@ anna: hoe is de 12 wk echo geweest? Wij hebben inmiddels de 20-wk echo gehad en die was helemaal goed! Had er wel ff zenuwen voor hoor, blijft toch spannend zo'n medisch onderzoek. Hebben veel uitleg gekregen en 10 foto's waarop ons mannetje ook staat met een duimpje in zijn mondje, zo schattig! Ook zijn de schopjes harder geworden, voel hem nu meerdere malen per dag en ook al paar x van de buitenkant kunnen voelen. Vriendlief wilt hem ook graag aan de buitenkant voelen maar tot nu toe is dit nog niet gelukt. @ bloemetje: Wat rot dat je er zo'n last van hebt. Misschien wel goed om alles te laten trekken zodat je ervan af bent maar ja... moet ik nodig zeggen met mijn uitstelgedrag hihi
Gisteren zijn de andere twee verstandskiezen getrokken. Ik zag er enorm tegenop, het gaat eindelijk en beetje met de ene kant en dan heb ik straks weer ruim twee weken last van de andere kant... Maar dat was gelukkig niet! Ik heb er bijna geen last van. Het trekken ging sneller, het bloeden duurde minder lang en ik heb vandaag niet eens een pijnstiller hoeven nemen. Zo fijn dat het zo dus ook kan. Ik heb nu eerder meer last aan de rechterkant dan aan de kant die gisteren aan de beurt was. Vreemd... maar goed, het zit erop! Nu is het wachten op de ongesteldheid, dan kunnen we weer vooruit kijken (als manlief nog wil... Noa was vannacht om vijf uur paraat en deed heel vervelend. Uit frustratie riep hij dat hij écht geen tweede wil.. Hopen dat het niet serieus was).
Hoi dames, sorry dat ik nog niet gereageerd heb. We hebben een prachtige echo gehad afgelopen donderdag. Een klein bewegend babietje. Hij of zij was zelfs even aan het duimen. Het weekend de kinderen verteld, ze vinden het superleuk dat ze er nog een broertje of zusje bij krijgen. Bij hun moeder hebben ze er ook al een broertje bij. Dus daar kan deze kleine dan mooi mee spelen . Mn ouders en vrienden weten het nu ook, dus dat is heerlijk. Wel voel ik me nog steeds erg beroerd. Zo vies, afgelopen zaterdagavond voor het slapen, het eten van vrijdagmiddag uitgekotst, terwijl ik vrijdagavond het avondeten er al uitgekotst had. Brrrr het kwam zo diep, echt vies, had ook veel last van mn keel. Verder de hele dag door last van mn darmen, ik krijg alleen minder last als ik plat lig. @bloemetje, fijn dat ze eruit zijn en dat het erop zit, volgens mij meent je man het niet, als je moe bent kan ik me voorstellen dat zo'n ukkie je kan frustreren. Ben benieuwd hoe ik daar op ga reageren, ik hou best van mn slaap. @Ti, wat heerlijk dat je over de helft bent en dat de echo goed was
En de echo de eerste is een 3d echo. Vind ik zelf een beetje eng, het lijkt net of er geen beentjes aanzitten, maar die vallen buiten beeld.
@ Anna: ziet er goed uit! Mooi hoor en wat fijn he om weer een keertje binnen in je buik te kunnen kijken. Ik denk/hoop dat mijn man het niet meent. Hij is ook behoorlijk op zijn slaap gesteld, hij gaat in het weekend vaak 's middags nog even naar bed omdat hij echt veel minder slaapt dan voordat Noa er was. Nou, sinds vannacht weet ik een beetje hoe je je voelt: ik heb ook mijn hele maaginhoud eruit gespuugd. Zo smerig is dat. En mijn keel doet zeer! Oh, haha, lees nu dat jij dat ook hebt. Ik hoop voor je dat het snel over gaat en je kunt gaan genieten van je zwangerschap. Je zo beroerd voelen is ook helemaal niks.
Nee dat beroerd voelen is nog niet prettig, maar het is voor een goed doel ik wil ook niet teveel klagen, want ben echt zo blij en dankbaar dat ik zwanger ben. Ik zeg ook tegen t kleintje in mn buik dat liever ik slecht te pas ben en dat hij of zij maar goed mag groeien en gezond ter wereld komt. Ik slaap ook best veel, ben heel benieuwd hoe dat straks gaat. Dan gaan ze me vast niet meer jonger schatten (dat gebeurt nu regelmatig).
Hey allemaal, hoe is het hier? Alvast een goed weekend voor straks. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie hier nog meeleest en schrijft? Met mij alles lekker, op de misselijkheid / buikpijn en boeren na, maar dat wordt al bijna gewoon.
Hey meiden hier is alles goed, erg druk op het moment, dus niet veel tijd om op zp te zitten. Vandaag echo voor het geslacht gehad en we krijgen weer een meid
@ Jesje: gefeliciteerd! Dat ze dat met 15 weken al kunnen zien joh. Bij Noa konden ze het met de 20 weken nog niet met zekerheid zeggen, maar ja, die lag er wel heel onhandig voor. @ Anna: wat vervelend, nog steeds misselijk... Ik hoop voor je dat het toch een keer gaat afnemen. Ik lees en schrijf dus nog mee maar heb het idee dat er niet heel veel meer actief zijn. Jammer hoor... Vind het altijd wel gezellig om te kletsen. Gaan jullie nog leuke dingen doen dit weekend? Er is van alles te doen voor Sinterklaas, dus ik ga nog eens kijken of we misschien ergens gaan kijken met Noa. Iedereen ook een fijn weekend!
@ Jesje, gefeliciteerd een meid, wat bijzonder om te weten, ik weet nog niet of ik het wil weten. @ Bloemetje, ik heb een rustig weekend, even weer bijtanken, zodat we volgende week weer kunnen werken, heeeeeeeeeel saai. Morgen nog wel gezellig een verjaardag, dus er toch nog even uit.
@bloemetje: ja ze kunnen het vanaf 15 weken zien, maar ze lag er ook wel heel goed voor hoor haha. ze heeft nog extra gekeken en volgens haar was er geen twijfel mogelijk.
Even weer een berichtje Ik mag morgen weer naar de VK. Geen echo, maar 2x10 min gesprek. Dan gaan ze de echo van 2 weken geleden volgens mij ook bespreken. Zal allemaal wel goed zijn, anders had ik het toen wel gehoord. Verder iets minder misselijk, maar nog wel veel buikpijn en moe. Morgen maar eens vragen of ik daar nog iets aan kan doen. Medicijnen gebruik ik liever niet, alleen als het echt niet anders kan. Hoe is het met jullie?
Dat ken ik niet, 2x10 min gesprek. Ik ben benieuwd. Ik neem inderdaad aan dat als er echt iets was op de echo dat ze daar niet in eens twee weken later nog mee komen. Fijn dat je iets minder last hebt, die vermoeidheid dat ken ik (nog). Volgens mij is er weinig tegen te doen, alleen veel rusten (zowel tegen de moeheid als tegen de buikpijn). Ik ben vanaf 20 weken geloof ik een uur per dag minder gaan werken, omdat ik teveel last had van buikpijn. Hier alles goed, nog steeds op het wachtbankje. Heel irritant dat je geen idee hebt over wanneer je ongesteld zou moeten worden. Het is nu ruim vijf weken geleden. Normaal zit ik echt rond de 28/29 dagen, maar met mijn eerst miskraam duurde het 6 weken voordat ik ongesteld werd. Nu is het uit zichzelf gekomen (toen had ik curettage), dus ik hoopte dat het wat minder lang zou duren, omdat mijn lichaam nu zelf al doorhad dat het niet goed was... En dan is er natuurlijk nog de hele theoretische kans dat ik weer zwanger ben. Die is heeeeeel klein, omdat we het een paar weken veilig hebben gedaan aangezien ik pillen slikte voor mijn verstandskiezen. Ik las nu dat het wel mee valt die eerste maanden (het mogelijke effect op de baby), maar goed. Wachten dus... wat moeilijk, zucht...
Hoi bloemetje, dat was allemaal goed gisteren. Ze hebben nu alleen naar het hartje geluisterd en dat klopte mooi hard en krachtig Verder hoort mn buikpijn erbij. Ze adviseerde me om 's ochtends met een kiwi te beginnen en een glas lauwwarm water. Ik hoop dat je snel ongesteld wordt, niets aan als je op je lichaam moet wachten. Het zou echt een wondertje zijn als je zwanger bent, maar toch blijft dat in je achterhoofd he. Wachten is idd moeilijk. We kunnen alles plannen in ons leven, dat maakt het wachten nog moeilijker..
Joepie! Ik ben ongesteld geworden! Eindelijk zekerheid! Nu vol goede moed weer op naar de volgende ronde.
ahh super, direct goed beginnen Volgens mij was mijn eisprong na de miskraam heel snel. Succes!!! Spannende maand weer
Hoi meiden, hoe is het hier? Allemaal nog de beste wensen voor dit jaar. Dat het voor ons allemaal een bijzonder jaar mag worden
Iedereen ook de beste wensen! Hier alles goed, op het 'wachtbankje'. Zondag/maandag weet ik meer. Ik heb een ovulatietest gebruikt, dus ik weet redelijk goed wanneer het zou moeten gebeuren. Ik voel niks anders dan anders, dus nog even duimen!
He meiden! Er wordt niet veel geschreven hier, maar ik wilde het toch even laten weten: ik ben weer zwanger! Maandag een test gedaan en die was mooi positief, moest wel lang wachten op het tweede streepje trouwens. Maar een streep is een streep Daarna nog even flink wat spanning: ik voelde al een paar maanden een bobbeltje in mijn borst. Dinsdag naar de huisarts geweest en die dacht een cyste, maar wilde me wel verder laten onderzoeken. Omdat ik nu geen rontgen mag is het een echo geworden, maar vanochtend ben ik gelukkig gerustgesteld: het is een cyste (er bleek er ook nog een in mijn andere borst te zitten), maar dat schijnt niet erg te zijn. Kan ook niet kwaadaardig worden of zo. Dus nu volop genieten van het feit dat we weer zwanger zijn (en blijven hopelijk)!