@snelly; hm, balen dat je ook in dat topic mee moest schrijven... @leo: ja, leuk hè! Maar onze voorouders komen uit Pollegio. Dat lag vroeger in Noord Italie, maar dat ligt nu net over de grens met Zwitserland. Die naam betekend letterlijk "romeins sprekend". Dus vandaar denk ik dat ze dat dialect daar zo genoemd hebben. Maar toen onze voorouders naar NL kwamen, hebben ze bij de gemeente de A in een O veranderd, de sukkels. Dus mijn naam is wel ietsje anders. @goofy: we gaan 8 dagen! Dus we kunnen alles lekker op het gemak doen. Als het goed is, hebben we vrijdag de tp ja. Maar ik moet eerst om 9.15 uur bellen naar het lab om te vragen of ons eskimootje goed is ontdooid. Hoe gaat het met jou? Al weer helemaal in de "sleur" van het dagelijks leven? Of heb je nog vakantie?
Morning Goof, Hier gaat het wel. Zit een beetje in het niks.. soort van stilte tussen (hopelijk) 2 stormen in.. Kan niet wachten op mijn volgende vakantie en mijn volgende posi test..
Hahaha, ja, idd! Maar toen onze voorouders dus naar Nederland kwamen, hebben ze bij de gemeente de A in een O veranderd, de sukkels. Dus mijn naam is wel ietsje anders.
*ligt vlak* hoe je dat ook schrijft: De sukkels.. ik hoor het je zeggen.. Maar dat is inderdaad wel jammer.. je kun het toch terug veranderen?
Hahaha, ja, het zijn toch ook sukkels! Ja, op zich kun je dat wel laten, maar mijn vader heet zo, dus ik wil ook zo heten. En zijn vader heette ook zo. Het is ergens rond 1700 dat ze pas de originele naam hebben. En het kost sowieso 500 euro om 1 lettertje te laten veranderen.
dilemma, mijn vriendin ligt in het zkh, ze heeft MS en weer een shupe gehad.. ik was gisteren even bij haar op bezoek en zodoende weet ze dat ik vrij ben. Ze mag nu naar huis maar heeft geen vervoer; of ik haar wil ophalen.. Nu wil ik dat opzich wel maar het wordt zo makkelijk aangenomen dat ik dat wel doe..
Leo is het een goede vriendin van je? Of een vriendin voor alleen goede tijden (bij jou) en alleen slechte tijden (bij haar)?
@leo: herstel het jaartal: het was 1836 wanneer die sukkels het verkeerd hebben geschreven in de gemeente Lieshout. En wat betreft je vriendin.... tja, het is idd nogal makkelijk om zo even aan te nemen dat jij haar wel komt halen. Maar zoals Lobi zegt: het ligt eraan of het een goede vriendin van je is. En trouwens, dat jij vrij bent, wil niet zeggen dat je dan ook tijd hebt om iemand op te halen hè...
Hihi, lees de afgelopen 10 pagina's eens terug, dan kom je mijn verhaal maar een stuk of 10 x tegen!!
Beetje dubbel.. vandaar mijn twijfel.. ze is wel degene die me het meeste heeft bijgestaan.. Maar ze rijd zelf geen auto en denkt dat de mijne op water gaat ofzo.. Maar haar man is niet zo heel erg behulpzaam.. en dat vind ik zo sneu voor haar.. Als ik ontsalgen wordt uit het zkh wil ik dat mijn man me ophaalt! En niet dat ie zegt vraag Maaike maar..
@snelly, welkom in ons gezellige hok ! @mykelti, fijn dat je er weer bent en het leuk hebt gehad ! Succes bij de afspraak !
Tja dat is lastig inderdaad... Heb je aan haar gevraagd of ze niet liever wil dat haar man haar komt halen (heel naief en onschuldig?) Ik denk dat ik dat eerst zou vragen en haar daarna wel zou ophalen.