nog meer dames die gaan voor hun eerste kindje (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door karinikke87, 25 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karinikke87

karinikke87 Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.593
    0
    36
    overijsel
    inge wat vervelend dat je je zo zwak voelt misschien toch proberen even wat te eten misschien dat het helpt. wel fijn dat je temperatuur omhoog is gegaan hopelijk een goed teken

2. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Ik zat net jouw temp kaartje te bekijken (gewoon belangstelling) en ik zag dat jouw luteale fase maar 10 dgn is. Is dat altijd zo? Bij een te korte luteale fase kan het eitje nl niet goed innestelen! Misschien wel iets om in de gaten te houden...

3. karinikke87

karinikke87 Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.593
    0
    36
    overijsel
    volgens mij was hij vorige keer 14 dagen dus maak me er nog niet zo druk om misschien toeval om een over andere reden (zou niet weten wat maar goed)

4. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Ben even wezen googelen wanneer ie nou te kort is:

Luteale fase
    De gemiddelde luteale fase is 14 dagen. (varierend van 10-16 dagen)

Het wordt ook DPO genoemd. (Dagen na ovulatie, Days Past Ovulation)

Een korte luteale fase duurt minder dan 11 dagen en kan geassocieerd worden met `Luteale fase insufficiëntie`. (LI) Als je eitje bevrucht wordt en je hebt luteale fase insufficiëntie, kan je een vroege miskraam hebben. LI kan gemakkelijk worden gecorrigeerd, afhankelijk van de oorzaak, bijvoorbeeld met vitamine B6, progesteron crème en/of Clomid. (Verhoogt het progesteronnivo door het verbeteren van de folliculaire ontwikkeling).

De lengte van de luteale fase kan worden gemeten met hormoonspecifieke bloedtests of door middel van het bijhouden van je basale lichaamstemperatuur.

5. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Die van mij was eerst 12 dgn...vorige maand 11. Moet ook niet korter worden dus :s

6. Desini

Desini Actief lid

14 okt 2010
    315
    0
    16
    Bedankt voor de tip Hielkje! Dat is inderdaad een manier om wat vocht binnen te krijgen, voordat ik uberhaupt aan een glas water kan denken ligt het er al uit.

De huisarts is nu aan het overleggen met een arts in het ziekenhuis, hij maakte zich wel zorgen en ik trek het echt niet meer, mijn lichaam is gewoon echt op nu. Ik had nooit verwacht dat zwangerschapsmisselijkheid zo heftig zou kunnen zijn!
    Ik vraag me ook regelmatig af of ik me niet gewoon aanstel, want hoe doen andere vrouwen dat dan die zwanger zijn en ook gewoon dagelijks naar hun werk moeten?

7. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    @desini, je hebt gewoon de pech dat het bij jou zo heftig is. Monique heeft er ook last van. Je bent echt niet enige. Ga jezelf nou niet gek maken en denken dat je jezelf aanstelt. Dat je HA gaat overleggen met een arts in het zkh zegt toch al genoeg?

8. Ikke81

Ikke81 Fanatiek lid

2 mei 2010
    2.559
    0
    0
    Hallo dames

Was ik weer even

@Desini: Jezus meis, klinkt heftig. Hopelijk kunnen ze je helpen en kan je voor de rest genieten. Sterkte ermee.

@Inge: Lijkt erop dat je je ei hebt gehad ;) hopelijk heb je raak geschoten en voel jeje snel weer wat fitter.

Thanks voor de beterschap wensen :D Hopelijk helpt het want ik moet nog tot 10 uur vanavond werken en ben nu al kapot maar ja ik overleef het wel weer.

9. hoi hoi

voor alle zieke zwakke en misselijke mensen heel veel beterschap

@karin oeps ik heb het egenovergestelde ik ben er alweer vanaf van de ongi 2 dagen en met mate ....

Hielkje nog geen uitslag ... bel morgen wel weer

inge oef dat hele DPO en temp gebeuren ik snap het niet haha

Desini een meisje bij ons op stal is nu ook best ver in de zwangerschap en de hele zwanger schap al ziek ! die werkt dus ook gewoon niet meer al vanaf week 6 ..

verder met onze pers naar de dierenarts geweest vanmorgen ..haar staartje is gebroken , maar doordat onze andere dikke er van de week bovenop heeft gesprongen is die ook nog eens gekneusd arme meid .
    maar ze hield zich super stoer bij de dierenarts!
    ze weegt 2,5 kilo zoo licht maar de DA zei ook dat ze er gewoon prima uitzag voor de conditie waar we haar vorig jaar in hadden opgehaald dus maak me geen zorgen , ze heeft ook wat keelpijn dus daarvoor heeft ze ook wat pilletjes gekregen

Klote postbodes staken en wie krijgt dus haar ovulatiepakket later ???
    juustum ikke!!!! hihi
    mja ben sinds vandaag praktisch al niet meer ong dus mag nog een 1,5 week wachten op me ei TOCH?????? ik snap daar echt geen reet van hoor haha

Meid twee kerstbomen cool!!!

Geen idee wanneer we onze op gaan zetten denk morgen of vanavond ofzo we zien wel straks eerst nog ff de rest van de paarden doen ..

10. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Hee meiden,

Pff Desini dat klinkt heftig, en het is bij iedereen weer anders. Dus verwijd je niks aan jezelf! Ik hoop dat de artsen iets voor je kunnen doen!

Voor de andere zieke beterschap!

Joyce wat sneu voor je kat :( knap dat ze zich zo sterk heeft gehouden! En ja die stomme post, ik baal er ook van! Maar ze staken 3 dagen toch?

Hier de hele nacht op de wc doorgebracht, vanmorgen mijn urine weer weggebracht om op kweek te laten zetten. Meteen gevraagt of er nu geen blaasontsteking te zien was. Maar mijn urine is helemaal goed:( Nu lig ik lekker de hele dag al onder de wol met veel thee en hopelijk drink ik het zo een beetje weg.

11. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    @Lisa: vaag zeg allemaal...wanneer is de uitslag van de kweek binnen? Dat duurt zeker minimaal een week?

@ Joyce: Krijgt ze nu pijnstilling? Niets erger dan een beestje wat lijdt :(

Pfff...met pijn en moeite net de was gestreken....

Ik voel me nog steeds belabberd. Ben onder het strijken 3 keer gaan zitten/liggen.

Irritant, ik had vandaag zo veel willen doen in huis :s

12. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Wat is het stil hier vanmiddag :(

13. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Vervelend zeg Inge, het lijkt me echt eng als je denkt dat je flauw gaat vallen. Heb je dat vaker?

Ik kan na het weekend voor de uitslag bellen, als ik er koorts bij krijg moet ik het wel melden. Volgens de dokter is het geëriteerd en moet ik goed uitzieken en heel veel drinken..Dus ik ben flink aan het zuipen vandaag:)

14. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Ik ben wel vaker flauwgevallen ja en heb er wel vaak last van dat ik het aan voel komen. Maar normaal gaat het weg als ik wat eet of sinasappelsap drink...nu gaat het maar niet weg :s

En ik ben alleen thuis, dus ik durf bijna niets te doen. Nu ik een tijdje zit lijkt het weg te trekken. En als ik nu dan op sta en weer wat ga doen, voel ik het weer. Heel irritant!

Wat ben je aan het zuipen? ;)

15. Desini

Desini Actief lid

14 okt 2010
    315
    0
    16
    Nou ze hebben overlegd en ik heb medicijnen voorgeschreven gekregen voor de misselijkheid en voor uitdroging. Eigenlijk wilde ik niet aan die medicijnen ookal zijn ze speciaal ontwikkeld voor zwangere vrouwen, het is altijd beter niks te nemen, maar mijn huisarts zei ook dat ik op dit punt weinig keuze had omdat ik er helemaal niks aan had als ze me op moesten nemen.
    Mijn urine en bloed wordt verder nog onderzocht, maar ik hoop dat het met deze medicatie al een hoop wil verbeteren!

16. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Vervelend zeg, hopelijk trekt het snel weg en voel je je weer beter!

Haha ik drink vanalles veel sinasappelsap op advies van de dokter en thee..:)

17. Desini

Desini Actief lid

14 okt 2010
    315
    0
    16
    Inge: Ik zou toch maar even je rust nemen nu hoor! flauwvallen is niks natuurlijk! Dat huishouden loopt niet weg hoor, ik denk dat je vriend/man liever een kreukje meer in zijn blouse heeft dan een vriendin die zich zo ellendig voelt!
    Helpt iets van een energyreep of een reep chocola niet?

18. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    @desini, ik hoop inderdaad dat de medicatie helpt!

Ik mag geen choco...tenminste, mag het wel, maar krijg er vaak migraine van. Ik zit nu aan de sinasappelsap...dat helpt normaal wel goed...

19. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Desini: Gelukkig krijg je nu medicijnen, ik snap wel dat je liever niks wilt nemen. Maar ik denk dat dit het beste is!!

20. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    De wasmachine is klaar....ik ga toch een poging doen die op te hangen...tot zo!

Deel Deze Pagina