nog meer dames die nieuw zijn en gaan voor hun eerste kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door dani26, 25 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dani26

dani26 Fanatiek lid

24 jul 2010
    1.145
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh meiden bij ons komt het ook goed binnen kort kunnen we allemaal een positieve test bewonderen

het zal woensdag alleen wel laat worden voor ik een berichtje kan plaatsen en dan donderdag waarschijnlijk testen

ik heb een predictor test en een clearblue test
    lekker relaxen met een filmpje ik met mijn boek is me toch spannend kan gewoon niet stoppen met lezen haha echt te erg

2. Mentos

Mentos Actief lid

12 jul 2010
    294
    0
    0
    Verpleegkundige
    België
    't Internet heeft écht alles hé!:)

3. dani26

dani26 Fanatiek lid

24 jul 2010
    1.145
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh das makkelijk van internet groot gelijk

ja zeker fijn om hier mn verhaal te kunnen doen meid jullie zijn toppers!

4. Mentos

Mentos Actief lid

12 jul 2010
    294
    0
    0
    Verpleegkundige
    België
    Tuurlijk Dani dat we ook zo'n positieve test zullen hebben! ben ik van overtuigd!
    Hahaha, ik stel me al voor hoe ik zal reageren alsk zie dak zwanger ben! Ik denk datk door héél mijn huis zal huppelen! ;)

5. dani26

dani26 Fanatiek lid

24 jul 2010
    1.145
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha ik denk dat ik schrik en het niet kan geloven maar zou oh zo blij zijn

6. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ja, dat zou allemaal goed kunnen:D Echt vet is dat hoor! en ondetussen zitten wij hier nog met heel veel ongeloof! Want we hebben niet echt bewijs... Behalve dat ik super misselijk ben en 1 kilo afgevallen ben:s morgen verloskundige bellen.

7. Mentos

Mentos Actief lid

12 jul 2010
    294
    0
    0
    Verpleegkundige
    België
    Ochere Monique...

Ik laat morgen mijn bloed controleren op Toxoplasmose en CMV.
    Handig als je verpleegkundige bent, dan kunnen mijn collega's dit doen. Mijn huisarts heeft m'n laboformulier al geschreven.

8. dani26

dani26 Fanatiek lid

24 jul 2010
    1.145
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh dat afvallen kan inderdaad zeker in het begin van de zwangerschap

spannend om de verloskundige te bellen wel erg leuk nu kun je het dadelijk steeds meer gaan geloven lijkt me

9. dani26

dani26 Fanatiek lid

24 jul 2010
    1.145
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja dat is echt een voordeel verpleegkundige maar waar ga je je precies op testen zorry maar ben niet zo goed in die termen haha

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    misschien gekke vraag, maar waarom laat je je daarop controleren? Kan je t daaraan zien ofzo? Heb er dus neit echt verstand van haha.

Als je die test ziet ben je eerst heel verrast en vol ongeloof. Maar daarna wel erg blij hoor!

11. Mentos

Mentos Actief lid

12 jul 2010
    294
    0
    0
    Verpleegkundige
    België
    Wel, Toxoplasmose is belangrijk om te weten als je zwanger bent. Dus Monique, laat je daar zeker op testen (maar zullen ze zeker doen hoor). Toxoplasmose doe je op door bv stoelgang van jonge katjes, rauwe groentjes die niet goed zijn gespoeld, rauw vlees (zoals gehakt),... Als je het al hebt doorgemaakt moeje daar geen schrik voor hebben. Als je het nog niet hebt gehad (en dat zieje in je bloed) moet je oppassen met rauwe groenten enzo. tenzij je de groentjes zelf grondig kunt afspoelen (maar dit kan bv niet op restaurant want daar heb je geen zicht op)

CMV is Cytomegalie Virus, dit virus bevindt zich meestal in lichaamsvochten (zoals bloed, urine, snottebellen,...) Let er dus op om niet in contact te komen met deze vochten, zeker als je met kindjes in contact komt,...
    Als je als zwangere in contact komt met dit virus, kan het zijn dat dit een invloed heeft op je kind. Uit zich bv in leerachterstand, gehoorschade, doofheid,...
    Jammer genoeg is er wel nog geen behandeling voor dit virus.

Wil niemand schrik aanjagen, maar laat je hierop zeker testen!

12. dani26

dani26 Fanatiek lid

24 jul 2010
    1.145
    0
    0
    NULL
    NULL
    das duidelijk dat komt goed maar als je zwanger bent zullen ze hier toch gewoon op testen?

13. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ja, dat geven ze zelf dan toch wel aan? nu word ik wel een beetje lichtelijk panisch aangezien ik aan kleuters lesgeef!

14. Mentos

Mentos Actief lid

12 jul 2010
    294
    0
    0
    Verpleegkundige
    België
    Wel Monique, geen paniek,... zorg steeds zelfs voor een goede hygiëne. Was regelmatig je handen. Ook het speeksel enzo van jonge kindjes vermijden. Mss zorg je voor een Handontsmetting (zo'n zakformaat),... is maar een tip hoor...
    Als je naar de dokter gat, geef aan dat je bij kleuters werkt, want niet iedereen wordt getest voor CMV. Meestal enkel mensen in de zorg of deze die werken met kinderen.

Kwil je geen schrik aanjagen, maar tis belangrijk daje dit weet... zo kun je je voorzorgen nemen meid!

Knuffel!

15. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ja, dank je wel! ik ga t gelijk aangeven! en ik was vaak mn handen en heb ook altijd zoon desinfecterend spulletje. Maar toch schrik ik er wel van!

16. Mentos

Mentos Actief lid

12 jul 2010
    294
    0
    0
    Verpleegkundige
    België
    Mss daje het best aangeeft op je werk? Mss mag je als kleuterleidster vroeger stoppen met werken??? Ik weet het niet hoor.
    Maar dan vraag ik me af wat zwangere vrouwen moeten doen die reeds een peuter ofzo hebben lopen thuis? Is mij wel een raadsel. maja...

17. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    naja, ik denk als je gewoon goed oplet.. ik heb een hoop zwangere collega's gehad en hier nog nooit iets over gehoord... Dus het komt wel goed. Ik ga t opschrijven en neem t mee naar de verloskundige. Ben echt benieuwd wat ze morgen zeggen aan de telefoon.

Wat ga je verder nog doen vandaag?

18. Mentos

Mentos Actief lid

12 jul 2010
    294
    0
    0
    Verpleegkundige
    België
    Ja tis da! Je moet genieten van je zwangerschap! Op den duur kun je niet meer genieten... maak je echt maar geen zorgen!
    Ik ga nu filmpjes kijken!!!

Véél liefs!!! xxx

19. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    haha, ja dat komt ook wel goed! wij gaan ook ff kijken doeidoei! Veel plezier!

20. dani26

dani26 Fanatiek lid

24 jul 2010
    1.145
    0
    0
    NULL
    NULL
    veel plezier doeidoei

Deel Deze Pagina