buikkrampen direct na en zelfs tijdens voeden

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by ninaVI, Aug 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

Jun 6, 2006
    1,304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    hoi,

Ik had een vraagje: Mijn zoon krijgt sinds kort tijdens de borst al enorme krampen wat het voeden erg moeilijk maakt!
    Ook erna huilt hij steevast van de pijn....Dit is niet altijd zo geweest!

Doe ik iets fout of heb je tips want dit maakt eten geven tot een heet hangijzer iedere drie uur!

Hij drinkt trouwens één borst voor 7 min en is al voldaan en dan houdt hij het ook drie uur op vol! Ik maak me zorgen of hij dan wel genoeg krijgt!
    Vorige keer was hij goed aangekomen en ik ga ook as donderdag naar het weeguurtje maar vroeg me af of je dat al vaker hebt meegemaakt dat het voeden zo snel al voldoende kan zijn!

liefs nina

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Nina,

Wat rot he als je mannetje zoveel pijn en last heeft van de voeding.

Kan je misschien wat meer vertellen over Senna zelf. Wat waren zijn gewichten. Hoe gaat het voeden. Kan je beschrijven hoe de voeding verloopt? Hoe ervaar je het toeschietreflex?

Als de melkproductie goed op gang is en Senna effectief drinkt dan kan hij met 5-8 minuten klaar zijn met drinken. Dus het kan heel normaal zijn....

Ben benieuwd.

Ilse

3. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

Jun 6, 2006
    1,304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    hoi Ilse,

Senna woog bij zijn geboorte 3635 gram...na drie weken woog hij 4210 gram en ben gisteren na weeguurtje geweest en toen woog hij 5210 gram dus dat gaat erg goed!

Ik geef trouwens nu 5 maal per dag de borst en 1 flesvoeding! De krampen gaan iets beter alleen na het flesje heeft hij nog wel last! Weet je hoe lang het normaal is dat hij moet wennen aan flesvoeding? Hij heeft nu 3 dagen een flesje gehad en dan de normale variant! Wanneer moet je een ander soort gaan uitproberen!

Verder is hij een heel tevreden mannetje!

liefs Nina

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Nina,

Jeetje wat een super gewicht!
    Ik denk dat jou probleem heel helder is. Jij hebt erg veel melk. Dat maakt dat hij heel snel klaar is en dat hij waarschijnlijk veel lucht mee naar binnen krijgt. dat verklaart zijn krampen al tijdens de voeding. Porbeer eens de eerste stroom weg te laten lopen en hem dan aan te leggen.

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waarom je hem kunstvoeding geeft. Jou melk is super spul. Kijk hoe hij groeit.

De onzekerheden rondom veel melk kan ik me voorstellen maar daar is heel makkelijk wat aan te doen. Lees mmer hierover op :
    http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... riode.html

Of download de folder over teveel melk op de site van de VBN.
    http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl

Succes

Ilse

Share This Page