Groeipijn?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Romy1979, 26 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ben benieuwd of dit al kan bij peutertjes.

Zoontje is uurtje geleden z'n bed uitgekomen, liep ongeveer 15 seconden en begon toen te huilen. Hij heeft duidelijk pijn in z'n voetje, hij kan er niet op lopen. Wil er ook niet op staan.
    Er is niks geks gebeurd vandaag. Week of twee terug gebeurde t ook, toen zag ik m ervoor wel doorzakken. Na een kwartiertje was t toen over.

Ik kan alles doen met z'n voetje. Erop duwen, heen en weer bewegen en met z'n beentjes fietsbewegingen maken. Ook kan ik op z'n teentjes duwen. Er is niets te zien aan de buitenkant.

Mijn zusje gebeld voor advies (heeft 4 kids) en die gaf aan dat t wel eens groeipijn zou kunnen zijn.

Iemand hier bekend mee?

Bedankt alvast.

2. Mila2011

Mila2011 Actief lid

14 okt 2012
    268
    50
    28
    Mijn dochtertje huilde van het weekend ook ineens heel erg in de avond en zei au tenen, au tenen. Wilde niet lopen en alleen maar opgetild worden. Nageltjes gecontroleerd en er was helemaal niks te zien aan haar voetjes.
    De volgende dag hoorde ik haar er niet meer over. Ik dacht inderdaad ook aan groeipijn?!

3. Romy1979

Is groeipijn vergelijkbaar met kramp? Heb zelf ook wel eens kramp in m'n tenen gehad en dat is niet fijn.

Sven wil nog steeds niet lopen. We zien t vanavond en vannacht even aan. Mocht het morgenochtend niet over zijn bel ik wel de huisarts.

4. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

1 feb 2011
    770
    0
    0
    Onze bink heeft last van groeipijn, maar dan is zijn onderbenen. Ze zeggen dat het vaak in de onderbenen is dus kan daar het probleem niet vandaan komen ipv uit de voetjes? Kan hij aangeven waar het zeer doet als je er naar vraagt?

5. Romy1979

Hij zegt oe en daar wijst ie ook naar, dus ik denk wel dat ie dat bedoeld.. Hij kan nog niet goed praten, dus t is erg lastig om te begrijpen waar t nou precies vandaan komt.

6. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Mijn dochtertje heeft ook weleens groeipijn, in haar onderbenen. Ze kan er dan wel gewoon op lopen. Ik kan me van vroeger herrineren dat het een hele zeurende pijn is, een soort mentruatiepijn. Maar niet stekend. Dit kan natuurlijk bij iedereen verschillend zijn.
    Maar ook echt niet kunnen lopen door groeipijn, weet ik niet of dat normaal is.

7. Romy1979

Dat vraag ik me dus ook af, zeker omdat t nu nog niet over is.
    Duurt me iets te lang naar mijn zin.

8. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Hier ook een meisje met waarschijnlijk groeipijnen in haar voeten. Ze kan er 's avonds echt huilend van wakker worden. Ze geeft ook altijd haar voet aan en ook altijd de zelfde voet.

We zijn wel eens bij de ha geweest, omdat ze het best wel vaak heeft en al best wel lang. Die zei dat het ook nog overbelasting van haar voet kan zijn. Heeft hij misschien veel gelopen?

9. Romy1979

@jale, nee niet meer als anders.
    Dus ik zou geen idee hebben waar t vandaan komt.

Heb m net even in een lekker warm bad gedaan en nu ligt ie op bed.
    Hopelijk is het morgenochtend allemaal voorbij.

10. Porsche

Porsche Niet meer actief

Het kan best groei pijn zijn ikzelf als kind heb er veel laat van gehad en nu onze oudste zoon ook!!
    Hij is dan ook erg onrustig vaak helpt het als je de plek masseert!
    Sterkte

11. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Het zou gerust kunnen, maar dan moet het morgenochtend eigenlijk wel over zijn.
    Ik heb het als kind ook heel veel gehad, in mijn hele benen en voeten en het is echt heel erg pijnlijk en het komt altijd opzetten als ik in bed lag/naar bed moest.
    Geef hem lekker een pcmzetpilletje en leg zijn beentjes iets omhoog in bed en zorg dat ze lekker warm zijn/worden.

Toen ik het altijd in mijn benen had wreef mijn pa ze altijd heel erg warm, dat was altijd wel heel erg prettig en zakte de pijn ook iets.

Sterkte ermee.

12. Romy1979

Hij wil nog steeds niet lopen, kunnen om 11 uur bij de huisarts terecht.

Mijn vriend had wel het idee dat zijn beentje wat gedraaid staat tov het andere been.

Zo vreemd dit, naar mijn idee is er helemaal niets gebeurd, behalve dat ie paar weekjes terug door zijn voetje zakte, maar na een kwartier was dat toch over.

13. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Het klinkt inderdaad als groeipijn en het kan zelfs zijn dat je denkt dat hij last heeft van zijn voetje maar dat het bijv zn onderbeen of bovenbeen is, dan willen ze er ook niet op staan.
    Hier veel groeipijnen ook ivm het harde groeien dus vaak jammeren over pijn en soms niet willen lopen.
    Zo zielig als je je kindje zo ziet.

14. Romy1979

Nou, hij loopt weer. Gelukkig! Echt een kwartiertje na t maken van de afspraak.
    Heb de afspraak afgezegd en ga t nu ff aanzien. Want hij loopt nog wat stijf, maar dat vind ik dan niet zo gek.

Bedankt voor jullie reacties.

15. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Denk groeipijn. Mijn meisje kon 2 weken geleden niet eens meer lopen van de pijn. Trap niet meer af, en was zo jengelig als wat. Eenmaal in het ziekenhuis op de HAP had ze nergens last van (was bang voor de dokters dus liet niks merken. Tot ze thuis was toen begon het weer...Af en toe klaagt ze nog steeds over pijn in haar beentje, maar wij zien aan haar dat ze groeit. Dus wij denken dat het groeipijn is, we houden het natuurlijk wel even in de gaten!

16. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Mijn dochter heeft last van groeipijn in haar knieen en onderbenen. Ze is vannacht weer een paar keer huilend wakker geworden. Ze heeft er alleen 's nachts last van. Het is heel zielig, het enige dat helpt zijn héél veel knuffels en afleiding. Overdag heeft ze nergens last van.

Deel Deze Pagina