Zijn er hier meer dames met PCOS die naast clomid ook metformine voorgeschreven hebben gekregen? Ik heb zit nu in de 3e ronde clomid 150mg en deze cyclus duurt te lang dus vanaf ronde 4 moet ik ook metformine slikken zodat de clomid beter aanslaat. Ben benieuwd of er meer ervaringen zijn hiermee.
Ik heb nog geen metformine geslikt, maar de gyn wil me dat voor komende maand wel geven omdat de clomid (150) niet aanslaat. Hebben jullie last van veel bijwerkingen? Ik heb begrepen dat het geen fijn spul is om te slikken... :S
clomid! bah.. ik vind dat zo'n elendig spul... nee ik kan daar helemaaaal niet tegen... die buien die ik daar door kreeg... pff.... ik moet nu gonal f spuiten. en ik hoop dat dit aanslaat.. moet morgen weer terug voor een echo. FM. en dan hopen dat er nu eidnelijk wat gegroeit is... (Morgen CD 26) maar clomid slik ik niet meer gelukkig.. bij 150mg had ik een eisprong... maar ik kon er gewoon echt niet te gen... ik zat alleen maar te janken heel de dag..
Toen ik moest beginnen met 2x pd de metformine had ik een enorm rot gevoel op mn maag en ontzettende diarree... ben toen een paar dagen gestopt en begonnen met 1 tabletje pd toen dat goed ging ben ik pas 2 gaan slikken, dit ging eerst even weer fout dus weer terug naar 1 en daarna weer na 2 en heb nergens last meer van gehad..... het volle gevoel op je maag blijft wel, maar dat is niet zo irritant vind ik.
Hoi pcootje Wat vervelend dat het bij jou dus een poos heeft geduurd voor je normaal reageerde op de metformine. Ik heb ontzettend veel last van bijwerkingen met Clomid (zelfs al bij 50mg), dus ik twijfel enorm of ik wel aan de metformine wil/moet beginnen. Mijn gyn wilde dat sowieso maar 1 maand proberen omdat de kans dat het echt werkt volgens haar niet groot is. Ik denk dus dat ik gewoon gelijk voor de Leo-behandeling ga. Ik zie je dat jij al vergevorderd zwanger bent! Ben je zwanger geraakt tijdens het slikken van metformine?
Shanny, Ik had van de clomid ook enorme bijwerkingen, deze zijn echter vele malen vervelender dat de bijwerkingen van metformine. Ik was intussen clomid resistent geworden en reageerde ook niet meer op 150mg Ik zou in september beginnen met spuiten ( na de zomerstop van het zhuis) en was in mei begonnen met de metformine icm clomid 150 pregnyl en iui, zonder resultaat. In juni had ik een pauze ingelast ivm andere ziekenhuis onderzoeken, los van de vruchtbaarheid, en heb ik geen clomid gebruikt alleen de metformine doorgeslikt. 2 weken na mn menstruatie van de iui werd ik opnieuw ongesteld en werd ik de daarop volgende cyclus "spontaan" zwanger met dus wel de metformine en verder niet. Ik geloof dan ook zeker wel in de werking van metformine, bij mij was trouwens door onderzoek ook gebleken dat ik glucoseintollerantie had, misschien dat dit ook wel van belang is voor de werking van metformine.... mijn zhuis is erg te spreken over de resultaten van metformine bij vruchtbaarheidsbehandelingen.
Hmm.. ok. Bij jou dus wel een succesverhaal! Ik hoor er verschillende geluiden over, dus vandaar mijn twijfel. Ik zie het ook niet echt zitten om nog een maand Clomid 150 te slikken door de vervelende bijwerkingen, en dat zou icm metformine dus wel moeten. Jij bent dus niet aan het spuiten toegekomen?
Nee gelukkig heb ik niet meer hoeven spuiten. Ik zou het nog even proberen meid, de bijwerkingen van clomid zijn hell, maar spuiten is ook geen pretje. Daarbij weet je nog niet hoe je lichaam daarop gaat reageren ivm bijwerkingen.
Hey, Ik zit nu in mijn 2de ronde met clomid en metformine. Heb voorheen altijd 150mg geslikt, ben daarna geopereerd (kijkoperatie en LEO) en had geen eisprong nog niet daarna. Maar met de metformine en clomid 50mg nu wel! Ik mag het gewoon proberen totdat ik zwanger ben, geen opvolging nu meer. Eerste ronde wel. Heb nog niet echt bijwerkingen, had ik met hoge dosis clomid wel. Nu niet, beetje diarrree met de metformine af ent oe (maar dan was ik er 1 vergeten) Bijwerkingen positief, heb minder trek in zoet! Verlies enorm gewicht....ben al 6 kg afgevallen!! en houdt geen vocht meer vast...vandaar gewichtverlies waarschijnlijk. Al met al ben ik er best wel blij mee!! Jij heel veel succes en hopelijk helpt het en heb je geen bijwerkingen!