Nog meer dames aan het wachten op een ei?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Tooske, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    @konijn87, geen idee hoeveel je er nodig hebt. ben ongeveer begonnen op dag 10 en doorgegaan tot dag 19. Heb trouwens de laatste paar dagen twee keer getest. Maar dit was vooral omdat ik echt geen flauw idee had van mijn cyclus, waarschijnlijk zal ik volgende maand wel wat minder testen nodig hebben. Anders wordt het wel een duur grapje ;)

@Tooske, jah wachten duurt zolang hé? En vooral als je er steeds aan loopt te denken en af loopt te tellen...

2. Konijn87

Konijn87 Actief lid

Bedankt voor de uitleg!

'k Weet eigenlijk niet waar ik zit in mijn cyclus. Als mijn temperatuur morgen mooi gestegen is, heb ik gisteren of vandaag waarschijnlijk mijn eisprong gehad. 'k Zou die banner er beter afhalen, maar 'k wacht nog even af tot ik zekerheid heb ;). Ik ga deze ronde ook nog niet beginnen met testen, eerst zien of ik mijn cyclus zo kan ontdekken.

Super dat je zo'n duidelijke positieve test had! Hopelijk heeft het klussen effect en heb je binnen twee weken een andere duidelijk positieve test!

'k Duim voor jullie allemaal op positieve (ovulatie en zwangerschaps)testen! :D

3. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben eind juli gestopt met de pil en sindsdien bijna verslaafd aan dit forum. Ik lees regelmatig dat het wel erg lang kan duren voordat je normale cyclus weer in orde is na het stoppen met de pil en dat je lichaam je behoorlijk voor de gek kan houden. Ben gestart met temperaturen (maar dit is echt zo wisselend) en ben ook gestart met ovulatietesten omdat ik graag meteen wil weten of mijn eisprong alweer komt. Ben na de pilbloeding niet meer ongesteld geweest en zit nu op dag 35. Had gehoopt alweer ongesteld te worden. Ovulatietesten allemaal licht streepje... nog geen enkele keer een piek gehad. Alleen steeds licht streepje.
    Dag 22 had ik een eiwitachtige sliert (eisprong en lhpiek evt gemist op test??), dag 26 beetje roze afscheiding (nooit eerder gehad... evt innestelingsbloedingkje?), vanaf dag 32 steeds steekjes onderin mijn buik. Nu 3 dagen later nog steeds geen menstruatie. Test was neg. Ik had zo'n goede hoop 1 van die weinigen te zijn direkt zwanger te zijn na het stoppen met de pil. Maar wat was die roze afscheiding dan? Iemand ervaring?

4. Konijn87

Konijn87 Actief lid

Hoi Kaatje,

Wachten kan inderdaad lang duren hé! Mag ik vragen wat je temperatuur gedaan heeft rond dag 22? Kun je in je temperatuur een eisprong bespeuren? Toen ik enkele jaren geleden stopte met de pil heb ik een cyclus van meer dan 70 dagen gehad zonder zwanger te zijn, 't kan dus alle kanten uit... Veel succes in ieder geval!

5. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Op het moment dat ik het voel ga ik niet klussen doet best zeer, probeer het natuurlijk wel , voel toevalling vandaag weer wat krampjes dus dat betekend dat het vanavond echt pijn gaat doen , toch maar manlief even bellen dat hij even thuis moet komen lunchen:D
    heb vandaag ook veel verandering in mijn afscheiding doorzichtig en waterig , kan iemand mij vertellen hoe het vruchtbare slijm eruit ziet dat is toch wel wat meer kleverig??? En de eisprong komt toch pas na het vruchtbare slijm??

Bedankt voor de antwoorden!!

6. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Oh en gisteravond een spannend setje aangedaan , was manlief te moe :x pfffff maar wil ook niet opdringerig zijn , merk wel dat ik veel meer zin heb dan voordat ik zwanger wilde worden, misschien omdat het nu ook een doel heeft ;) hahaha...

7. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Hoi dames, ik ben al in juli gestopt met de pil. Eerste maand niks gedaan om te kijken of hoe mijn cyclus eruitzag. In augustus wel geklust, maar volgens mij net te vroeg voor mijn ei en vanaf deze maand ga ik het serieus aanpakken en ga ik ovu-testen gebruiken. Mijn cyclus schommelt een beetje en ik wil wel doelgericht klussen zodat geen ons sperma onbenut blijft.;)

8. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    @flower27, fijne lunch ;)
    Volgens mij kun je ook vruchtbaar zijn als je afscheiding waterig is maar dat weet ik eigenlijk niet zeker...
    Bij mij was het nou ook niet superkleverig terwijl mijn ovutest wel positief was.

Heb inderdaad ook meer zin vlak voor mijn eisprong, maar dat is volgens mij ook een truukje van moeder natuur.

@Laika, hoe lang was je cyclus de eerste maand? Succes met het zoeken naar je eitje.

9. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    De eerste maand had ik een keurige cyclus van 28 dagen en daarna ruim 31 dagen. Dus wanneer de eisprong is geweest, weet ik dan ook niet.

10. Konijn87

Konijn87 Actief lid

@ flower 27: Hahaha, een vruchtbare lunchpauze toegewenst! ;) Pech dat hij gisterenavond te moe was, dat gebeurt hier ook regelmatig. Over dat vruchtbaar slijm: waterig of doorzichtig 'eiwit-slijm' is het meest vruchtbare. In dat slijm kunnen de zaadcellen enkele dagen overleven. Het hangt van vrouw tot vrouw af hoe lang dat vruchtbaar slijm duurt, bij mij soms één dag, soms enkele. Maar in ieder geval betekent het dat je ei eraan komt en de zaadjes langer in leven blijven!

@ Laika: veel succes met klussen!

@ blike1987: hier ook meer zin voor mijn eisprong, inderdaad goed gezien van moeder natuur! ;)

Vrijen jullie eigenlijk 'op commando' bij een eitje? 't Zou wel ideaal zijn als dat kon. Ik hou mijn cyclus-informatie ook even voor mezelf. Hij weet natuurlijk wel dat ik er me bezig ben en vraagt af en toe iets, maar 'k wil niet dat hij het vrijen ziet als een 'moeten'. Hoe lossen jullie dat op?

11. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    haha wij vrijen wel op commando :p Mijn vriend vind het ook allemaal reuze interessant.
    Het neemt de passie inderdaad wel wat weg, maar we hebben de humor er wel voor teruggekregen.
    En ook al is het soms wel wat "moeten", we vinden het beide toch wel fijn :)

Gelukkig is die kerel van mij niet zo moeilijk.
    (Maarja dit is pas de eerste maand, kan nog veranderen natuurlijk)

12. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, wij hebben ook wel op commando gevreeën, terwijl het net in een week was dat we het allebei heel erg druk hadden. Inderdaad iets minder passie, maar ook wel weer bijzonder omdat het echt een doel heeft zeg maar.... Normaal gezien vrijen wij gemiddeld 2 keer per week. Niet dat het nu vervelend is, maar het is wel meer met een ander doel zeg maar, niet alleen maar voor de fun. En inderdaad, als je de lol erin houdt is er niets mis mee :D

Wat betreft dat vruchtbare slijm: bij mij was dat 2 dagen. Ik voelde goed het verschil, van te voren en daarna was het slijm wittiger en taaier, het vruchtbare slijm is rekbaarder en lijkt meer op slijm als je opgewonden bent, tenminste dat was bij mij zo dan 8)

13. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie konijn87! :)

Wachten duurt me nu al te lang, ineens was die knop om en ging de pil de prullenbak in. Had nooit verwacht dat dit gevoel zo sterk zou zijn.
    En dan lees ik al die berichtjes over het lange wachten en daar heb ik wel schrik van dan. En jij 70 dagen dus... tsjongh...

Wat betreft mijn temp. ;) Die was elke ochtend rond de 36,9 tijdens pilgebruik en ook na de pilbloeding. Dag 20 zakte deze naar 36,6, deze bleef drie dagen zo en daarna op dag 23 werd hij weer langzaam hoger. Zo'n vier dagen 36,9 en nu weer 36,6. Dit blijft nu wel constant zo. Tenminste tot ik ermee ben gestopt. Want kan er niks mee. Volgens mij hoort juist je temp op te lopen als je eisprong nadert en zakt hij weer als je ongesteld moet worden. Ben ermee gestopt. Doe nog wel de ovu-testen maar helaas telkens een lichtroze streepje. Grrr wat kan ik hier nu mee. Dag 22 had ik dat eiwitachtige sliertje... zou je juist denken dat de temp hoger zou zijn dan toch.

Maar als het dan geen innesteling was, wat was het dan? Heb dat rozige nog nooit gehad. En mocht ik wel zwanger zijn... wanneer zou ik dan kunnen gaan testen?

14. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohja en over dat op commando... wij doen het om de dag. Schijnt het beste te zijn... dan weet je zeker dat het eitje ten aller tijden bevrucht kan worden. Tenminste je vergroot je kansen heb ik ergens gelezen. Lang leve het internet! ;) Laat ik nou eens misschien helemaal geen eitje hebben nog. Maar een probleem vinden we het beiden niet. Af en toe als we wat moe zijn, maar dan is een dagje overslaan geen ramp. Als ik zou weten dat ik mijn eisprong zou hebben dan zouden we er absoluut beiden voor gaan. Het is wel anders, dat wel. Maar niet minder fijn.

15. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik een positieve ovutest had was het 2 dagen klussen terwijl we best wel gaar waren allebei. Was nog best leuk, maar toch was het anders :) Als het niet had gehoeven waren we waarschijnlijk alebei meteen in slaap gevallen haha!

Ja om de dag is prima, ook goed voor het zaad. Maar als je ovutesten doet kun je ook iets gerichter klussen zeg maar :D

16. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch vraag ik me af of die ovu testen altijd werken. Want als je 1x per dag op een vast moment de test doet; kan het alsnog zijn dat je de piek mist toch? Ik test me suf met die dingen en ehb elke dag opnieuw een licht streepje. Een dikke streep heb ik nog geen enkele keer gehad. Terwijl ik misschien wel een piek heb gehad?

17. Sila24

Sila24 Niet meer actief

volgens mij heb ik mijn ei gehad maar ik heb hem niet gevoeld dus weet het niet zeker:S

18. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Waarom denk je dat je je eitje gehad hebt dan?

19. Sila24

Sila24 Niet meer actief

omdat ik eergister met een ovulatietest positief heb getest zie topic meiden die in de herft zwanger willen worden

20. Konijn87

Konijn87 Actief lid

Bedankt voor jullie antwoordjes op de 'commando-vraag'! Ik was een beetje ongerust dat het als een 'moeten' zou aanvoelen, maar na jullie positieve reacties ga ik het de volgende keer gewoon zeggen dat mijn ei eraan komt ;)

@Tooske: bedankt voor de slijm-uitleg! Dat maakt het alweer een stukje duidelijker! Bij mij was het ook die opvolging: eiwit - troebel/wit eiwit - crème-achtig. Het juiste slijm was er al, nu het ei nog... ;)

@ vpkaatje: Haha, dat gevoel ken ik! Met mijn mirena hield ik helemaal niets bij, ik had toch bijna nooit een bloeding. Maar vanaf het moment dat dat ding eruit was vraag ik me iedere minuut af hoe het met mijn cyclus zit. 't Doet toch rare dingen met mensen hé! Over je cyclus: geen idee wat dat rozige geweest zou kunnen zijn. Normaal zou je temperatuur bij je eisprong inderdaad met minstens 0.20/0.30 moeten stijgen en minstens 3 dagen die verhoging aanhouden. En over het testen: ik denk dat je in principe een week na een innestelingsbloeding wel zeker positief moet kunnen testen?

Ik vraag me ook af hoe lang die piek die waarneembaar is door ovulatietesten aanhoudt? Kan het zijn dat je je ei mist als je twee keer per dag een test doet? En betekent een positieve ovulatietest dat je ei eraan komt, het net gesprongen is, of gaat springen (maw: hoeveel tijd heb je? Moet ik mijn man op zijn kantoor gaan bezoeken? :D

Deel Deze Pagina