Zo wat klo!te zeg. Ik had het voprig jaar, door fout op fout een maand zonder pas gezeten. Bij mij was er geen geld vanaf gehaald. Mijn baas was geskimd en daar hadden ze wel geld opgenomen, ze hadden het geld heel snel terug, binnen een week!
Hier geskimd geweest bij de tuinland ( 2 dgn voor we op vakantie gingen ) Er was 1200 euro afgeschreven naar verschillenden rekeningen op hetzelfde tijdstip rond middernacht. Binnen 5 dgn had de Rabobank het gelukkig terug geboekt. Het voelde echt als inbreuk op mijn privacy en heel lange heb ik niet normaal durven pinnen.
op het nieuwe pinnen is al wat gevonden!, hoorde dat laatst avn een familie lid hij pint nooit zij doet altijd de boodschappen nu had hij gepint bij de aldi of lidl en was de klos... door dat hij nooit pint weet hij dus hoe en waar het gebeurd is... sinds die tijd pin ik vaak weer geld binnen bij de bank en betaal contant... zolang het pinnen niet gegarandeerd veilig is moeten ze eens ophouden het te promoten...
Mee eens! Hier pin ik tegenwoordig ook weer geld binnen bij de bank ivm skimmen.. Vertrouw het echt niet meer...
ach moet eerlijk zeggen dat zolang ik niet persoonlijk het risico loop en ik de centen netjes van de bank terug krijg ik me niet zo druk maak. Ik let wel beter op tegenwoordig of het apparaat er goed uit ziet en hou mn hand boven het kastje als ik mn pin in toets maar verder kan ik er weinig aan doen. Ga me niet gek laten maken en niet meer pinnen.
Je loopt altijd het risico. Ik dacht ook dat het bij mij nooit zou gebeuren, maar het is gebeurd. Ik pin ook met mijn hand erboven, toch ben ik de klos. En ja, je krijgt het geld terug van de bank. Maar toch maak ik me druk. Het geld van de hypotheek, vaste lasten etc. Het is allemaal weg. Ik heb de instanties wel ingelicht over hoe en wat, maar toch zit het mij niet lekker. Ik betaal graag alles op tijd en nu duurt het dus een week of 3 voor ik mijn centen terug heb. Ondertussen krijg je wel brieven, herinneringen etc. Ja, die krijg je. Omdat deze brieven automatisch worden aangemaakt. Dat zorgt ook weer voor stress, omdat ik zulke brieven niet wil krijgen.
heb het echt heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel gehoord de laatste 2 maanden...!!! hier is echt zowat iedereen geskimd... echt bizar....
jep wij hebben het afgelopen zomer meegemaakt met onze zakelijke rekeningen... in totaal 8000 euro eraf gehaald....!!! vieze smeerlapperij is het! en de bank en politie komen er nooit achter wie dat is omdat ze andere geskimde rekeningen ervoor gebruiken.... bij ons hebben ze het slim aan gepakt! ook onze telefoon sim kaart gekopierd bij een winkel in rotterdam, die hebben ze gehacked... met het simkaartje konden ze transakties doen met tancodes en zo alles afboeken naar hun eigen rekening... na 10 dagen hadden we ons geld terug van de bank, en hebben we de tancodes de deur uit gedaan en gekozen voor een ander systeem om geld over te boeken..... ik begrijp hoe je je voelt! al onze priverekeningen waren ook geblokkeerd uit voorzorg en dus hadden we na onze vakantie ook niks om op te nemen 10 dagen lang.... gelukkig hadden we nog genoeg contanten over van de vakantie! maar het voelt heel naar!!!! de ing is heel snel met het geld terug betalen hoor!!!
Hier nog net niet gedupeerd geweest, wel uit voorzorg mijn pas geblokkeerd.... Ik had geld gepint bij een automaat buiten bij de bank, en een paar uur later werd daar melding gemaakt dat er dus apparatuur zat om te skimmen.... dus iedereen die daar gepint hadden hebben ze de passen geblokkeerd. Echter was het wel zo we moesten om boodschappen en het was net voor het weekend..... Gelukkig heb ik hele lieve schoonouders die het even voorgeschoten hebben, omdat ik normaal altijd pin en geen contant heb. Maar tegenwoordig pin ik ook alleen nog maar binnen bij de bank. Maar we werden wel netjes door de bank gebelt dat ze de pas geblokkeerd hadden en de reden, en na een paar dagen is hij weer vrij gegeven!
stelletje criminelen, laat ze gaan werken voor hun geld!! okay je krijgt het terug van de bank maar ondertussen komen deze criminelen er lekker mee weg! die gaan nu lekker hun gang met JOUW zuurverdiende centen! het ergste is, je kan het niet voorkomen! het gebeurt je gewoon!
Dat zou idd wel een goede oplossing zijn om het zoveel mogelijk proberen te voorkomen + dat je weet wat je uitgeeft en misschien wel geld uitspaart! maar het is zo makkelijk om even in een winkel te pinnen, ik zie het aan mijn man, als hem gevraagd wordt hoe hij wil betalen dan pakt ie als eerste zijn pinpas.
Hmm...nou ik heb toch wel wat geleerd van dit topic. Heb het stukje op wikipedia gelezen en daar staat ook op dat de mondstukjes bij de pinautomaten anders kunnen zijn. En als de automaat je pas een paar keer eruit gooit, kan er ook iets in geplaats zijn door een skimmer. En verder je hander boven houden, al heeft dat bij sommigen niet geholpen.. Verder...veel binnen een bank pinnen, maarja dat wordt steeds lastiger, bij de meeste banken kunnen we hier niet binnen pinnen. En ik vind het ook wel heel onhandig, al zou het kunnen, ik pin bijna nooit bij een bank, ik betaal in een winkel altijd met de pin en niet contant. Als ik alles contant in huis houd, kan het weer kwijt raken.
8 jaar geleden was er nog weinig over bekend en toen is het mij overkomen nadat ik bij een bank had gepind. Bij mij was het een stuk lastiger om mijn geld terug te krijgen omdat men het toen nog niet kende. Ik heb er heel wat brieven voor moeten sturen, aangifte moeten doen en noem maar op. Uiteindelijk niet eens het hele bedrag terug gekregen omdat je volgens de regeltjes ook een 'eigen risico' hebt. Ook heb ik zelfs nog voor een nieuwe pas moeten betalen... Belachelijk, maar zo ging dat toen. Gelukkig is er wat dat betreft een heleboel verbeterd, maar het blijft triest dat zoiets kan gebeuren.
Ik heb niet heel het topic doorgelezen maar wilde even laten weten dat ik vorig jaar ook geskimd ben. Bij mij was er 4x E250,- opgenomen in Canada. Helaas ben ik daar nog nooit geweest In ieder geval had ik bij de Abn/Amro binnen 48 uur mijn geld weer terug op mijn rekening staan, echt een super nette en snelle service daar. Ik hoop dat jij je centjes ook weer snel terug hebt!!
en dan lees je dit op nu.nl Trio tilt bank en klanten voor miljoenen | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl grrrrrrrrrrr!! :x
@Doortje25; Dan ben ik 'blij' dat er nu wat meer over bekend is! Ik krijg nu ook een nieuwe bankpas, zonder kosten.. @Michelle04; Ik hoop het ook! Maar ik verwacht van niet..
Ja! Ik las het! Ik dacht gelijk; zou dat bij mij....? Maar dat kan niet.. Hen zitten in NL en bij mij is er gepind in Jakarta.. Om nijdig van te worden !!
Vriendin van mij had verleden jaar ook een probleem met de ING omdat er fraude was gepleegd met haar pasje(die was gestolen bij inbraak thuis)Tot op de dag van vandaag moet zij 750 euries betalen aan de ING!! Is toch te belachelijk voor worden dat je moet betalen voor wat een crimineel heeft gedaan...!!