoe je je voelt. Sommige zeggen dan ook, je bent pas drie maanden bezig. Maar dat vind ik dus niet, ik heb nog niet eens een serieuze kans gehad. Nog niet een ei gezien bij mij. Ze blijven allemaal hangen en willen niet poppen.
    Ik had gisteravond ook een negatieve test.

@Tooske, klinkt inderdaad hetzelfde als mijn prop. Was supertaai en bijna niet uit elkaar te trekken. Dat was dinsdagavond dus misschien dat het bij mij dan ook 3 tot 6 dagen daarna komt. Moet ik onderhand toch wel een positieve test krijgen...

Maar ja, durf eigenlijk niet te hopen dat het nu wel popt. Vorige keer had ik een nog grotere klodder en was er blijkbeer geen enkel eitje gekomen..

10. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Olijfje, ja dat is helemaal frustrerend! En inderdaad 3 maanden lijkt nog zo kort, aangezien je ervan uit kan gaan dat je 6 a 12 maanden bezig bent gemiddeld om zwanger te raken. Maar als je zo graag wilt, dan duurt alles te lang. En bovendien, de meeste vrouwen zijn dan misschien wel langer bezig, maar hebben wel elke maand opnieuw kans en hoop etc. Als je zo ontzettend onregelmatig bent, dan heb je ook geen kans en de hoop raakt ook steeds meer weg en dat werk weer averechts. :(

Het is allemaal zo vaag bij mij, mijn temperatuur wisselt met de dag. Ene dag 36,4 andere dag 36,7 en dan weer 36,4. Heb 1 keer mn baarmoedermond gevoeld tijdens ronde 1 en deze was zacht en laag toen (5 dagen voor eisprong), heb 'm vandaag weer gevoeld en nu was ie hard en hoog. Weet iemand van jullie wat dit betekend?

11. Olijfje

Olijfje Actief lid

30 aug 2010
    138
    0
    0
    Limburg
    @vpkaatje: dat weet ik helaas ook niet wat dat betekent, ik vond dit op internet: "Onmiddellijk na de menstruatie is de baarmoedermond gesloten en hard en reikt hij tot diep in de schede, zodat hij met de vinger relatief gemakkelijk te bereiken is. Wanneer de eisprong nadert, wordt de baarmoedermond zacht, opent zich enigszins en komt wat hoger te liggen, zodat hij soms nog maar net te voelen is. Na de eisprong sluit hij weer, wordt hard en zakt "

Maar ja dat is ook niet echt het het geval bij jou.

Ik had gisteravond een licht roze streep. Ben benieuwd of deze donker gaat worden...
    Ben jij al bij de Gyn geweest eigenlijk?

12. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm hard en hoog betekent dus niet vruchtbaar, heb nog even verder gespeurd. Dat wil zeggen dat ik eigenlijk vandaag mn ovutest niet eens hoef te gaan doen, maar ja... onzeker als ik ben laat ik 'm toch maar weer doen.
    Een lichtroze streepje heb ik eigenlijk al weken. Alleen de eerste week na ongi niet. Af en toe wordt ie wat donkerder en dan toch weer lichter. Hoop voor je dat ie bij jou steeds donkerder wordt en dan toch ineens die dikke paarse knalstreep!

Ben niet naar gyn geweest. Moest laatst wel naar huisarts voor iets anders en heb toen wel genoemd van deze onregelmatigheid. Huisarts zegt dat ik 't half jaar tot jaar aan moet zien en dan evt terug kan komen. Ik hou dus een half jaar aan. Ga echt niet 't jaar uitzingen, duurt me veel te lang. Dan ga ik echt gek worden.
    Moet me proberen te relaxen, ontspannen, tot mezelf te komen. Maar vind dit lastig momenteel omdat er ook andere dingen me tegenzitten... werk en prive.

13. Olijfje

Olijfje Actief lid

30 aug 2010
    138
    0
    0
    Limburg
    De huisarts heeft me eind oktober doorgestuurd omdat ik nog steeds geen ongi had gehad. Ik heb van de gyn provera gekregen om het op te wekken maar mag gelijk bellen als dit weer niks uithaalt. Zij zegt terecht, waarom zouden we je onnodig laten wachten. Daar ben ik wel blij mee.

zij zag bij mij overigens wel eitjes zitten maar ze popten gewoonweg niet. Hoop dat het nu na die provera wel vanzelf gaat. Maar als ik over 3 weken geen ongi heb mag ik weer bellen.
    Probeer me ook rustig te houden maar zo nu en dan, als ik zwangere vrouwen zie of spreek, moet ik daarna weer een traantje wegpinken...

14. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heh jakkes bah heh Olijfje, erg is dat he... je gunt een een ander zo ontzettend, maar je gunt 't jezelf ook enorm. En t is iets waar je zelf geen grip op hebt. Veel heb je zelf in handen, wat eet je vandaag... ga ik shoppen of blijf ik thuis... maar het is niet zo van goh nu wil ik wel zwanger zijn en floep.

15. Olijfje

Olijfje Actief lid

30 aug 2010
    138
    0
    0
    Limburg
    ja inderdaad, je gunt het iedereen maar jezelf ook. Word ook wel een beetje gek van mensen om je heen die niet nadenken en vrolijk vragen: En wanneer beginnen jullie aan kinderen? :x zo'n domme vraag!!!

Ach ja, ik ga vanavond weer lekker uit eten en neem een lekker rood wijntje erbij zo lang het nog kan in mijn kleding die het allermooist het slanke lijntje laten zien, Probeer ik daar wel van te genieten. :D

Misschien dat ik van te voren nog net een knaltest tref ....:) kan het niet laten hihi!

16. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha groot gelijk!! Geniet inderdaad nu maar extra van die dingen. Probeer ik ook hoor.

17. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Temp hoger vandaag, hoger dan de afgelopen 40 dagen. En teststreepje was al weken roze en vandaag is ie weg. Had gisteren ook weer van die kleine eiwitsliertjes en steekjes in de onderbuik. Kan ik een stiekem eitje gehad hebben? Snap er echt niks van...

18. Ospiri

Ospiri Actief lid

5 apr 2010
    248
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat herkenbaar allemaal, zeker die stomme vragen, sommige mensen denken echt niet na hoor..
    Inderdaad lekker genieten hoor meiden, leuke dingen doen, dan ontspan je het snelste. Ik ga vanavond lekker met m'n vriendinnen stappen, er even niet aan proberen te denken.
    De machteloosheid vind ik ook het ergste, je hebt er niet zoveel invloed op..

Bij mij komt toch mijn ongi eraan :( gisteren een beetje bloed op m'n tampon, komt nu nog niet echt door maar heb wel weer een beetje krampen. Als ik gister als eerste dag tel (doen jullie dat ook? ookal is het zo weinig nog?) dan zit ik op 30 dagen, dat is wel weer positief!
    Maar ongi worden is toch altijd een beetje teleurstellend.
    Vooral omdat ik 18 ovutestjes heb gedaan. Ik heb wel het idee dat het enige streepje wat iets donkerder was (13 dagen terug) m'n eisprong is geweest, totaal geen knalstreep maar wel donkerder. Wel op tijd geklust gelukkig maar mocht niet zo zijn helaas.

@olijfje: hopelijk doet de provera goed z'n werk!
    @vpkaatje: kan me voorstellen dat je echt geen jaar kan wachten, hopelijk is het niet nodig en hebje voor die tijd goed nieuws!
    Wat verwarrend je testjes/temp/sliertjes, weet echt niet precies wat het betekent.

Voor allemaal: dikke knuffel!!:)

19. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff, dat is echt heel lastig te zeggen.... Die eiwitsliertjes, kon je daar draden van trekken? En was het wit of doorzichtig? Ik kan nu lichamelijke kenmerken linken aan mijn eisprong, omdat ik positieve ovulatietesten heb. Maar bij iedereen zijn de kenmerken net anders....

Kan me echt voorstellen dat je het af en toe helemaal niet meer ziet zitten. Wat je zegt: je hebt minder kansen dan iemand met een regelmatige cyclus. En met een regelmatige cyclus kun je nog ergens op hopen elke maand.... Dikke knuffel voor jullie dames!

Focus op leuke dingen is moeilijk, maar als t lukt voel je je beter!

Afgelopen dinsdag had ik mijn dikke slijmkloddertje. Ik heb vandaag voor het eerst deze maand wat pijnlijke borsten en mijn eerste 'draadjesslijm' heb ik vandaag gespot. Vorige maand had ik toen 2 dagen later een positieve ovulatietest, dus ik verwacht dat mijn ovulatietest aanstaande maandag of dinsdag wel positief zal zijn.

20. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ospiri, hmm ja weer teleurstellend he die ongi. Maar je moet volgens mij pas beginnen te tellen als het echt is doorgebroken.

@Tooske, echt doorzichtig helder, kon er kleine sliertjes van trekken, geen lange slierten helaas. Toch leek het wel vruchtbaar slijm.

Deel Deze Pagina