De eerste kwam na 7 maand, best normaal toch? De tweede duurde zo'n 1,5 jaar, zijn toen ook al bij t ziekenhuis geweest, niks met ons aan het handje. Ze kwamen dus niet heel snel
Ik heb niets meer van mijn kids. Die van mij zijn natuurlijk alweer wat langer geleden op de wereld gezet en eerlijk gezegd had ik nooit meer gedacht dat er nog een zou kunnen komen. Mocht het dus nog gebeuren, dan "moet" ik alles nieuw kopen. Daar zit ik niet heel erg mee, haha. Babydingetjes kopen is het leukste. Wel zal ik vooral de spullen wel tweedehands kopen. Ik vind 100 euro betalen voor een wiegje het gewoon niet waard. Dan speur ik liever tweedehands winkels af voor 30 euro als je begrijpt wat ik bedoel. Maar ook voor kleertjes.. We hebben hier in de lente altijd een aantal rommelmarkten, en daar wordt altijd veel kleding verkocht, waaronder heel veel echt nog mooie babykleding. Dus daar zou ik vast ook nog gaan kijken. Maar goed, eerst maar eens zwanger worden en zwanger blijven... Over de post, dat is hier soms ook wel een probleempje, maar gelukkig krijgen we niet zo heel veel post. Ik houd zelf alles bij in een map. Afspraken, daar heb ik pas moeite mee, pfff. Hoe vaak mijn man al niet een afspraak heeft vergeten en dat IK dan gebeld word.. Haat dat.
Wat betreft spullen van de kids, ik heb bijna alles nog. 1x wat merkloze kleding weg gegeven aan een vriendin die t niet zo breed heeft. Maar verder bewaar ik alles. Al hoop ik stiekem op een meisje maar weet bijna zeker dat we weer een jochie zullen krijgen Sommige broekjes zijn de knieën wel bijna door, die ga ik volgend jaar tot korte broeken bombarderen. Kwa breeedte past hij ze nl nog prima. Jongste slaapt nog in het ledikant, anders gaat hij spoken. Dus zodra de 3e geboren is kunnen ze mooi een kamer opschuiven.
Ik heb niet zo heel veel kleertjes bewaard eigenlijk. Alleen de leukste pakjes en kleertjes bewaar ik en een stapel rompertjes. De rest verkoop ik of geef ik weg. Ik hou niet zo van verzamelen Ook de box hebben we al weg gedaan, die stond heel erg in de weg in ons vorige huis. We moeten ook een nieuwe kinderwagen, want de vorige is kapot gegaan. Verder ben ik best wel makkelijk. We gaan ook geen babykamer maken. oor deze baby heb ik al wel wat kleertjes gekregen en samen met de kids ook een leuk pakje uitgezocht. Dat was dan wel weer heel erg leuk om te doen Ik houd wel van shoppen, maar ik heb het geld er gewoon niet voor over om steeds nieuwe dingen te kopen. Hier gaat het verder goed. De school is weer begonnen, dus we gaan weer in het ritme leven Ik vind het ook wel weer prima. En ik merk dat mijn dochter weer toe is om naar school te gaan. Doen jullie kids ook aan sport of muziekles? Onze dochter zit nu op zwemles en zat ook op gym samen met mijn zoontje. De gym is nu gestopt omdat ze allebei naar een andere groep moesten en ik dat niet meer kon combineren. Nu wil dochterlief graag op muziekles. Ik zag een beginnerscursus bij ons in de buurt waar ze allerlei instrumenten leren kennen. Dat lijkt me wel iets voor haar. Ben benieuwd of jullie kids ook zoiets doen en wat jullie ervaringen zijn.
Onze oudste wordt straks 5, dus alleen zwemles voor nu. Vind ik ook meer dan zat Werk zelf teveel om thuis te zijn daarvoor en wil opa/oma daar niet mee opzadelen. Dus helaas geen er ervaring.
Ik lees mee hoor dames maar ben zooo moe. Ff teveel gedaan afgelopen dagen (verjaardagen) Nu ff alles helemaal zat zijn, komt ook omdat ik erg toe ben aan vakantie, vrijdagmiddag gelukkig al maar nog 2.5dienst te gaan. Sta beetje op overlevingsstand en ben niet de gezelligste voor mijn kindjes.
Hier alles heerlijk rustig weer. Meiden weer school dus het gewone leven kan weer beginnen. HEERLIJK! Hier zitten de dames op hockey en de jongste ook op dansles. Zwemles hebben we gelukkig al achter de rug...HELL YAH...wat vond ik dat verschrikkelijk zeg! De oudste hockeyt 5 dagen in de week (selectie) en de jongste 2x en 1uurtje dansen. Sporten vindne wij erg belangrijk en gelukkig kunnen we het combineren met school/werk etc. Maar er gaat wel erg veel tijd in zitten hoor. Volgend jaar stopt de oudste 1 dag met hockey (zaaltraining) en gaat dan kickboksen. Verder is het hier op alle fronten stil Deze maand hebben we besloten laten we voor wat het is, geen 'klussen' en ook geen zwangerschap dus. Is goed zo. Focus me nu op mijn nieuwe job...en wie weet misschien de komende maanden nog. Maar wat een rust geeft dat zeg! Erg fijn. Geen 'gedoe' meer in mijn hoofd...nu nog in mijn hart
Ik vind sporten altijd een dilemma (muziek ook trouwens). Doordat ik ZO weinig tijd heb was vorig jaar echt een hel. Ze zaten toen op zwemles, turnen en de oudste op voetballen. Vooral dat voetballen... bah! 2x per week trainen (end fietsen) en 1x wedstrijd op zaterdagochtend vroeg en dan soms ook nog 45 min ver van huis... Ik haatte het. Gelukkig haatte mijn zoon het ook dus we zijn er na een jaar mee opgehouden Dit jaar gaan ze door met turnen, binnenkort ook verder met zwemmen en ik heb ze net opgegeven voor basketbal. Het grote voordeel daaraan is dat het, net als het zwemmen en het turnen, 3 minuten lopen is van huis, en ook dat je een abbonnement kan nemen zonder wedstrijden! Die van mij is niet zo fanatiek dus die heeft sowieso niets met wedstrijden, dus dat gaan wel lekker doen, alleen trainen en de weekenden voor onszelf Als ze het echt leuk vinden na een jaar en ze willen wedstrijden gaan doen, dan werk ik ook minder en is het makkelijker te doen. Muziekles wil ik ook zo graag beginnen.. Misschien na de winter, als ik eenmaal minder werk. Op de rest reageer ik ook nog later... misschien morgen. Nu naar werk.
@Nikki15 Wat een actieve dochter heb jij met 5x in de week hockeyen. Ze is dus blijkbaar wel goed! Fijn dat je rust in je hooft hebt wat betreft zwangerschap! Succes met je nieuwe job. @Jabinca Wat vervelend dat je zo moe bent Herkenbaar... je kunt dan weinig hebben van je kindjes he. Gelukkig heb je bijna vakantie en hopelijk kun je dan uitrusten en bijkomen. @SaartjeHussein Ahh dat voetbal! Haha! Daar zie ik ook tegenop...ben benieuwd of mijn zoon over een paar jaar op voetbal wil. Van mij hoeft het niet zo (echt geen zin om langs de lijn te gaan staan) maar als hij echt graag wil dan ga ik het niet weigeren. Basketbal klinkt ook leuk trouwens. Wij wonen in een dorp en helaas is hier niet zoveel keuze qua sporten. In het dorp zelf heb je voetbal, volleybal, tennis en turnen. Voor andere sporten en ook voor muziekles en zwemles moeten we naar de stad. Ik heb mijn dochter nu opgegeven voor de basiscursus muziekles. Dat zijn 10 lessen waarin ze verschillende instrumenten leren kennen. Als ze enthousiast is over een instrument gaan we daarna misschien beginnen met lessen. Ze heeft het nu over een viool...dat wordt een duur grapje ben ik bang
Weer heel even kort over mezelf.. zal in het weekend meer teruglezen. Vanochtend getest om te kijken of ik nog positief zou zijn, en was duidelijk negatief. Nu kan ik het goed voor mezelf afsluiten en een nieuw hoofdstuk beginnen. Ik verwacht mijn NOD ongeveer eind deze maand dus dan kunnen we echt weer vanaf 0 beginnen...
Goed besluit @Nikki15 en mooi dat het rust geeft voor nu. Het leven gaat ook door en het is fijn als je je kunt losmaken uit die houtgreep van een kinderwens. Ik ben even vergeten wat voor job jij hebt @Elisabetta Ik heb mijn oudste opgegeven voor balletlessen en ze gaat starten met zwemles. Omdat ze zo klein van stuk is had het geen zin om daar op jongere leeftijd al mee te starten. Heel benieuwd wat ze ervan vindt. Na deze eerste schoolweek is ze gesloopt (maar ik ben niet moe mama ), dus al die beweging dadelijk zal een shock zijn voor d'r, haha! Lekker dat je verder kunt @SaartjeHussein. Ik hoop echt voor je dat het snel raak zal zijn @Brondy! De eerste twee kwamen inderdaad niet heel snel, al is 7 maanden redelijk gemiddeld volgens mij... Hoewel mijn ideeën over gemiddeldes soms wel eens op de proef worden gesteld... Ik heb af en toe het gevoel dat sommige mensen hier op het forum al zwanger raken door zich hier aan te melden op een NOD-topic Zelf zat ik ook even te tellen vandaag. Op ons lijstje staat er nu ronde 8 achter mijn naam en zo voel ik dat ook wel, aangezien het na de miskraam voelde als een nieuwe start... Toch zijn we natuurlijk al wel veel langer bezig. Anderhalf jaar geleden inmiddels. Hier komt binnenkort toch ook maar een gesprek met man om te kijken waar we staan en hoe we nu verder gaan. Dat is... als ik deze ronde niet zwanger ben. Vandaag weer een tuurfotootje geplaatst. We zitten weer in een vage-lijntjes-fase Six more days to go. Geduld is deze maand ver te zoeken.
Zeker een tuurfoto.. ik ken die test echter niet (wat voor merk is dat?), waar zou het tweede streepje moeten zitten, rechts van het rode streepje? Als dat zo is zie ik inderdaad een vaag streepje....
Jawel @SaartjeHussein, het is gewoon de KV2x5 uit de huls. Was een tip, omdat de huls een schaduw geeft. Het streepje hoort ongeveer een halve cm (?) rechts van de controlesysteem te zitten. Maar het is vaag. En bovendien niet de eerste keer. We wachten af
Ik verwacht er niks van. Het testje van vanochtend is zo mogelijk nog vager. NOD is op 1 september (ongeveer).