@sallie: succes met je presentatie! @Joyce: Het is eigenlijk heel simpel. De dag dat je menstruatie begint (echt doorzet) is altijd dag 1. Dus vanaf dat moment begin je te tellen. Je cyclus begint weer overnieuw bij je volgende menstruatie. Wat Catharina ook zegt: menstruatiekalender.net is denk ik wel handig voor je. Hoef je er zelf niet meer over na te denken Tja, met m`n opa...da's dus het probleem. Hij is te goed voor verpleeghuis, te slecht voor thuis en we worden van het kastje naar de muur gestuurd. NIemand weet waar we een eventuele spoedindicatie moeten regelen. Zelfs de HA niet. Je staat gewoon met je rug tegen de muur...we zullen het wel zelf moeten doen. Vind het zo zielig voor m`n moeder.
@Wonderful: Ik denk dat jullie dat jullie wel genoeg geklust hebben zo, hopelijk hebben jullie raak geschoten. @Joyce: Dit is pas je eerste echte ronde, je kan nog niet met zekerheid zeggen hoe lang die zal worden. Misschien heb je wel een late ei sprong gehad. Mijn eerste ronde duurde 41 dagen met op dag 29 een eisprong dus het kan nog alle kanten op gaan. Nu zit je trouewns op dag 33 en als je nu ongi word dan heb je je ongeveer op dag 19 je ei als je van de standaard 14 dagen Luteale fase uitgaat maar ook dat kan verschillen per vrouw en ook nog eens per cyclus. @Dani: Triest te horen dat het zo slecht gaat met je opa, hopelijk hoeft hij niet te veel te lijden. @Sallie: Hopelijk gaat alles goed. @Inge: het zit jullie ook niet mee he, wat een hoop ellende! Ik hoop dat je jullie snel beter tijden in zullen gaan
@ Sallie, Veel succes met je presentatie! @ Inge, Nou lekker is dat dan dat je zo van het kastje naar de muur word gestuurd en dan weet je uiteindelijk nog niets. Ik hoop ook zeker op betere tijden voor jullie want gun het je zo.! je heb al ellende genoeg gehad.
@Dani werkse meis na ja je hebt nu al een tijdje klaar haha @sallie hoe ging je presentatie ?? @inge kan hij niet in een soort huis waar hij wel op zichzelf woont maar wel zorg heeft in zo een tehuis werkt mijn moeder , ik zal eens vragen waar je zo een indicatie kan halen , tis wel slordig dat zelfs de HA niks weer @ikke en de catherina ect : ik heb altijd een koper spiraal gehad en wist ook precies mijn cyclus die moest ik voor mijn wens al berekennen ivm wedstrijden daar moet je een witte rijbroek aan dus ik startte nooit aan het einde van de maand maar ook zeer zeker niet de 1e of 2e haha . heb nu de 13e weer wedstrijd hopen dat het goed komt qua witte broek . Voor mij is de cyclus hetz heel belangrijk dat komt door mijn bloeddverdunners zodra ik zwnger ben moet ik die dus omzetten in spuitjes kan ook zijn dat mijn inr laag is ik zal mezelf zo eens prikken pijn in mijn borsten is pleitte ...hmmmm
hey salie hoe ging je presentatie?? joyce raar dat je cyclus zo raar doet hopen dat hij snel weer normaal op gang komt. mijn eerste cyclus duurde 101 dagen alleen had ik altijd de pil geslikt hopen dat het snel weer goed is
Pff ik sta weer eens in de file.. Drama!! Hoe ging je presentatie? Hoe gaat het met de rest van de meiden?
Hee meiden, wat is er veel gekletst zeg! Ik heb niet alles terug gelezen. Dani: heel veel sterkte in deze periode! Neem goed afscheid!!
hoe ging je presentatie salie? alles goed gegaan? hier alles relaxed, begin van de wachttijd is altijd prima te doen, de laatste week wordt het minder...... straks voor het eerst in tijden sporten, dat wordt vast zwaar!
sproten pff haha mag ik niet behalve paardrijden haha Ja karinikke vind het oook maar apart want met een koper spiraal loopt je cyclus altijd gewoon door dus dit is niet anders dan anders . maar ik heb vanmmiddag mijn inr geprikt en kwam op 1,5 dat is ook erg laag voor mij ook onder de norm ik moet tussen 2,5 en 3,5 zitten zal ongetwijfeld meer bloedverdunners moeten nemen komende dagen ....denk dus ook dat dat het is hoor haha ik had vorige week niet geprikt omdat ik me goed volede ik prik mezelf altijd als ik me niet goed voel moet eigenlijk elke week maar goed ... komt wel goed dames we wachten rustig af . Sallie hoe ging de presentatie
Hier ook alles goed, heb het wel bijgelezen maar het is niet meer zo blijven hangen. Wel van Dani d'r opa, heel veel sterkte meis! Moeilijke periode voor je, hopelijk kan de gedachte aan je kindje je er een beetje doorheen helpen! Ik heb gisteren het nieuws verteld aan mijn moeder en haar man toen ze terug kwamen van vakantie. Ik had een speen gekocht en ingepakt en een gedichtje op een kaartje waaruit ze op konden maken dat ze opa en oma werden. In eerste instantie schreeuwde ze mijn naam van schrik haha, maar meteen waren ze heel blij voor ons! Ik moet zeggen dat ik het daarna toch even moeilijk had hoor en ik kon niet echt goed bevatten waardoor! Ik denk omdat er nu toch een andere periode in gaat, niet meer alleen als dochter van haar maar straks ben ik zelf moeder van... Heel apart, nu ben ik daar weer overheen hoor en heb ik zin om lekker samen met haar te shoppen voor de baby en te babbelen over alle kwaaltjes
das dus weer een nieuw hoofdstuk in jullie relatie! fijn hoor! het sporten wat ik ga doen is lekker low impact dus kan dat ook bij een zwangerschap blijven doen. had ik wel even uitgezocht aangezien ik het met een collega ga doen....
@ Inge, Je kan deze indicatie voor je opa aanvragen bij het CIZ, maar dit kan je ook downloaden op internet. Je moet dan een vragenlijst invullen en een medische verklaring bijvoegen van de huisarts. En dit opsturen. Iemand komt dan langs of te beoordelen binnen hoeveel tijd dit geregeld moet worden. Je huisarts zou dit moeten weten. De huisarts kan ook met dit indicatie-orgaan bellen om een spoedindicatie te regelen. Zij weten dan ook of er op erg korte termijn een tijdelijke lokatie is waar je opa heen kan. En dan later naar een definitieve lokatie. Maar dit is de weg die jij of je huisarts hiervoor moet bewandelen. Wel vreemd dat hij dit niet weet. Iedereen weet dit en anders de assitente. Succes hiermee
Dat is wel slim justme, dat je daar al aan hebt gedacht. Ik doe veel aan fitness en hardlopen, ik weet eigenlijk niet of ik dat gewoon kan blijven doen als ik zwanger ben
Een vriendin van mij kreeg een aangepast fitnessprogramma en kreeg naar mate de zwangerschap vorderde steeds iets andere oefeningen die ze nog uit mocht voeren.
Ja, dat ga ik ook maar vragen dan, als het eindelijk zover is Ik had al wel gehoord dat je geen buikspieroefeningen meer mag doen.
ik heb gelezen dat je tot 6 mnd alle buikspier oefeningen kunt doen en daarna alleen de schuine. maar bij de sportschool weten ze vast wel of dat waar is. ik ga morgen en overmorgen enorm spierpijn krijgen maar goed, doe nu wel een poging om mijn buikje weg te werken.
dat was wel de planning het gaat me voornamelijk om mijn rug, die ff sterker maken, scheelt vast wel tijdens een zwangerschap. we denken vooruit he
Ja dat zal zeker schelen! Daar zie ik ook ontzettend tegenop, ik heb alweer een aantal weken heel veel pijn aan mijn rug en zie er erg tegenop hoe dat straks wordt als de zwangerschap vordert, want mijn medicijnen mag ik al niet meer gebruiken. Ik ga nu iedere dag even in een jacuzzi en krijg iedere avond een massage en hoop dat ik op tijd weer van deze pijn af ben zodat ik ook weer wat meer rug oefeningen kan doen!