hallo ik heb sinds een week of anderhalf ontzettend last van jeuk over mijn hele lichaam. Ik dacht dat ik ergens allergisch voor was maar een vriendin van mij kwam op het idee dat het misschien wel met de zwangerschap en je hormonen te maken kan hebben. Op google ff gezocht en kwam inderdaad tegen dat het met de zwangerschap te maken kan hebben maar dat dit meestal pas in de 2e fase van de zwangerschap voor komt en daar zit ik nog niet in... Heeft iemand hier nog meer last ervan (gehad)? En misschien tips zodat het minder wordt want wordt er helemaal gek van! groetjes, Denise
Hoi Denise, vervelend he die jeuk.. Mentol poeder schijnt te helpen en je huid goed vet houden zodat het niet droog word daar kan je ook extra jeuk van krijgen. En ik heb gehoord dat aftersun ook heel goed kan werken en koude douches! Nou ik hoop dat je er snel vanaf bent! Groetjes
Ik had het ook heel erg. Ik smeer nu 2x per dag met weleda zwangerschapsolie, gebruik neutrale zeep en probeer shampoo en cremespoeling niet te veel over mijn lichaam te laten lopen. Verder gebruikte ik al geen wasverzachter en pas ik om met wasmiddel. Ik ben van mijzelf al vrij allergisch maar door de zwangerschapshormonen is het nu nog erger. Maar met al deze maatregelen die niet zo erg zijn ben ik weer jeuk vrij en slaap ik de hele nacht door
Ik had ook al vroeg in de zwangerschap last van jeuk, vooral op m'n buik en borsten, maar soms ook echt overal. Bij mij was m'n huid gewoon te droog, dus met een lekker vettige creme of milk smeren. Etos buikbalsem deed voor mij wonderen, zit volgens mij ook iets verkoelends in.
Oh die jeuk is zo herkenbaar ik wordt er ook gek van en ik ben pas 8 weken zwanger. Ik heb ook van die rode bultjes die als je ze aanraakt nog erger gaan jeuken. Maar gelukkig is mijn man erg gewillig en krabt hij heerlijk op de plaatsen waar ik niet bij kan. Ik zou blij zijn als ik er van af was, gr. Nicole
Hier nog iemand die vreselijke jeuk had ... benen, armen en buik vooral. Heb nu de bodylotion van vasaline intensive rescue. En moet zeggen dat het goed helpt.
Helemaal herkenbaar. Ik stik ook van de jeuk. Vooral op mijn buik maar op een slechte dag overal. Het is zo erg dat ik mijn benen in de mijn slaap open krab. Inmiddels heb ik mijn nagels maar afgeknipt in de hoop dat het helpt. Bij mij helpt smeren wel een beetje! Pien
Wat ook heel goed helpt is Balneum. Je hebt er bodylotion, badolie (geweldig!) en creme van. Er zit een jeukstillend spulletje in. Te koop bij apotheek en een goede drogist. Niet supergoedkoop (ongeveer 8 euro voor een tube/fles) maar wel echt een aanrader!
nou was mn huid ook best droog omdat ik het niet meer durfde in te vetten omdat ik bang was dat ik het alleen maar erger maakte maar heb nu de olie van weleda gekocht dus ga ik dat maar proberen en nagels kort houden is ook een goeie want ik krab mezelf helemaal suf in mn slaap dan wordt ik wakker en heb ik overal strepen enzo...
Heb in het begin van mijn zwangerschap ook veel last van jeuk gehad, (armen, benen overal) werd er helemaal gek van. Op advies van de gynaecoloog heb ik toen mentholgel (apotheek) gekocht werkt erg goed! Had zelf eerst al mentholpoeder gebruikt maar dat hielp niet echt. Wel is aan te raden voor de zekerheid even bloed te laten prikken (hebben ze toen ook bij mij gedaan) kan nl. ook aan je leverfunctie liggen. Succes ermee! En geniet van je zwangerschap.
Ik heb de laatste 3 weken van mijn zwangerschap veel jeuk gehad, ik krabde mezelf open en sliep nauwelijks meer. Mijn leverwaarden waren goed, maar had waarschijnlijk wel daarmee te maken. Bij mij hielp niets echt, Balneum heb ik niet geprobeerd (wist ik niet). Mentholgel is wel heel fijn, maar alleen plaatselijk. Ik had me er helemaal mee ingesmeerd, was een beetje te koud . Ik had wel even geen jeuk, maar kon van de kou niet slapen...
HEEEEL herkenbaar, heel vervelend ook! Mijn buik heeft eigenlijk steeds gejeukt, maar toen begonnen ook de armen en benen. Bij de dokter bloed laten prikken, want het kan inderdaad aan de lever liggen. Dat was het dus niet, maar bij mij was het veroorzaakt door te hoge suikerwaarden in mijn bloed. Nu dus op een dieet en de jeuk is weg, ZALIG! Enkel mijn buik jeukt nog, maarja dat komt door het oprekken van de huid.
Hoi Denise, Ik heb dat ook al enkele weken en ik werd er helemaal gek van! 't wordt nu al wel ietsje minder. Ik smeer gewoon lekker even in... en anders krab ik me helemaal suf als ik het vergeten ben.... Groetjes, Nienke
ik heb van een dermatoloog 2 dingen als advies gekregen: -Balneum badolie (maar je hebt ook creme, doucheolie...) -Lanette creme; moet je bij de apotheek halen ik had een recept maar ik geloof dat ze zonder recept ook verkrijgbaar zijn... je kan het altijd even vragen, deze is namelijk helemaal veilig als je zwanger bent of borstvoeding geeft
Hey Denise, Ik heb mentho10 gel gebruikt, dat hielp wel, en daarnaast een histamine-vrij dieet. Dat moet je maar eens googelen, als je niets kan vinden zal ik je een lijstje sturen met wat je dan beter niet kan eten. Toen ik daar op lette, was het binnen een week weg en is niet meer terug gekomen. Ik hoor het wel. x
ja ik zal eens gaan googlen, de dermatoloog zei dat mentholpoeder beter niet kan gebruiken omdat het uitdroogt en je moet je huid juist vet houden maar over mentholgel heeft ze niks gezegd dus dat kan ik ook wel proberen als het echt onverdragelijk wordt.