Tegeirian We hebben tot iets meer dan 2 jaar geleden altijd in Egypte gewoond. We zijn pas vanaf juni 2015 weer "terug" in Nederland (terug even tussen haakjes omdat mijn man tot die tijd nog nooit in NL geweest was). Dus het is nu even doorbijten en dan komt het allemaal wel goed. Melian Helemaal mee eens! Wou dat het allemaal niet zo moeilijk was, maar ik snap wel hoe het gekomen is (verpest door vorige, uitkeringtrekkende generaties). Jij dus huisvrouw! De situatie die jij voor jezelf beschrijft was de situatie van mij totdat ik naar NL kwam, ik vond huisvrouw zijn ook prima, maar nu wil ik niet meer terug naar 100% thuiszitten. Ik vind het heerlijk om ook iets voor mezelf te doen, iets te bereiken. Nu werk ik wel in een call center maar ik ben erg gegroeid en zit tegen een leidende positie aan, dus er is wel vooruitgang. Maar 50 uur werken voor de rest van mijn leven... Hopelijk niet haha! Even over ovulatie-gebied: ik heb al sinds gisteren een soort van zeurend gevoel in mijn onderbuik. Is dat het begin van de eisprong? Ik heb het nooit zo bewust bijgehouden. In ieder geval doen mijn man en ik tot nu toe erg ons best
@ Melian: Lekker dat je de maandag altijd voor jezelf hebt. Ik ben secretaresse en faillissementsmedewerkster op een advocatenkantoor. Ik werk 3 dagen p/w: dinsdag, woensdag en vrijdag. Ik vind het echt heerlijk om te werken.
@ SaartjeHussein: Wat gaaf dat je in het buitenland hebt gewoond. Hoe vond je dat? Mij lijkt het aan de ene kant heel leuk, maar anderzijds moet ik er niet aan denken; ik zou mijn familie en dan vooral mijn moeder echt vreselijk missen en ik heb nu na 2 weken Frankrijk al dat ik echt verlang naar huis 😅
Snap ik heel goed dat jullie het fijn vinden om te werken Saartje en Tegeirian. Ik was tot aan de geboorte van mijn oudste directiesecretaresse en ik mis het nog regelmatig. Ik weet alleen ook dat ik me verscheurd zou gaan voelen als ik nu zou gaan werken in die functie. Ten eerste omdat ik geloof dat ik dan minimaal vier dagen moet werken om het gevoel te hebben het goed te doen en ten tweede (en dat maakt de ten eerste zo lastig) omdat mijn man niet gaat inleveren op zijn 60 uur per week. Nu is er altijd iemand beschikbaar - ik zei de gek - om in te springen bij ziekte, als taxibedrijf, luizenpluizer, oppas. Maar ik mis het werken! De zelfontplooing. Iets af kunnen maken en er trots op zijn Wie weet... als ze me over X jaar nog willen... Edit: klinkt nu net alsof ik het niet leuk vind om thuis te zijn, maar dat is niet zo. Tevreden met huidige situatie en missen oude situatie bestaan prima naast elkaar Saartje Ja, hoe was het inderdaad om in Egypte te wonen? En wat heeft je doen besluiten om naar NL terug te komen? En zeurende onderbuik: check! Zit het bij jou in het midden of aan de zijkant? Geen idee wat het is.
@ Melian: ja, als je man zoveel werkt en niet minder kan gaan werken, dan wordt het wel lastig. Mijn man werkt op dinsdag en vrijdag tot 14.30 uur, zodat hij om 15.00 uur ons zoontje op kan halen van school. Dochter komt om ergens tussen 15.45 en 16.00 uur thuis met het leerlingenvervoer. Hij is daarmee begonnen toen onze dochter naar school ging, omdat hij haar pertinent niet op een BSO wilde hebben. Toen werkte hij volgens mij nog tot 15.00 uur. Toen zoontje naar school ging is dat 14.30 uur geworden en vanaf 1 april wordt het 13.45 uur omdat dochter vanaf volgend schooljaar een continurooster krijgt en dan ca. een uur eerder thuis zal zijn. Dus heeft hij nu vast zijn uren aangepast, hahaha.
@ SaartjeHussein: ik heb ook altijd wel wat last van mijn onderbuik rond mijn eisprong. Vooral een de zijkant. Nou, ik weet niet wat er met mijn huid is hoor. Ik heb altijd wel wat sneller pukkeltjes, maar niet noemenswaardig, maar nu 😱 . Ik heb echt 3 flinke onderhuidse pukkels. Vreselijk! Dat herken ik echt niet, maar goed ik heb natuurlijk ook ruim 5 jaar een mirena gehad dus misschien dat dat ook voor een rustigere huid heeft gezorgd.
Zo, laatste dagje vrij! We wilden eigenlijk een dagje winkelen in Hoofddorp, maar gisteravond filmpje gekeken met mijn broer en dus laat geworden, dus ben best moe. Dus hebben we besloten toch maar lekker in de buurt te blijven, en dan gaan we het centrum van ons dorp maar even in. Verder hoop ik vandaag lekker te haken! En een beetje opruimen natuurlijk Tegeirian Ik ben zelf ook half Egyptisch, dus wonen in Egypte was vrij logisch voor mij. Ik heb grofweg gezegd de eerste 16 jaar van mijn leven in Nederland gewoond, en toen ongeveer 16 jaar in Egypte. Leven in Egypte was prima de eerste pakweg 10 jaar. Toen gebeurde de revolutie en werd Egypte onveilig en onprettig. Ik was altijd bang dat ons en vooral de kids iets zou overkomen. Er is bijvoorbeeld 1 keer op klaarlichte dag ingebroken in ons huis. Ook ben ik op straat, ook op klaarlichte dag, van mijn tasje beroofd. Allemaal best traumatisch. Ook praktische dingen daar zijn gewoon slecht, zoals onderwijs, zorg, plekken voor de kids om te spelen, wegen etc. Toen ik in juni 2015 naar NL kwam voor een vakantie, werd het me duidelijk: dit is veel beter voor ons allemaal en zeker voor de kids. Toen ben ik gewoonweg niet meer teruggegaan. Ben naar een baan en huis gaan zoeken en nu zijn we bijna 2 jaar verder en ik heb nog geen dag spijt gehad van onze beslissing Ik vond het trouwens wel altijd heel moeilijk om zonder mijn familie te zijn. Gelukkig kwamen ze vaak onze kant op (mijn vader is natuurlijk ook Egyptenaar) en is mijn moeder toen ik mijn kinderen kreeg wel altijd een paar weken of maanden bij ons geweest. Pukkeltjes, bah! Ik heb daar niet veel last meer van gelukkig. Hooguit 1 of 2 rond mijn ongesteldheid. Melian Gelukkig dat je vrede hebt bij je huidige situatie! Voor mij heel herkenbaar. Het komt vast nog wel, of niet, je ziet wel hoe de tijd zich ontwikkelt toch? Over Egypte, zie lap tekst bij Tegeirian Bij mij zit de pijn vooral in het midden, als een soort van ongesteldheidspijn. Vandaag nog maar eens klussen denk ik!
Jeetje meiden wat gaan jullie goed zeg..! Hier echt zo belachelijk druk dat ik helaas niet net zo vaak als jullie kan reageren. Inmiddels ben ik 5w 2d en voel me wel goed. Bij vlagen misselijk of gevoelige borsten wel steeds een bepaalde druk in mn buik, met name onderin. Ik blaas zelfs al op...en dat terwijl ik al niet smal van mezelf ben Mm collega (vriendin) zei het gisteren nog dat mm borsten ook echt groter lijken. Ik heb dus al mijn wijd vallende blouses en jurkjes aan naar kantoor Dat wordt nog wat! Verder ben ik nog wel steeds doodsbang en heel onzeker....heb nu dan ook al de zenuwen voor mn 1e afspraak bij de VK! Ik ben ook directiesecretaresse 4 dagen in de week. Mijn man is gemeenteambtenaar en werkt 5min. Van huis vandaan. Ideaal! Hij haalt de meiden 3 dagen per week op 1 doe ik en 1 oma. Zo fijn! Straks met de baby overweeg ik om ouderschapsverlof op te nemen...wil er graag nog bewuster van genieten dit keer. Wauw Daartoe, zo lang in Egypte gewoond. Kan me voorstellen dat je je hier nu veiliger voelt. Hopelijk krijgt je hubbie snel een vaste verblijfsvergunning. Stom land zijn we ook soms! Ik ben zelf Grieks en zou toch niet daar willen wonen hoor, hier voelt toch meer als thuis Die pijn in mm onderbuik had ik ook tijdens de eisprong! Ik voel dat altijd precies. Bij mij begon op vrijdag de 'pijn' tot en met zaterdag, zondag was het stukken minder en maandag weer zo pijnlijk. Daarna niets meer gevoeld. Heb dat eerder bij mijn meiden op altijd gevoeld. Dus hopelijk meld je eisprong zich aan en kunnen jullie aan de klus
Nikki Hihi, ik ben er alleen veel als ik vrij heb en dat gebeurt niet veel! Vanaf morgen zien jullie me weer minder Ik snap dat het spannend is!! We gaan er gewoon vanuit dat het goedkomt toch? Haha, je autocorrect noemt me Daartoe, die had ik nog niet eerder gehoord! Jij ook buitenlands bloed dus! Ben je 100% Grieks? Ik wil ook niet meer terug hoor, dit is veel beter. Wij zijn inderdaad alweer aan de klus geweest Ik ben benieuwd wat het met zich meebrengt!
♡LIJSTJE♡ ☆PROBEREN☆ SaartjeHussein - 33 jaar - NOD 12 april Melian - 37 jaar - NOD 14 april Vlinder1983 - 33 jaar - (N)OD 25 maart Bubbels84 - 32 jaar - NOD 9 april Hartjesdief - 32 jaar - NOD ? Tegeirian - 35 jaar - NOD 3 april ☆ZWANGER☆ Nikki15 - 36 jaar - uitgerekend 26 november - jongen/meisje ☆AFSPRAKEN☆ 18 april - Nikki15 - intake + echo
Ah super Tegeirian. Leuk om iedereen weer even op een rijtje te zien zo. Ik ben me toch wel aan het verheugen op meer goed nieuws. Zelf heb ik toch maar geïnvesteerd in een digitale CB om de ovulatie te spotten. Wel met het voornemen om dit maar een ronde te doen voor een beetje inzicht... het is toch een beetje geld over de balk.. al helemaal als je bedenkt dat we nog maar net begonnen zijn. Maar goed, ik werd zo nerveus van die Kruidvat ovutest. Fijn Saartje, dat je keuze om in Nederland te gaan wonen zo goed voelt. Ik hoop echt dat ook je man zijn draai en een baan vindt. Heeft hij het hier naar zijn zin? Zal best wennen zijn. Nikki Die zenuwen begrijp ik heel goed. Het is toch ook spannend in die eerste weken. Als je het kindje straks voelt bewegen, is het alweer heel anders. We gaan gewoon uit van een mooie echo op de 18e. Voorschotjes nemen op verdriet en doemscenario's heeft geen klap zin. Ik neem trouwens aan dat die collega op de hoogte is van de zwangerschap? Leuk dat je het al zo merkt! Vind ik altijd zo bijzonder in die eerste tijd... Zo maar weer even lekker aan de bak hier. Ben iets aan het doen wat iets weg heeft van een grote schoonmaak (duurt nu al een paar weken) en dat voelt toch wel lekker. Gisteren gordijnen omgehangen (olijfgroen in najaar en wit in voorjaar), winterjassen naar zolder... Kom maar door met die zon!
Mijn jongste heeft in ziekenhuis gelegen. Zou ergens afgelopen dagen ei gehad moeten hebben maar door stress nu niet gehad. Geen idee of ei hele cyclus nu weg blijft heb geen ei klachten meer. Naja dan doe ik volgende ronde weer mee. Als ik ongesteld ben geworden weet ik ook wanneer mijn nieuwe nod zal zijn ergens in mei! Die cb testen zijn duur he? Anders doe je Kruidvat tot die redelijk duidelijk is en dan cb?
Hoi Meiden, Zou ik mee mogen kletsen? Zal er niet heel vaak zijn, wil er niet teveel mee bezig zijn. Maar merk wel dat ik kletsen met 'soortgenoten' fijn vindt. Wij zijn ook bezig voor een derde, geen haast maar zou leuk zijn als het binnen een jaar lukt. Brondy - 32 jaar - NOD tussen 7-10 april
Hai Brondy, gezellig als je meekletst. We zien je wel verschijnen als je zin hebt. Voel je niet verplicht Bubbels wat is er gebeurd? Hoe gaat het met jullie?
♡LIJSTJE♡ ☆PROBEREN☆ SaartjeHussein - 33 jaar - NOD 12 april Melian - 37 jaar - NOD 14 april Vlinder1983 - 33 jaar - (N)OD 25 maart Bubbels84 - 32 jaar - NOD 9 april Hartjesdief - 32 jaar - NOD 23 april Tegeirian - 35 jaar - NOD 3 april Brondy - 32 jaar - NOD 7-10 april ☆ZWANGER☆ Nikki15 - 36 jaar - uitgerekend 26 november - jongen/meisje ☆AFSPRAKEN☆ 18 april - Nikki15 - intake + echo
Welkom Brondy. Je staat erbij op het lijstje. Watsekebeurt Bubbels? Zo, dat was ik even snel. Nu weer aan het werk.