Net weer terug van de 1e fm en een onwijze inzinking gehad. Mijn eigen gyn is op vakantie dus ik had een andere. Ze dacht dat mijn lange cyclus te maken had met mijn overgewicht en dat ik dus waarschijnlijk geen eisprong heb gehad. Ze raad me aan om af te vallen na deze ronde. Nu was ik toch al van plan om af te vallen, maar mijn psycholoog vind juist dat ik daar nog helemaal niet aan moet denken en eerst aan mijn depressie werken. Juist door die hele klerezooi ben ik zo aangekomen. Dat noemen ze nou ironie. Nog voordat we de spreekkamer uitliepen was ik in huilen uitgebarsten. Ik zie het allemaal niet meer zitten. Op de weg terug moest ik nog even langs de apotheek voor mijn AD (heeft mijn lief voor me opgehaald aangezien ik een betraand gezicht had) en ik wenste dat ik gewoon een drankje kon halen waar ik van inslaap en nooit meer wakker word. Mijn AD haalde tot nu toe de scherpe kantjes eraf, maar ik had net toch echt even een heel scherp kantje. Morgen weer een afspraak met de psychiater. Er was trouwens weer een co-assistent aanwezig die mee wilde gluren, maar deze keer heb ik gezegd dat ik één paar ogen genoeg vond en dat ik hier de grens trek na 3 jaar door allerlei verschillende artsen bekeken te zijn. Ze respecteerde mijn wens en voegde er aan toe dat ik me daarvoor niet hoefde te verdedigen. Fijn. Overigens was er nog geen groeiende follikel te zien, ondanks dat ik deze 1e meting bewust al over het weekend had getild omdat ik altijd een wat langere cyclus heb. Ik moet dus misschien aan de hormonen deze keer. Whatever. Ze merkte nog op dat mijn eierstokken behoorlijk diep lagen (zelfs achter mijn baarmoeder helemaal) en dat het vast erg lastig aanprikken was. Ik bevestigde dat ik inderdaad helse pijn heb gehad bij mijn punctie toen. En als ik de komende ronde niet zwanger raak, mag ik dat fijn nóg een keer meemaken. Nu mag ik nog van "geluk" spreken dat ik toen zo veel goede eitjes eruit heb gekregen, maar als ik er niet zwanger van raak is het nog steeds niets waard. Enfin, ik laat het allemaal maar weer over me heen komen.
Zo frappant dat jij wel Utrogestan krijgt en ik niet. Zoveel artsen zoveel meningen. Fijn dat jij je ei gewoon voelt springen. Alhoewel, als je er pijn van hebt is 't ook niet leuk.
Lieve Alex: wat ontzettend lomp en onnadenkend kunnen sommige lui in ziekenhuizen wel niet zijn! Hele dikke knuf.
Lobi: de pregnyl valt inderdaad reuze mee (wist ik al wel van de vorige keren), maar het was echt de prikangst deze keer, stom hè.
Alex wat een heftig stuk schrijf jij hier. Ben er een beetje stil van en weet niet zo heel goed wat te zeggen... Ik hoop dat je je snel beter voelt, want dit is voor jou geen leven, maar overleven. Heel veel sterkte meissie, mijn duimen blijven constant voor je draaien en ik wens je t aller-allerbeste toe! Saskia ik had na die x verkeerd prikken ook wat angst voor een volgende x. Dus ik snap het wel hoor!
@saskia: heel veel succes met IUI 5 vandaag! En ik herken die angst van het prikken wel hoor. Op een gegeven moment ben je er gewoon klaar mee, met al die spuiten. Maar ik moet zeggen dat ik de Pregnyl in mijn buik wel mee vond vallen. Ik heb 'm daarvoor telkens in mijn bil gehad, en die was echt NIET fijn! En het verbaasd mij ook altijd ja, hoe makkelijk hun met de tijd van anderen om gaan. Ik moet al om de dag, op de meest onmogelijke tijden, komen voor die follikelmetingen, en dan gaan ze er maar gewoon vanuit dat je gewoon kunt. Er zijn ook mensen die moeten werken! *zucht* @lobi: ze bood ook wel haar excuses aan hoor. Maar goed, dat veranderd er niks aan dat ik voor niks naar Eindhoven ben gereden. Maar idd, liever 1 keer teveel dan 1 keer te weinig. En ik vind het ook wel een raar idee ja, dat er met dit mooie luie eitje niks gaat gebeuren. Ik hoop ook echt zoooooooo dat ons eskimootje het gaat redden! Worden weer spannende dagen! @alex: jeetje wat klote zeg, dat je dit nu ook nog eens een keer te horen krijgt! Maar het is natuurlijk wel een vicieuze cirkel zo, want van AD kom je ook een hoop aan. Ik hoop dat je toch ergens de kracht vandaan kan halen om verder te gaan meis, want je verdient het echt zo!!!!! Ik wou dat ik iets meer voor je kon doen!! En ik heb aangegeven bij de gyn dat ik bekend ben met een hele korte LF. (mijn LF is soms maar 8 dagen) En dat is natuurlijk niet handig als dan net een eitje wil nestelen. Daarom heb ik Utrogestan gekregen. Daar had ik de afgelopen cyclus een mooie LF van 14 dagen van. (dat was dan nog het enige positieve aan de eerste ICSI poging)
Hopelijk ga ik idd met man en eskimootje naar Rome! Vrijdag om 09.15 uur het verlossende telefoontje...
Met mij goed hoor! Ben net terug van avondje sporten en lig heerlijk schoongedouched in mn bedje. Morgen weer werken. Ben benieuwd of ik uberhaupt op mn werk kom met de 4daagse!
Goedemorgen dames. IUI 5 zit er weer op. Er waren 30 miljoen spermacellen (mooie score geloof ik). Was weer heel moeilijk (en pijnlijk) om baarmoedermond te vinden (gekantelde baarmoeder). Na een aantal pogingen gaf gyn het op en is iemand anders gaan halen. Die zette eendebek in 1 keer goed. Hopelijk was dit de laatste keer. Nu weer de wachtweken.....
Wauw, 30 miljoen. Mijn man haalt de 1 miljoen vaak niet eens. Wat vervelend dat het weer zo moeilijk ging. Maar hopelijk is het nu wel gelukt. Sterke met de wachtweken meid! Ik hoop dat ik vrijdag naast je kan komen zitten.
Gezellig Eternity dan schuif ik mijn dikke kippekont vrijdag op, heb je een lekker voorverwarmd plekje op de wachtstok...
Ik weet dat 30 miljoen mooi is en ik dus niks te klagen heb. Maar dat maakt het allemaal zo moeilijk te begrijpen en verteren. Follikels groeien goed, spermacellen zijn er genoeg (en goed beweeglijk), hormoonwaarden van mij zijn elke keer goed, geen verklevingen en andere rare dingen. WAAROM LUKT HET DAN NIET??????
Jee Saskia, wat is het naar gegaan. Heb jij toevallig aziatisch bloed? Ik wel, en bij vrouwen met Aziatisch bloed komt een naar achteren gekantelde baarmoeder vaak(er) voor. Ik hoop zo voor je dat het nu eindelijk eens raak mag zijn. Het is inderdaad ongelofelijk, alles is goed, alles is zelfs prefect en toch lukt het maar niet. Waar kan dat dan aan liggen he... Onbegrijpelijk..
@sas, gelukkig zit het er op, nu alleen dat lange wachten !!! Ik duim voor je meid !!! @eternity, wat een spanning zal jij voelen voor het telefoontje van vrijdag ! Ik hoop dat je genoeg afleiding hebt hier en op je werk, en het aftellen naar een welverdiende vakantie ! Dikke knuffel suus