Ik wil ook niet dat ze persé mijn achternaam krijgen, ik wil het er alleen wel goed met hem over hebben. Ik vind het van die rare logica en vanzelsprekend heid dat het kindje zijn naam zou krijgen.... Misschien een combinatie van de namen of zoiets.
Bij ons krijgt de kleine ook de achternaam van mijn man. Maar dat komt ook omdat ik die heb aangenomen nadat wij getrouwd zijn. Zou het dan raar vinden als de kleine mijn achternaam zou krijgen..
Ik wil eigenlijk wel graag borstvoeding geven, alleen dat kolven lijkt me helemaal niks! Ik heb zoiezo al gevoelige borsten en zie er dus erg tegenop..Ik vind het echt heel moeilijk!! @namen: Wij hebben al een naam ja..Voor een jongen waren we het er meteen overeens(we hadden dezelfde naam op 1 staan) en voor een meisje kwamen we er niet echt uit..Maargoed het is een jochie dus daar hebben we geluk mee
Wij hebben alle 2 wel een lijstje met namen. Alleen weet ik nu al dat we er niet uit gaan komen. Wordt het een jongen dan is het vernoemen heel erg makkelijk. Mijn vader en zijn vader heetten allebei Jan, dus dat wordt niet moeilijk....
Lisa: Je moet doen waar je je goed bij voelt, flesje is ook goed! Misschien kan je een combinatie doen van flesje en borst. Dan hoef je ook niet te kolven! Mooi dat jullie al een naam hebben! Nu we het toch over namen hebben; Willen jullie je kindje 1 naam geven? Of meerdere namen? Of misschien vernoemen?
Ja, dat is heel erg handig dat de vaders de zelfde naam hebben. Met de moeders wordt het iets lastiger. mijn moeder heeft oficieel Trijntje en moet zich Trijnie en zijn moeder heet officieel Nelleke en noemt zich Nel. Dus wat doe je dan. Misschien toch maar niet vernoemen. Is het een jongetje dan zou ik dat wil heel erg graag willen aangezien mijn eigen vader niet meer leefte,. Maar daar komen we volgens mij wel uit
Ik wilde heel graag 3 namen (dus vernoemen). Alleen vind mijn vriend dat helemaal niks..Dus het blijft er bij 1. Als het een meisje was geweest had ik het denk ik veel meer doorgezet hahaha...(mijn moeder en schoonmoeder hebben mooie namen namelijk)
Ik wil heel graag mijn oma vernoemen, ze leeft niet meer maar ze was zo'n bijzonder persoon... Misschien komt daar de drang van mijn achternaam ook wel vandaan. Zij heeft die achternaam ook gedragen al was hij dan van haar man.
Wij willen ook een 2e naam geven. Een meisje wordt naar mijn oma vernoemd en misschien ook naar een combi-naam van onze moeders en een jongen wordt naar onze vaders vernoemd.
Mijn vriend wil ook heel graag gaan vernoemen,maar voor mij hoeft dat niet persee, ik heb daar niks mee, ik ben zelf ook niet vernoemd. Mijn ouders zeggen dat het voor hun niet hoeft. (maar misschien als we het doen vinden ze het helemaal super) Mijn vriend is trouwens ook niet vernoemd. Maar ik vind een 2e naam wel heel mooi.. Maar goed, daar zouden we vast wel over uit komen.
goedemorgen dames! het beest loopt hier weer door de kamer heen en nog geen keutel gevallen erg blij mee! hij zit overal achter, onder, op, maar das best leuk! @twijfel, balen meid! dikke knuf namen, voor een jongen hebben we al de 2e en 3e naam (vernoemen) maar de 1e gaan we denk ik pas echt over denken als ik zwanger ben. voor een meisje lastiger, de naam van mijn moeder is niet zo leuk...... die van mijn schoonmoeder wel dus daar moeten we nog over nadenken zeg maar. de achternaam wordt de achternaam van mijn vriend, ik ben ouderwets..... het liefst zou ik ook getrouwd zijn, maar daar is mijn vriend niet zo'n fan van.... al die aandacht die dag. tja, misschien krijg ik m ooit nog zo ver
Justme, mijn mannetje was ook geen voorstander van trouwen, maar toen ik hem vroeg zei hij gelukkig wel volmondig JA. Dat is op 14-2 precies 3 jaar geleden zou leuk zijn als ik hem dan kan vertellen dat we zwanger zijn. We hebben nog steeds geduld.
ja inerdaad vernoemen is ook mogelijk. Maar hier gaan we dat niet doen. Ik vindt het wel heel mooi. En een tweede naam doen we ook niet. Mischien wel een roepnaam en een gewone naam.... Maar wel (mochten we er meer kinderen kunnen krijgen) allemaal een eigen naam. En niet de begin letter gaan gebruiken. Dat heeft mijn moeder en zijn moeder ook gedaan. Niet echt handig als ze post krijgen. Je weet dan niet wie van wie is. Dan is een tweede naam handig. Maar wel grappig als zoals bij ons mijn zus en ik hebben allebei een vriend met ook de zelfde begin letter. Dus onze ringen zijn het zelfde allebei een datum en L+R hahaha
we vinden 3 namen wel leuk, maar in ieder geval 2, staat wel leuk vind ik. zelf heb ik 2 namen en mijn vriend 3. en zeker niet dezelfde initialen, das gewoon niet handig! was iets te vroeg met juichen over nijn.... toch een paar keutels in dat ene hoekje, meteen in zijn bak gezet. nu ren weer gezet en bak weer open. ach, hij leert het nog wel! nu tijd om te douchen en naar buiten! volgens mij is het koopzondag, ff de stad in dus.