Lieve schatten, even zonder verder te reageren een update van mijn bezoek aan de huisarts (reageren doe ik later wel even) Verhaal gedaan, althans ik begon, toen zei ze direct ehhh denk niet dat tien minuten hier genoeg voor is.....ehhhh nou ik dacht het wel....want dat is wat we afgesproken hebben met de dokter, maar moest toch even mijn verhaal doen, prima natuurlijk. Dus op een gegeven moment stonden de tranen natuurlijk in mijn ogen. Zegt ze: ik denk niet dat het alleen iets lichamelijke is, dus je hebt angsten........ ....toen zei ik ook van, jij doelt erop dat ik een angst stoornis heb? Verd#$!.....zei ik.....tuurlijk ben ik bang als mijn hart letterlijk stil staat tijdens zo'n aanval, daar zou ieder normaal mens bang van worden. Heb nog wel twee kids in bed liggen dan die totaal afhankelijk van me zijn. Dit zei ik overigens niet heel rustig. Ik zei ook dat ik het gehad heb met het feit dat het daar weer op gegooid werd. Toen zag ze de ernst van de situatie wel in.....kort samengevat, ik heb de verwijzing naar de internist. Maar ze wil me wel volgende week weer zien om alles in kaart te brengen, prima. Zegt ze nog, we parkeren dan nu het geestelijke aspect............grrr.... ( voor diegene die het niet weten, ik heb voor Sven een jaar in centrum 45 gelopen, centrum voor oorlogsslachtoffers en nabestaanden. Mijn vader heeft in een kamp gezeten en zijn trauma doorgevoerd in mijn opvoeding.....maar hier ben ik een jaar een dag in de week keihard mee bezig geweest. Waar twee jaar voor stond heb ik in een jaar gedaan omdat ik het allemaal zo helder zag.......WAAROM BLIJFT ME DIT ACHTERVOLGEN? Het is een afgesloten hoofdstuk, maar zelfs met de geboorte van de kinderen vooral bij Sven zeiden ze van cb oh een verleden,.... is stevig ouderschap niks voor u.......moe wordt ik er van. De laatste wijkverpleeg, die goede, zei toen ook al, nou dat zetten we niet in je dossier van Toine anders krijg je allemaal telefoontjes het is geen issue meer dat zie ik zo ook wel) Het blijft me dus achtervolgen en als ze zo doorgaan wordt het vanzelf psychisch. Daarbij komt dat ik ongeveer 4 jaar geleden vlak voor die therapie er heel slecht aan toe was en never nooit hier last van gehad, als het al een angststoornis is dan moet het eerder aanwezig zijn geweest. Wat ik wel heel toevallig vind is dat ik sinds de miskraam afgelopen december een jaar geleden er last van heb gekregen. Maar goed, ik heb de verwijzing en mag 29 aug naar de inernist. Wordt vervolgd......dank allemaal voor jullie medeleven.....ben nu verrot en ga morgen wel reageren. Kus voor iedereen. PS Twijfel heb jij ook gewone suiker???
Jeetje Goof, wat een verhaal! Kan me voorstellen dat ze het psychische deel meenemen, maar om zeker te weten dat dat alles veroorzaakt, moeten ze wel eerst alles uitsluiten en niet zomaar wat roepen. Goed dat je doorzet! Zijn jouw schildklier en B12 waardes wel eens onderzocht, recentelijk dan?
@Alex: pfff dapper hoor, 500 calorieën! Dat zou ik echt niet trekken hoor! Ik heb dit allemaal gedaan op zo'n 1200 calorieën per dag, anders lig ik onder mijn bureau... @Leo: ei al definitief aangekomen? Lopen we weer nagenoeg gelijk? @Suus: zet dat HGW een beetje zoden aan de dijk? Merk je echt verschil? @Twijfel: succes vandaag! @Sanne: voel je je al een beetje lekkerder in je vel? Hier gisteren ook posi ovutest. Gisteren en eergisteren lekker aan de klus, maar vanaf gisteren dus weer pijn in mijn buik. Zal nu wel van mijn ei komen, maar pffff stomme buik... En de auto is er! Liep allemaal lekker warrig, want hubby had de trein gemist en was er dus pas heel laat. Gelukkig kon ik het meeste regelen bij de dealer. We zouden een "verrassing" krijgen, maar we kregen maar niets, dus we werden ready to go verklaard en dan ben ik brutaal... dus ik gaf aan dat ik vreselijk benieuwd was naar die gigantische bos bloemen die we kregen...hij praatte er overheen, maar was dat dus gewoon vergeten. Kregen we een flesje rosé, poeh poeh, wat een cadeau! Nou ja, dat krijg je dus als je een goedkope nieuwe auto koopt...
@ Alex: Wat knap zeg!! Jemig.. 500 calorieën @ Mykelti: Ook ei gespot dus... Ik duim Wat flauw van jullie verrassing bij de auto!! Maar wel fijn dat jullie de auto hebben! @ Goof: Jemig wat K%^&&*#@!@(*&^...... Dikke knuffel voor jou @ Twijfel: Succes vandaag!!
Goof, allereerst super fijn dat je de verwijzing binnen hebt! Nu kunnen ze eindelijk gaan uitsluiten (hopelijk) dat er serieus iets aan de hand is. Maar...en ik weet dat je dit absoluut niet wilt horen, maar waarom sluit je zelf per definitie het geestelijke uit? Als ik heel eerlijk ben vind ik t ook behoorlijk klinken als een angststoornis, of iig als een psychosomatische klacht(enpatroon). Ik wil niet zeggen dat dat het is, en ik zou ook zeker lichamelijk alles nagekeken willen hebben en dat doen ze nu gelukkig dus ook. Maar waarom heb je zelf zo'n ontzettend weerstand tegen het psychische. Want stel-en ik hoop het niet- dat er lichamelijk wel wat aan de hand is, volgens mij wordt dit op dit moment zeker versterkt door het psychische. Als je hier niet aan wilt, of er niks over wilt horen, dan laat mijn post maar aan je voorbij gaan hoor!
Goof, Ik zou ook alles uitgezocht willen hebben! Helemaal door de molen zodat ze niets geks ove het hoofd zien, maar ik zou ook het psychische gedeelte inderdaad niet overslaan. Ik begrijp dat je het niet wilt, niet weer.. je wilt door.. maar het is een deel van je leven en dit zal altijd in meer of mindere mate op de achtergrond aanwezig zijn.. een mk is heftig.. haalt diepe gevoelens in je naar boven... en ondanks dat je nu een prachtige zoon hebt dat maakt niet dat je al je verdriet vergeten bent.. Sterkte..
Mykelti, Gefeliciteerd met jullie nieuwe auto! Whaha.. wat een giller dat je er zelf ommoest vragen.. genant he? Maar... wel een flesje wijn! Als ie maar lekker is! Wat voor auto hebben jullie? Die dacia? Ik denk dat mijn ei gisteravond of vanmorgen is gesprongen. Voelt nu ineens weer rustig in mijn bm.. wel fijn na ee week lang beurs gevoel.. Lopen we dan gelijk? Gezellig.. !! Mijn nod zet ik op 8 aug..
Leo eindelijk je ei geweest! Tijd om achterom te leunen en te genieten van jullie welverdiende rust meid! Saskia hoe gaat het met jou?
Saskia, Oh meis wat balen van je test.. :x Moet je nu evengoed nog te prikken vandaag? Bah bah bah... sterkte meis.. het is niet eerlijk...!
Alex, Jemigdepemig 500 calorieen? Dat is erg weinig.. wat goed dat je de eerste dagen door bent! Mag je daarna wel wat gaan opbouwen met de calorieen? Ik hoop dat je droom gauw zal gaan uitkomen.. lekker in je strakke lijf met maar 1 dikke plek: je buik!
Hier, Ik ga zo voor het eerst naar een pedicure.. ben benieuwd.. en daarna naar mijn psych-mevrouw.. Heb zelf namelijk sinds mijn moeder ziek werd ook steeds steken inmijn borst.. (die zitten er echt!!) en er is helemaal niks gevonden.. als ik bij de huisarts ben geweest en daar even heb gepraat en heb zitten huilen is het weg.. en een paar dagen komt het weer.. Ze vermoeden (en ik ook) psycho-somatische oorzaak.. ik weet het, maar ik kan het niet meer weg redeneren; mijn hoofd zit te vol met het stapeltje 'verwerken' Ik weet precies hoe het zit, en hoe ik het wil hebben maar het is gewoon 1 groot losbladig archief ik mijn hoofd.. en ik moet even geholpen worden met alles netjes ordenen.. Het gaat wel goed met mij opzich, maar het is een grote chaos in mijn hoofd.. Tot vanmiddag meiden..
Sterker nog oma klopte gisteravond aan, dus moest vandaag bloed laten prikken terwijl ik al ongesteld was...... Heb gezegd dat ik vanmiddag niet gebeld hoef te worden omdat ik uitlsag al weet...hadden ze begrip voor. Maar toch moet je bloed komen laten prikken....Moest op terugweg naar auto wel huilen (zo stom gisteravond niet, maar vandaag na ziekenhuisbezoek wel). En nou kan de volgende IUI pas in september. Want nu verplichte rustronde en de ronde daarna zijn we op vakantie en kan ik niet beginnen met gonal f spuiten en dat moet gekoeld bewaard worden. Beetje moeilijk in een tentje...
Lieve Leo, Zoals je weet herken ik jouw verhaal... Ik hoop dat je een goede en opbouwende dag mag hebben en ik ben benieuwd naar de reactie van je psych mevrouw! Succes!
Mykelti: gefeliciteerd met de nieuwe sjees...wel krenterig hoor dat er geen enorme bos bloemen bij zat.
Saskia wat rot meis. Maar zo zie je maar, die tranen komen toch wel, vaak heb je alleen niet id hand wanneer. Maar kun je niet op 1 of andere manier de gonal meenemen en bewaren waar het koel is? Dmv koelelementen ofzo of id koelkast bij de receptie? Of voelt het ook wel goed om er tijdens je vakantie even niet mee bezig te zijn?
We hebben wel een koelbox, maar de gonal F hebben we pas aan het einde vakantie nodig. Weet niet of allerlei temperatuurschommelingen wel zo goed zijn voor dat spul.