Hoi meiden, Ik drink niet dagelijks koffie maar toch wel eens per week. Ik drink altijd koffieverkeerd ( veel melk dus met wat suiker). Ik weet dat je koffie mag dinken maar natuurlijk niet hoeft te overdrijven. Drinken jullie standaad deca koffie of gewonen? Tot nu toe drronk ik gewone koffie. Ik merk dat mij zin in koffie toeneemt maar wil ook niet dagelijks koffie gaan drinken tenzij deca geen kwaad kan dan schakel ik over. Wat zijn jullie koffiegewoonten tijdens de zwangerschap. Ik momenteel 18 weken, en niet meer dagelijks misselijk( voorheen viel koffiete zwaar, nu niet meer zo)
Rond 3 koppen koffie is de richtlijn en dat drink ik meestal ook. Gewone koffie dus. Soms minder, heel soms een kopje meer, in het weekend helemaal niet. Kan prima je moet het alleen inderdaad niet overdrijven...
Ik mocht max 4 kopjes Nespresso per dag, en dat deed ik ook. Ik dronk zelfs elke avond een blikje cola. Maar ik denk dat het er meer mee te maken heeft of je koffie drinken gewend bent of ineens in je zwangerschap veel koffie drinkt.
Vooral in het begin is de kans op miskramen groter als je veel koffie drinkt. Ik was erg bang dus heb alle koffie vermeden, maar achteraf gezien, een paar keer per week kan echt geen kwaad.
Ik drink ongeveer 2 kopjes koffie en 1 glas thee per dag. Ben daar niet super strikt in maar drink niet snel meer dan dat
Sorry maar ik geloof er niet in.. En ik neem ook gewoon lekker een kopje koffie (geen 6 kopjes per dag) maar denk er ook niet over na. Enige wat ik echt een no-go vind is redbull. Volgens mij kan dat je kindje echt kwaad doen
Ik schrok me kapot toen ik dat hoorde over koffie... Ik drink geen belachelijke hoeveelheden koffie, maar ben er wel erg aan gewent en heb het wel 'nodig' om een beetje wakker en fit te worden/blijven haha Als ik geen koffie drink 's ochtends dan heb ik de hele dag hoofdpijn.. Eerst las ik alleen dat koffie slecht is, punt. Dus vrijdag de hele dag geen koffie gehad. Want gewent of niet, mijn kindje gaat voor... Toen gaan onderzoeken en bleek dat een paar kopjes niet zo erg zou zijn. Voor de zwangerschap dronk ik ongeveer 4-6 bakkies (gewone koffie maar Senseo maat kopjes) op een dag. Nu hou ik het op 2, 's ochtends eentje als we wakker worden en 's avonds eentje na het eten. Voor de rest drink ik theïne vrije thee (kamille en rooibos), vruchtensap en zuivel....
Ik ben koffie verslaafd nou ja wiener melange ( van die oplospoeder) Als ik er in de ochtend niet mee begint krijg ik enorme hoofdpijn en trillerig! Rond een uurtje of 10 neem ik nog een bakje en standaard om 20.00. Soms nog een bakkie tussen door als ik op visite bent of bezoek hebt.
Ik drink 's ochtends standaard een bakje koffie en overdag kopje groene/witte thee. Tussendoor rooibos, maar ja zit geen theïne in. Als je zwanger bent mag je maximaal 300 mg cafeïne per dag. In een kopje koffie zit rond de 85 mg, dus zou me dus niet te veel zorgen maken als je wat koffie drinkt hoor.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik daar niet eens zo bij stil heb gestaan. Ik drink geen grote hoeveelheden koffie, 3-4 kopjes per dag. En ook ik heb, wanneer ik geen koffie drink, flinke hoofdpijn. Op mijn werk drink ik naast de koffie ook nog aardig wat thee, misschien dat ik daar dan wel maar even wat minder van moet gaan nemen dan.
Ik drink (Als we het in huis hebben) graag een senseo latté machiato of dergelijke (1 per dag dan) En als we iets gaan drinken bestel ik ook vaak een latté machiato Maar ik denk dat ik niet meer dan 4-5 kopjes per week drink, soms ook eens een week niks.. De 1ste maanden had ik er ook geen zin in, nu weer wel
Ze zeggen dat je prima 2 koppen koffie mag drinken per dag. Ik ben sinds ik zwanger ben niet zo meer van de koffie, maar zeker wel van de thee. Gewoon met mate drinken, het moet ook wel leuk blijven hè! Ik blijf ook van energiedrankjes af. Wil die troep nu idd niet in m'n lijf hebben, maar was sowieso al geen echte liefhebber... Ik kwam trouwens een keer de volgende info tegen, op de site van ouders van nu . Misschien handig voor de dames die nu juist veel zin in koffie of iets dergelijks hebben!
Ik drink 2 a 3 koppen per dag. Anders word ik echt niet wakker. Bullit, cola enz laat ik staan. Drink naast de koffie alleen maar vruchtendrankjes
Haha in een ander topic werd ik van de week 'aangesproken' op mijn 'cafeïne verslaving' vanwege de hoofdpijn als ik geen koffie drink.... maar als ik het zo zie ben ik bij lange na de enige niet!
Ik heb cafeïne vrij gekocht maar nu halve zak open staan. Zo kotsmisselijk dat ik er niet aan moet denken. Terwijl ik voor zwangerschap rustig kop of 5 -6 dronk...
Ik drink normaal gesproken heel graag koffie, gemiddeld 3 kopjes per dag. Maar tijdens mijn zwangerschappen word ik er zo ontzettend misselijk van ik baal er echt van want ik vind het zo lekker maar nu dus niet.
Voor mijn zwangerschap dronk ik 2/3 kopjes per dag. In het begin kreeg ik het niet vanwege misselijkheid, maar na 16 weken ongeveer weer wel. Nu drink ik 1 á 2 kopjes echte koffie per week, en verder cafeinevrije koffie.
Oke thanks voor de ervaringen, Ik dronk niet overdreven veel koffie vr de zwangerschap dus ga geen andere extreme gewoontes beginnen. Ben nu wel gerustgesteld dat het op zich geen kwaad kan zoals ik bezig ben of s morgens een kopje wil. Veel succes verder !