Mijn man en ik zijn niet bijgelovig, maar wel horror fans We zijn ook helemaal gek van halloween en dat is bij ons ook wel te zien! We zijn de eenigste in de straat die versiert hebben hahaha En dat trekt soms nog wel is wat bekijks. Hier onder een paar links naar wat foto's van ons thuis hihi Heb geprobeert wat foto's hier op te zetten....had ze al verkleind en via photobucket geprobeert er op te zetten. Maar het formaat wat hier neer gezet mag worden is veel te kleine en krijg ik maar niet voor elkaar...dus daan maar zo haha Ohja....de verlichte pompoen die buiten staat heb ik samen met mijn dochter uitgehold en gesneden. (nou meer ik...want zij krijgt nog geen mes in handen ) Gedaan op een halloween fair op een pompoen boerderij. Tuurlijk was mijn meissie het mooist verklede heksje daar Ohja...mijn meissie is natuurlijk de voorste met haar bezempje hihi http://i7.photobucket.com/albums/y264/M ... mpoen2.jpg http://i7.photobucket.com/albums/y264/M ... ompoen.jpg http://i7.photobucket.com/albums/y264/M ... 5/heks.jpg
Hahaha wat leuk! ja ik ben ook Halloween gek! ben geen horror fan, maar Halloween vind ik echt super! ik hoop ook dat het wat meer deze kant op komt, zoals wel meer Americaanse feestdagen Ik heb mijn huis NOG niet zo versierd, komt nog wel, ik heb wel al pompoenen voor het huis liggen hihihi
ik ben een halloween fan! althans wat de films en versiering betreft (vind het echt heel jammer dat het hier niet meer leeft!) welke films staan bij jullie op het programma?
ik woon echt nog in een gezellige volksbuurt met veel kinderen en hier word er juist veeeeel aan gedaan. Er zijn al veel huizen versiert en er wordt al druk georganiseerd voor de kinderen. Er komt een lampionnen optocht en uiteraard het trick or treat langs de deuren. Bij ons in de straat komt een heksengrot en mijn buurvrouw en ik zijn de heksen.... hihihihi dat wordt lachen..... liefs bianca
Oh geweldig zeg. Als wij in ons nieuwe huis zitten wil ik volgend jaar ook inderdaad er meer aan gaan doen. Halloween valt overigens op 31 oktober. Heerlijk een horrorfilm kijken en het huiz versieren met heksen enzo. Begin er nu al zin in te krijgen. Helaas zijn mijn "heksenspullen"al bijna allemaal ingepakt, anders had ik het dit jaar ook nog gedaan. Mijn nichtje wil haar verjaardagsfeestje op Halloween vieren, maar ik denk dat we het toch rond haar eigen verjaardag gaan doen in November. We zien wel. Linda ik vind je huis er echt GEWELDIG uitzien! Liefs, Duveldraakje
Hier wordt het wel gevierd hoor, en wij organiseren het dan wel voor onze eigen wijk hoor (kan je in NL ook doen hè, als je wilt dat het wat meer gevierd wordt)! Wij doen dan eerst in de middag een spel (vorig jaar heb ik deze bedacht, de kinderen moeten al wel verkleed en de begeleiders ook), deze neemt wel een tijdje in beslag, want aan het eind van de middag begin van de avond wordt er in 1 van de huizen lekker gegeten en gedronken, pannekoeken of patat! Als de schermer begint te vallen worden de emmertjes of wat dan ook opgehaald waar het snoepgoed in wordt opgehaald! Als het dan wat donkerder begint te worden, gaan we langs de huizen en zeggen de welbekende zin! Veel al in de huizen zijn de mensen angstaanjagend gekleed (zijn meestal de mannen, want de vrouwen lopen dan met de kinderen mee)! Soms is het ook echt wel even schrikken hoor voor de kinderen en moeten de volwassenen zelfs even slikken, en schrik je, je rot hihi! Al die enge geluiden die uit de huizen komen, blehhhhhhhhh! Aan het eind van de ronde komen we allemaal nog even samen, dan gaan de kinderen naar bed en blijven de volwassenen nog even hangen voor een sapje en een drankje en om nog even na te praten over de geslaagde Halloweendag!
Ik vind halloween erg leuk. Ik ben op 28 oktober uitgerekend maar hoop stiekem dat ons kindje op 31 oktober wordt geboren.
ja zeker ben ik een Halloween fan! maar dan om andere redenen: ik ben namelijk Wicca aanhanger...en halloween is voor mij niet zoals het in de media is beschreven, maar voor mij betekent het een tijd van bezinning. ik noem het ook niet halloween (verbastering van all hallows'eve, de avond waarop de sluier tussen de beide werelden van leven en dood heel even wordt opgelicht, reden waarom het altijd een beetje spookachtig is) maar Samhain. ik heb dan altijd pompoen decoraties in huis, eet pompoen gerechten en andere dingen uit de oven (is ook weer symbolisch voor het warme haardvuur in koude dagen) en ik steek kaarsen aan voor mijn overleden dierbaren. bij ons in Den Haag leeft het idee niet zo van trick and treat...vind ik aan de ene kant wel jammer maar aan de andere kant heb ik dan ook meer tijd voor bezinning...de dood is naar maar schept wel ruimte voor nieuw leven...dat vind ik soms best heftige dingen om over na te denken. Samhain is voor mij de enige dag in het jaar dat ik daar bewust over nadenk. Over de rijkdom van het leven dan.. Misschien beetje wazig verhaal? Ik ga weer van jullie horen! Aoife
Hallo, ik ben ook echt een halloween fan! ik heb van mijn 8e tot 12e in amerika gewoon en het is daar helemaal fantastisch. niet te vergelijken met nederland jammer genoeg.... Maar merk wel dat het hier steeds meer begint te leven met de pompoenen enzo maar we moeten meer uithollen en ze uitsnijden enzo dat is pas echt leuk!
"Ohja...mijn meissie is natuurlijk de voorste met haar bezempje hihi " en dan deze foto: http://i7.photobucket.com/albums/y264/M ... ompoen.jpg Ik dacht waar heeft ze het over?
Ik vind Halloween ook een erg leuk feest. Veel leuker dan St Maarten. (hoewel dat ook behoorlijk party-en is ) Misschien kan ik dit jaar de buurt warm krijgen voor Halloween. Ik ga op 31 oktober gewoon met een bebloedde kettingzaag of bijl door de wijk heen strompelen, met een maniakale schaterlach.
hoi aiofe, vind het niet zo wazig hoor! het geeft juist aan waar de oorsprong van dit alles ligt, ik vind het juist een mooie gedachte even stil staan bij de nauwe verbondenheid van leven en dood. Mijn collega is ook een wicca aanhanger en hoor van haar erg veel hierover. Door haar extra info kunnen we de kinderen hier in de wijk een bijzondere halloween/samhain geven... liefs bianca
Ik ben dan niet de enige die met Wicca bezig is! Ik probeer er dit jaar wel wat aan te doen, maar het wordt helaas minder dan de andere jaren ivm de verhuizing. Hoe lang ben jij al wicca? Ik nu ongeveer 1 jaar, zit nog een beetje in de leerfase, maar ik geloof wel dat ik me nu wicca mag noemen. Ach ja, dat is ook verschillend per persoon! Liefs, Duveldraakje
Hee meiden, ik ben een solo wiccan....ongeveer 5 jaar. ben katholiek van geboorte maar vond niet wat ik wilde vinden. dus bezig met natuurreligies en uiteindelijk uitgekomen op wicca.. ik hou me er soms erg mee bezig...zeker Samhain maar soms heb ik er geen tijd voor. en is mijn interesse wat minder. maar altijd is mijn geloof in de oernatuur, de Godin en de God in mijn gedachten.. oh ja, ik ben een aanhanger van de Keltische traditie. Vandaar ook mijn naam Aoife...is ook keltisch. en probeer ik zoveel mogelijk naar Ierland te gaan voor lezingen enzo.. Aoife