Nog meer die voor een 3e kindje gaan?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Nikki15, 17 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    O wat fijn Saartje! Heel goed nieuws! Gefeliciteerd!

2. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    JAAAA! Ik heb vrij/verlof!! Ik ben er ZO aan toe, de afgelopen 2 weken waren wel echt afzien op mijn werkdagen. Vandaag lekker al om 16.45 uur “naar huis gestuurd” door mijn baas. Ik werk normaal tot 17.30 uur. En gisteren met (bijna) alle collega’s gelunched met lekkere broodjes en kreeg nog een leuk cadeaupakket met 2 tijdschriften, thee, chocolade en een mok.

Elisabetta en Vlinder1983 vinden dit leuk.
  3. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Vandaag naar het ziekenhuis geweest. Bevallingsgesprekje gehad met de verloskundige en een controle. Kindje is al bijna helemaal ingedaald. Verder gaat het slapen de laatste dagen minder goed. Vooral als ik mij wil omdraaien, dan voel ik mij echt een walrus haha. Verder probeer ik deze laatste weken nog meer te genieten van de bewegingen in mijn buik. Dit is toch echt de laatste zwangerschap, ik zal het nooit meer meemaken. Gek idee, maar het is goed zo. Ik heb inmiddels mijn laatste werkdag er op zitten. Morgen zou er nog een klant komen, maar zij heeft de afspraak verplaatst tot na mijn verlof. Ik vond het eerlijk gezegd niet zo erg.

@Melian Ja joh het gaat heel snel nu. Ik ben bij alle bevallingen ingeleid. Alleen op de dag dat ik werd ingeleid van onze jongste dochter, braken die ochtend toevallig mijn vliezen met precies 38 weken. De weeën kwamen toen niet op gang, dus moest alsnog aan de weeënopwekkers helaas. Gelukkig maar dat je niet continu bekkenpijn hebt. Bandenpijn is ook echt niet leuk. Heb ik ook veel last van. Gelukkig is het allemaal maar tijdelijk.
    @Jabinca Vervelend van die harde buiken! Ik ken dat ook niet van de vorige zwangerschappen. Ja natuurlijk, op het einde had ik wel eens een harde buik, maar niet zo vaak en pijnlijk als nu. Volgens de verloskundige schijnt het bij elke zwangerschap erger te worden. Je spieren rekken steeds meer uit. En het kan ook zijn dat de pijn wordt veroorzaakt doordat je kindje gaat indalen. Ja ik kan mij goed voorstellen dat je nu ook wel weer eens jezelf wilt zijn!

4. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Jaa ik heb ook verlof al zitten we al heel lang thuis natuurlijk maar verlof klinkt leuker dan ziektewet.
    Mijn lichaam vraagt echt heel hard om t rustig aan te doen, na volgende week dinsdag kan ik het pas echt allemaal loslaten, tot die tijd nog paar verplichtingen. Is wel te overzien gelukkig.
    Morgen dagje voor mezelf, jongens naar de gastouder tot begin van de avond dus zodra ik die ophaal kunnen ze ook direct op bedje.
    Zelf zoiezo ff na de kapper en verder zien we wel.

5. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Meid.. volgens mij zou je nog terugkomen.. hoegaatie?

6. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Sorry! Drukke dagen gehad en vergeten haha!

Termijn klopte voor nu, hartje klopte goed en alles zag er goed uit. Met 10 weken weer een echo, ben wel blij dat die termijnecho wat eerder is dan 12 weken anders werd het wel heel lang wachten!

Voel me nog steeds goed, geen bloedverlies of krampen. De echte onzekerheid is dan ook een beetje weg en dat is best wel lekker. Straks met 10 weken dus weer een echo en dan kan ik helemaal gaan genieten!

Nu ben ik zwangerboxen etc aan het aanvragen, dus nu gaan de leuke dingen beginnen haha!

Ook kids meteen verteld na de echo, en die waren echt stralend blij. Leuk om te zien!

Morgen ben ik 8 weken alweer. Zal wel blij zijn als ik die 9 weken aantik!

Bijgevoegd echo plaatje, natuurlijk nog niet zoveel te zien. Onderin het vruchtje, daarboven de dooierzak <3

Bijgevoegde bestanden:

Melian, Elisabetta, Vlinder1983 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Zo mooi he.. er ontstaat gewoon weer een nieuwe wondertje! Ik hoop van harte dat alles goed mag gaan en dat jij in oktober weer een klein hummeltje mag verwelkomen.

8. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Vanmorgen weer een controle gehad. As maandag gaan we bespreken wanneer ik word ingeleid. Omdat ik merk dat ik angstig begin te worden heb ik toch besloten de bevalling niet op z'n beloop te laten. Spannend! Waarschijnlijk zal ik eind volgende week al gaan bevallen...het komt nu wel heel dichtbij!

9. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Het komt inderdaad dichtbij voor je. Wat spannend!! Is er een reden waardoor je angstig bent?

10. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Ja zeker spannend! Ik had eerst in mijn hoofd om natuurlijk te bevallen omdat mij dat een mooie ervaring leek. Maar ik merk aan de artsen dat dit in mijn situatie toch wat ongebruikelijk is, aangezien ze na een doodgeboorte het liefst willen inleiden rond de 38 weken. Hoe verder in de zwangerschap, hoe groter de kans weer is dat het mis kan gaan. Dat heeft mij aan het twijfelen gebracht.
    Daarnaast merk ik aan mijzelf dat ik steeds alerter begin te worden of ik de baby nog wel voldoende voel bewegen. Hierdoor ben ik vorige week ook naar het ziekenhuis geweest om ‘s avonds nog aan de ctg te worden gelegd. Uiteraard was er niks aan de hand. Ik denk dus (en de artsen ook) dat het voor mij psychisch gezien beter is om een datum af te spreken om te worden ingeleid.

11. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Ik kom snel (hopelijk morgen op zijn laatst) nog even teruglezen en reageren maar wilde even komen melden dat ik nu over de termijn heen ben waar het vorige keer misging! Yay! Dikke knuf en bedankt voor al jullie steun lieve meiden <3

Elisabetta, Melian en Ffion vinden dit leuk.
  12. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    LIJSTJE:

PROBEREN
    Brondy
    - 32 jaar - ?e ronde - NOD ?
    Lovingmyboy - 30 jaar - ?e ronde - NOD ?
    Nikki15 - 36 jaar - ?e ronde na MA - NOD ?
    Wasabi - 32 jaar - ?e ronde - NOD ?

ZWANGER
    Saartje
    - 34 jaar - 5 rondes na MK, uitgerekend 1 oktober
    Bubbels84 - 32 jaar - uitgerekend 3 januari - JONGEN
    Hartjesdief - 33 jaar- uitgerekend 16 februari - jongen/meisje
    Vlinder1983 - 33 jaar - uitgerekend 15 maart - MEISJE
    Ffion - 36 jaar - uitgerekend 21 maart - JONGEN
    Jabinca - 29 jaar - uitgerekend 28 maart - VERRASSING
    Melian - 37 jaar - uitgerekend 11 mei - jongen/meisje

BEVALLEN
    Elisabetta
    - 30 jaar - bevallen op 29 december - JONGEN

13. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Mijn zusje is vannacht bevallen. Ook van een jongetje. Zo leuk!!

Elisabetta en Melian vinden dit leuk.
  14. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Ohhh zo spannend Ffion en gefeliciteerd!! Het kan voor jou nu ook elk moment gebeuren he! Hoe voel je je?

@Vlinder1983 als het goed is weet je nu al wanneer je wordt ingeleid! Oh meiden ik vind het allemaal zo spannend voor jullie! :D

@Jabinca,en voor jou komt het ook al zo dichtbij. Het is wel wonderlijk hoe sommigen van jullie zo snel samen zwanger geworden zijn haha!

@Melian even gespiekt en jij bent gewoon precies 30 weken vandaag!! Wat gaan jullie allemaal hard. Kom ik aan met mijn 9 weken en 2 dagen haha! Hoe is het nu met je? Vorige keer dat je postte viel het je allemaal best zwaar weet ik nog..

Hier gaat alles eigenlijk best wel goed. Ik ben totaal niet onzeker wat echt een ontzettend fijn gevoel is. Ik werk steeds minder wat nu gewoon goed voor me is, ik ben gewoon eigenlijk altijd moe en een beetje misselijk. Als het goed is komt er binnenkort een contract voor manlief binnen waar hij ipv 1 dag, 3 dagen mag gaan werken op de universiteit. Dat zou zoveel schelen! Betekent letterlijk dat hij met die 3 dagen net zoveel gaat verdienen als ik met mijn 54 uur per week haha. Ik wil sowieso wel blijven werken hoor. Alleen weet ik nog niet hoeveel. Ik zie wel!

Nog iets meer dan een week en dan mag ik voor mijn termijnecho. Ben zo benieuwd! Als het goed is zien we dan een echt babietje!

Jabinca vindt dit leuk.
  15. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    LIJSTJE:

PROBEREN
    Brondy

ZWANGER
    Saartje
    - 34 jaar - 5 rondes na MK - uitgerekend 1 oktober
    Melian - 37 jaar - uitgerekend 11 mei - jongen/meisje

BEVALLEN
    Elisabetta

AFSPRAAK:
    Saartje - 8 maart termijnecho om 10:15

16. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Wat superfijn @SaartjeHussein dat je gevoel zo goed is. Heerlijk ook dat je steeds wat minder kan gaan werken.

Ik ben vandaag gewoon alweer 37 weken. Voel me heel goed eigenlijk. Gister nog met dochter achterop naar de stad gefietst en samen gelunched.

Melian vindt dit leuk.
  17. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hey gefeliciteerd, mijn zusje ook afgelopen zaterdagnacht van een prachtig jochie hihi

Elisabetta vindt dit leuk.
  18. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    LIJSTJE:

PROBEREN
    Brondy

ZWANGER
    Saartje
    - 34 jaar - 5 rondes na MK, uitgerekend 1 oktober
    Melian - 38 jaar - uitgerekend 9 mei - JONGEN

BEVALLEN
    Elisabetta

Jabinca vindt dit leuk.
  19. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Wat geweldig om te lezen dat je je goed voelt @SaartjeHussein en dat je niet onzeker bent. Er is ook al zo'n enorme hobbel genomen met het verstrijken van de termijn van de vorige keer en het zien van een kloppend hartje. Laten we er vanuit gaan dat deze zwangerschap 'gewoon' resulteert in een prachtig kindje in je armen. Zo mooi als je het kindje straks echt gaat kunnen zien op de echo. Willen jullie weten wat het is?

Ook echt heel fijn dat je man meer kan gaan werken en dat jij je goed voelt bij wat minder uren. Echt respect dat je het voor elkaar krijgt, 54 uur per week en dan nog de zorg voor je gezin.

Gefeliciteerd @Jabinca en @Ffion met jullie neefjes. Wist jij al dat je zus een mannetje verwachtte Ffion?

Hoe gaat het met de hoogzwangere dames? Houden jullie het nog een beetje vol, of wordt het al zwaarder?

Mijn zwangerschap verloopt nog altijd voorspoedig, maar er blijven die momentjes dat ik het even heel pittig vind allemaal. Met name de bekkenklachten, het gebrek aan lucht en mijn hoge hartslag, waardoor ik me af en toe erg lamlendig voel. Gisteren lukte het me amper om mijn armen op te tillen, dus ik begin steeds meer te vermoeden dat mijn ijzer ook niet helemaal is wat het zou moeten zijn. Maar even langs de huisarts dus. Verder is het heerlijk. Er zit een enorm beweeglijk ventje in mijn buik dat er al helemaal bij wil horen. Ik zit dus veel met mijn handen op mijn buik te genieten van wat hij daarbinnen allemaal uitspookt.

Vraagje: Ik houd al heel lang een blog bij en na een lange pauze heb ik dat vorige week weer nieuw leven ingeblazen. Nu lijkt het me leuk om een artikeltje te plaatsen waarin een moeder aan het woord komt die ongeveer een maand geleden is bevallen. Het gaat om een artikeltje waarin je antwoord geeft op een paar vragen over hoe de eerste maand is verlopen, hoe je terugkijkt op de bevalling en de kraamperiode, hoe je het regelt met kraambezoek, hoe het gaat met eventuele broertjes en zusjes... Niet te lang, maar gewoon leuk. Mochten jullie het leuk vinden om hieraan mee te werken, stuur me dan even een PB'tje. (En dan houd ik er nu weer over op ;) )

Elisabetta vindt dit leuk.
  20. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    @Melian Nee, mijn zusje en haar man wisten het geslacht nog niet. Ik vind het extra leuk dat het bij hun dus ook een jongetje is.

Vervelend dat je zo benauwd bent. Ik heb het met vlagen ook. Vooral als ik te snel opsta of al pratend de trap op ga. Dan moet ik soms echt even liggen. Gek genoeg heb ik er dus helemaal geen last van als ik met mijn ca. 28 kilo wegende dochter achterop naar de stad fiets :confused:.
    Bij de vk prikken ze op een geheven moment ook voor ijzer. Je zou het bij je volgende afspraak dus ook aan de vk kunnen vragen.

Deel Deze Pagina