Ik ben sinds een maand gestopt met de pil. Nu moest ik afgelopen 3 december ongsteld worden maar ben dit totaal niet geweest. Wel heb ik van 16 december tot en met 19 december gebloed, 'nieuw' bloed zeg maar. Wat kan dit zijn? En heeft het invloed op het zwanger proberen te worden deze maand?
Als je hebt gebloed, dan was dit je ongesteldheid denk ik. Als je aan de pil bent heb je een ontrekkingsbloeding (nep ongesteldheid zeg maar) Dit zal dan je 'echte' ongesteldheid zijn. Die duurt dan misschien ook korter. Dus vanaf 16 dec is dan dag 1 van je nieuwe cyclus.
Je bent pas net gestopt met de pil, dus je lichaam moet het nu zelf gaan doen. Je cyclus kan dus anders zijn dan je denkt. Het kan heel goed zijn dat je inderdaad je normale bloeding rond de 16e hebt gehad.
inderdaad: ontpillen!!!! Uit eigen ervaring weet ik dat dat je lichaam best even op z'n kop kan zetten. Zie mijn banner: ik heb 1 ronde van 36 dagen gehad en dacht echt zwanger te zijn.....niet dus.....
Je lichaam moet inderdaad opnieuw zijn draai vinden, en dit kan een tijdje duren.. Mijn eerste cyclus was 6 weken, daarna kwam de ongi vlot elke maand. Ook wordt het baarmoederslijmvlies dun door het jarenlang slikken van de pil. Als je er dan mee stopt, is de kans tijdens de eerste paar maanden groot dat je weinig bloed verliest, zelfs slechts 1 dag rood bloed en de rest bruin bloed, is niet abnormaal. Dat betert wel met de tijd. Een tip: het is handig je temperatuur bij te houden, zo zie je wanneer je je eisprong hebt en als je daar 14 dagen bijtelt, weet je precies wanneer je ongi te verwachten. Ik vind dit een handige methode om je hoofd niet teveel gek te maken