Portugese/Marokkaanse wandtegelsl; wie heeft deze?

Discussion in 'De lounge' started by PenK, Feb 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Ik vind dit zo ontzettend mooi!
    Niet alleen voor aan de muur, maar ook op de vloer!

Nu willen we op korte termijn onze keuken laten herbetegelen, alleen de wanden. Ik ben op zoek naar mensen die ook zo'n wandtegel hebben, of soortgelijk.

2. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Niemand?

3. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

Jul 28, 2009
    793
    0
    0
    Ik heb het niet maar vind het wel geweldig staan

4. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    ikke heel verhaal getypt, op zoek naar foto, weg is verhaal, haha, oeps.
    wi hebben dus deze tegels, in de badkamer. gekocht via een tegelhandelaar bij Castelo. Hou er rekening mee dat je de tegels nog 2x moet impregneren voor gebruik en speciale schoonmaakmiddelen het beste kunt gebruiken. ook moeten ze in ander spul gelegd worden dan normale tegels, en let op patronen!! Ook sowieso best prijzig, onze waren 95e/m2 excl leggen, speciaal vloervoegsel, impregneer, schoonmaakspul etc.. het staat wel supermooi, wij zijn er erg trots op! ik kan zo snel ff geen foto vinden maar dit is ons patroon, maar dan zw/w en met een sierrand eromheen..
    Classic

5. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

Jul 28, 2009
    793
    0
    0
    Heel mooi maartje heeft een chique uitstraling

6. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    WAUW!!! Ècht prachtig!

Wat de extra behandeling betreft, daar was ik van op de hoogte. Dat ze in speciaal cement gelegd moeten worden, dat was mij niet bekend. Bedankt voor de tip!
    Wij twijfelen nog één beetje tussen echte of nepperds. Dus niet de originele, maar qua uitstraling en patroon ongeveer gelijk.

7. Verox

Verox Niet meer actief

Wij hebben Portugese vloertegels op de badkamer en toilet. Ik heb ze ook gebruikt tegen een wand op het toilet en tegen de badrand aan.
    Deze zijn ondanks zorgvuldig impregneren wel heel gevoelig voor verkleuringen en vlekken.
    Maar ik moet zeggen dat ik me daar niet teveel aan stoor. Ik wilde een vloer met een authentieke ouderwetse uitstraling, en daarbij horen wat mij betreft ook gebruikssporen.

8. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Klopt, daar zou ik me ook zeker niet aan storen!

Maar bij ons zouden ze in de keuken komen. En omdat ik het zonde zou vinden als ik de spaghettisausspetters (leuk woord voor scrabble!:)) niet meer zou kunnen verwijderen, twijfelen we nog een beetje.
    Qua uitstraling vind ik het helemaal geweldig!

Share This Page