Hey meiden die ook aan de MMM gaan beginnen (maar ook meiden die gewoon even meelezen), Mag ik even mijn verhaal kwijt?? In februari 2009 hebben wij de pil de deur uit gedaan. Ik had meteen een vrij regelmatige cyclus, altijd zo rond de 28-30 dagen met 2x een uitspatting van 34 dagen. In de 4e ronde ben ik begonnen met ovu testen en deze werden gelukkig elke keer positief! Toen het na ronde 7 nog niet raak was begon ik me toch wel wat zorgen te maken. Ik heb altijd al een erg pijnlijke menstruatie gehad en dat was na de pilstop wel wat erger geworden maar ik dacht er verder niets bij. In ronde 7 dan toch maar eens een inwendige echo laten maken maar gelukkig zag alles er goed uit. Er was toen zelfs een mooi eitje te zien dat binnen 24 uur zou springen, dus dat zat allemaal goed. Toen het in ronde 12 nog steeds niet raak was hebben wij na lang zeuren eindelijk een zaadonderzoek gekregen (december 2009), hieruit bleek dat vriendlief te weinig milliliters produceerde, er waren veel zaadjes dood en ook nog eens veel zwak bewegend. Nou wij werden naar huis gestuurd met de mededeling probeer nog maar verder. Dit lukte mij echt niet dus hebben wij in febr 2010 nogmaals een zaadonderzoek laten doen. Toen waren er gelukkig wat meer milliliters geproduceerd maar nog steeds hadden de dode en zwakke zaadcellen de overhand. Onze huisarts wou ons niet doorsturen omdat ik nog jong ben en volgens haar nog tijd zat heb (ik ben 20 en mijn vriend 26). Ik ben toen ontzettend boos geworden. We hebben beide een stabiele baan, we hebben een mooi koophuis, beide een auto, spaargeld... waarom hebben wij geen recht op een wondertje?!?! Nou toen werd het haar duidelijk en heeft ze ons een verwijsbrief gegeven. 15 april hebben wij voor het eerst een afspraak bij de fertiliteitsarts, ik krijg dan een echo van te voren en aansluitend hebben we een gesprek. Ik ben erg benieuwd wat daar besproken gaat worden en hoe het nu verder gaat!! Staan jullie ook op het punt om aan de MMM te beginnen, of de stap naar de huisarts te maken??? Schrijf dan hier je verhaal, dan kunnen we elkaar op de hoogte houden.... Liefs, Nikske
Hey zonnestraal, Moeilijke stap is dat he?! Ik zie dat jullie al een dochtertje hebben... Zijn jullie toen ook al in de MMM geweest?? Hebben jullie al gesprekken of onderzoeken gehad??
Hey Nikske, ook wij zijn sinds juli vorig jaar in MMM... Bij ons is juist helemaal niets verontrustends gevonden bij de zaadtest, bloedtest, echo's en uitstrijkjes etc. En ja, we hebben al een dochter dus het zou moeten lukken, niet dus! Ik ben wel met een keizersnede bevallen destijds en daardoor kan mijn baarmoeder er anders uitzien van binnen maar dan moet ik een kijkoperatie laten uitvoeren en dat schuif ik graag nog even voor me uit... Op echo's zien ze namelijk lang niet alles. Goed van je dat je je verhaal even opschrijft. Ik zie dat je net weer ongesteld bent geworden. Ik dus ook en ik vind het zelf ook erg prettig om het verdriet een beetje van me af te schrijven. Ook al heb ik al een kindje, het verdriet is er echt niet minder om! Vraag me gerust het een en ander over de MMM, wij zijn al een stapje verder dan jullie. Ik heb net vorige maand een HSG (baarmoederfoto) gehad.
Nikske Ik wil je vanaf deze kant heel veel succes wensen in de mmm, hoop dat je snel duidelijkheid hebt. liefs marnat
Heey meis Je kent mijn verhaal maar ik wilde je super veel suc6 wensen in de MMM.... Niet altijd even makkelijk maar als je een goede arts hebt voel je je echt wel weer wat zekerder... ze kunnen tegenwoordig zo veel! en je hebt geluk dat jullie er vroeg achter zijn gekomen (just like us) dat er iets niet helemaal goed is... Ik duim super hard voor jullie en dat t snel raak mag zijn! en jullie dus snel een klein wondertje mogen voelen in je buik en daarna vast mogen houden! Knuffel Flippo
@ Sportmama: voor jullie is het dus helemaal vervelend. Als je weet waar het probleem ligt kun je het aanpakken maar jullie zoeken dus echt naar een speld in een hooiberg Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben!! Welk onderzoek vond jij het vervelendst? En wat hebben ze zoal gedaan? @ Marnat: Dankjewel!! Is er bij jullie al wat meer duidelijkheid?? @ Flippo: Jou verhaal ken ik inderdaad Tsja wij zijn na 12 rondes inderdaad erachter gekomen wat er mis is, maar voor ons gevoel duurt het echt al een eeuwigheid.
Nikske@ 14 April hebben we een bij eenkomst over de isci dan word het uit gelegt en zal ik de pil wel moeten halen en de spuit instructies wel krijgen. En dan gaat het gebeuren week 23 gebeurt het echte werk hihi. spannend hoor. Morgen moet ik ongi worden dat zal dan voor lopig de laatste zijn, voel nog niks.
Owwww Marnat wat spannend!! Hoeveel pogingen ICSI kunnen e gedaan worden zou het bij de eerste niet lukken?? Ik hoop natuurlijk voor je dat het bij de eerste lukt!!! Mijn duimen draaien
Hey, spannend dat je de stap genomen hebt om hogerop te gaan. Hopelijk hoeven jullie neit te lang te dokteren. Ik ben een doorgewinterde MMM meid, en nu 9 weekjes zwanger, het was zwaar maar het was het zeker waard. Sterkte en succes!
Hoi Nikse en andere meiden, Vervelend he als het allemaal niet zo wil vlotten. Wij zitten nu sinds november in de mmm. We hebben inmiddels alle onderzoeken achter de rug en er is helaas niks uitgekomen. In principe zouden we zwanger moeten kunnen worden, maar ja we zijn al 21 rondes bezig... We mogen nu deze zomer gelukkig met iui beginnen, maar soms vraag ik me echt af of dat voor ons wel helpt. Gelukkig zijn we nu even druk met andere dingen (gaan volgende maand verhuizen) wat lekker afleidt , maar af en toe zinkt de moed me wel in de schoenen. We hebben straks een huis met lege kamers (mannetje wilde graag veel kamers) en ik zit wel een beetje met wat we daar straks mee gaan doen. Ik wil wel gewoon graag alles verven en er iets voor verzinnen (werkkamer, grote kast), want zo'n lege kamer wrijft het er ook alleen maar in, maar ik denk dat het best verdietig zal voelen om die kamers straks heel bewust niet baby-kamers te maken. Ach ja, en zo heb je natuurlijk zoveel dingen die je er dagelijks aan herinneren. Niet leuk . Maar gelukkig zijn er ook altijd wel mmm succes-verhalen zoals Zora om ons weer hoop te geven ! Knuffel
Hoi allemaal, Hier nog iemand die nu in de mmm zit. Nou ja,ik heb zelf al een echo gehad waarop niks afwijkends te zien was,zaadonderzoek,daar is uit gekomen dat zijn "spul" weinig was en traag. Aanstaande dinsdag moet ik terug naar de gyn,heb inmiddels bloed geprikt om te zien of ik een eisprong heb gehad..dus die uitslag zal ik dan ook wel horen. Ben heel benieuwd wat de gyn gaat zeggen. by the way,wij zijn sinds augustus 2008 bezig.. Liefs Sylvia
Hoi meiden, Ik ben ook net in de mmm begonnen, ik heb pco. Wel al 1x zwanger geweest helaas in feb een miskraam. Overigens was dat een spontane zwangerschap. Nu ben ik net bezig met de 1e ronde clomid, neem vanavond de 1e pil in.. Lijkt me leuk (naja leuk had het liever anders gezien) om met meiden te kletsen die ook net de mmm in gaan..
He meiden, Hier nog eentje die in de mmm zit. We zijn bezig voor ons eerste kindje sinds oktober 2008. Oktober 2009 zijn we naar de huisarts gestapt. Ik had al vrij snel een gevoel dat het zaad van Sasman niet goed was en dat gevoel bleek te kloppen. Sasman heeft te weinig zaadcellen en ook de beweeglijkheid is niet zoals het zou moeten. Ook al was ik hier al bang voor, het was toch even een flinke klap. Vervolgens heb ik alle onderzoeken gehad en dat was allemaal goed. We hebben ook een samenlevingstest gehad en daar is 1 actieve zaadcel gezien! Daar waren we zo blij mee! In januari heb ik een HSG gehad en die was ook goed. Toen hebben we de mmm even gelaten voor wat ie was om even op adem te komen en alles op een rijtje te zetten. Nu kunnen we weer helder denken en is er een afspraak gemaakt met de gyn op 29 april. Als het goed is worden we bij deze afspraak doorgestuurd naar een ander ziekenhuis die IUI bij ons gaat doen. Ons eigen ziekenhuis doet wel alle onderzoeken maar geen behandelingen. Dus nu op naar IUI voor ons en ik zit flink te hopen dat we in mei al de eerste IUI hebben, maar ik denk dat dat iets té positief is... Succes allemaal!
@Nikske: De onderzoeken tot nu toe waren voor mij niet echt vervelend. Paar echo's (kijken naar een erg lege baarmoeder, zucht...) en inwendige onderzoeken. De HSG van laatst was het meest ingrijpend maar deed bij mij bijna geen pijn maarja...ik ben natuurlijk ooit al eens bevallen dus dan weet je wel een beetje van de hoed en de rand. Lees je je al een beetje in op internet? Het boek 'zwanger worden' van Mariël Croon is ook een aanrader om aan te schaffen! Suc6 voor je en uiteraard ook voor alle andere hier in hetzelfde schuitje...
Hallo meiden, wij zijn vanaf januari 2009 bezig en ook tot nu tot nog geen enkel 'roze' resultaat gehad.... 2x een zaadonderzoek laten doen waaruit blijkt dat mrHeitjes zaadjes niet goed zijn...(slecht bewegend en veel afwijkend). Op 29 april is onze eerste afspraak met de gyn, erg spannend! Veel succes iedereen!
Hallo allemaal, Hier ook net de MMM in gestapt. Onze eerste afspraak is 27 april (duurt lang ) Gisteren vriendliefs zaadjes ingeleverd, maar heb daar geen slecht gevoel over. Waarschijnlijk ovuleer ik niet, en ben ook erg onregelmatig ongesteld. Wil iederen superveel suc6 wensen!! Liefs
Hey meiden, Wat lief dat jullie allemaal reageren!! Zora wat fijn om zo'n positief verhaal te lezen Dat geeft altijd toch weer moed. Opzich weet ik wel alles van de onderzoeken enzo (ik ben doktersassistente) maar het is toch anders om het van lotgenootjes te horen. Wij hebben in november 2008 ons huis gekocht en er staat nu nog steeds 1 kamer helemaal leeg, dat word de babykamer. Soms zit ik daar te fantaseren hoe ik het in ga delen enzo, is best moeilijk!! Wat ook moeilijk voor mij is: als er een patient komt die abortus wil en ik moet ze doorsturen/uitleg geven. Dan schud ik ze het liefst door elkaar om duidelijk te maken hoe MOEILIJK het kan zijn om zwanger te worden. Het lijkt me echt fijn om elkaar hier op de hoogte te houden!! Groetjes Nikske
@Nilske, Jeej meid lijkt me ontzettend zwaar als er mensen in de praktijk komen voor abortus, terwijl je het zelf zo graag wilt... Echt moeilijk!! Veel succes bij de gyn de 15e, gaat vast geluk brengen is mijn verjaardag! Wij lopen trouwens gelijk wat cyclus betreft.... Hier gisteren de 1e clomid pil ingenomen, nog geen bijwerkingen gelukkig... Ik vind het wel spannend, we zijn nu echt begonnen... En voor iedreen laat de lente maar zn vruchten afwerpen zodat wel allemaal posi gaan testen binnenkort....
Ik heb trouwens weinig onderzoek gekregen, ze wisten bij mij natuurlijk al waar het aan lag,dus wel inwendige echos en nog een keer bloed, maar vriendlief hoefde geen zaad in te leveren, zou dit er mee te maken hebben dat ik al een keer zwanger ben geweest?