Nog meer dames die er in juli voor willen gaan??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door tamjedebamje, 30 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Het is een tijdje geleden maar kom toch nog even kijken.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Hoe voel je je verder?

2. AnnaC78

AnnaC78 Actief lid

12 jul 2012
    192
    0
    16
    Vrouw
    Overijssel
    ahhh wat spannend, hopelijk is het een plakker :) :) :). Fijn dat het andere ook goed nieuws was, pfff dubbel spannende tijd!!
    Voel je je goed?

Hier alles goed, gisteren de 20 weken echo gehad :) (Ik ben nu 19 weken). Het kindje is goed bekeken en alles ziet er goed uit. Het was zoooooo bijzonder, hoe ze door mijn lichaam en door het lichaam van de baby het hartje ed bekijken. Mijn placenta ligt aan de voorkant en daarom voel ik nog niet zo veel. Op de echo was het een lenig en volop bewegend kindje. Ik kan er niet over uit hoe bijzonder het is. Ik begreep van de verloskundige dat dit de laatste echo was...als er geen indicatie komt. Bizar dat ik ons kindje nu waarschijnlijk pas weer met de bevalling zie. Misschien toch nog een keer een pretecho.

3. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Wat fijn dat alles goed was Anna! Blijft mooi om te zien he. Wilden jullie het geslacht niet weten? Hier hebben we na de 20 wk echo nog een 4D HD pretecho gedaan. Nog mooier dan 3D, echt heel bijzonder! En bij mijn vk doen ze standaard met 30 wk nog een groeiecho. Ik vond het anders ook veel te lang duren nog tot de bevalling

4. AnnaC78

AnnaC78 Actief lid

12 jul 2012
    192
    0
    16
    Vrouw
    Overijssel
    @ Ti, ik wil ook een groeiecho :) ga het wel aankaarten bij de VK en anders betaal ik het zelf. Dat daar landelijk zo'n verschil in is.

@ jongen/meisje, ik wil het inderdaad niet weten, mooi cadeautje na de bevallig :) :) Mijn vriend maakt het niet uit, dus dat komt goed uit. :) Hij heeft wel het gevoel dat het een jongetje wordt. Ik weet het echt niet.

5. bloemetje83

bloemetje83 Niet meer actief

Ik voel me goed! Alleen een beetje moe, maar dat kan ook liggen aan onze dochter die twee keer per nacht wakker wordt met een hoestbui... Ik voel nog weinig, maar de eerste twee zwangerschappen was ik met 6/7 weken ontzettend misselijk. Dus ik ben benieuwd... Nu nog even bij-eten, want als het weer zo is val ik eerst een paar kilo af.

@ Anna: fijn dat alles goed was! Ja, duurt lang he tot de bevalling. Ik heb nog een extra groeiecho gehad met 32 weken, maar dat was niet nodig, onze dochter woog 3900 gram met de geboorte :)
    Ik weet niet waar je woont, maar er zijn vaak opleidingen of echocentra die mensen opleiden en daarvoor 'testpersonen' nodig hebben. Ik woon in de buurt van Eindhoven en daar heb je het Fontys. Daar hebben ze eigenlijk altijd mensen nodig. Dus ik heb gewoon gemaild en toen ik 17 weken was mocht ik daarvoor langskomen. Superleuk! En die moeten alles nog leren, dus het duurt heel lang :)
    Daarna zag ik nog een bureau die een stagiaire aan het opleiden waren, kregen we daar een 3D echo voor niks.

@ Ti: Wauw, ook nog een 4D in HD. Schijnt nog mooier te zijn ja. Het blijft zo bijzonder, even binnenkijken.

6. AnnaC78

AnnaC78 Actief lid

12 jul 2012
    192
    0
    16
    Vrouw
    Overijssel
    Wat een goed idee bloemetje, ik zal er eens naar kijken. Beterschap met je dochter, wat vervelend voor haar en jullie om zo te hoesten.

Hier hebben we een klein dramaatje met onze langharige kat. Ze heeft iets met de urine, plassen wil niet lukken en gisteren en vandaag had ze ook allemaal poep aan de kont hangen. Ze heeft al wel antibiotica maar die heeft ze vanochtend uitgekotst.. Nu is mn vriend aan het werk en heb ik haar kont schoon moeten maken (met handschoenen aan). Toch maak ik me een beetje druk om Toxoplasmose. Morgenvroeg maar even de dierenarts bellen of ze haar daar op kunnen testen. En bellen met de VK of het nodig is dat ik mij test of dat ik me druk maar om niets?

7. bloemetje83

Wat zielig voor je kat. En dan moet jij hem met je zwangere buik nog schoonmaken ook... Ik heb ook geen idee hoe groot de kans is dat je besmet raakt. In ieder geval goed dat je handschoenen gebruikt heb.

8. AnnaC78

AnnaC78 Actief lid

12 jul 2012
    192
    0
    16
    Vrouw
    Overijssel
    Jazeker zielig voor Baloe, ze is zo'n schat (een ragdoll, die staan bekend om het lieve karakter). En dat is ook echt zo, ik met water en shampoo z'n kont schoonmaken en even later begint hij alweer lekker te spinnen als ik hem aai. Maar ik heb hier de vraag aan de vk gesteld en ik hoef me geen zorgen te maken. Hoe voel jij je?

9. bloemetje83

Goed! Nergens last van tot nu toe. Soms een broek die te strak zit, maar dat zullen de darmen wel zijn. Ik heb gelukkig al positiekleding liggen, dus die kan ik zo aan als het nodig is :) Ik weet alleen niet zeker of ze nog goed passen. Ik weeg nu 6 kilo minder dan aan het begin van de vorige zwangerschap, das toch een hele maat...

Fijn dat je je geen zorgen hoeft te maken. Sowieso goed dat je de handschoenen gebruikt hebt :)

Hoe is het verder? Voel je de baby al een beetje? Ik las dat je placenta aan de voorkant lag, dat helpt niet, maar met bijna 20 weken is de kleine nu misschien groot genoeg :)

10. AnnaC78

AnnaC78 Actief lid

12 jul 2012
    192
    0
    16
    Vrouw
    Overijssel
    Heel af en toe voel ik de baby als ik in bed lig, maar dan echt zachte klopjes, voornamelijk aan de zijkant van mn buik. Het liefst had ik die klopjes dagelijks :) Het is toch een geruststelling om hem of haar te voelen.

Darmen die in de weg liggen dat ken ik, ik had al best snel positiebroeken aan, ook al was ik nog niet aangekomen, maar ohh alles wat tegen mn buik kwam deed zeer. Ik kon gelukkig broeken lenen van mn schoonzusje en die draag ik nu dagelijks. Ben benieuwd of je je broeken past, zal wel te los zitten. Ben je je eerste zwangerschap veel aangekomen? Ik ben heel benieuwd hoe ik er aan het eind uitzie. Ik vind het nu een prachtig gezicht :) zo'n buikje

11. bloemetje83

Ja, dat snap ik. Het voelen van die schopjes is toch een extra bevestiging.

Ik ben met mijn eerste zwangerschap eerst 4 kilo afgevallen. Ik ben van 6 tot 12 weken zo misselijk geweest dat ik bijna niets at. Gelukkig hoefde ik niet over te geven, maar eten? Nee, dank je. Uiteindelijk ben ik wel redelijk wat aangekomen. Ik woog op mijn lichtst (na het afvallen) 57 kilo. Ik ben uitgekomen op bijna 75. Dus bijna 20 kilo erbij. Vond ik best schokkend, maar in de maanden erna is het er allemaal weer afgegaan. Ik heb borstvoeding gegeven tot onze dochter 9 1/2 maand was en toen woog ik nog maar 52. Dat vond ik echt te weinig, maar nadat ik gestopt ben, ben ik gelukkig weer wat aangekomen. Mijn moeder heeft dat ook gehad bij alle drie, mijn opa maakte zich elke keer zorgen of ze niet ziek was :)

12. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    @ Anna: ik zou inderdaad gewoon om de groeiecho vragen want je krijgt t dan wel vergoed als de vk je door stuurt

Mooi he die schopjes voelen. Ik geniet er elke dag van al zijn het nu meer schoppen geworden ;)

13. AnnaC78

AnnaC78 Actief lid

12 jul 2012
    192
    0
    16
    Vrouw
    Overijssel
    @ bloemetje, wow best bizar he dat schommelen van je gewicht zo, mijn buik en borsten beginnen ook al best te groeien :) Borstvoeding wil ik ook graag geven, ik heb het vaker gehoord dat iemand er mee moest stoppen omdat ze te dun werd. Echt ongelooflijk wat een zwangerschap allemaal met je doet.

@Ti, ga ik zeker doen, fijn dat je dagelijks zoveel voelt, bij mij begint het ook iets meer :) :) te worden (vooral als ik in bed lig, voel ik wat)

Deel Deze Pagina