Nog meer die voor een 3e kindje gaan?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Nikki15, 17 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Melian: Ja mijn vriend had al vrij genomen om samen naar de sauna te kunnen gaan. Hij is nu een kast in elkaar aan het timmeren voor in de salon. Ik heb vanmorgen een aantal planken in de beits gezet. Kids zijn naar school/bso en crèche. Straks met mijn vriend naar de stad. Nieuwe kleding voor hem shoppen. Als het aan hem ligt loopt hij jaaaaaaren in dezelfde kleding als ik er niks van zeg. Pas als de gaten er in vallen mag het weg ;). Maar het wordt nu echt tijd voor iets nieuws. B&J is een goed idee! Of naar de Italiaan, die heeft ook heerlijk ijs! Goed voor mijn keel (goed excuus :D). Ook beterschap voor jou! Hoop dat het lukt om wat te doen vandaag en anders maar weer terug onder het dekentje.

2. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Fijne dag allemaal vandaag. Ik ben nog een beetje aan het ontdekken wie wie is hier :) Even de berichten teruglezen maar.

Tegeirian: Van de andere twee was ik best snel zwanger. Bij de oudste in ronde 2 of 3 en bij mijn zoon in de 1e ronde. Ik ben benieuwd hoe het met de 3e gaat.

Ik zie er trouwens best tegenop om zwanger te worden. Ik ben veel misselijk geweest tijdens de vorige zwangerschappen en dat belemmerde me heel erg. Ik vond dat het ergste van de hele zwangerschap en bevalling. Ik ga er bij een 3e zwangerschap ook maar vanuit dat ik erg misselijk ga zijn en daar zie ik best wel erg tegenop. Hebben jullie dat ook?

3. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Balen dat je je niet zo fit voelt Melian. Lekker op de bank met een kleedje moet af en toe ook kunnen toch?

Gezellig dat jullie nu samen vrij zijn Vlinder. Handig ook, voor sommige klusjes in de salon 😁.

Ik kan me voorstellen dat je er erg tegenop ziet om weer zo misselijk te worden Elisabetta. Ik ben bij beide zwangerschappen helemaal niet misselijk geweest. Sowieso heb ik me heel goed gevoeld tijdens de zwangerschappen. Ik heb nu juist een beetje angst dat het deze 3e keer heel andere zal zijn. Echt stom eigenlijk.
    Hopen dat je deze keer ook snel zwanger bent.

Wat gaan jullie doen? Borst- of flesvoeding? Ik wil deze keer wel weer proberen om bv te geven (de oudste heeft fv gehad, de jongste bv), maar ik ga niet meer zo aan zitten klooien zoals bij zoon. Ik kan het me met dochter ook echt niet permitteren om uren bezig te zijn met voeden enzo. Dus als het lukt ben ik daar heel blij mee, maar anders stap ik net zo makkelijk over op fv.

Ik ga dit keer ook voor een zelfstandige kraamverzorgster en niet voor een bureau. Ik wil zeker weten dat ik de hele week dezelfde kraamverzorgster heb. Wederom, vooral ook belangrijk voor dochter.

4. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Neem je tijd Elisabetta. Het leest als een roman :p;)

Misselijkheid heb ik gelukkig maar weinig last van gehad. Alleen in het begin wat weeïg. Lijkt me heel naar om daar veel last van te hebben.

Vlinder Fijn dat jullie toch ook wat leuke dingen gepland hebben samen. Zo vaak gebeurt het niet om even samen en zonder kinderen te zijn. Althans, wij dien dat niet vaak. Hoe is dat bij de andere dames?

Tegeirian Hoe gaat je oog?

Ik heb bij de oudste een hele tijd gekolfd en na ongeveer vijf maanden ben ik gaan flesvoeden met flesvoeding. Zij wilde of kon niet goed uit de borst drinken. Uren hebben we gezeten. Wat heb ik toen veel gehuild! Bovendien had ik spruw en dat deed ontzettend zeer. De tweede keer weer spruw en een belabberde techniek, maar het is gelukt! Ik vond het (na een week of zes) een feestje en heb op de eerste verjaardag de laatste slokjes gegeven. Ik zou het heel graag nog eens willen doen, maar niet ten koste van alles. Respect voor iedere keuze. Happy mom, happy kids!

5. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Helaas is het bij beide kids niet gelukt om bv te geven. Bij de oudste heb ik een aantal weken gekolfd en daarna flesvoeding gegeven. Bij de jongste na een week al over op de fles. Bij een 3e zou ik wel erg graag weer willen proberen om borstvoeding te geven, maar dan moet er wel een lactatiekundige me meteen helpen. Beide vorige keren heb ik geen goede begeleiding gehad van de kraamverzorgster waardoor het niet lukte. Bij de jongste zelfs pijnlijke en bloedende kloven :(

6. Nikki15

Nikki15 Bekend lid

16 mrt 2017
    839
    377
    63
    Ik ben pro fv, geen gedoe aan mijn borsten :)

Weet niet wat er met me is, maar trek zowat al mn haren uit mn hoofd :$ Hele plukken trek ik eruit. En daarnaast vermoed ik ook een schimmeltje :(
    Morgen maar even langs de huisarts.

7. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Nikkie15 Gefeliciteerd met je zwangerschap. Voel je je een beetje goed? Vervelend van dat schimmeltje...gelukkig is het met een hulpmiddeltje van de huisarts vaak snel weg.

8. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Oog = ruk 😏. Dik en pijnlijk. Hopen dat het morgen beter is, want dan moet ik weer werken.

9. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Nou fijn, heeft dat bedrijf ons een nieuwe mok gestuurd, maar niet degene die wij gemaakt hebben, gewoon 1 met vogels WTF is dat?

Bv of fv
    Ik ga weer voor bv.
    Onze oudste heeft 9 maanden bv gehad, waarvan de eerste 6 weken half, liep niet heel soepel en moest tepelhoedje gebruiken maar gaf niet op en na die 6 weken ging het allemaal vanzelf 😁
    De jongste heeft 15 maanden bv gehad, bij hem liep het (bijna) gelijk als een trein, echt zo anders dan bij de eerste. Wilde ook bijna niet stoppen 🙈 Maar weekendje weg met alleen ml was het perfecte moment.

Och jeetje Nikki, beter idd even naar de Ha te gaan.

He bah Tegeirian, dat is vervelend! Hopelijk morgen geen dik en pijnlijk oog meer

10. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Vandaag is mijn spiraal verwijderd!!! Nergens last van en ook geen bloedverlies! Iemand ervaring mee? En zal ik gewoon mijn cyclus aanhouden hoe hij was? Werd namelijk 25 maart ongi. Volgens de berekening is mijn NOD dan 24 april.

11. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Ben in de bus op weg naar werk, heb nu dus de mogelijkheid niet om rustig te reageren, dus even een klein berichtje over mezelf.. geen brandend maagzuur vannacht, wel meende ik gisteren heel lichtroze afscheiding te zien... Vanochtend niet meer dus ik weet het nu ook niet meer, maar ik ga er maar vanuit dat ik gewoon binnenkort echt ongesteld wordt. Dat zou betekenen dat ik een kortere cyclus heb dan ik altijd had... Is natuurlijk vrij normaal als je jarenlang de pil hebt geslikt, dat je cyclus een beetje van slag is.. nou ja we zien het wel!

Morgen lees ik alles gedetailleerd terug en antwoord ik op iedereen ☺

12. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Niki86 Spannend nu je spiraal er uit is. Fijn dat je er geen last van hebt. Ik heb er geen ervaring mee.

Saartje Werkse vandaag! Ik ben ook nog niet heel lang geleden gestopt met de pil (gebruik nu de Ladycomp) dus ik ben ook benieuwd hoe snel mijn cyclus weer een beetje regelmatig is. Ik gok erop dat mijn NOD 17 april is, maar is dus wel een beetje een gok.

Fijne dag allemaal! Wij gaan een weekendje weg met de familie. Ben wel toe aan een beetje rust en vakantie :)

13. Nikki15

Nikki15 Bekend lid

16 mrt 2017
    839
    377
    63
    Hier aan het wachten op de mevrouw van MVM....toch ook weer spannend

14. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Zo! Plof! Koffie en paaseitjes :)

Ben benieuwd naar het oog van Tegeirian. Hoe gaat het vandaag?

Brondy Wat stom van die mok. Wat vinden ze er zelf van? Heerlijk dat de bv uiteindelijk wel begon te lopen en dat jullie er zo van hebben kunnen genieten.

Niki Oeff, dat is wel even graven hoor. Voor mij is het bijna zeven jaar geleden dat mijn laatste Mirena eruit ging. Ik heb ook nooit problemen gehad na het verwijderen. Ook niet echt bij het plaatsen eigenlijk, alleen wat lichte krampjes de eerste dag. Voor zover ik me kan herinneren liep mijn cyclus gewoon door en kan je dus gewoon je berekende datum aanhouden. Als je echt inzicht wilt, kan je natuurlijk altijd een maandje ovulatietesten gebruiken en/of temperaturen. Wel spannend hoor, zo voor het eggie :):)

Saartje Sja, met veegjes roze kan het natuurlijk nog alle kanten op. Zo lastig. Ik merk dat ook bij het NOD-topic. Alle vragen over of iets op een zwangerschap zou kunnen duiden: "Eeeuuhhh... ja... kan... of niet..." Ik hoop dat je ongelijk hebt en dat het veegje roze bij jou duidt op iets leukers dan een menstruatie.

Ook hier onzekerheid in kwaaltjesland. Ik voel me eigenlijk wel weer beter. De eerste week na mijn ovulatie heb ik me echt knudde gevoeld met een terugkerend gevoel van wagenziekte, vlagen van misselijkheid en gekke steken. Gisterenavond kon ik concluderen dat dat eigenlijk een beetje verdwenen lijkt. Alleen gisterenavond nog wat prikjes in mijn schede en vandaag nog altijd wat spierpijn in mijn liezen. Na een aantal zwangerschappen zijn al die banden alleen zo slap, dat ik daar ook niet echt meer op kan bouwen. Hetzelfde als pijnlijke borsten... die heb ik sinds een maand of drie ook iedere cyclus weer. Het zou me niets verbazen als de test positief is, maar het zou me evengoed ook niet verbazen als ik gewoon weer een menstruatie krijg. We gaan het zien. Nog een week.

Leuk dat MvM langskomt Nikki en wat goed dat je meedoet. Heb je dat de vorige keren ook gedaan? En krijg je nog steeds zo'n lekkere zachte doek cadeau? Veel plezier! Plaats je een foto van je test?

Elisabetta Jij heel veel plezier dit weekend. Hopelijk lukt het je om lekker te ontspannen. Het is in ieder geval altijd fijn om je zinnen even te verzetten, toch?

Ik ga nog een lekkere latte maken en een beetje uit het raam staren. Dadelijk de meiden uit school en speeldate halen en dan krijgen we vast spelers over de vloer. Stilte voor de storm... heerlijk. :)

15. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Nikki Heeft de huisarts nog wat voor je kunnen betekenen?
    En hoe was test van MvM. Goed dat je meedoet!

Brondy Zucht...hoe irritant is dat?! Heb je nog niet waar je om gevraagd hebt *grom*

Niki86 Ik had bij het verwijderen van mijn spiraal ook nergens last van. Als je altijd gewoon je cyclus hebt behouden met je spiraal zou ik daar nu ook gewoon vanuit gaan.

Elisabetta Veel plezier dit weekend!

Melian Spannende week ga je tegemoet dus. Ik duim voor je dat het raak is.

Oog was alweer een stuk beter vandaag. Nog wel een beetje zichtbaar, maar niet al te opvallend gelukkig. Nu zag ik toen ik uit het werk kwam dat dochter nu een rood en vies oog heeft. Het is wel retebesmettelijk zeg!

Morgen met een vriendin, althans, een beginnende vriendin om het maar zo te zeggen, een avondje afgesproken. Zij heeft een relatie met de beste vriend van mijn man. We hebben een aantal keren met z'n 4en afgesproken. Ik vind haar een erg leuk mens dus had haar maar eens een appje gestuurd met de vraag of ze het leuk zou vinden om samen een keer wat af te spreken. Dat vond ze een goed idee en hij is nu in het buitenland voor zijn werk, dus een goede gelegenheid om morgen af te spreken. We gaan naar die nieuwe film met Chantal Janzen. Ik houd helemaaaaal niet van haar, maar als actrice vind ik haar wel te pruimen.

Jullie nog leuke (of minder leuke) weekendplannen?

16. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Hallo meiden

Mag ik gezellig meekletsen?
    Wij zijn ook bezig voor een 3e kindje.
    Ik ben al 2 dagen misselijk, en erge hoofdpijn. (Misschien gewoon grieperig)
    Vandaag is mijn NOD, en ik ben nog niet ongesteld geworden.
    Ik denk helaas dat het wel eraan zit te komen, naast misselijkheid en hoofdpijn. En ik vandaag niet positief heb getest.
    😊

17. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Regenboogworst Welkom! Spannend vandaag je NOD. Ben je inmiddels al ongesteld geworden?
    We houden een klein lijstje bij. Wil je er ook op? Geef dan even door je NOD, leeftijd en welke rondje je in zit.

Ik ga nog even mijn koffie naar binnen gieten en dan met de boy naar zwemles.

18. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Welkom bij ons gezellige clubje regenboogworst. Gezellig dat je mee kletst. Hoe oud zijn jouw kindjes?

Ik heb me eens even verdiept in progesteron in relatie tot kwaaltjes en toen viel er voor mij heel veel op z'n plek. Dingen die ik herken uit mijn zwangerschappen kunnen net zo goed verklaard worden door de stijging van progesteron na de ovulatie: gespannen borsten, misselijkheid, opgeblazen gevoel, maagzuur, humeurtje... Dat zou verklaren waarom ik meerdere keren gedacht heb zwanger te zijn, terwijl ik vervolgens wel gewoon ongesteld werd. Als je ei niet bevrucht en ingenesteld is, dan zet rond het einde van de eerste week dpo de daling van progesteron in en beginnen de kwaaltjes weer af te nemen. Als je wel succesvol bevrucht bent dan zet de stijging van progesteron door en blijven de kwaaltjes (voor zover je daar last van hebt) in meer of mindere mate.

Brengt wel rust, want dan weet ik gelijk dat ik niet zoveel waarde hoef te hechten aan wat ik allemaal voel. Jammer hoor ;);)

Ik giet hier even mijn thee achterover en ga dan ook op pad. Even een rondje schoonfamilie. Gezelligheid! :D Fijne dag lieve dames!!

19. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Weekend! Boodschappen zijn gedaan, brunch is gemaakt en verorberd, nu even tijd om te lezen en reageren (dat is natuurlijk veel belangrijker dan opruimen en afwassen ;))

Hier na het lichte roze veegje een paar dagen geleden niets speciaals meer gezien. Nu vind ik het toch wel spannend. Ik verwacht echter totaal niet dat ik meteen de eerste ronde zwanger ben, dus ik zal er compleet vrede mee hebben als ik over een paar dagen gewoon ongesteld ben.

Mijn broers en ouders wonen nu allemaal lekker in de buurt. Daar ben ik erg gezegend mee.

Melian
    Haha een vijfling! Laten we dat maar niet te hard hopen ;)
    Ik snap het gevoel van niets willen doen en daar alleen maar lamlendiger van worden. Hopelijk heb je nu iets meer energie!
    Zo spannend zo samen naar NOD toewerken... Ik ben echt benieuwd of 1 van ons of beiden geluk heeft!

Vlinder
    Hoe was de sauna?

Elisabetta
    Wat jammer dat je tijdens zwangerschappen zo'n last van misselijkheid hebt gehad. Ik heb het bij mijn eerste de eerste maanden wel gehad, bij mijn tweede niet echt. Maar het is inderdaad een vreselijk gevoel. Laten we allemaal maar toosten op kwaalloze zwangerschappen. Waarna we allemaal 9 maanden in de paniek zitten omdat we geen kwaaltjes hebben :p
    Geniet van je weekendje weg!

Tegeirian
    Ik heb bij beiden erg mijn best gedaan voor BV, maar dit lukte totaal niet. Ook bij mijn moeder en oma (dat was dus in de 50er jaren, waar het nog totaal niet normaal was om FV te geven) is het nooit gelukt. Dus deze keer ga ik het gewoon weer proberen en als het niet lukt stap ik ook inderdaad net zo lief weer over op FV. Die van mij zijn aardig goed gelukt met FV al zeg ik het zelf ;)
    Beterschap met je oog!

Nikki
    Bah haaruitval en misschien een schimmel. Hopelijk ben je er snel vanaf.
    Wat is MvM ook alweer?

Niki
    Spannend! Ik heb zelf alleen heel kort een spiraal gehad dus kan er niet echt over meepraten. Ik zou inderdaad voor nu gewoon je cyclus aanhouden, als het gaat afwijken zie je dat dan wel weer.

Regenboogworst (fantastische naam btw :cool:)
    Leuk dat je ook mee komt kletsen!

Nou, nog 4 daagjes zegt mijn ticker. Spannend! Nu tijd voor een verwoede opruimronde in Huize Saartje :cool:

20. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Net naar de Kruidvat geweest en zwangerschapstesten gehaald... Ook al had ik er nog 1 liggen (een jaartje ofzo geleden dacht ik even dat ik zwanger was ;)), dit maakt het opeens zo echt. Ook maar maagzuurtabletten gehaald.. Nou ja, we wachten het nog maar weer af! Ik heb genoeg gedaan voor vandaag, ik ga een steekje haken aan mijn deken :cool:

Deel Deze Pagina