Hallo flyke, Wat gaat het lekker met Merel zeg! Goed hoor. Je bouwt op een goede manier af. Het is een keuze of je nu eerst de avond of eerst de ochtend voeding laat vallen. Voor beide is wat te zeggen alhoewel ik gevoelsmatig de ochtend als eerste zou laten vallen. Als je dan in de loop van de dag last krijgt kan je er nog wat aan doen door de spanning eraf te kolven. Als je de nacht voeding als eerste laat vallen bestaat de kans dat je met een vervelende plek wakker wordt. Dat wil je ook niet. Voor wat betreft de KV. Je hoeft niet persee 180 keer 4 voedinge te doen. Zo was haar manier van drinken niet. Waarschijnlijk red ze die hoeveelheid ineens niet eens. Je kan kijken hoeveel voeding ze per 24 uur mag hebben en dat verdelen over de voor jou gewoonlijke tijden. Dat zal uiteindelijk wel iets schuiven omdat KV iets zwaarder verteerbaar is. Uiteindelijk zal er een ritme ontstaan. Ik zou niet de tijden rekken met water. Ik hoorde zelfs dat het nieuwe beleid is dat er niet meer gekeken wordt naar hoeveel je per dag mag geven (afhankelijk van lichaamsgewicht of leeftijd) maar dat je nu gewoon ook op vraag mag voeden. Lijkt mij dat je dan misschien wel snel teveel voeding geeft maar goed. Je kan dus wel wat sprijden. Dat is ook beter dan zoethouden met water..... Succes en straks fijne vakantie. Ilse
dag ilse, bedankt voor je info, en dat zoethouden met water ga ik inderdaad ook minder doen (tenzij wat bijgeven als het zo warm is tussendoor). Ik heb ondervonden dat ze toch maar klein beetje water drinkt en ik haar voedingstijd daarmee toch niet uitstel. Nu gewoon wat afwachten vrees ik tot ze grotere hoeveelheid kan drinken en dan zal de voedingstijd automatisch verlengen. groetjes flyke
Hallo Flyke, Inderdaad, het is zoals je schrijft. Water voegt niets toe, het heeft geen voedingswaarde en dus zal het de voedingstijden niet uitstellen. Kijk gewoon hoe het gaat lopen. Gaat vast goedkomen. Succes Ilse
dag ilse, nog een vraagje ivm het afbouwen BV. Ik heb sinds gisterenavond niet meer gekolfd. Ik voel nu in mijn ene borst wel wat spanning en een harde pijnijke plek en ze zitten beiden goed opgeblazen. Kolf ik die borst nu volledig af of een beetje? en hoelang zou ik daarmee best doorgaan. Rare vraag, maar als ik niet alles afkolf, de melk die er nog in zit, die verdampt dan of zo? Weet je ongeveer wanneer ik dan terug mijn vorig volume borsten zou hebben? rare vraag maar eerder praktisch, kan ik terug zomertopjes aandoen zonder dat die boobs eruit springen. Ik had de indruk dat de borsten van mijn vriendin pas na een maand terug de 'oude' waren. groetjes flyke
Hallo Flyke, Au, ik voel al met je mee. Heb je ineens alle voedingen niet meer gekolf of aangelegd? Als jenetjes wilt afbouwen dan laat je steeds 1 voeding per keer vallen. Pas als je geen last hebt van de afgebouwde voeding dan laat je een volgende vallen. Dit altijd om en om. Dus een BV in stand houden voor en na de afgebouwde voeding. Als je wel ineens stopt kan dit enorme last in de borsten geven. Let erg op ernstige stuwing, beschadiging van klierweefsel en een Borstonsteking. Ik heb op dit moment niet heel veel tijd dus geef ik even een link waarop je alles kunt nalezen over afbouwen: http://www.borstvoeding.com/aanverwant/ ... /tips.html Als je alleen de spanning afkolft dan blijft er inderdaad melk achter. Deze wordt door het lichaam opgenomen. Je borsten zijn door de zwangerschap veranderd. Het zal even duren voor ze weer minder groot zijn. Hoe lang is niet zo te zeggen, dat verschilt van persoon tot persoon. Groetjes en succes Ilse
Hey Ilse, nee hoor, ik heb niet meteen alle voedingen gestopt, dan was ik vast en zeker al ontploft Sinds Merel haar geboorte kolf ik trouw om de drie uren (uitgezonderd in de nacht) en dit heb ik de laatste twee weken afgebouwd, voedingen weglaten tot ik zat op kolven: s morgens, smiddags, savonds. Tot nu ik op smorgens en savonds zat sinds enkele dagen. Ik merkte wel dat mijn productie fel verminderd was door voedingen weg te laten en had tot nu toe bijna geen last van stuwing. Maar ik had vandaag de eerste keer 's ochtends niet meer gekolfd en in de vooravond kreeg ik last. Ik heb Merel als soort afscheid nog es aangelegd en ze heeft kort de spanning weggedronken, elke borst vijf minuten (ze kan het dus nog maar lang lukt het niet). Ik ga nu proberen niet meer te kolven, tenzij ik teveel spanning of harde plek voel. bedankt voor de link en je reactie! groetjes flyke