@Mamavandewi tuurlijk ben je onzeker, mag het na 2 jaar!!!! En die onzekerheid blijft nog wel eventjes meis. Maar op een gegeven moment moet je de kleine het vertrouwen gaan geven............ @Mykelti, getver al die rare dingen om je lijf........nog niet bekomen van het ene krijg je dit weer.
Hoi Kippies Hier even mijn verhaal! Zaterdag had ik dus last van wat voorweeen die in de avond afzakten, ik dacht dus het zal nog wel even duren. We lagen nog geen half uur op bed en ik dacht dit is toch anders. Manlief wakker gemaakt, en net voor 24.00 uur de weeen gaan bijhouden. Ze kwamen om de 3/5 minuten en moest ze nu toch echt weg puffen. VK gebeld, ik wist dat er zondag een waarneemster zou zijn, zij hoorde mijn verhaal aan en vroeg mij uit en kwam langs. Om half 2 was ze er zo ongeveer en ging mij onderzoeken. Toen bleek ik al 7cm te hebben. Gelijk zh gebeld maar die was vol, ander zh ook vol. Toen uitgeweken naar amsterdam, ongeveer 15 minuten van hier. Daar kwamen we rond half 3 aan. Ik kon de weeen nog steeds goed opvangen. Even na drieen wilde ze mijn vliezen breken, dit werd gedaan en ik bleek toen iets minder ontsluiting te hebben, 5 cm. Maar toen begon de hel, er kwam een weeenstorm los en kon ze nauwelijks meer opvangen. Daar reageerde de kleine ook op door met haar hartslag te zakken, vk van het zkh kwam erbij en ik werd aan het ctg gelegd en overgedragen. Ondertussen gingen de weeen in alle hevigheid door en daarmee ook de ontsluiting. Ik had veel pijn maar mocht niets hebben vanwege de kleine. Toen ik mocht persen kreeg ik een knip en is ze met de vacuüm gehaald, na 8 min persen is ze geboren! Om 4.46 uur, dus in 5 uur tijd. Dat was erg heftig!! Gelukkig was alles goed met onze kleine meid! Apgar 9 en lekker huilen. Ze heeft geen zuurstof tekort gehad. De verloskundigen en gyn waren allen zeer tevreden en gaven aan dat het gewoon te snel en te heftig was voor mij en die kleine. Gelukkig gaat nu alles goed. Bv komt op gang, we voeden wat bij en Mare is nu helemaal happy. Heeft af en toe flink last van darmkrampjes maar gaat vaak snel weer over. Helaas ben ik niet al te mooi gehecht en heb ik dus flink last . Ik zal nog even een fotootje spammen!
Jeetje Natas, wat een bevalling! Top dat alles goed gaat met de kleine en ach...gelukkig bekijk je jezelf niet te vaak van onderen...
Jee Natas, klinkt best heftig weer! Toch leuk om al die totaal verschillende verhalen te lezen. Wel een schatje om te zien trouwens! Een mooie meid!
@ Natas wat een droppie n wat een mooie naam nogmaals, Jouw bevalling klinkt ook niet echt als en modelbevalling. Heftig hoor. Rust goed uit en laat je lekker verwennen door je kraamhulp
@ MVD Klopt ik zit voorlopig nog wel thuis helaas. Maar hoe graag ik ook wilt werken, dat gaat nog wel een tijdje duren voor ik weer aan de slag mag. Zit nog een hele tijd in de ziektwet. Mijn bekken staat scheef ten opzichte van de wervelkolom. En de insteekplaats van de ruggnprik is nog steeds heel gevoelig. En ik heb uitval in mijn linker been en arm. Krijg bekkenfysio, acupunctuur, manuele therapie en ostheopathie. Dus ik hoef me voorlopig niet te vervelen
@Femme, ehhhh suggereerde je nou dat huisvrouw zijnde hetzelfde is als niets doen .........kom je hier ff heen dan Ben je al wat herstellende?
Nou ja ik heb niet zo'n groot huis als dat van jullie dus na een aantal dagen heb ik alles wel weer bijgewerkt. Nee het wil nog niet opschieten. Vandaag weer een stuk gelopen (uur) en meeennnn dat doet pijn!!! En in de auto rijdn en half uur is ook al te veel. Ja rijden kan wel zolang ik maar niet de koppeling hoef te gebruiken. Want dat voel ik zo goed in mijn rug Wanneer heb je tijd en zin om mij te komen vermaken?
Ehhh wanneer ik een nieuw cadeautje heb gekocht want deze mt past hij niet meer ......zeg maar, zonder kids wordt het op een woensdag.
Op een maandag dinsdag of vrijdag want de andere dagen zit Lars op het kdv en voor hem kom je eigenlijk. Ooooooh. Wat zonde dat je nu een nieuwe maat moet halen. Voel me echt schuldig!!!!
natas wat een mooi meiske!!!!! Zo helder al... mvd.. die onzekerheid hoort er helemaal bij.. en daar hoef je je niet voor te schamen, pas je even op met haarverevn en zwanger zijn? De kleur kan anders pakken.. Mensen ik spam ook even een aantal berichten vol foto's van de kamer.. hij is nog niet helemaal af en de kwaliteit laat te wensen over..
Jeempie niet bij te houden, vooral niet nu ik weer aan het werk ben...en bijna op vakantie, dussss... Wat gebeurd er veel en wat liggen verdriet en geluk toch maar weer eens zo dicht bij elkaar, belachelijk gewoon dat dat cliche steeds zo zichtbaar is hier...en onebegrijpelijk waarom... Mykelti dikke knuf meid, het is gewoon K*T en oneerlijk en het slaat nergens op en ja je mag boos, verdrietig en jaloers zijn. Je goed recht en ik zou het ook zijn als ik in jouw schoenen stond. En hoewel ik echt niet echt kan weten hoe je je voelt, weet ik wel hoe ik me voel over het feit dat jij en meerder kippedinnetjes nog steeds niet mee hebben mogen maken wat ik mee heb gemaakt, dat geluk wil ik zooo graag met jullie delen en dat dat niet kan is gewoonweg %$#@^&!!! KNUFFEL Twijfel SUPER GEFELICITEEEEERD met je wondertje, hele mooie naam!! Heerlijk dat alles goed is gegaan. Hoop dat de bevalling niet te zwaar was en je snel naar huis mag met je meisje. Mvd, ahhhh weer roze in het hok!! Super gaaf!!, maar ook spannend. Ga je toch gewoon feliciteren, want je bent zwanger!!! Meijke, Fijn dat het zoveel beter gaat met je meisje! En dat ze doorslaapt nu...dat geeft zoveel rust en de ruimte om zelf ook weer bij te komen. Go Nienke, Go Nienke! Femke, Hoest met de sollicitatie in EinThove de Gekste? Welk ziekenhuis was het eigenlijk? Is Larsje lief voor je? Ik lees zo even terug voor de anderen, haha, sprokkelmonologen in 2 delen Hier alles heel goed. Wel weer wennen aan werken. Was ook nog niet de bedoeling dat ik er nu al zo vol in zou gaan, maar ze zitten omhoog en ik wil niet op vakantie met een gestressed gevoel dus maar even zorgen dat de zaken redelijk zijn afgerond voordat ik ga. Robin nu al drie keer bij de grootouders geweest en doet het heel goed. Het grappige is dat steeds als ze terugkomt ze doorslaapt vanaf een uur of 8. Terwijl ze normaal vanaf 23u in haar nachtslaap viel. Vind het ook een beetje gek om haar geen late avondvoeding meer te geven dan, maar goed als ze honger heeft laat ze het wel horen. Toch eens vragen wat die opas en omas in haar flesje stoppen Ben beetje nerveus voor mijn dinnetje, want die heeft deze week gesprek over de oorzaak van haar afgebroken zwangerschap. Mogelijk had haar kindje een chromosonale afwijking en nu is het de vraag wat de kans is op herhaling. Hoop dat ze goed nieuws hebben gekregen... *goed even teruglezen en dan hopla naar bed
Wat een heerlijke meidenkamer! En dat roze knalt lekker van de muur, ons kuikendinnetje zal het wel helemaal geweldig vinden!