Moeder worden, Ja ik ben daar wel door veranderd, mede ook wat mijn toenmalige partner zei: Ik of het kind (lafaard) Ik koos dus voor het kind. Ik ben er zodanig door veranderd dat ik direct een groot verantwoordelijkheid gevoel kreeg. En wat ik nu ook veel merk, de meeste meiden van mijn leeftijd, gaan op stap, wonen soms nog bij hun ouders, doen wat ze willen en wanneer ze dat willen En ik? Ik ben huismama, moeder van 2, getrouwd, heb huisdiere, ben gebonden aan tijden, en geniet er met volle teugen van Maar ik krijg vaak te horen: Was het wel gepland, Of: Oh wat erg dat je zo jong moeder bent geworden (ik was met mijn 18e zwanger van de oudste)
Ik herken het heel goed, leeftijds genootjes lopen als het ware altijd achter.., daardoor is het soms ook moeilijk de vriendschap te behouden, merk dat ik vaak naar wat ouderen toe trek, of vriendinnen heb die ook zat hebben mee gemaakt, dus ook meer vrandwoordlijkheids gevoel kennen. Ik vind het ook heerlijk!!! Ben een huismuts, ook helaas vanwege mijn ongeval en letsel waardoor ik vaak moe ben, maar je merkt het gewoon!! Ik kan niet wachten tot ik ook mag zeggen dat ik moeder word!!!! En trouwens ben er ook wel voor gemaakt, ik hoef niet meer zo nodig op stap eigenlijk al heel lang niet meer, het serieuze leven spreekt mij veel meer aan, dan maar tijden en regels, heerlijk!!!
jeetje meiden wat heftig wat jullie hebben mee gemaakt op zo'n jonge leeftijd! mijn oudste zus was ook jong moeder, 18 jaar, maar wel bewust voor gekozen, zij is nu zelfs al oma nu moet ik ook zeggen dat ik een nakomertje was dus er zit tussen mij en mijn oudste zus 14 jaar verschil hihi
Nakomertje zijn is toch ook niet erg? Tussen mijn man en zijn broer zit nog iets meer. Zijn nichtje (dochter van broer) is maar 3 jaar jonger als wat ik ben hahaha
Hoi allemaal, nou we zijn weer terug van vakantie, ik heb net even bijgelezen. Heftige en leuke berichtjes. Natuurlijk eerst Fleurop gefeliciteerd. Jesje volgens mij had ik je al gefeliciteerd en anders nogmaals Ik hoop zo dat het bij jullie blijft zitten en alles goed gaat. Bij mij is het weg ik heb ontzettend veel buikpijn en krampen gehad, maandag was er bijna geen bloed meer en toen heb ik een test gedaan en die was negatief De VK gebeld en die zei dat het goed was dat mn lichaam het zelf allemaal afgestoten heeft, zodat ik niet gecuretteerd (schrijf ik dat goed) hoefde te worden. We mogen het van de VK direct weer gaan proberen. Ik heb nog een beetje kramp en alleen bloed als ik een tampon gebruik (sorry voor de details) dus we zien wel.
@anna: nou meid wel fijn dat je lichaam het zelf allemaal al heeft gedaan, lijkt me niet echt prettig een curretage en waarom feliciteer je mij? ik ben niet zwanger hoor hihi, tenminste zover ik weet niet, dat moet over 1,5 week duidelijk worden hihi @leona: spannend meid! ik had allang getest als ik jou was haha, ik weet nu al dat ik mijn nod niet vol ga houden haha
Ik ga niet testen als ik vandaag mijn NOD heb. Gewoon even mijn kop in het zand steken en doen alsof ik maandag pas ongi hoef te worden
Jammer Anna! hopenlijk kan je met goeie moed weer verder! @ leona spannend hoor, en knap dat je gewoon nog even wacht! Hoe voel je je? Geen ongesteldheid gevoel te bekennen?
Ik heb totaal nergens last van. Geen krampen (die ik normaal wel heb) geen chagerijnige kop, geen puisten.. Helemaal niets... Ik denk dat als ik dit vanavond aan manlief verteld dat hij een big smile zal hebben. Maar ik wil eerst een positieve test zien Ik wacht het gewoon af, wie weet dat ik het vanavond of morgenochtend wel opeens ben
NOD LIJST Leona: 3e kindje, 2e ronde, nod= 10 augustus Jesje1982: 2e kindje, 2e ronde, nod= 20 augustus Nummertje4: 4e kindje, 2e ronde, nod= 24 augustus Bloemetje83: 2e kindje, 2e ronde, nod = 25 augustus Aggy: 2e kindje, 2e ronde, nod= 26 aug Moederworden: 1e kindje, 2e ronde, nod= 29 augustus Kaatje87: 1e kindje, 1e ronde, nod= 9 september?! * Heb een onregelmatige cyclus, ben van mijn laatste cyclus uitgegaan 40 dagen! Zijn na mijn laatste menstruatie begonnen, de condooms liggen in de prullenbak Zwanger: Ti87: 1e kindje, 1e ronde Fleurop: 2e kindje, 1e ronde
Doe ik! Ik heb inmiddels voor de zekerheid een test gekocht. Mocht ik ze maandag niet nodig hebben komt er vast een andere keer dat ik ze wel nodig heb, hoop ik!
Spannend hoor leona! Dus je gaat maandag pas testen dan? Ohhh dat jij dat volhoudt haha, knap hoor! Maar dan laat je ons ook langer in spanning zitten hihi
Ja ik wil maandag pas testen. Mede ook om teleurstelling te voorkomen. Het kan natuurlijk ook zijn dat mijn lijf nog aan het ontwennen is van het spiraaltje. Aangezien we gelijk voor de derde zijn gegaan, nadat het spiraaltje eruit is gehaald
Ja ik heb ook een spiraal gehad en voel sinds gisteren van alles in mijn buik en probeer me zelf geen dingen wijs te maken, want kan bij mij ook nog van de spiraal zijn
Hey Jesje, oeps, misschien heb ik een vooruitziende blik ik hoop het. Wie weet Verder hoe het met me gaat.. ik voel me een beetje leeg, probeer het weg te eten met chocolade snap nu ook de term troosteten, nog nooit last van gehad, hahaha. Ach en verder gaat het wel goed, idd hoopvol naar de volgende ronde. Ik wil geen maand wachten. @ Leona, succes, spannend!
Oja, dit vind ik wel een mooie opsteker van mijn vriendin. Je lichaam moet wennen aan zwanger zijn. Die onthoud ik!