Nog meer dames die er in juli voor willen gaan??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door tamjedebamje, 30 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloemetje83

bloemetje83 Niet meer actief

Nou, wij zijn weer terug bij af. Ik had vanaf vanochtend bloedverlies, geen buikpijn, maar toch de vk gebeld en ik mocht om zes uur voor een echo. Die heb ik net gehad en het was niet goed. Ze kon een heel klein vruchtje vinden, zonder hartslag, maar het leek eerder op een vier/vijf weken zwangerschap, dus waarschijnlijk is het een vroege miskraam geweest.
    Nu is het afwachten, hopelijk komt het uit zichzelf (snel). Mijn man zei vanmiddag dat hij het er bij een wil houden. Ik weet het even niet meer. Aan de ene kant wil ik nog heel graag een tweede kindje, maar dit nog een keer meemaken... Het is zo frustrerend en dat al voor de tweede keer.

2. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Aah meis, wat naar zeg! ik wil je heel veel sterkte wensen!

3. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @bloemetje: he meid wat klote voor jullie! heel veel sterkte voor jullie!

4. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    hier gisteren goede echo gehad, we hebben het hartje gehoord en de termijn klopte precies, ben 24 mei uitgerekend, een dag voor mijn verjaardag:D
    hier een foto van de echo Bekijk bijlage 283412

5. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    @ bloemetje: Bah, wat rot weer zeg. Heel veel sterkte!

@ Jesje: Een dag voor je verjaardag! Toch ook wel speciaal hoor. Fijn dat alles goed was en de termijn precies klopte.

Wij hebben vanavond weer controle bij de vk. Is voor het eerst dat we dan geen echo krijgen maar blijf het toch spannend vinden of alles goed is.

6. AnnaC78

AnnaC78 Actief lid

12 jul 2012
    192
    0
    16
    Vrouw
    Overijssel
    @ bloemetje, dat meen je niet! Gadver, heel veel sterkte!!!!!

7. bloemetje83

Het lijkt erop dat het vandaag de 'echte' miskraam was. Ik had vanaf vanochtend enorme buikpijnen, waar paracetamol echt niet tegen helpt (normaal bij een ongesteldheid werkt dat prima bij mij). Twee keer flinke stolsels verloren, dus ik denk dat alles wel weg is nu.
    Ik heb ook geen buikpijn meer, dat is wel fijn.

We gaan op voor de volgende ronde, hopen dat het weer zo snel raak is en dat het dan een plakkertje is.

Jesje: mooie echo meid! Fijn he om te zien dat alles oke is, zeker als je aan de buitenkant niets ziet.

8. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @bloemetje: hopelijk is het dan nu weg, het lijkt me ook niks als je ermee blijft zitten en dat ze het weg moeten halen. wil je man toch nog wel proberen? hij wist toch niet of hij het nog wel wilde? hopelijk is het dan snel raak ja!

9. AnnaC78

AnnaC78 Actief lid

12 jul 2012
    192
    0
    16
    Vrouw
    Overijssel
    @ bloemetje, wat ontzettend balen, ik hoop dat alles snel weer 'normaal' is. Sterkte met het verdriet. Ik vond het heel naar dat mn lichaam zo snel alle kenmerken van het zwanger zijn direct kwijt was, zoals pijnlijke borsten. We hebben het toen een maand gewacht, tot na de ongesteldheid, die kwam bij mijn wel op het normale tijdstip.

In de bijlage de echo van maandag (1,8 mm groot), zo vreemd dat verdriet en geluk zo dicht bij elkaar zit, het voelt ook een beetje dubbel om m te plaatsen.

Bijgevoegde bestanden:

10. bloemetje83

@ jesje: ja we willen het zeker weer proberen! In de emoties hadden we het allebei even gehad. Het is zo heftig om eerst te weten dat je zwanger bent en dan vervolgens na een maand weer terug bij af te zijn. De vorige keer was zwaarder, maar nu hebben we Noa en dat maakt toch een heleboel goed. Als ze je dan aankijkt en zegt 'mama is een beetje zielig he? zal ik een kus en een knuffel geven?', dan smelt ik gewoon.
    Maar gisterenavond hebben we het er over gehad en we gaan gewoon verder. Mijn man zei dat het een keuze is die je voor altijd maakt (dat we een tweede willen) en dat die wens er dus nog steeds is.

@ Anna: fijn he, een goede echo. Ik kan me voorstellen dat het dubbel voelt, maar dit gebeurt nu eenmaal. Jij mag gewoon blij zijn met die kleine frummel en dat je een goede echo hebt gehad.

Vandaag heb ik nog een beetje last gehad van buikpijn, maar nu heb ik eigenlijk geen last meer, nog een beetje bloedverlies, dus ik hoop dat dat als een gewone ongesteldheid met een paar dagen over is. Volgens de echoscopiste kon ik na twee weken kijken of een zwangerschapstest negatief was, dan zijn alle hormonen eruit en kunnen we weer vooruit kijken. Ik ben benieuwd...

@ Ti87: wat gaat de tijd toch snel! Je bent al bijna op de helft. Voel je de baby al?

11. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @bloemetje: wat mooi gezegd van je man!

12. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @anna: mooie echo meid, ik vond dat ook heel dubbel hoor.

13. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    @ bloemetje: Oh, dat is mooi van je man. Het lijkt me ook heel heftig om dat zo mee te maken maar hopelijk ben je gauw weer opnieuw zwanger.
    De tijd gaat zeker best snel... begin nu soms wel een beetje zenuwachtig te worden hoor. We hebben bijna alle spullen al en de meubels staan al klaar en als ik dan in dat kamertje kijk denk ik, oh, ik word gewoon moeder. Hartstikke mooi natuurlijk maar soms twijfel je van zal ik wel een goede moeder zijn etc. Ook vind ik de 20 wk echo erg spannend... Met 15 wk voelde ik al heel lichtjes wat plopjes maar wist niet of dit de baby al zo vroeg was. Nu voel ik het haast elke dag wel een keer of meerdere keren en ook wat sterker dus denk dat dit onze jongen is :D

@ anna: Fijn dat je een goede echo hebt gehad!

14. bloemetje83

Ik moet zeggen dat ik deze keer beter mee om kan gaan dan de eerste keer. Noa is er nu en toen hadden we nog geen kind natuurlijk. Behalve dat ze zorgt dat je afgeleid wordt is het ook zo fijn te weten dat het goed kan komen. Dus vol goede moed!

Aangezien ik nu niet meer zwanger ben heb ik vorige week maar meteen een afspraak gemaakt bij de tandarts om mijn verstandskiezen te laten weghalen. Die zitten er nog steeds (alle vier...) en ik heb er af en toe last van. Bij Noa heb ik tijdens de zwangerschap best veel last gehad van tandvleesontstekingen daar, wat niet goed voor de baby is (alhoewel Noa er niks aan over lijkt te hebben gehouden). Dus dan kunnen we dat alvast voorkomen bij de tweede... Vanochtend was het zover, woehoe... De behandeling zelf viel wel mee, maar nu is de verdoving uitgewerkt. Alsof mijn hele rechterhoofd verbouwd is. En dat met pijnstillers.
    En over twee weken de andere twee. Feest. Maar goed, dan ben ik er wel voor altijd van af, das wel een fijn idee.

@ Ti87: Leuk he, dat kijken in het kamertje? Niet twijfelen aan jezelf hoor! Iedereen moet wennen bij de eerste maar het komt zeker goed! Zeker het eerste jaar is qua opvoeden makkelijk, daarna begint het pas... Het eerste jaar heb je dan wel weer andere dingen natuurlijk :)
    Ik voelde Noa bij 17 weken. Inderdaad, eerst twijfel je of het dat wel is. Als de placenta aan de achterkant ligt kan het makkelijk hoor.
    Geniet ervan meid!

15. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    @ bloemetje: Oehhh... krijg nu al kippevel als ik eraan denk. Ik ben echt doodsbang voor de tandarts. Toen ik verhuisd was en naar de nieuwe tandarts ging (voor de eerste keer weer na zo'n 7 jaar...) moest ik ook me verstandskiezen laten trekken. Heb er toen 2 laten trekken en 2 weken later moesten de andere 2. Dat is nu inmmiddels 4 jaar geleden en ben nooit meer geweest... Nu ik zwanger ben probeer ik mijn gebit nog beter te verzorgen in de hoop dat ik geen ontstekingen of iets krijg en dan naar de tandarts moet. Hoop in ieder geval dat je er niet zo lang last van houdt

Mijn placenta ligt inderdaad aan de achterkant en ons mannetje was tot nu toe op de echo's erg bewegelijk dus de echoscopist zei met 15 wk ook al van heb je nog niets gevoeld? Maar ja, die plopjes konden ook me darmen zijn, weet ik veel haha

16. AnnaC78

AnnaC78 Actief lid

12 jul 2012
    192
    0
    16
    Vrouw
    Overijssel
    @ bloemetje, beterschap, aj, ik heb afgelopen zomer ook veel bij de tandarts gezeten, niet leuk!!! Neem maar een goed sterke pijnstiller!

@Ti, ik snap je helemaal, poeh straks een klein babietje waar je verantwoordelijk voor ben. Ik zei laatst al tegen mn vriend, wat als ik hem/haar laat vallen. Dat gebeurt vast niet, maar toch.

Toen ik een relatie kreeg met mn vriend en dus ook 2 (bonus)kinderen zei zowel hij als een vriendin van mij, als je intentie goed is, hoe kan het dan fout zijn. Ik had toen ook twijfels of ik het allemaal wel goed deed.

17. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    haha toevallig, ik ben vandaag naar de tandarts geweest om een verstandskies te laten trekken en het doet me toch zeer! had er al eens 1 laten trekken, maar daar had ik veel minder pijn bij en het nadeel is dat ik geen zware pijnstilling mag, maar ja.

en die onzekerheid of je wel een goede moeder zal zijn heeft denk ik wel zo'n beetje iedere vrouw. ik heb nu af en toe zoiets van: ohh als dat maar goed gaat met 2 van die kleintjes straks hihi.

ik heb gisteren mijn 12-weken echo gehad en de kleine doet het helemaal perfect:D was lekker druk aan het bewegen ook.

oh ja bij noa voelde ik vanaf 15 weken de eerste plopjes en met 17 weken begon ik het heel duidelijk te voelen:D ben benieuwd wanneer ik het nu ga voelen

18. AnnaC78

AnnaC78 Actief lid

12 jul 2012
    192
    0
    16
    Vrouw
    Overijssel
    Hey dames, hoe is het hier? Ik heb donderdag de 12 weken echo, zoooooo spannend weer :) verder nog volop zwangerschapsklachten, zoals misselijk, boeren en zere darmen. Ik hoop dat dat betekent dat donderdag alles wel goed zit :)

19. bloemetje83

Anna: Spannend hoor! Ik hoop dat alles goed is, maar je had al een goede echo gehad he, dat is meestal een goed teken.

Hier hebben we even een pauze genomen. Ik heb bijna twee weken geleden twee van mijn verstandskiezen laten trekken en dat was nogal wat... Heb tot zaterdag flinke pijn gehad, de laatste twee dagen gaat het. Ik kan het tot 's avonds redden zonder pijnstiller, maar aan het eind van de dag begint het toch weer wat zeer te doen. Geen idee of het normaal is, ik hoor hele verschillende verhalen: van bijna geen pijn, tot twee weken gepureerd eten..
    Maar goed, ik heb heeeeel lang nagedacht of ik aanstaande donderdag die andere twee wel wil laten trekken. Dan begint het weer van voor af aan, maar ja, dan ben ik er wel meteen vanaf.
    Behalve als de pijn ineens weer toeneemt laat ik het maar doorgaan.

Daardoor gebruiken we nu wel weer even anticonceptie. Die naproxen kan niet goed zijn voor een klein ieniminietje, dus we wachten even een maand af. Sowieso heb ik geen idee wat mijn cyclus is, maar ga ervan uit dat het zo'n beetje tussen de vier en zes weken zit. Na de eerste miskraam duurde het zes weken voordat ik ongesteld werd, daarna vol goede moed er weer tegenaan!

@ Ti87: ik heb ook een behoorlijke tandartsfobie. Toen we verhuisd zijn ben ik twee en een half jaar niet geweest, tot ik last kreeg van een kies geloof ik.. Ik stress altijd de hele dag als ik moet, dus 's ochtends vroeg vind ik altijd wel fijn :).

20. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    en een goede echo gehad ti?

bloemetje: wat vervelend dat je er zo'n last van hebt gehad. ik had er 1 laten trekken 1,5 week terug en ook wel veel last van gehad, maar toen de hechtingen eruit waren, was de pijn gelijk een stuk minder en nu heb ik er geen last meer van. enne ik had ook altijd een fobie van de tandarts en was zelfs 6 jaar niet meer geweest:) en ook ik kreeg last van mijn kies en moest toen dus wel gaan. ik had het geluk dat de oom van mijn vriend tandarts is en dat scheelde voor mij wel. was toch iets meer vertrouwd. nu ga ik netjes op tijd op controle.
    ik heb overigens geen zware pijnstillers geslikt toen mijn kies er uit ging, kon het gelukkig met paracetamol af.

Deel Deze Pagina