Nou of het mee valt weet ik eigenlijk niet, heb me een beetje verdiept in B12 en heb gelezen dat je bij een ondergrens van 300 eigenlijk injecties moet hebben, maar ga me er even niet druk over maken en laat het maar zo even. Ik heb zelf voor vsm gekozen, omdat zij homeopatisch zijn. Schijnbaar zitten er vaak niet zo goede stoffen in goedkope medicijnen en e-nummers. Door mn klachten ben ik een beetje aan het zoeken geraakt en kwam het volgende tegen: E nummers Moeten consumenten met een gevarentabel gaan winkelen? JA zie overzicht Bouillon! Magazine Voor degene die al kinderen hebben, houden jullie je bezig met gezonde voeding voor je kindje? Ik heb wel eens gelezen dat ADHD ook te maken kan hebben met E-nummers?
Over voeding was net voor het eerst behandelt door nieuwe giroprakt voelde goed, volgende dingen moet ik ook op letten met voedsel! Melk, geeft extra hormonen, die je zelf al hebt dus dan krijg je extra. Light producten zijn slecht Alcohol moet ik mee stoppen En natuurlijk roken voor verbetering van mijn bloedsomloop Nou ik moet aardig aan de gang, maar ja niet luisteren kom je zeker geen stap mee verder, of ik stop morgen of na mijn vakantie.
Zo alweer flink bijgekletst! Welkom nieuwe dames! Spannend voor iedereen! Ik heb ook een tijdje B12 injecties gehad, bleek achteraf helemaal niet nodig! Ik slik nu supradyn, omdat ik zo vermoeid ben en er zit ook foliumzuur in! Dus voor mij ideaal. Ik probeer wel wat te letten op de voeding van mijn dochter. Wil dat ze nog niet te veel chips, taart, koek etc. krijgt. Nou krijgt ze dat thuis helemaal niet maar vaak bij een ander. Sommigen vinden mij te streng daarin en ik krijg dan van die blikken. Ja je kunt het niet voorkomen, moet je ook niet willen maar 't meisje is nog maar bijna 1,5 en kan haar hele leven nog genoeg troep eten. Nu dus graag nog met mate. Hoe gaan jullie daar mee om?
Nummertje 4, wat leuk dat jullie voor de 4e gaan! Anna, ook welkom hier! Hier wel al aan de foliumzuur ADHD kan inderdaad te maken met E-nummers en kleurstoffen. | mijn neefje heeft er last van, zodra hij bepaalde kleurstoffen heeft gegeten of gedronken, of bepaalde E-nummers, dan is hij niet meer te hanteren. Ik let tot op zekere hoogte op gezonde voeding. Ik kook iedere dag gezond, ze mogen niet te veel snoepen, en ik let erop of ze voldoende eten. Maar ik ga dus niet kijken voor speciaal biologisch eten, ik koop wat in de aanbieding is. Maar wel vers! Ik word vaak als strenge moeder benoemd omdat ze bijvoorbeeld maar 1 stukje vlaai mogen ipv een halve vlaai. Of omdat ik na 1 snoepje zeg dat het genog is geweest. Hier krijgen ze absoluut geen koolzuurhoudend drinken, ze kunnen kiezen uit water/ranja/roosvicee/melk of thee. Willen ze dat niet, krijgen ze niets. En dat weten ze ook
Er is weer veel bijgekletst! Ben een paar dagen minder online geweest door het werk en drukte. Ik kan weer veel bijlezen Ik let ook best wel op de voeding van mijn dochtertje. Op het kinderdagverblijf had ik gezegd dat ik liever niet wilde dat zij zoetigheid at (als in snoepjes/koekjes). Vroegen zij: wat dan wel? Euh fruit, dat krijgt ze thuis ook twee keer per dag als tussendoortje. Vindt ze echt heerlijk! Nu hebben ze sinds een paar maanden 'gezond kinderplein' en krijgen ze dus alleen maar gezonde dingen. Veel groente en fruit tussendoor, dus daar ben ik helemaal blij mee! Bij ons in de familie komen ook veel intoleranties voor, voor melk, (geraffineerde) suiker en zo. Nu at ik al best gezond, maar sinds een paar weken volg ik de levensstijl methode. Geen suiker, geen melk, geen e-nummers. Alles vers maken en vlees en vis met mate. Voor de rest mag je alles: fruit, groente, pasta, aardappelen, alleen probeer eiwit en koolhydraten zo veel mogelijk te scheiden. Voor mij werkt het echt heel goed. Ik had al jaren last van een 'bolle' buik, bleek gas te zijn in mijn darmen. Daar heb ik nu bijna geen last meer van. Ja, light producten. Ik las pas iets van: vet of suiker eruit betekent iets anders (wat vaak veel slechter is) erin. Dus niet doen. Mijn schoonouders willen Noa graag verwennen met koek en zo. Nou, ze heeft een keer de rest van de dag niks meer gegeten. Last van d'r buik, zure ontlasting. Dus sindsdien let ik er beter op bij haar. Geniet van het weekend allemaal!
Nee, zeker niet. En je hebt helemaal gelijk: ze hebben nog genoeg jaren om ongezond te eten. Ik wil proberen een goede basis te leggen. En af en toe een koekje of snoepje moet altijd kunnen. Noa kreeg een paar weken geleden slagroom bij haar toetje omdat ik jarig was. Ze zat zo te glunderen! Superleuk om te zien.
hoi meiden wat een geklets hier, gezellig! ik probeer ook op te letten bij noa wat ze krijgt hoor, ze mag van mij 1 koekje per dag en dat is het. snoep krijgt ze helemaal niet. was ik woensdag bij een vriendin van mij op de koffie wilde ze noa het ene na het andere koekje geven, dus ik zei dat ik dat liever niet had, zegt ze: ben je bang dat ze dik wordt?? kleine kinderen kunnen niet dik worden hoor. nou dat vond ik toch zo'n rare opmerking! tuurlijk kunnen die wel dik worden! maar ik vind het gewoon niet gezond. ff iets anders...ik had dus afgelopen maandag met afvegen wat roze/rood verlies maar verder dan dat kwam het niet, was maar 1 keer. nou heb ik al de hele week van die steekjes bij mijn lies die ik bij noa in het begin ook had, dus ik dacht vanochtend, ik doe gewoon even een test voor de zekerheid, staat er dus een heel licht 2de streepje op hij stond er binnnen de tijd en ik hoef er niet echt naar te turen. ik heb geprobeerd een foto te maken, maar krijg hem er niet op. ik zit nu helemaal in de stress haha. ik had dit helemaal niet verwacht haha, ik ga morgen of maandag nog maar eens testen, kijken of er dan ook wat komt te staan. dus ik denk dat mijn banner niet klopt haha
Jesje, wat spannend!!!! Dat zou wel supersnel zijn zeg. Tja, ze zeggen: een streep is een streep! Ik ben benieuwd hoe de volgende test is.
Ik ben 22 en mijn vriend 33, heb 30-6 mijn laatste pil geslikt en heb 5-7 mijn ongi gehad en nu is het dus afwachten. We gaan er nog niet voor omdat we eerst een en ander goed geregeld willen hebben maar ik hoop wel echt binnen een jaar te kunnen zeggen dat we er ECHT voor gaan.. En het wachten is echt moeilijk.. ik ben er heel erg aan toe maar mijn vriend heeft toch wat last van koudwatervrees en hij wilt vooral de dingen goed geregeld hebben, wat ik eigenlijk ook wel weer snap dus die tijd moeten we onszelf ook geven maarja het is zo moeilijk he als die wens er eenmaal is...
Ja nou ik zie wel hoor, ga er nog niet vanuit, moet ik eerst een duidelijkere test in handen hebben hihi, wel spannend hoor! Ik laat het wel weten hoe de test morgen is!
Ja zou idd super zijn, ik heb nu al wel 100 x gekeken of er wel echt een streepje staat, staat er nog steeds, maar ga allemaal twijfelen of het welmeen goed streepje is, hij is nog zo licht, dus kan ook niet goed zien of ie wel roze is of niet, probeer mezelf voor te houden dat het misschien een vals streepje is of dat het nog mis kan gaan, als ik die cyclus van 29 dagen aanhou, wat ik eerst dacht, dan zit ik ook nog voor mijn nod. Ben dus benieuwd of er morgen ook een streepje sta. Als mijn drinken nu op is ga ik ook niet meer drinken, dan heb ik morgen misschien sterkere urine, ach ja maar even afwachten
nou meiden, denk dat ik toch niet zwanger ben hoor, of het moet een vmk zijn, heb net nog wel een test gedaan, maar streepje was een stuk lichter dan gisteren, moest echt draaien en in het licht houden om iets te zien, dat was gisteren niet. heb nu ook wat bloed met slijmdraden(sorry voor de details) erge rugpijn en wat buikkrampen. ik ben er om eerlijk te zijn niet echt verdrietig om, heb meer zoiets van jammer, had er toch een beetje rekening mee gehouden denk om de een of andere reden. zet dus mijn cyclus op vandaag...
Was jij al zo vroeg wakker, Jesje?? Buikkrampen, rugpijn, klinkt inderdaad als ongesteldheid of een hele vroege miskraam. Op naar de volgende ronde dan maar.
Ja noa was al om 6 uur wakker, krijgt weer kiezen, dus lekker gebroken nachtjes hier hihi. En nu op naar de volgende romde, hou voorlopig maar de 27 dagen aan die ik nu had, dus dan is mijn nod 18 aug, zal het straks ff in het lijstje veranderen, zit nu op de i-pad
NOD- lijst Jaydee: 1e kindje, 1e ronde, nod = +/- 20 juli AnnaC78, 1e kindje, 1e ronde, nod = 27 juli Aggy: 2e kindje, 1e ronde, nod= 28 juli Nummertje4: 4e kindje,1e ronde, nod=29 juli Bloemetje83: 2e kindje, 1e ronde, nod = 30 juli Moederworden: 1e kindje, 1e ronde, nod= 5 augustus Fleurop: 2e kindje, 1e ronde, nod= 8 augustus Leona: 3e kindje, 2e ronde, nod= 10 augustus Jesje1982: 2e kindje, 3e ronde, nod= 18 augustus Jammer Jesje, gelukkig ben je er rustig onder, op naar de volgende ronde! Heb de lijst maar meteen even aangepast